Introductie HDTV door CAIW

Started by MartijnR, March 1, 2006, 17:31:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hairball

Quote from: MichielO on June  8, 2006, 10:09:00
Volgens CaiW zit er een bug in de Samsung decoder; hij ziet 720P uitzendingen (wat Sport1 en Film1 gebruikt) niet als HDTV waardoor het lampje/logo niet gaat branden. Maar hij laat het qua beeld wel als HDTV zien, dus dat gaat wel goed...

Een bug? In de samsung decoder?  >:D   Ik val van mijn stoel van verbazing!!!  ;D ;D

Bewijst het statement dat ze toch even te gehaast zijn geweest met het uitbrengen van de deoder omwille van het WK. Naja mij hoor je niet klagen hehehe.

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

MichielO

Quote from: HDKijkert on June  7, 2006, 21:09:36
Een tussenstandje van vanavond om 20.00 uur (Buitengebied Monster/Poeldijk) -
Sport1 - Beeld en geluid goed,zonder storingen, HDTV aanduiding op decoder licht niet op (gedurende 20 minuten gekeken), SD aanduiding op de Infobalk. BER 0-2
Film1 - Beeld op zwart
CAIW HD DEMO - Beeld en geluid met storing.
HD1 - Perfect
HD5 - Perfect
Sat1 - Klein beeld midden in scherm met storing in beeld en geuid.
Pro7 - Klein beeld midden in scherm met storing in beeld en geuid.

gr, Wimpie

Donderdagavond 22.30 status bij mij:
Sport1 - "Maakt geen deel uit van het abonnement" - geen beeld dus. Morgen even bellen...
Film1 - Beeld en geluid goed
CAIW HD DEMO - Beeld en geluid goed
HD1 - Beeld en geluid goed 
HD5 - Beeld en geluid goed 
Sat1 - Klein beeld midden in scherm (ongeveer 4:3 in HD dus) met goed beeld en geuid.
Pro7 - Klein beeld midden in scherm (ongeveer 4:3 in HD dus) met goed beeld en geuid.

Natuurlijk zie je af en toe sporadisch een storing'kje of hapering, maar ja, dat gebeurt ook al met standaard digitale televisie. Als Sport1 maar werkt voor het WK begint!!  ;)

PS. Wat het geluid betreft, let erop dat CaiW, Sat1 en Pro7 Dolby Digital gebruiken, waardoor mijn plasma dus geen geluid geeft via HDMI, via de receiver gaat het prima. Als ik de decoder instel dat ie PCM moet gebruiken als geluid, dan hoor ik ook geluid via de TV, maar ja, dan krijgt ook de receiver PCM ipv Dolby Digital en daar zit je niet op te wachten, zeker niet als men in de toekomst misschien Dolby Digital 5.1 gaat doorgeven...

Gr,
Michiel

vallorus

Quote from: MichielO on June  8, 2006, 23:11:49
Donderdagavond 22.30 status bij mij:
Sport1 - "Maakt geen deel uit van het abonnement" - geen beeld dus. Morgen even bellen...
Film1 - Beeld en geluid goed
CAIW HD DEMO - Beeld en geluid goed
HD1 - Beeld en geluid goed 
HD5 - Beeld en geluid goed 
Sat1 - Klein beeld midden in scherm (ongeveer 4:3 in HD dus) met goed beeld en geuid.
Pro7 - Klein beeld midden in scherm (ongeveer 4:3 in HD dus) met goed beeld en geuid.



Ik heb op dit moment precies hetzelfde, ik vond het al raar dat Sport1HD opeens niet meer in het pakket zat. Ik hoop dat het morgen weer geactiveerd is, anders moet ik ook even bellen.

MichielO

Via CaiW begrepen dat Sport1 (weer) zou moeten werken. Straks even proberen dus.... anders missen we het voetbal!  ;)


vallorus

Toch vind ik het raar dat ze Ned 2 HD niet doorgeven, het zou een soort veiligheidsnet kunnen zijn als Sport1 HD toch problemen ondervindt.

MichielO

Tja, ik zou dat ook mooi gevonden hebben, ook omdat het commentaar dan van de standaard NOS verslaggevers is. Maar volgens mij moeten de kabelaars dan ook extra betalen en dan is het net met welke partij ze een betere deal kunnen sluiten. Nu krijg je er ook nog Film1 HD tijdens het WK erbij...  ;)

In ieder geval ben ik nu thuis en werkt Sport1 HD! Laat het WK maar beginnen!

HDKijkert

Status vrijdagavond 20.00 uur -
CAIW HD DEMO (HD1-NL) - Storing in beeld en geluid.
Sat1 - Klein beeld,Storing in beeld en geluid.
Pro7 - Klein beeld,Storing in beeld en geluid.

Rest van de kanalen - Dik in orde! ;D
Beetje een tegenvaller dat nog niet alles voor elkaar is, maar de perfecte HD-WK openingswedstrijd maakte erg veel goed.

gr.
Willem

MichielO

Vreemd, ik heb nog steeds geen problemen met die kanalen. Ik denk dat het komt doordat die kanalen Dolby Digital uitzenden als geluid. Je moet maar eens proberen in je menu als geluid PCM te selecteren ipv Dolby Digital, dan heb je vast wel geluid. Via receiver moet overigens in beide manieren het geluid gewoon werken, maar een plasma/lcd kent geen Dolby Digital geluid en kan er dus niks mee...

Hier dus alles in orde! Genoten van de eerste wedstrijd (af en toe gezapt met NL2 ter vergelijking), en dan doel ik op het beeld, niet zozeer de wedstrijd...  ;D

HDKijkert

Dank voor de suggestie.
Heb alles al geprobeerd, denk dat het een kwestie is van onvoldoende (goed) signaal op de kabel.

Heb jij die Duitsers fullscreen op je tv, of alleen een klein 4:3 tje?

Willem

MichielO

Nee, helaas ook 4:3. Wel heel scherp!  ;)
Zal na het weekend eens checken bij CaiW hoe dat zit...

Gr,
Michiel

vallorus

Heeft iemand een idee wanneer National Geographic en Discovery in het aanbod komen? Nu ik lees dat National Geographic bij andere providers al beschikbaar is ben ik toch wel heel benieuwd

MichielO

Ik heb begrepen dat Nat.Geo rond is en dat men wacht op een geschikt moment om het te introduceren. Discovery schijnt erg veel geld te vragen, waardoor er nog geen een kabelmaatschappij al een contract heeft gesloten. Men is nog "in onderhandeling". Afwachten dus...

Harry HT

Vergeet niet:

Eerst zien, dan pas geloven.   :-X  De verhalen/beloften/ pappen en nat hou verhaaltjes van de kabelaars zelf, zijn niet geloofwaardig  ;)

Maar goed, ooit zal het werken  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

MichielO

Eens, bedrijven zijn standaard niet te vertrouwen, maar....... we hebben het voetbal toch (nog net) in HD gekregen, zoals beloofd! Dus tot zover ben ik een tevreden mens....  ;D

MichielO

Voor wie het nog niet opgevallen was, sinds afgelopen woensdag wordt National Geographic HD via kanaal 413 doorgegeven door CaiW....

Gr,
Michiel

Hairball

Quote from: MichielO on June 23, 2006, 23:39:48
Voor wie het nog niet opgevallen was, sinds afgelopen woensdag wordt National Geographic HD via kanaal 413 doorgegeven door CaiW....

Gr,
Michiel



Yep,

Ziet er, soms, erg mooi uit. Ik heb niet de indruk dat alle uitzending echt in HD formaat opgenomen zijn. Sommige zijn daarentegen adembenemend mooi!

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)