Introductie HDTV door CAIW

Started by MartijnR, March 1, 2006, 17:31:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MartijnR

CAIW bereidt HDTV voor
CAIW introduceert in mei Hoge Definitie Televisie ookwel HDTV genoemd.

Dit is een nieuwe standaard met één tot vijf maal scherper beeld. Hiervoor is een speciale ontvanger nodig en speciale signalen.

Vanaf mei worden er verschillende HDTV kanalen toegevoegd aan het digitale aanbod van CAIWay, ook het WK voetbal wordt in HDTV verspreid.

bron: www.wos.nl

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

vallorus

Mooi zo, ik zat al een tijdje op dit bericht te wachten  ;D

MichielO

Ik ook...  ;D
Ik heb recentelijk al contact gehad met de Manager Productdevelopment van CAIW en die bevestigde dat CAIW zeker van plan is met de andere kabelaars snel met HDTV te beginnen, incl. WK voetbal. En dit bericht bevestigt dat nog eens. Mooi!
Gelukkig gaat men zelf van start, want van de Nederlandse zenders (publiek en commercieel) hoeven we het niet te verwachten de komende jaren..... :(

Gr,
Michiel


pch

Ik ben toch nog steeds benieuwd wat Canal Digitaal gaat doen, die schreeuwen altijd het hardst dat zij de beste beeldkwaliteit hebben van alle digitale tv-aanbieders!
Maar als ze nu niet meedoen met HDTV zullen ze deze bewering snel moeten intrekken vrees ik....

Gr. Paul.

Shorty

Quote from: pch on March  6, 2006, 08:34:44
Ik ben toch nog steeds benieuwd wat Canal Digitaal gaat doen, die schreeuwen altijd het hardst dat zij de beste beeldkwaliteit hebben van alle digitale tv-aanbieders!
Maar als ze nu niet meedoen met HDTV zullen ze deze bewering snel moeten intrekken vrees ik....

Gr. Paul.

Canaal Digitaal is toch overgenomen door Chellomedia? En dat heeft aangekondigd dat het deze zomer 2 HD-pakketten gaat aanbieden: Film 1 en Sport 1. En het gaat binnenkort alvast over op het uitzenden van films in anamorph breedbeeld.... 8)

Zie de website van Alleenop1.nl.

VrGr,

Bart J.

The Forest Stars

Helaas heeft Canal Digitaal niets met Film1 en Sport1 te maken. Je kan natuurlijk wel via Canal Digitaal een Abo afsluiten op Film1 en Sport1. Maar dat wil niet zeggen dat je dan automatisch de High Def kanalen ook krijg, nu kan ik ook geen gebruik maken van Sport Live1 t/m Live8  via de Satelliet omdat dit gewoon niet wordt ondersteunt door Canaal Digitaal. Ik verwacht niet te veel van CD....... :'( :'(

Theo

pch

Quote from: Shorty on March  6, 2006, 11:01:37
Canaal Digitaal is toch overgenomen door Chellomedia? En dat heeft aangekondigd dat het deze zomer 2 HD-pakketten gaat aanbieden: Film 1 en Sport 1. En het gaat binnenkort alvast over op het uitzenden van films in anamorph breedbeeld.... 8)

Zie de website van Alleenop1.nl.

VrGr,

Bart J.

Nee! Chellomedia heeft Canal+ overgenomen...
Canal Digitaal is een heel ander bedrijf en heeft niets met Canal+ of Chellomedia te maken.
Ik zie het somber in voor ons satters wat betreft HDTV. En ik dan nog stoppen met de kabel (Casema) en volledig over op satelliet omdat die de beste mogelijkheden tot HDTV leken te hebben vorig jaar....Blijken ze nu ineens achter het net te vissen en zijn het notabene de kabelaars doe met HDTV komen!!!
Grrrrrr... :-[

Gr. Paul.

Shorty

QuoteCanal Digitaal is een heel ander bedrijf en heeft niets met Canal+ of Chellomedia te maken.

Aahhh, zo....... :P  ::)

VrGr,

Bart J.

vallorus

Vandaag is bij ons in de bus de folder voor CAIW HD binnengekomen. De signalen van het HD select pakket worden tot het eind van het jaar gratis doorgestuurd, mits je al een smartcard hebt. Dus als je al een premium abonnement hebt, of geabonneerd bent op Sport1 of Film1 is de doorgave gratis.

Hairball

#10
Quote from: vallorus on May 27, 2006, 13:50:59
Vandaag is bij ons in de bus de folder voor CAIW HD binnengekomen. De signalen van het HD select pakket worden tot het eind van het jaar gratis doorgestuurd, mits je al een smartcard hebt. Dus als je al een premium abonnement hebt, of geabonneerd bent op Sport1 of Film1 is de doorgave gratis.

Ik heb zojuist mijn decoder bij Caiway opgehaald en zij hebben mij nogmaals bevestigd dat het WK in HD uitgezonden gaat worden via hun netwerk. Overigens hebben ze nu alleen een HD1-NL loopdemo draaien, maar na dit weekend zou alles "klaar" moeten zijn voor het WK!

UPDATE: Bovenstaande stukje klopt niet. Ze hadden me het verkeerde netwerkID gegeven. Zenders die Caiway nu al heeft draaien zijn: HD1, HD5, Sat 1 HD, Prosieben HD en klaar staat (geen signaal) Port1 HD en Film1 HD!!!!
I hate HT.........

Just kidding :)

vallorus

Woow  :o  dat is al een stuk meer dan ik had verwacht! Ik had een paar dagen geleden een mevrouw aan de lijn die zei dat Discovery HD het enigste kanaal is waarvan ze zeker wist dat die doorgegeven zou worden. Prettige verrassing!

garmtz

Shit zeg, zit ik dan hier opgescheept met Casema...

Harry HT

Quote from: garmtz on June  1, 2006, 15:49:51
Shit zeg, zit ik dan hier opgescheept met Casema...
:) Gewoon verhuizen naar het Westland. Je hebt daar trouwens ook prachtige natuurgebieden en schitterende musea.    ::)   ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Hairball

Vanaf vandaag is er ook signaal op Sport1-HD. Weliswaar alleen maar een intro animatie van 10 seconden, maar het lijkt dan toch of het allemaal gaat lukken.

NB: Je kunt wel een kamer bij ons huren ten tijde van het WK  >:D

n.
I hate HT.........

Just kidding :)

HDKijkert

#15
@Hairball

Op welk netwerk ID zit jij dan?
Zit zelf op 2249 en kan daar alleen HD1 en HD5 bekijken........... :(
(omgeving Monster/Poeldijk)

Kreeg in de CW-shop trouwens 4388 op, daar was helemaal niets te zien!

gr.
HDKijkert

SpeedyAndré

Quote from: Hairball on May 31, 2006, 20:25:54
Ik heb zojuist mijn decoder bij Caiway opgehaald en zij hebben mij nogmaals bevestigd dat het WK in HD uitgezonden gaat worden via hun netwerk. Overigens hebben ze nu alleen een HD1-NL loopdemo draaien, maar na dit weekend zou alles "klaar" moeten zijn voor het WK!

UPDATE: Bovenstaande stukje klopt niet. Ze hadden me het verkeerde netwerkID gegeven. Zenders die Caiway nu al heeft draaien zijn: HD1, HD5, Sat 1 HD, Prosieben HD en klaar staat (geen signaal) Port1 HD en Film1 HD!!!!

Kan de Samsung DCB-9401R dan HD ontvangen en weergeven  ???

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HDKijkert

Nee André,

Het gaat hier over de Samsung DCB-360R MPEG2 / MPEG4 HDTV decoder voor kabelnetwerken.

gr.
Willem

SpeedyAndré

Hmm, ik zag die niet bij Caiway staan, maar dat was bij 'gewone' digitale tv :)
Deze HD Samsung is op dit forum ook al besproken ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Hairball

Quote from: HDKijkert on June  3, 2006, 21:11:46
@Hairball

Op welk netwerk ID zit jij dan?
Zit zelf op 2249 en kan daar alleen HD1 en HD5 bekijken........... :(
(omgeving Monster/Poeldijk)

Kreeg in de CW-shop trouwens 4388 op, daar was helemaal niets te zien!

gr.
HDKijkert


Hi,

Ik had je ook al even via e-mail antwoord gegeven, maar om iedereen even mee te laten genieten:

Caiwayshop had tegen mij ook NetwerkID 4388 gezegd, maar hier waren inderdaad maar een paar kanalen op te vinden en aangezien ik ook nog wel eens gewoon TV wil kijken heb ik het netwerkID teruggezet naar 2249 (Wateringse Veld). Hierbij vond ik dus alle kanalen en de volgende HD kanalen: HD1-NL, HD1, HD5, Sat1-HD, Prosieben-HD, Sport1-HD en Film1-HD.

Van deze HD kanalen werken bij mij: HD1-NL, HD1 en HD5 perfect en zonder enige  verstoring (beeldkwaliteit vind ik fenomenaal!!). Sat1-HD en Prosieben-HD hebben het één dag gedaan en doen het nu niet meer. Sport1-HD (zendt permanent Liverpool-AC Milan uit) en Film1-HD hebben bij mij een BER > 0 EN het kanaal geeft aan dat het een SD kanaal is. Ik denk dat dit de oorzaak is van het instabiele beeld bij mij van deze twee zenders.


Morgen ga ik maar mijn zorgen uitspreken bij Caiway (ook gecombineerd met de HDMI problemen met de door hun geleverde decoder!

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

Hairball

Nog wat meer info:


Ik heb zojuist uitvoerig met Caiway gesproken (product manager HDTV oid) en daar kwam het volgende uit:

1.   Problemen Samsung decoder en HDMI zijn bekend. Eind juni Patch.
2.   Problemen Sport1-HD en Film1-HD zijn ook bekend wordt op dit moment hard aan gewerkt.
3.   Netwerkid 4388 is gegeven aan klanten omdat er nog geen HD kanalen stonden in de standaard lijst (is nu dus opgelost)
4.   Kanalen die er zeker bij gaan komen zijn: Disovery-HD en National Geographic HD. Afhankelijk van de onderhandelingen binnen twee maanden of aan het eind van het jaar.
5.   Er zijn nu ongeveer 350 klanten van Caiway die HD gaan kijken.
6.   Caiway heeft een 250 decoders gehad van Samsung die direct "op"  waren.


vr. gr.

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

MichielO

Ik heb vanmiddag dan toch een zwarte decoder gekocht. Na bellen naar diverse winkels in de Randstad, bleek MM A'dam een aantal binnen te hebben gekregen (alle andere winkels niet, incl. andere MM'en). Helaas zwart, maar de meeste winkels gaven al aan dat zilver moeilijk is. Toen ik er was (ongeveer 17.00 uur) lagen er nog zo'n 6 decoders, dus wie nu er nog snel heen gaat, kan nog geluk hebben...
De zwarte kan ik - indien gewenst - straks aan een vriend geven, zodra ik zelf een zilveren kan aanschaffen. Hij is geen liefhebber van voetbal en heeft dus minder haast. Da's mooi meegenomen.  ;)
Helaas was ik te laat thuis om bij CaiW mijn kaart om te laten zetten naar het gratis HD Select pakket, dus dat zal ik morgen direct doen. Ik zal mijn bevindingen dan laten weten; wel kan ik al zeggen dat bij mij alle resoluties via HDMI (576p, 720p en 1080i) het prima doen, net als het geluid (ook al staat ie op Dolby Digital i.v.m. de digitale audio kabel naar de receiver) op mijn mooie LG 42PX4R (HD Ready) plasma... Tja, Koreanen (Samsung - LG) verstaan elkaar gelukkig...  ;D

Gr,
Michiel

HDKijkert

Een tussenstandje van vanavond om 20.00 uur (Buitengebied Monster/Poeldijk) -
Sport1 - Beeld en geluid goed,zonder storingen, HDTV aanduiding op decoder licht niet op (gedurende 20 minuten gekeken), SD aanduiding op de Infobalk. BER 0-2
Film1 - Beeld op zwart
CAIW HD DEMO - Beeld en geluid met storing.
HD1 - Perfect
HD5 - Perfect
Sat1 - Klein beeld midden in scherm met storing in beeld en geuid.
Pro7 - Klein beeld midden in scherm met storing in beeld en geuid.

gr, Wimpie

Hairball

Quote from: HDKijkert on June  7, 2006, 21:09:36
Een tussenstandje van vanavond om 20.00 uur (Buitengebied Monster/Poeldijk) -
Sport1 - Beeld en geluid goed,zonder storingen, HDTV aanduiding op decoder licht niet op (gedurende 20 minuten gekeken), SD aanduiding op de Infobalk. BER 0-2
Film1 - Beeld op zwart
CAIW HD DEMO - Beeld en geluid met storing.
HD1 - Perfect
HD5 - Perfect
Sat1 - Klein beeld midden in scherm met storing in beeld en geuid.
Pro7 - Klein beeld midden in scherm met storing in beeld en geuid.

gr, Wimpie

Bij mij bijna het zelfde (Den Haag, Wateringseveld) met uitzondering van CAIW HD DEMO (HD1-NL), dit werkt bij mij ok!
Ik ben bang dat het gaat lukken met Caiway :)
I hate HT.........

Just kidding :)

MichielO

Volgens CaiW zit er een bug in de Samsung decoder; hij ziet 720P uitzendingen (wat Sport1 en Film1 gebruikt) niet als HDTV waardoor het lampje/logo niet gaat branden. Maar hij laat het qua beeld wel als HDTV zien, dus dat gaat wel goed...