Zolder ombouwen tot nieuwe HT/slaapkamer: nu met (computer)schetsen en foto's!

Started by pch, March 1, 2006, 09:25:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pch

Als iemand zin heeft om zich te buigen over de plattegrond van onze
zolder die dienst moet gaan doen als slaapkamer annex HT, bij deze de
plattegrond!
Er moet een bed van 2,15m lang en 1,85m breed in, puzzelen maar....
Alle input is welkom!
In ruimte A past het bed waarschijnlijk niet, dus blijft er voor het bed niets
anders over dan ruimte B.
Evt zou het bed aan de lange rechter zijde met het voeteneind naar het
trapgat kunnen tussen ruimte A en B, maar ik denk toch dat B de beste
plek is.
Evt. kan het trapgat dicht met een muurtje tussen A en B. Maar een open
ruimte lijkt me gaver...

Gr. Paul.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

pch

Quote from: FrenkB on March  1, 2006, 09:26:47
Misschien de jpeg verkleinen?

Ja, ik ben er mee bezig maar het lukt me niet en ik kan de 1e topic ook niet zelf verwijderen...
Was al een mailtje naar Björn aan het tikken om te vragen om hem te verwijderen of de afbeelding voor me aan te passen! Of zou jij of iemand anders dat voor me kunne doen???  ;D

Gr. Paul.

FrankB

Quote from: pch on March  1, 2006, 09:29:26
Ja, ik ben er mee bezig maar het lukt me niet en ik kan de 1e topic ook niet zelf verwijderen...
Was al een mailtje naar Björn aan het tikken om te vragen om hem te verwijderen of de afbeelding voor me aan te passen! Of zou jij of iemand anders dat voor me kunne doen???  ;D

Gr. Paul.

Ik heb op m'n laptop geen programma om te resizen, sorry. Vanavond thuis kan ik het wel, maar dan zal wel iemand me voor zijn.

Mvg,
Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12



Jukie

Zitten er geen schuine wanden in?

Moet er alleen een bed en een ht in? Geen buro of iets?

Nog ergens deuren die vrij moeten blijven?

Wat zijn die langwerpige dingen aan de zijkant? Muurtjes?

Komen er kleine speakertjes die je aan de muur kan hangen of vloerstaanders waar we echt rekening mee moeten houden? 2.0 tot 9.3 setup?

CRT, LCD of beamer?

Nog eisen of voorkeuren op welke wand het beeld komt?

Oftewel:

We missen nog wat info  ;D

pch

#7
Hoi Jukie,

bedankt voor je interesse!

Ik zal wat meer info geven:
-er zitten aan de voorkant en aan de achterkant schuine wanden in: voorkant naast de kleine dakkapel aan de linkerkant, dus de rechterkant van het stookhok tot aan het balkje wat getekend is, dit is nl. de schune dragende steunbalk. En aan de achterkant aan weerszijden van de grote dakkapel, aan de linkerkant heb ik die al ingetekend want hier is hij wat lager omdat de luchtverwarming er in is verwerkt en springt 45 cm in, aan de rechterkant heb ik hem niet ingetekend want daar lopt hij wat hoger en springt hij 80 cm in.
-evt. bureau, niet echt noodzakelijk, ook nog een wasmachine en een droger en minstens 1 kledingkast.
-onderkant stookhok zit een deur.
-langwerpige dingen aan beide zijkanten zijn schoorstenen.
-het zal een plasma moeten worden ben ik bang en ik heb ook al rekening gehouden met het feit dat ik waarschijnlijk geen vloerstaanders kan plaatsen, dus idd iets aan de muur: ik denk de Martin Logan Fresco's met een Grotto sub, ik speel met een Classé surroundset...
-ik denk dat ik er niet onderuit kom om een klein muurtje te plaatsen tussen het trapgat en ruimte B.

Zo genoeg info???  ;D

Gr. Paul.

pch

Wat zouden jullie b.v. vinden van mijn idee om het bed met de rugzijde naar het raam te doen (wat dan uiteraard van verduisteringsgordijnen wordt voorzien) en tussen het trapgat en ruimte B een muurtje van 220 breed te plaatsen, en op dit muurtje de plasma en Fresco's te bevestigen? Dan kan het stookhok iets vergroot worden richting rechts en kunnen daar de wasmachine en de droger boven opelkaar in een washok staan en rechts achter het trapgat en het nieuwe muurtje kan een (inbouw) kledingkast komen...
Rechts aan de schoorsteen een dubbele wastafel, en links een schuifwand met daarachter een kast.
Dit was tot dusver mijn idee...
Eerst had ik het idee om in de lengte van ruimte B te gaan slapen en kijken, dus het bed in ruimte B tegen de linker- of rechtermuur. Dit is nog steeds een optie...
Wat vinden jullie???

Gr. Paul

pch

Wat vinden jullie van dit plan:

-kan ik toch vloerstaanders nemen.
-alles zit erin (was/droog-combi, kledingkasten,wastafel,bed etc.)

Gr. Paul.

Jukie

#10
Oke, je maatvoering klopt volgens mij niet helemaal...  ???

Als ik de rechterwand optel dan kom ik op 100 + 100 + 400 = 600 cm

Als ik bij de trap optel dan kom ik op 187 + 88 + 90 + 295 = 660 cm

Maar goed, ik vind die tekening van jou erg moeilijk te begrijpen, dus heb even wat getekend waarbij ik heb gewerkt met 600 cm.

Mocht dit niet kloppen moet je het maar even zeggen.

Is dit ongeveer je kamer? :


pch

#11
Quote from: Jukie on March  4, 2006, 08:02:32
Oke, je maatvoering klopt volgens mij niet helemaal...  ???

Als ik de rechterwand optel dan kom ik op 100 + 100 + 400 = 600 cm

Als ik bij de trap optel dan kom ik op 187 + 88 + 90 + 295 = 660 cm

Maar goed, ik vind die tekening van jou erg moeilijk te begrijpen, dus heb even wat getekend waarbij ik heb gewerkt met 600 cm.

Mocht dit niet kloppen moet je het maar even zeggen.

Is dit ongeveer je kamer? :


Jeetje Jukie wat gaaf!!!
Hoe doe je dat???
Die 187 moet iig 157 zijn, foutje, en de andere kant is 630 lang, voor de rest klopt het wel ongeveer!
Ik heb ook al een en ander geprobeerd in een programaatje maar dat is 2-D en niet zo gaaf 3-D als dat van jou! Zou je de 2-D van mij in 3-D kunnen maken???

Gr. Paul.

Jukie

Dit is gemaakt met sketchup.

1) Hoe hoog is de hele kamer?
2) Hoe hoog zijn de muurtjes voordat het schuin wordt of loopt het vanaf de grond schuin? (ik heb 100 cm gedaan)
3) Hoe ver komen de de schuine wanden naar "binnen" voordat ze weer op plafondhoogte zijn?
Ik ben nu uitgegaan van 187 bij de kleine kapel en 80 bij de grote, maar dat is gegokt vanaf jouw tekening.

Jukie

En je wil een soort van muurtje om de trap heen (en om de kast?) Hoe hoog moet die worden? Tot het plafond?

pch

Ik krijg er wellicht toch weer een pj doorheengedrukt hier i.p.v. een plasma!
Dat zou wel gaaf zijn en ga ik onze 20" LCD gewoon ophangen voor nog even tv kijken in bed maar (waarschijnlijk) de BenQ PE-7700 voor film...
En ik kan dus evt. vloerstaanders en dan dacht ik aan de nieuwe B&W's XT-4 en XT-C of een setje Martin Logan Fresco's i.c.m. de Grotto sub. Daar ben ik nog niet helemaal uit, moeilijkheid is dat ik het moet gaan beluisteren in de ruimte die er nog niet is maar vantevoren wel rekening moet gaan houden waar evt. kabels en stroom moeten komen!

Gr. Paul.

pch

Quote from: Jukie on March  4, 2006, 08:16:03
Dit is gemaakt met sketchup.

1) Hoe hoog is de hele kamer? 215
2) Hoe hoog zijn de muurtjes voordat het schuin wordt of loopt het vanaf de grond schuin? (ik heb 100 cm gedaan) voor ongeveer 1 meter en achter ongeveer 40 cm
3) Hoe ver komen de de schuine wanden naar "binnen" voordat ze weer op plafondhoogte zijn? weet ik niet, dak loopt 45 graden schuin
Ik ben nu uitgegaan van 187 bij de kleine kapel en 80 bij de grote, maar dat is gegokt vanaf jouw tekening.

pch

Quote from: Jukie on March  4, 2006, 08:17:51
En je wil een soort van muurtje om de trap heen (en om de kast?) Hoe hoog moet die worden? Tot het plafond?

Tot aan het plafond idd, en het muurtje wordt 270 breed...

Jukie

Quote from: pch on March  4, 2006, 08:31:39

Dit is gemaakt met sketchup.

1) Hoe hoog is de hele kamer? 215
2) Hoe hoog zijn de muurtjes voordat het schuin wordt of loopt het vanaf de grond schuin? (ik heb 100 cm gedaan) voor ongeveer 1 meter en achter ongeveer 40 cm
3) Hoe ver komen de de schuine wanden naar "binnen" voordat ze weer op plafondhoogte zijn? weet ik niet, dak loopt 45 graden schuin
Ik ben nu uitgegaan van 187 bij de kleine kapel en 80 bij de grote, maar dat is gegokt vanaf jouw tekening.


Als ik aan de achterkant vanaf 40 cm vanaf de grond met een hoek van 45 graden doe dan is die schoorsteen aan de rechterkant dus ook schuin afgesneden aan de bovenkant, klopt dit?

pch

Schoorsteen rechts loopt schuin weg naar voren idd, misschien is het handig als ik straks wat foto's neem?
Enige is dat de mannen nog niet begonnen zijn met slopen/strippen van de ruimte en dat de indeling nog de oude is met 2 kamers, de bedoeling is dat over enkele weken de hele ruimte gesloopt/gestript gaat worden incl. het plafond. De hele ruimte is dan kaal en wordt dan weer opnieuw opgebouwd: ik kan dus nog alle kanten op! Het dak wordt dan geïsoleerd en voorzien van een nieuwe balkenlaag voor een vliering en de ondersteuning van de kapconstructie (de draagbalk achter wordt nl. weggehaald) en de vliering wordt dan bereikbaar middels 2 vlieringtrappen. Dan moet er in het plafond leidingen komen voor inbouwspots en wordt die ook nog eens geïsoleerd en dan gipsplaat ertegenaan wat daarna strak wordt gestuuckt. Dan de werkelijk zolderruimte waar dan dus waarschijnlijk een muurtje in komt en een washok met de nodige leidingen...
Maar goed, ik zal straks na het ontbijt wat fotootjes schieten!

Gr. Paul

P.S. Bedankt voor je hulp en interesse!

pch

Het stookhok , trapgat en blik op ruimte A:

pch


pch


pch


pch


pch