Aad's studenten HT

Started by reddevil, February 28, 2006, 18:47:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reddevil

Hallo allemaal,

Na veel lezen op dit forum vond ik het maar eens tijd worden om ook mijn studenten HT eens te laten zien.

De set bestaat uit:

Philips FR994 receiver;
Denon dvd-1720;
Canton LE 170 (fronts);
Canton LE 150 (center);
Canton Ergo 2020 (rears);
Canton AS 20 SC (sub);
Epson TW10H;
V/d Hul compolink.

Plannen voor de toekomst zijn een scherm maken en een nieuwe receiver aanschaffen, maar dit zal nog even op zich moeten laten wachten.  ::) ::)




Hier wat foto's:









R

Mooie opzet zo.

Tip 1: speakers naar voren, los van de muur. Die dingen hebben ruimte nodig om een klank te ontwikkelen. Dat verschil ga je zeker horen. Misschien wat spelen met het naar binnen draaien van de speaker. Wat meer of minder toe-in.

Road_runner

Ziet er netjes uit!

Wat is de afstand van de zitpositie naar de muur waarop je projecteerd? En hoe breed projecteer je?

Je mag niet klagen nee als studentzijnde :-D...ik ook niet eigenlijk  ;D
M'n Home Theater!

Aristona 70cm TV | Marantz SR4200 | Marantz DV4200 | 2x Quadral QLX 205 | Sony 70 Watt Center | 2x Quadral QLX 135 | Alphason Aragorn S-50 speakerstands | JBL XTI 300 SUB | Benq DX650 |2x DIY scherm

reddevil

Quote from: Ruben on February 28, 2006, 18:51:57
Mooie opzet zo.

Tip 1: speakers naar voren, los van de muur. Die dingen hebben ruimte nodig om een klank te ontwikkelen. Dat verschil ga je zeker horen. Misschien wat spelen met het naar binnen draaien van de speaker. Wat meer of minder toe-in.

Bedankt voor de tip! Heb de speakers naar voren gehaald en iets naar binnen gedraaid. Het resultaat vond ik zeer opvallend klinkt inderdaad een stuk beter.

reddevil

#4
Quote from: Road_runner on March  3, 2006, 16:34:46
Ziet er netjes uit!

Wat is de afstand van de zitpositie naar de muur waarop je projecteerd? En hoe breed projecteer je?

Je mag niet klagen nee als studentzijnde :-D...ik ook niet eigenlijk  ;D

Nee, klagen mag ik zeker niet :)!

De afstand van zitpositie tot de muur waar ik op projecteer is 3,5 meter. Hoe breed ik projecteer durf ik niet precies te zeggen zal morgen eens meten :-[. Dan zal ik meteen eens een paar foto's proberen te maken van de beamer in actie!

Godtoh

Je hebt echt mooie speakers...
De kamer lijkt me nogal 'hard' ik heb maar een kleed zien liggen.
Misschien is het handig om iets met stof voor absorptie te zorgen, dan verminder je de weerkaatsing van het geluid.

Maar iig een mooie set  ;)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

reddevil

Quote from: Godtoh on March  3, 2006, 21:00:17
Je hebt echt mooie speakers...
De kamer lijkt me nogal 'hard' ik heb maar een kleed zien liggen.
Misschien is het handig om iets met stof voor absorptie te zorgen, dan verminder je de weerkaatsing van het geluid.

Maar iig een mooie set  ;)

Je hebt inderdaad gelijk dat de kamer nogal 'hard' is, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit kan oplossen iemand suggesties / voorbeelden?

Heb net ook wat foto's gemaakt van de beamer in actie.











En nog een foto van men verlichting tijdens film kijken:




riesjdabietsj

Ziet er dik uit!  O0

Mooi gedaan met die verlichting achter je rearspeakers!

Ben je tevreden met de epson?
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

reddevil

Ben nu helemaal tevreden met de epson vooral na de aankoop van de denon dvd speler! :o Wat een vooruitgang ten opzichte van men oude philips dvd speler.

Enige minpunt van de epson is dat ik af en toe last heb van het niet willen opstarten (bekend probleem), maar dit valt de laatste tijd reuze mee. ::)

riesjdabietsj

Quote from: reddevil on March  4, 2006, 16:41:49
Ben nu helemaal tevreden met de epson vooral na de aankoop van de denon dvd speler! :o Wat een vooruitgang ten opzichte van men oude philips dvd speler.

Enige minpunt van de epson is dat ik af en toe last heb van het niet willen opstarten (bekend probleem), maar dit valt de laatste tijd reuze mee. ::)

Hmm, das niet echt een klein probleem ;) is dit inmiddels al opgelost door espon in de nieuwere modellen?
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

PaulSQ

Hoi,

je kunt je kamer gemakkelijk minder hard maken door gordijnen en een vloerkleed. Zeer veel over te lezen in het subforum acoustiek.

Mooie set verder!

-een echte arme student met maar 2 speakers :P-
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

reddevil

Quote from: riesjdabietsj on March  4, 2006, 16:48:09
Hmm, das niet echt een klein probleem ;) is dit inmiddels al opgelost door espon in de nieuwere modellen?

Of dit probleem opgelost is in de nieuwere modellen zou ik niet weten  :-\. Misschien dat iemand anders hier iets over weet?

@PaulSQ: 
Vloerkleed is er en de gordijnen komen er nog aan, maar ik zal me eens verdiepen in het subforum acoustiek.

Ik mag me trouwens geen arme student noemen nee ;D