Sony 725 overleden, maar welke nu?

Started by J. Reinders, November 3, 2002, 13:17:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J. Reinders

Na maar 4 jaar lang plezier gehad te hebben van mijn Sony DVP-725 is het echt afgelopen met hem. Hij loopt zo verschrikkelijk vaak vast dat ik het nu echt hellemaal zat ben met dat ding. Weg ermee.
Maar nu? , welke DVD speler moet ik nu kopen?
Ik heb een Marantz SR-7200 reciever met een set Tannoy P30 speakers rondt om en een P center op de TV.
Het meest voor de hand liggend is de Marantz DV-6200, maar ja tegenwoordig heb je ook die mooie SACD en DVDA multi spelers.
Dus wat is nu verstandig? Ja ik weet dat de Marantz DV-8300 een zeer mooie is die alles zo`n beetje wel aan kan maar die is echt veel te duur voor mij! Ik zit meer tot de 1000 euro te denken! Kan iemand me hierbij helpen, en kan wat zinnigs hier over kwijt.

Alvast bedankt.

Groeten,
Jaco Reinders

Robert

#1
Jaco,

Heb je hetzelfde probleem als ik met mijn overleden Sony DVP-S325?

Check op www.dvdforum.nl het topic C 13 00 onder DVD Vragen. Ik heb er gepost onder de naam Shaggy.

Ik ben de afgelopen week druk bezig geweest op zoek naar een nieuwe dvd speler en mijn voorkeur gaat uit naar de Sony DVP-NS905V.


MvrGr.
Robert

J. Reinders

Robert,

Ik had het verhaal al gelezen op het andere forum over de C13.00. En inderdaad heb ik zo`n beetje hetzelfde probleem, hij slaat constant chapters over of laat de film weer hellemaal opnieuw beginnen en als je dan nog een opdracht via de afstand bediening geeft valt hij vaak in de storing C13.00. Ik heb inmiddels de laser al gereinigd maar mocht niet baten. Dus er moet echt een nieuwe komen.
Tja en om nu weer een Sony te nemen zie ik iegelijk niet zitten. Het vertrouwen in Sony is een beetje beschadigd! Het liefst wil ik een paar spelers thuis uitproberen voor dat ik over ga tot aanschaf.
Maar het zal niet meevallen een winkel te vinden die mij een stuk of 5 spelers te luisteren mee geeft  ;D.

Robert

#3
Jaco,

Zie mijn laatste post in het topic C 13 00.


"Ik heb nagedacht over een nieuwe dvd speler en ik kwam weer op Sony uit. Ik heb wat met Sony.
Waarom? Don't ask me.
Maar Sony spreekt mij aan zowel qua design als de structuur van de menu's.

Nu zal je wel denken: Die heeft over een paar jaar weer hetzelfde probleem.
Maar laat ik dat nou net even beredeneerd hebben.

De Sony DVP-S325 was een 2e generatie dvd speler (de voorloper (1e generatie) was de DVP-S315) die nog niet eens cd-r en cd-rw kon afspelen.

Tegenwoordig lezen de 5e generatie dvd spelers van Sony bijna alles van dvd-video, SACD, cd, cd-r, cd-rw, dvd-r, dvd-rw, dvd+r en dvd+rw.

Dus om de cd-r, cd-rw, dvd+r en dvd+rw schijfjes te kunnen lezen moet er een andere laser gebruikt worden dan bij de 1e/2e generatie dvd spelers en dus ook het loopwerk om een juiste uitlezing te garanderen.

Dit was voor mij de voornaamste reden om weer voor Sony te gaan.
De Sony DVP-NS900V is niet meer leverbaar. Dus ik ga voor de DVP-NS905V.


MvrGr.
Robert

Robert

Jaco,

Om weer on-topic te blijven ;D.

Als het goed is kan Frank ook nog aan een Sony DVP-9000ES komen. Het is dan wel weer Sony natuurlijk en het is ook niet meer het nieuwste model.


MvrGr.
Robert

J. Reinders

Ik denk dat het toch de Marantz DV6200 gaat worden.
Ik denkt dat de Marantz op DVD en CD kwaliteit beter presteerd dan de Sony 905. Maar deze uitspraak is puur op mijn gevoel, ik ga as. vrijdag kijken en luisteren naar deze spelers en ook een Pioneer wil ik nog niet uitsluiten.

Gr,
Jaco

Robert

Jaco,

Ben wel benieuwd hoe de Marantz, Sony en Pioneer dvd spelers zich met elkaar verhouden.
Volgende week krijg ik de Sony DVP-NS905V/B binnen dus ben er wel benieuwd naar.


MvrGr.
Robert

J. Reinders

Robert,

Ik ben afgelopen vrijdag gaan kijken en luisteren naar de Sony 900/905, Marantz 6200 en de Pioneer 656. Ik vond ze onderling niet heel veel verschillen, wel vond ik de marantz met cd`s wat warmer klinken, maar er zit zo,n verschrikkelijk plastic rammel laatje in dat ik daar een beetje op af knappte. Nu heb nog steeds geen keuze kunnen maken. Ik heb maar een Sony DCR-PC8 Camcorder gekocht, ik moest en zou geld uitgeven die dag  ;D .
Volgende week ga me verder oriƫnteren!

Gr,
Jaco

Robert

#8
Jaco,

Een Sony DCR-PC8 Camcorder gekocht, hmmmm.
Heel wat anders dan een dvd speler ;D. Wil je soms liever zelf de film regisseren die op de dvd speler wordt afgespeeld ;D.

Ik heb de Sony DVP-NS905V gisteren opgehaald en mijn eerste indruk is zeer positief.
Review komt komende week hier op het forum te staan.


MvrGr.
Robert