Ervaringen Rotel RDV-1080

Started by Stevie, November 3, 2002, 02:19:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stevie

Hoi,

Iemand ervaringen met deze DVD speler? Ik vind hem erg mooi klinken, maar dat kan ook de mede nieuw aangesloten Rotel RSP-1066 zijn... Ik Heb nog geen goede manier gevonden om dit apparaat aan een gewone TV te hangen..

Vragen:
1. Ervaringen (goed/slecht)
2. Hoe aan te sluiten op een gewone TV (ik gebruikte tot nu toe RGB via SCART, maar de 1080 kent alleen composite (jek), SVHS(?) en component, maar mijn TV gaat maar tot SVHS, dus ik vraag mij af of ik op een of andere wijze de component-output van deze DVD speler kan aansluiten op een (RGB?) SCART input van een TV...

Thenx,
Steef
.signature: file not found

MrPink

Op vraag 2: SVHS = S-video. Nee, SCART kabels kunnen volgens mij alleen composite, S-video, of RGB vervoeren, geen component.

Groetjes,
Oscar

Henk

Bij sommige TV's (b.v. die van Loewe) kan SCART gebruikt worden voor component invoer. Dit is echter een proprietary oplossing, i.e. de aansluitingen zijn niet gestandariseerd.

Sowieso zijn er in Nederland en Belgiƫ maar weinig TV toestellen met component input in de handel. Er zijn wel kastjes in de handel die een conversie van Component naar RGB kunnen doen, maar ik denk dat het verschil met S-Video (de juiste benaming voor S-VHS) niet zo groot zal zijn.

Sander

Nou ik heb zelf de RDV-1080 en de 1066 en ben er erg tevreden mee.

Ik heb hem via een Qed kabel van composite naar een sqartaansluiting aangesloten op mijn Loewe TV. Loewe ondersteund jammer genoeg geen progressive scan maar het beeld staat als een plaatje.

Mocht je vragen hebben kan je me altijd mailen.


Sander

Stevie

Hmm klinkt goed, maar ik kies dan toch liever voor S-VHS naar SCART kabel, of liever component naar SCART (die  ben ik ook tegengekomen, maar ik denk niet dat elke TV dat pikt via de SCART ingang... want component is volgens mij nog altijd iets anders dan RGB...)

Gr,
Steef
.signature: file not found

MrPink

Ik denk ook dat je voor s-video --> SCART moet gaan in jouw geval.

Groetjes,
Oscar

Sander

Quote from: Stevie on November  9, 2002, 01:55:10
Hmm klinkt goed, maar ik kies dan toch liever voor S-VHS naar SCART kabel, of liever component naar SCART (die  ben ik ook tegengekomen, maar ik denk niet dat elke TV dat pikt via de SCART ingang... want component is volgens mij nog altijd iets anders dan RGB...)

Gr,
Steef

Uhhhhhhhh my mistake ik bedoelde natuurlijk van component naar scart (QED AV2930) . Mijn Tv ondersteunt dat wel......maar ik moet eerlijk zeggen dat ik um eerst via S-VHS naar Scart had aangesloten en dat het verschil moeilijk te zien is.

Excuses voor mijn mistake want ik raad niemand aan om de dvd via composite aan te sluiten  ;D ;D

MrPink

LOL ik vond het al gek. ;D

Groetjes,
Oscar

Sander

Niet helemaal on topic maar ik wil nog wel ff ut volgende kwijt.

Volgens de specs kan deze speler geen cd-rw lezen....maar dat klopt lekker niet  ;D ;D ;D

Hij pakt namelijk wel cd-rw's van Sony, TDK en Verbatim. Ik heb reeds een groot aantal merken geprobeerd maar de meesten werken dus not.

Kan iemand mij misschien vertellen of er bepaalde cdr's zijn die de speler wel pakt??

Sander

Johan Van Gompel

Quote from: Stevie on November  3, 2002, 02:19:41
Iemand ervaringen met deze DVD speler? Ik vind hem erg mooi klinken, maar dat kan ook de mede nieuw aangesloten Rotel RSP-1066 zijn... Ik Heb nog geen goede manier gevonden om dit apparaat aan een gewone TV te hangen..

Vragen:
1. Ervaringen (goed/slecht)
2. Hoe aan te sluiten op een gewone TV (ik gebruikte tot nu toe RGB via SCART, maar de 1080 kent alleen composite (jek), SVHS(?) en component, maar mijn TV gaat maar tot SVHS,  dus ik vraag mij af of ik op een of andere wijze de component-output van deze DVD speler kan aansluiten op een (RGB?) SCART input van een TV...

Wat (2) betreft kan je misschien een component video naar RGB transcoder zoals de Audio Authority 9A62 en een zelf te (laten) maken 15 pin sub-d naar scart-kabel inzetten. Maar of de net iets betere beeldkwaliteit je een extra 200-300 euro waard is...

Audio Authority 9A62: http://www.audioauthority.com/aacconsumers/9a62detc.html
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer