Ultieme TV serie ?

Started by J.A.F._Doorhof, November 2, 2002, 01:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Waar moet voor jou de ultieme TV serie uit bestaan ?

The X-files was voor mij altijd de ultieme TV serie, omdat het aan de ene kant allemaal korte topfilms waren waar toch een rode draad doorheen ging.

Dit totdat ik 24 gezien heb welke gewoon mijn hele beleving van TV series op de kop zette.

Wat is jouw ultieme serie ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Mijn ultieme tv-serie is The Soprano's en persoonlijk vind ik deze serie nog altijd met kop en schouders boven de rest uitsteken. Waarom The Soprano's? Het dubbele beeld dat geschetst wordt vind ik heerlijk. De menselijke en onmenselijke kant gestalte gegeven in de vorm van de maffia-cultuur. De onderlinge relaties waarin haat nijd en liefde naast elkaar lopen maar ook ook recht tegenover elkaar staan. De acteerprestaties de sfeer de onverwachte explosies van grof geweld de manier waarop het geweld gebagataliseerd of juist veroordeelt wordt etc. maken de Soprano's voor mij een absolute topserie.

Mvrgr

Patrick

Woke up this morning.......... ;)

J.A.F._Doorhof

Hummmm,
Daar hoor ik inderdaad veel van, moet ook maar eens een aflevering gaan kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jamoman

ab so luut mee eens The Sopranos is het beste wat ik ooit gezien heb kwestie  tv-serie....
ben benieuwd naar de serie  "24", maar kan moeilijk geloven deze het niveau van eerstgenoemde kan benaderen
.................................

J.A.F._Doorhof

 ;D
Trust me.
Als je door de eerste 2 afleveringen heen bijt (wat bij mij niet nodig was), dan ben je in voor "the ride of your life".

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jamoman

heb net het 3 DE !! seizoen "sopranos"  besteld, zal dan ook maar voor  "24"  een ordertje plaatsen ;)
.................................

patrick_vdb

#6
Quote from: J.A.F._Doorhof on November  3, 2002, 12:00:11
Hummmm,
Daar hoor ik inderdaad veel van, moet ook maar eens een aflevering gaan kijken.

MvrGr.
Frank

Zeker eens doen want het is meer dan de moeite waard ;)

Mvrgr

Patrick

Grindtegel

Mmmm, ik weet niet of dit hier mag maar een neefje van me heeft seizoen 1 van The Sopranos nog te koop staan, dus....
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankL

Quote from: jamoman on November  4, 2002, 10:53:38
ab so luut mee eens The Sopranos is het beste wat ik ooit gezien heb kwestie tv-serie....
ben benieuwd naar de serie "24", maar kan moeilijk geloven deze het niveau van eerstgenoemde kan benaderen
Nee, dat is ook niet zo. Die series zijn niet te vergelijken.

24 biedt superspannend instant-amusement. Verwacht geen diepgang en/of goede dialogen zoals bij Sopranos, maar verwacht een adrenaline-rush door je aderen.
Niets mis mee, maar heel anders dus.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

crazyman

#9
FF totaal wat anders  8) :

Ik ben niet zo'n USA freak, ik houd meer van de Engelse comedy series.
En ja... uhhh... om nu te zeggen welke vind je het beste ? Tja ... om te beginnen ..

Zoals bijv. ;
  • The Young Ones
  • Absolutely Fabulous
  • Father Ted
  • Spaced
  • Blackadder
  • Black Books
  • Red Dwarf
  • de Carry On films
  • etc ....  
Dit waren dan enkele series die ik op dvd heb, maar iedereen kent natuurlijk Allo, Allo en Daar komen de schutters .

Eigenlijk is er niet een die ik beter dan een andere vind, het is gewoon het genre dat ik goed vind, Britse humor.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik elke USA serie prut vindt, integendeel.
Ik vind de Engelse humor over het algemeen gewoon beter, scherper en dan de Britse zelfspot.
Denk, voor een goed voorbeeld, maar eens aan Spitting Image, hierin werd de hele Britse society flink op de hak genomen en daar waren de vips nog trots op ook (dat ze in deze serie te zien waren) ...

Maar goed, da's mijn smaak   ;) ....

Mzzl , Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Otzie

Ik vind eigenlijk de echte "foute"series wel tof   ;D
o.a

A-Team:  (fantastisch wat ze met een lasapparaat en een slijptol kunnen maken)  ;D
Mcguyver: (ik kan daar kort over zijn: Victorinox  ;) )
J.A.G: (mag ik ook graag naar kijken)  :)
nightrider, airwolf, allo allo en natuurlijk de simpsons  ;) ;)

Othmar

Tadream

Crazyman,

ben het helemaal met je eens.
Ik vind over het algemeen de engelse series vele malen beter
dan de amerikaanse. (uitzonderingen natuurlijk daar gelaten).
Amerikaanse series zijn vaak wat overdrevener (amerikaans? :-)).
Series als X-Files en 24 (en zeker nog wel een aantal) vind ik
wel weer goed.
Vind bv. Cold Feet op zondagavond 20:00 1 van de aardigste series
van dit moment.

Marcel
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400

jamoman

er is een nieuwe britse topserie op komst
"ULTIMATE FORCE"... de naam is niet echt veelbelovend maar de serie zou dat wel zijn.....
.................................

markvl

Geen stemmen voor Twin Peaks?
Valt me toch wel tegen... ;)

Verder ben ik ook een Buffy fan. Dat is een serie waar de makers soms buiten de getreden paden durven gaan (bijvoorbeeld afleveringen 'Hush' en 'Once more, with feeling') en dat kan ik erg waarderen. Verder blijven de karaters zich ontwikkelen, wat een verademing is vergeleken met de doorsnee pulp fiction...

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Johan Van Gompel

Quote from: markvl on November 22, 2002, 22:29:33
Geen stemmen voor Twin Peaks?
Valt me toch wel tegen... ;)

Verder ben ik ook een Buffy fan. Dat is een serie waar de makers soms buiten de getreden paden durven gaan (bijvoorbeeld afleveringen 'Hush' en 'Once more, with feeling') en dat kan ik erg waarderen. Verder blijven de karaters zich ontwikkelen, wat een verademing is vergeleken met de doorsnee pulp fiction...

Momenteel is 24 mijn nummer 1 maar ik herinner me nog heel goed dat ik bij de eerste paar seizoenen van The X-Files eveneens dat "WOW gevoel" had. Enkele jaren daarvoor net hetzelfde met "Highlander". Enkele jaren daarvoor met "Battlestar Galactica" en "Buck Rogers". Ach, er zijn zoveel goede reeksen geweest in het verleden die je op zoveel verschillende niveau's wisten te boeien...

Elke Twin Peaks-aflevering was natuurlijk genieten; ik had altijd enkele stukjes kersentaart klaarliggen. ;D
De musical-aflevering van Buffy was van een zeer hoogstaand niveau, maar enkele afleveringen later ("Double Meat" is hier deze week uitgezonden) heb ik toch de indruk dat de fut bij sommige spelers er een beetje uit is (vnl. Willow en Xander).
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

crazyman

Wat ik nogal irritant vind aan USA series is het moralistische tintje.
Een goed voorbeeld, waarbij dit zeer duidelijk is, is bijv. de Cosby Show.

Ik wil gewoon amusement en niet het beleerende vingertje van een of andere idioot ...

Mzzl, Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Henk

Het valt me op dat nog niemand een van de Star Trek series genoemd heeft!

Zelf gaat mijn voorkeur dan uit naar 'The Next Generation', alhoewel de laatste seizoenen van DS9 ook leuk zijn...

J.A.F._Doorhof

#17
TNG is inderdaad ook voor mij uit de ST serie de beste.

Series als Cosby vindt ik inderdaad ook VEEL te.
Maar je hebt de laatste tijd heel veel pulp uit de states.

Echte uitschieters voor mij zijn : (in willekeurige volgorde).

24
TNG
Galactica
Bottom
Lullo's (jawel, nederlands)
Young Ones
Some mothers do 've them
Buffy
Angel
X-files
Married with children
Seinfeld
Unhappily ever after
Friends (hoewel ik daar ERG aan moest wennen)
Allstars (weer nederlands)
Babylon 5
Fawlty Towers

En ik vergeet er vast weer een paar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: Henk on November 23, 2002, 10:45:48
Het valt me op dat nog niemand een van de Star Trek series genoemd heeft!

Zelf gaat mijn voorkeur dan uit naar 'The Next Generation', alhoewel de laatste seizoenen van DS9 ook leuk zijn...

Ik zat na enkele jaren herhalingen van de oude Star Trek reeks op mijn twaalfde vol spanning te wachten op de komst van kabeltelevisie en daarmee ook de eerste commerciele zender in Belgie die, jawel, Star Trek: The Next Generation zou gaan uitzenden. Dat werd elke zondag samen met een paar kameraden gevierd met een uitgebreid festijn van pizza en fruitsap.  ;D

Ik hoop dat dit je teleurstelling enigszins dempt.  ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

MrPink

Een paar series die ik mij kan herinneren zijn:

The Thunderbirds
Floris
V
Hill Street Blues
Twin Peaks
X-Files
24

X-Files en 24 heb ik grotendeels op dvd gezien, de rest (vroeger) op TV.

Groetjes,
Oscar

Spikebyt

#20
Mijn favoriete series (in random order)

StarTrek TNG
X-Files
Halifax F.P. (zie apart topic hierover)
Band of Brothers
Twin Peaks
The wonder years
Millennium
Fawlty Towers
Grtnx,    Frans V.

MarcoV

De Law & Order serie en zijn spin-off (L&O: Special Victims Unit; de derde wordt hier nog niet uitgezonden). Altijd de moeite waard, alleen jammer dat de programmering van Net5 voor deze serie onnavolgbaar is >:(

JG_Smit

Mijn series zijn

Star Trek (alles)
Buck Rogers
V
Galactica
DR Who
Blake 7

Logans Run (was ook nog een korte serie)
Tja eigenlijk van dit soort SF films,Ik kan me nog herinneren dat op zondag 3 van deze series achter elkaar op de BBC werdt uitgezonden .Dat was echt een feest voor mij.

En dan ook wel de foute series A team enz..

GR Jan..

Stevie

Is Six Feet Under een serie? Geweldig! ;D
.signature: file not found

Lone Ranger

#24
Soap  (vroeger)of ben ik al zo oud,dat niemand dit kent. ;D
Friends
Married With Children
Fawlty Towers
Cheers.

Gr.Fred.