VOX 200 KE maar dan cremona-achtig verkocht!!!

Started by franks, February 23, 2006, 23:02:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

franks

#450
Bij deze een paar fotos

Gr Frank

Harry HT

Hi,

Prachtig zo, kun je misschien nog een foto maken het de hele famile Fox erop?

En natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

franks

verder heb ik de hoeveelheid dempingswol verdubbeld, het gedeelte achter de middentoonbehuizing zit nu helemaal vol met schapewol, met als doel om de lage tonen strakker te krijgen.
Ik heb ondanks een beperkt buizenvermogen van 2x38 Watt een overdaad aan lage tonen.

Door deze wijziging klinkt het nu nog wat strakker als voorheen en ben ik weer een stapje verder
gr Frank

joof

Je boxen zijn super mooi geworden.
Ik zou ze zeker laten testen bij Visaton. Dhr. Hausdorf van Visaton is een zeer gedreven en vriendelijke man.
Even een telefoontje of Email is genoeg.

Ik heb mijn Voxen ook laten testen bij Visaton.
Zie hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66966.0

Ook zijn daar alle bouwpakketten te beluisteren.

Groetjes, Joof

franks

@joof: heb je iets aan de meetresultaten bij visaton gehad, zodat je weer iets hebt kunnen verbeteren, of was de meting puur gericht op het vaststellen van een aantal gegevens die je al wist.

Gr frank

joof

Hoi Frank,

Omdat ik de bas luidspreker aan de voorkant heb geplaast moest ik ook het filter aanpassen.
Dat aanpassen heb ik gedaan met Boxsim (simulatieprogramma van Visaton, Gratis te downloaden)
Ook heb ik enige hulp gehad van het Visaton forum. Daar wordt je zeer goed geholpen.
De speakers hoorde zich goed aan maar ik miste toch iets.
Bij visaton kwamen wij erachter dat 1 TI100 niet speelde, foutje in het filter. (was mijn schuld, draadje verkeerd)
Na het herstel zijn we verder gaan testen en het geheel bleek super te zijn volgens de meting.
Verder heb ik niets meer aangepast. De boxen klinken super. Sommige vinden de boxen te helder (staat Visaton bekent om) maar ik vind dat wel prettig.
Ook kom ik steeds meer tot de conclusie dat er heeeeeel veel cd´s zijn die heel slecht zijn opgenomen. En bij bepaalde cd´s hoor je dingen die ik nog nooit had waargenomen.

Frank, als ik jouw was nam ik de moeite om eens langs te gaan. Ik weet het probleem wel: tijd en afstand.

Mvg Joof



franks

Ze klinken inderdaad erg helder, maar niet storend vind ik, dat er erg veel slechte opnames zijn klopt inderdaad maar dat was al bekend dat je dat beter waarneemt als je apparatuur beter wordt.

De tijd en de afstand vaar visaton vind ik nog niet het grootste probleem, maar wel het gewicht van mijn speakers, deze wegen ongeveer 50 kg per stuk en de kans dat ze tijdens het transport beschadigen vind ik erg groot.

Gr Frank

franks

Franks en familie wenst iedreeen een prettig kerstfeest !!!

kippekop

Quote from: franks on December 18, 2008, 12:16:50
Ze klinken inderdaad erg helder, maar niet storend vind ik, dat er erg veel slechte opnames zijn klopt inderdaad maar dat was al bekend dat je dat beter waarneemt als je apparatuur beter wordt.

Gr Frank

Daar word ik anders niet vrolijk van als ik voor mijn "hobby" muziek luister... vindt sowieso veel te veel speakers te eerlijk, zoals sommigen dan noemen, afgesteld. Zal best leuk zijn bij die super audiofiel opgenomen cd's, maar wil toch echt graag ook iets anders luisteren!

Ziet er verder trouwens errug mooi uit!  O0
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

franks

vorige week met een kennis wat metingen verricht aan mijn luidsprekers, ik had namelijk het idee dat er in het laag nog wat te verbeteren viel.
Ik hoorde bij de allerlaagste tonen bij sommige opnames een bepaalde vervorming/ongedefinieerd laag.
Dit bleek ook wel uit de meting, er zat een bult bij onegeveer 40 Hz en een bij 80-120 hz.
De laagste hebben we gedeeltelijk weg kunnen krijgen door een prop in de BR-poort, hierdoor klonk het laag wel wat strakker maar ook wat minder dynamisch, dit was ook te zien in de tweede meting.
Inmiddels heb ik de lengte van de BR-poortverlengd tot 24 cm, hiermee is het probleempje ook (bijna) weg en de dynamiek is behouden.

Nu wil ik nog wat proberen te doen aan de bult op 80-120 Hz, maar waarschijnlijk is dit een plaatsingsprobleem van mijn linker speaker, deze staat vrij dicht tegen de wand.
Misschien heeft iemand er een oplossing voor?

gr Frank

WMC

Twee manieren om het probleem te lokaliseren:

- Nearfield metingen van de units om te zien of het probleem van de units vandaan komt (filtertechnisch) of dat het een probleem is van de kamer.
- Meet de speaker eens op een andere plaats, is de piek dan weg?

Kun je trouwens met hogere resolutie meten dan dit? Dat vertelt een stuk meer. 
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Martijn M

Staande golven in het laag zijn niet te voorkomen. Elke ruimte heeft ze. In beginsel zul je de speakers goed moeten plaatsen. 'Goed' is voor elke ruimte een andere plek, dus het is lastig daarbij te adviseren van afstand. In mijn ervaring werkt een goede equalizer het best om dergelijke problemen op te lossen. Kijk bijvoorbeeld naar een Behringer Ultra-Curve 2496. Met behulp van dit apparaat krijg ik het laag van bijna elke speaker goed. Helaas werkt dit slechts op één plek en is het vaak zo dat het laag op andere plekken in de ruimte juist boemeriger wordt.
Dutch & Dutch

Benco


franks

#463
voor de liefhebbers, in de nieuwe music-emotion van april staat een artikel over mijn vox-en, en de rest van mijn set.

Gr Frank

franks

#464
Na lang nadenken heb ik toch besloten om mijn luidsprekers te koop aan te bieden, dit ivm het weer opkomen van het zelfbouwvirus.
Wat het gaat worden weet ik nog niet helemaal , maar toch.

Gezien de gebruikte materialen en de tijd die het allemaal heeft gekost, denk ik dat een vraagprijs van 1795,= vrij reeel is.

De liefhebbers kunnen zich bij mij melden voor een luisterafspraak.

Later meer

Gr Frank

Roksan

Zonde zonde zonde om zo'n mooi stukje vakmanschap te verkopen.  Heb je al enig idee wat er voor terugkomt? In ieder geval veel succes met de verkoop. De toekomstige eigenaar zal er zeker veel plezier aan beleven!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

franks

Het is raar, maar toch echt waar!!

Mijn cremona vox200ke creaties zijn toch van eigenaar gewisseld ;)

Gr Frank

franks

Hallo allen,

Voor de liefhebbers, een bouwverslag van mijn nieuwe project,    http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=9807
het is inmiddels gereed en klinkt echt veel beter dan de vox200 KE. vooral vwb plaatsing en echtheid van de opname en een veel beter middengebied dan ik gewend was.

Gr Frank

ivo1986


peterrr

Ik kan op het ander forum niet reageren,
Dus hier maar  ;D.

Net als je bij eerste "cremona`s"  vind ik je een vakman eerste klass.
Prachtig om te zien, hoe je het maakt en ons laat meegenieten.

groet Peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Frank

Ook ik schijn mijn wachtwoord bij de conversie van het audiozelfbouw-forum te zijn kwijtgeraakt...never mind ...this is my favorite forum  ;)


Dat heb je mooi gemaakt jongen...TOPPIE... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

franks

eigenlijk totaal onbelangrijk, maar ik zie dat de 75.000 views er aan zit te komen, toch leuk :clapping:

gr frank

THWO

Hello Frank,

please excuse that I am writing in English as I cannot speak Netherlands, sorry for that! I just happened to discover your wonderful project and admire the tremendous work you invested and perfect craftmanship you showed to us! Congratulation to this very fine project, although I could mostly judge only by viewing your excellent photo diary. I am sure that your speakers sounds at least as well as it look.

Best regards from Frankfurt / Germany,

Till

franks

tot mijn verbazing zie ik dat dit topic al bijna 100K keer is bekeken  :eh:

Gr Franks