Subwoofer versterker vervangen of nieuwe sub?

Started by Jacco33, September 1, 2012, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jacco33

Hallo mede-forumleden,

Ik zit met de volgende vraag: ik heb een Mordaunt-Short MS907W subwoofer van ettelijke jaren oud (minimaal 4 jaar, ik heb 'm 2e-hands gekocht) welke naar het zich laat aanzien gare line-in aansluitingen heeft. Ik wist dat ze gaar zijn, de aansluitingen moest ik altijd wel draaien en 'wringen' totdat er geen brom meer zou zijn. Echter, tijdens onze vakantie is door of toedoen van 2 blikseminslagen of de werkster de brom totaal niet meer weg te krijgen. Sterker nog, zelfs zonder aansluiting maar wel 'aan' is er nog een lichte zoem te horen. Met de kabels aangesloten is er een hele zware brom/zoem te horen, die door merg en been gaat....

Ik heb de versterker eruit gehad, maar helaas kan ik niks zien aan de aansluitingen. Ik denk dus dat de unit het heeft begeven. Correct me if I am wrong. De vraag is dus, kan ik de versterker van deze subwoofer vervangen? Zomaar, door een versterker welke voor zelfbouw vaak gebruikt wordt? Ik weet dat het niet de allerbeste sub is, maar toch..... Is het een overweging waard? Of kan ik net zo goed een 2e-hands sub zoeken, beter van kwaliteit en geluid, etc.?

Graag jullie mening en advies!

Bij voorbaat al grote dank,

Jacco
Samsung PS50C6500 (ISF gecalibreerd via ITC) - CA Azur 640R - CA Azur 650BD - Sound Column II (front) - Sound Column III (rear) - KEF Q10c (center) - B&W ASW650 (sub) - Auralex Gramma - Apple TV2 & 3 - Squeezebox Classic (wekkerradio) - Ipad (ab. via SQ Blaster & remote) - http://www.e-me-marketing.com

larsie

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Jacco33

Ik moet toegeven dat het heel aanlokkelijk is om een nieuwe te kopen, zeker omdat het alweer een tijdje kriebelt. Maar uit nieuwsgierigheid, is een sub-versterker makkelijk en zomaar te vervangen?
Samsung PS50C6500 (ISF gecalibreerd via ITC) - CA Azur 640R - CA Azur 650BD - Sound Column II (front) - Sound Column III (rear) - KEF Q10c (center) - B&W ASW650 (sub) - Auralex Gramma - Apple TV2 & 3 - Squeezebox Classic (wekkerradio) - Ipad (ab. via SQ Blaster & remote) - http://www.e-me-marketing.com

larsie

tsja subversterker is te vervangen. Maar dan wordt het wel een originele.. en dat gaat veel centjes kosten.
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Jacco33

Juist, duidelijk. Een sub-versterker kun je niet zomaar vervangen door een andere. Ik heb nu dus de fijne taak (jawel) om een nieuwe te zoeken! Des te meer de reden een stapje (of meer) hoger te gaan zoeken   ::)
Samsung PS50C6500 (ISF gecalibreerd via ITC) - CA Azur 640R - CA Azur 650BD - Sound Column II (front) - Sound Column III (rear) - KEF Q10c (center) - B&W ASW650 (sub) - Auralex Gramma - Apple TV2 & 3 - Squeezebox Classic (wekkerradio) - Ipad (ab. via SQ Blaster & remote) - http://www.e-me-marketing.com

flakkees

Quote from: Jacco33 on September  5, 2012, 08:46:01
Juist, duidelijk. Een sub-versterker kun je niet zomaar vervangen door een andere. Ik heb nu dus de fijne taak (jawel) om een nieuwe te zoeken! Des te meer de reden een stapje (of meer) hoger te gaan zoeken   ::)

ik heb nog wel iets staan waar je oortjes van gaan kriebelen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx