Hoe een cd maken die elke cd-speler leest?

Started by -Freek-, February 23, 2006, 11:02:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Hoe moet je een audio-cd maken die elke cd-speler kan lezen (elke cd-speler die iig cd-r ondersteunt)? Moet je dan alles converteren naar wav  of naar iets anders? En met welk programma kan dat?

Martin_M

#1
Wat wil je op die Cd zetten dan??

Als de bron mp3'tjes zijn dan kan je bijv. branden met Nero.
Als je van te voren hebt opgegeven dat je een audio-cd wilt maken dan zet Nero dit keurig voor je om en checkt of het allemaal wel gaat passen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

-Freek-

Jep, mp3'tjes. Met Nero heb ik het al geprobeerd, maar dat lukt niet... Mjin dvd-speler die cd-rw kan lezen leest mijn zelfgebrande cd-rw niet...

B.J.

Je moet hem wel als Audio cd branden. Nero maakt er dan wav van.

arie001

In dit geval lijkt me Nero SmartStart voor jou wel handig, als je die kiest vanuit je start menu dan moet zelfs de grootste onbenul een audio cdtje kunnen branden. Volg de wizard en dan moet het goed komen ...

Mits er SmartStart bij jouw versie zit ...
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

-Freek-

Op deze manier heb ik het geprobeerd en het lukt niet, terwijl de dvd-speler dus wel cd-rw zou moeten lezen.

Raphie

er zijn 2 issues:

1. is de CD gebrand in het goed formaat?
2. Kan jouw DVD overweg met de gebruikte schijfjes? (daar zit denk ik het probleem)
JBL PRX Power!

arie001

Ik ben het zelf ff nagelopen, hier een tutorialtje, dit mag in de regel niet fout gaan;


  • Start Nero SmartStart
  • Kies CD uit de dropdown bovenaan
  • Klik de 3e optie "Audio" (het muzieknootje)
  • Klik de eerste optie uit de lijst, "Audio-cd maken"
  • Voeg met de knop aan de rechterkant (met het groene + tekentje)
  • Onderaan zie je hoeveel minuten de huidige tracks in beslag nemen
  • Klik op Next
  • Writing speed zou je kunnen veranderen, maar doorgaans is max. voor het huis tuin en keuken cdtje prima
  • Klik voor de gein "verify data on disc after burning ook eens aan, kijken wat nero zelf er over te zeggen heeft
  • Burn!

Op deze manier heb je het juiste formaat en kun je evengoed gewoon wma's en mp3's toevoegen (zet ie automatisch om)

Succes!
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

-Freek-

#8
Ik zal het proberen ;).

Edit: ik had de dvd-rw nog niet gewist, en als ik hem in de computer doe ziet hij het automatisch als een 'audio-cd', dus ik denk dat ik hem al precies zo heb gebrand als dat jij aangaf. Toch maar eens proberen met een andere cd-rw...