dvd editor

Started by Sioux, February 22, 2006, 17:57:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sioux

Ok ik heb een vraag. Ik heb als het goed is deze week een dvd binnen die uit 2 discs bestaat.Het gaat nu om het volgende: Ik wil graag de deleted scenes van de 2de disc in de hoofdfilm zetten.Ik weet dat de deleted scenes van goede kwaliteit zijn en dat er 2 scenes zijn die goed in de hoofdfilm te zetten zijn ( ik las dit op een forum waar deze film over ging).Ik wil dit graag omdat de deleted scenes 2 heel mooie zijn en dit de film net iets completer maakt ( het gaat hier om de film Rent).
Is er een programma wat ik kan aanschaffen om dit te doen en wat ook nog een beetje betaalbaar is.Het gaat dus om een orginele film en dit is voor eigen gebruik wil editen (het is dus een regio 1 film mocht dit uitmaken).Wie kan mijn helpen.

Groetjes Patrick

revo

Ik heb ook wel eens zoiets gedaan, een simpele manier nog niet gevonden.

ulead dvd studio 9 kan je iig dvd openen en een chapter slepen naar de scene list, deze komt dan als mpg in je temp directory the staan.
dat ook doen met de hoofdfilm en dan volgorde knippen plakken (liefst met tmpgenc dvd author, die is het makkelijkst..)
Living Cinema

Sioux

Dus jij zegt dat je die ulead gebruikt om de dvd scenes te plakken ,knippen, en dan die tmpgenc dvd author gebruiken om er weer een dvd van te maken ?

revo

ulead bleek heel makkelijk om van dvd een film eruit te halen zonder hercompressie, tmpenc is echt fijn voor simpele menu's maar zeker heeeel handig met editten..
Living Cinema