Demo van Lexicon MC-1/ Rotel RSP-1068

Started by molle, February 21, 2006, 23:40:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

Quote from: FrankG on February 22, 2006, 15:12:48
Anders breng ik hem toch maar mee, er is trouwens een reeks die beter betaalbaar is en das die nieuws black reeks :)
Parasound krijg je ook niet dagelijks over de vloer he

Cool wanneer kan je ;)
Pieter -Jan komt ook 1 van de met zen TAG. Nu heb ik wel een probleem dat ik geen DB meter heb.
Weet dat jij er eentje hebt maar daar is Pieter -Jan niks mee. Of jullie moeten natuurlijk op dezelfde dag kunnen ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

beunky

Quote from: molle on February 22, 2006, 15:05:07
Hoe bedoel je?

Je kunt een stap maken naar de AV32R BP 192 SP, vervolgens nog een stap naar de AV32R BP 192 DP en zelfs nog naar de AV192R (maar die laatste schijnt t.o.v. de AV32R BP 192 DP de moeite niet waard te zijn tenzij je gebalanceerd aansluit :)).
En daarbij betaal je steeds iets meer tweedehands, een AV32R BP 192 DP kun je voor een 3.000 euro maximaal vinden, soms zelfs iets minder als je goed zoekt en geduld hebt :)
Een 'gewone' AV32R is voor ergens tussen de 1.500 - 2.000 euro wel te vinden :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

molle

Quote from: Pieter-Jan on February 22, 2006, 15:14:39
Heb je ook effe gePMt  ;D
Lijkt me leuk Frank ;) Datumpje regelen?

zullen we doen ;) Frank bij deze ga ik je een PM sturen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

Quote from: beunky on February 22, 2006, 15:21:50
Je kunt een stap maken naar de AV32R BP 192 SP, vervolgens nog een stap naar de AV32R BP 192 DP en zelfs nog naar de AV192R (maar die laatste schijnt t.o.v. de AV32R BP 192 DP de moeite niet waard te zijn tenzij je gebalanceerd aansluit :)).
En daarbij betaal je steeds iets meer tweedehands, een AV32R BP 192 DP kun je voor een 3.000 euro maximaal vinden, soms zelfs iets minder als je goed zoekt en geduld hebt :)
Een 'gewone' AV32R is voor ergens tussen de 1.500 - 2.000 euro wel te vinden :)

Ha oke. Ben mee ;)
We zullen zien hoe de TAG van Pieter -Jan mij bevalt en dan heb ik recht van spreken.
Thanks voor de reply Beunky ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

Dus de Audiolab 8000AV blijkt dan dezelfde te zijn als de TAG AV30R en kost nieuw 1500 euro heb ik net gezien. Correct?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

En voor zondag staat de test met de Rotel RSP 1068 op het programma :D
Ben benieuwd ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

Welke dvd kan ik het best gebruiken om de processors te testen?
Heb niet echt een voorkeur dvd.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Moony

Quote from: molle on February 22, 2006, 19:22:34
Dus de Audiolab 8000AV blijkt dan dezelfde te zijn als de TAG AV30R en kost nieuw 1500 euro heb ik net gezien. Correct?
Het schijnt dat Audiolab toch iets mindere componenten gebruikt dan dat TAG vroeger deed; bovendien is de Audiolab er enkel in zilver.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

beunky

Quote from: Moony on February 25, 2006, 20:39:19
Het schijnt dat Audiolab toch iets mindere componenten gebruikt dan dat TAG vroeger deed; bovendien is de Audiolab er enkel in zilver.

Schijnt wel... maar als je de foto's van de Tag 100P ziet en je zet die naast de foto's van de Audiolab 8000P dan kan je op het oog geen verschil zien in componenten... dus ik denk dat dat nogal meevalt ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

molle

#59
De eerste processor is de revue gepasseerd.
Jimmy Conway was net hier met zijn Rotel RSP-1068.
Men indrukken waren dat de Rotel wel meer details weergaven dan men Denon.
De center kwam er ook beter uit. Maar het geheel klonk te scherp met de Klipschen. Dit vond Niels ook.
Hij kon de Rotel dan ook niet bijregelen omdat hij de remote vergeten was ;D
Maar dat was geen probleem want ik merkte het verschil in geluid direct.
Terug de Denon aangesloten merkte je het verschil van warmte terug. Maar deze mist dan weer de detail en geluidsbeeld ::)
Ik moet dus toch opzoek naar een warmere processor als de Rotel.
Leuke middag gehad.
Nog een stukje gezien van Brotherhood of the Wolf. Had de film nog nooit gezien, maar wat een zuiver beeld zeg :o Echt van geschrokken. Het geluid was ook zeer aangenaam.

Dus nu de volgende. Donderdag op het programma.
FrankG en de Parasound C2
Pieter-Jan en de TAGAV 30R
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

Nog altijd niemand die de Lex MC-1 wil komen demonstreren :'(
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

molle

Quote from: FrankG on February 26, 2006, 16:06:01
Molle Het is de parasound C2

Sorry Frank :-[, had net een review gelezen van Proceed ::) Waarschijinlijk daarmee ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

Heeft er iemand ervaringen met deze processor?
De Sherbourn PT-7000.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

BarcoCRT

Dat is een broertje van de Outlaw 950, welke alweer is opgevolgd door een nieuw model.
Ik heb de processor twee jaar in huis gehad, voor het geld (toen $950 nieuw, nu $850 nieuw) een perfect ding, maar ik heb hem uiteindelijk vervangen door een Meridian 568.2MM die toch wel drie klassen beter is.
De Sherbourn is volgens mij (veel) duurder, maar of hij ook veel beter is.....
Outlaw werkt net als Dell zonder tussenhandel, vandaar de lage prijzen.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

molle

Quote from: rbauer on February 28, 2006, 15:21:52
Dat is een broertje van de Outlaw 950, welke alweer is opgevolgd door een nieuw model.
Ik heb de processor twee jaar in huis gehad, voor het geld (toen $950 nieuw, nu $850 nieuw) een perfect ding, maar ik heb hem uiteindelijk vervangen door een Meridian 568.2MM die toch wel drie klassen beter is.
De Sherbourn is volgens mij (veel) duurder, maar of hij ook veel beter is.....
Outlaw werkt net als Dell zonder tussenhandel, vandaar de lage prijzen.

Ik kan hem kopen voor 1200 euro. Demo toestel.
Terwijl ik eens naar de Acurus ga luisteren kan ik deze ook eens beluisteren ;)

De Meridian, tja geen woorden voor :-\ Vorig jaar mooie koop gemist :'(
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

garmtz

#67
Quote from: molle on February 28, 2006, 15:25:29
Ik kan hem kopen voor 1200 euro. Demo toestel.
Terwijl ik eens naar de Acurus ga luisteren kan ik deze ook eens beluisteren ;)

De Meridian, tja geen woorden voor :-\ Vorig jaar mooie koop gemist :'(

Ik vind de Sherbourn/Outlaw nogal rauw en plat klinken. Lang niet zo mooi als een Lexicon (mijn mening).

R

Quote from: garmtz on February 28, 2006, 15:33:09
Ik vind de Sherbourn/Outlaw nogal rauw en plat klinken. Lang niet zo mooi als een Lexicon (mijn mening).
Beetje amerikaans, en bombastisch niet?

molle

We zullen donderdag zien wat de Parasound en de TAG me gaan aandoen >:D
Dan kan ik verder spreken. Ben benieuwd 8)

Lijstje is al korter geworden.

Lex MC-1
Parasound vond ik bij Frank thuis toch heel lekker klinken.
TAG nooit gehoord dus dat zal ik donderdag weten te vertellen.
Acurus moet ik ook nog gaan beluisteren.

Rotel is afgevallen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

garmtz

Quote from: Ruben on February 28, 2006, 15:33:57
Beetje amerikaans, en bombastisch niet?

Mwah, meer gewoon wat plat en onsubtiel... :)

R


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

gewoon even mailen, heb nog nooit iemand daar moeilijk over zien doen( met kabels iig)

molle

#74
Zo, FrankG en Pieter-Jan zijn net buiten. Was weer een heerlijke luisterdag :D

Eerst hadden we de TAG AV30 aangesloten van PJ en was direct onder de indruk van de TAG. Verschillen tegenover de Denon:
Zeer mooi geluidsbeeld, goede plaatsing, veel meer detail, veel mooiere surround achteraan, bass mooi onder controle van de SVS + goede kickbass die ik echt wel miste, lekker diep geluid vooraan.

Dan dan hebben we de C2 aangesloten. Weet dat dit echt geen vergelijk is die 2 tesamen maar Frank wilde hem zeker hier eens proberen ;D
Super mooi geluidsbeeld, zeer goede plaatsing, detail om gek van te worden :o, hele mooie surround, bass mooi onder controle, mooi geluid vooraan maar minder diep dan de TAG. De center kwam er echt zo smooth uit. I love it ;D

Het is dus een grotere sprong van de Denon naar de TAG dan van de TAG naar de Parasound. Met de C2 kan je zoveel meer intellingen doen ook. Maar van geluid was de C2 gewoon directer. Hij bracht het zoals het op het schijfje stond.
De Klipschen waren dus zeer blij met de deze processors. Het schelle en scherpere was eraf en er vloeide zowaar echte (film)muziek uit.

Ben dus al een hele stap verder. Voor de prijs/kwaliteit van de TAG vond ik het een super pre/pro. De C2 is nog beter maar de prijs is dan wel x3(2ehands alle 2)
Het geluid van de TAG stond me dus ontzettend aan. Vooral de warmte met men Klipschen. Nooit gedacht.
Wat me is bijgebleven en nu nog is de song Radioactivity van Kraftwerk(DVD) met de C2.
:o :o :o Magie. Heb er echt geen woorden voor en zal niet de enige zijn >:D Frank zei op een gegeven moment dat we rond de 100 DB zaten en het was fenomenaal. Wist niet dat met men Klipschen zo konden zingen. Alles was gewoon perfect.

Dus eind totaal.
Momenteel wil ik voor een TAG gaan. De AV30 was dan 'maar' de instapreeks en heeft me zeer goed kunnen bekoren.
Dus als ik binnenkort en AV32 DP tegenkom(effe verder sparen) dan zal het misschien deze worden. Staat een mooie op het forum maar is eigenlijk een maand te vroeg. Het is ook altijd wat ::)
Ben echt tevreden met de sound van TAG. We zien wel wat de lente brengt ;D
De C2 kan ooit de opvolger worden maar kost momenteel te veel.


STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter