Demo van Lexicon MC-1/ Rotel RSP-1068

Started by molle, February 21, 2006, 23:40:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

Ben dus nog altijd aan men zoektocht bezig om een upgrade te doen kwestie van een processor. Gebruik nog steeds de Denon AVCA1D als processor en een Rotel RMB-1095 als eindversterking. Ben er dus nog altijd niet uit welke het zal worden. Had ook al een Rotel RSP-1068 in men gedachten maar die heb ik dus ook nog altijd niet kunnen beluisteren op mijn set. Daarom zoek ik een eigenaar van een Lexicon MC-1V4 en eigenaar van een Rotel RSP-1068 die bereid, tijd en zin hebben om bij mij thuis een demo van hun processor te geven. In Belgie in de meest HIFI zaken zijn ze niet snel bereid om hun toestel mee te geven.
Hoop dat er iemand mij enige hulp kan bieden bij mijn zoektocht in HT land ;D ;)

Weet dat het totaal 2 uitersten zijn maar hangen rond de zelfde prijsklasse. Lexicon 2ehands en Rotel nieuw. En van geluid natuurlijk ook >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

beunky

Waarom geen Tag of Meridian proberen? :)
Of een Aragon ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

molle

Had ik op gewacht ;D

De Meridian vind ik momenteel een beetje te duur :-[
Had vorig jaar die van Bjorn moeten nemen. :'( Maar ja. Pech gehad.

De TAG ken ik niet. Nog nooit ergens gehoord, zal het zo zeggen.

De Aragon is bijna niet of zelfs helemaal niet te vinden in Europa.
Maar aan de reviews te lezen moet het wel een top processor zijn ;)

En dan natuurlijk ook nog de Theta Casa Nova maar ook weer een beetje te duur ::)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

visitor

Quote from: molle on February 21, 2006, 23:40:51
Ben dus nog altijd aan men zoektocht bezig om een upgrade te doen kwestie van een processor. Gebruik nog steeds de Denon AVCA1D als processor en een Rotel RMB-1095 als eindversterking. Ben er dus nog altijd niet uit welke het zal worden. Had ook al een Rotel RSP-1068 in men gedachten maar die heb ik dus ook nog altijd niet kunnen beluisteren op mijn set. Daarom zoek ik een eigenaar van een Lexicon MC-1V4 en eigenaar van een Rotel RSP-1068 die bereid, tijd en zin hebben om bij mij thuis een demo van hun processor te geven. In Belgie in de meest HIFI zaken zijn ze niet snel bereid om hun toestel mee te geven.
Hoop dat er iemand mij enige hulp kan bieden bij mijn zoektocht in HT land ;D ;)

Weet dat het totaal 2 uitersten zijn maar hangen rond de zelfde prijsklasse. Lexicon 2ehands en Rotel nieuw. En van geluid natuurlijk ook >:D

Hi,

Ik heb de Lexicon MC1 gehad en de Rotel RSP-1068 een tweetal maanden thuis gehad ter vervanging van mijn vroegere Marantz SR-9200. Ik moet zeggen dat ik de Lexicon een (paar) klasse(s) beter vind op gebied van hometheater en bovendien is de Lexicon VEEL flexibeler/uitgebreider qua instelmogelijkheden. Op stereo vond ik de Lexicon ook heel degelijk als je hem als DAC gebruikt. Dit gaf volgens mij een beter resultaat dan de Rotel als analoge voorversterker of als DAC gebruikt in kombinatie met mijn Philips 963sa.
Het enige nadeel aan de Lexicon is dat hij geen 5.1 ingang heeft.
Maar zelf luisteren is natuurlijk de beste raad die ik kan geven, maar dat wist je ook al.  ;)

Vriendelijke groeten,
Erwin

beunky

Ik zou in het vergelijk in ieder geval ook een Tag (DP als je budget het toelaat) meenemen, dan heb je hem in ieder geval gehoord en weet je ook zeker of het wel/niet wat voor je is :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz


patrick_vdb

Hi,

Quote from: beunky on February 22, 2006, 08:38:17
Ik zou in het vergelijk in ieder geval ook een Tag (DP als je budget het toelaat) meenemen, dan heb je hem in ieder geval gehoord en weet je ook zeker of het wel/niet wat voor je is :)

Er zijn veel pre/pro's die Sven in zijn vergelijk zou kunnen meenemen maar aangezien hij toch ooit ergens moet beginnen met vergelijken heeft hij een eerste stap gezet. Het heeft mijnsinzien weinig zin overspoeld te worden met pre/pro's en naderhand door de bomen het bos niet meer te zien. Ik denk dat de Tag niet per definitie wordt buiten gesloten en heus wel een kans kan gaan krijgen. Ik vind de opzet wel goed, rustig beginnen met twee pre/pro's en die goed vergelijken waarna het te doorlopen traject waarschijnlijk nog niet afgerond zal zijn ;)

mvrg

Patrick

beunky

Quote from: patrick_vdb on February 22, 2006, 08:59:08
Hi,

Er zijn veel pre/pro's die Sven in zijn vergelijk zou kunnen meenemen maar aangezien hij toch ooit ergens moet beginnen met vergelijken heeft hij een eerste stap gezet. Het heeft mijnsinzien weinig zin overspoeld te worden met pre/pro's en naderhand door de bomen het bos niet meer te zien. Ik denk dat de Tag niet per definitie wordt buiten gesloten en heus wel een kans kan gaan krijgen. Ik vind de opzet wel goed, rustig beginnen met twee pre/pro's en die goed vergelijken waarna het te doorlopen traject waarschijnlijk nog niet afgerond zal zijn ;)

mvrg

Patrick

Ben het helemaal met je eens maar afgelopen zondag is bewezen dat het ook goed kan gaan als je zes pre/pro's vergelijkt op één dag ;) ;D ;D ;D
Nu is dat wel extreem maar goed ik probeer alleen aan te geven dat er meer is dan Lexicon en Rotel ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

Quote from: molle on February 21, 2006, 23:49:53
De Aragon is bijna niet of zelfs helemaal niet te vinden in Europa.
Maar aan de reviews te lezen moet het wel een top processor zijn ;)
Klopt. Ik heb er in dik 3 jaar tijd maar 1x eentje te koop zien staan (in NL, BE, DLD). En die heb ik gekocht. Wat wel een optie kan zijn, is een 7.1 ge-upgrade Acurus ACT3, die is nagenoeg gelijk aan de Stage One (opvolger Soundstage) en heeft ook dezelfde geluidskwaliteit. Je moet dan bij de aanschaf van een ACT3 wel de prijs van de upgrade (1350 euro) optellen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Ik heb zelf eens de Lexicon DC-1 vergeleken met een ACT3 en de Lexicon won vrij gemakkelijk. Is natuurlijk een persoonlijke kwestie, maar ik vond het verschil niet gering. De Lexicon wint wat mij betreft zowiezo vaak als het gaat om totale balans in het geluidsbeeld.

Audiofiel

Quote from: beunky on February 22, 2006, 09:16:05
Ben het helemaal met je eens maar afgelopen zondag is bewezen dat het ook goed kan gaan als je zes pre/pro's vergelijkt op één dag ;) ;D ;D ;D
Nu is dat wel extreem maar goed ik probeer alleen aan te geven dat er meer is dan Lexicon en Rotel ;)

Het kost ook extreem veel energie. En Lucas heeft het geluk een hele grote ruimte te hebben.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: garmtz on February 22, 2006, 09:44:30
Ik heb zelf eens de Lexicon DC-1 vergeleken met een ACT3 en de Lexicon won vrij gemakkelijk. Is natuurlijk een persoonlijke kwestie, maar ik vond het verschil niet gering. De Lexicon wint wat mij betreft zowiezo vaak als het gaat om totale balans in het geluidsbeeld.

Ik geloof het meteen. Maar een Acurus is geen Aragon. ;)

Ik zeg alleen dat als je de upgrade koopt bij de Acurus, dat je dan de DSP en DACS van dezelfde kwaliteit gaat krijgen. De analog output boards ook trouwens, maar dan zonder XLR.

Daarnaast kost een tweedehands DC-1 meer dan twee keer zoveel als een tweedehands originel ACT3.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jukie

Quote from: beunky on February 22, 2006, 09:16:05
Ben het helemaal met je eens maar afgelopen zondag is bewezen dat het ook goed kan gaan als je zes pre/pro's vergelijkt op één dag ;) ;D ;D ;D
Nu is dat wel extreem maar goed ik probeer alleen aan te geven dat er meer is dan Lexicon en Rotel ;)

Hiervan waren er wel 3 Tag's die we alleen, relatief snel, onderling hebben getest.

Ik denk dat als je echt een vergelijk gaat maken tussen verschillende merken, gelijkwaardige pre/pro's je je toch echt moet houden aan een maximum van 4.

2 uur per pre/pro, 8 uur in totaal. Dan heb je het ook wel een beetje gehad met luisteren en is de kans groot dat het "stom-lullen" het luisteren gaat overstemmen  ;D

visitor

#13
Quote from: Audiofiel on February 22, 2006, 09:46:27
Daarnaast kost een tweedehands DC-1 meer dan twee keer zoveel als een tweedehands originel ACT3.

Kan je dan een tweedehands ACT3 kopen voor minder dan 500 Euro tweedehands.  ???
Want 1000 Euro is de gangbare prijs voor een DC-1.  ;)

Erwin

Audiofiel

Quote from: Erwin on February 22, 2006, 10:29:44
Kan je dan een tweedehands ACT3 kopen voor minder dan 500 Euro tweedehands.  ???
Want 1000 Euro is de gangbare prijs voor een DC-1.  ;)

Dan ben ik in de war met de MC-1. Zo verwarrend ook, die zelfde nummers. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

visitor

Quote from: Audiofiel on February 22, 2006, 10:33:51
Dan ben ik in de war met de MC-1. Zo verwarrend ook, die zelfde nummers. ;D

De MC-1 is inderdaad wat duurder dan de DC-1 tweedehands. Die koop je voor 1500 Euro gemiddeld.

Erwin

molle

#16
Allemaal bedankt voor jullie reacties ;)
Ik zoek dus een processor die enkel en alleen moet dienen voor HT.
In men kelder komt dus echt geen stereo aan te pas ;D

De TAG sluit ik zeker niet uit maar heb er echt geen gedacht van wat zoiets kost.
En inderdaad niet te veel probereen in 1 keer want anders zal ik het waarschijnlijk ook niet meer weten ::)
Ik gebruik dus Rotel als eindversterking en Klipsch al speakers. Zou de TAG daarbij niet te scherp overkomen?

Gisteren op e-bay is nog ee DC-2 wegegaan voor een 400 euro. In Engeland.
Dit zijn inderdaad wel lage prijzen voor een toch mooie processor.
De MC-8 heb ik gehoord bij een vriend maar is toch een beetje te duur en zal je hem waarschijnlijk niet met een MC-1, DC-2 kunnen vergelijken.

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Bij deze wie zin heeft in een shootout is altijd welkom ;)

Maar als ik nu een 1068 in de plaats van men Denon zet, moet dit toch al wat aardig verschil geven ???
Nu kan ik nog iets voor men Denon krijgen, volgend jaar geen bal meer :-\
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Heb gezien dat je in de States een MC-1 voor een relatief mooie prijs kan aankopen, maar heb toch een beetje bang om zo'n dingen laten over te komen.
Als er iets aan mankeert is de kans klein dat je hem hier kan laten maken :-\
Om Marktplaats stond nog een MC-1 te koop voor 1899. Beetje te veel vind ik.
In Zwitserland heb ik nog eentje gevonden voor een 1300 euro. Begint er al meer op te lijken ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: patrick_vdb on February 22, 2006, 08:59:08
Hi,

Er zijn veel pre/pro's die Sven in zijn vergelijk zou kunnen meenemen maar aangezien hij toch ooit ergens moet beginnen met vergelijken heeft hij een eerste stap gezet. Het heeft mijnsinzien weinig zin overspoeld te worden met pre/pro's en naderhand door de bomen het bos niet meer te zien. Ik denk dat de Tag niet per definitie wordt buiten gesloten en heus wel een kans kan gaan krijgen. Ik vind de opzet wel goed, rustig beginnen met twee pre/pro's en die goed vergelijken waarna het te doorlopen traject waarschijnlijk nog niet afgerond zal zijn ;)

mvrg

Patrick

Zeer mooi geformuleerd Patrick :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Arno P

Quote from: molle on February 22, 2006, 11:07:33
Heb gezien dat je in de States een MC-1 voor een relatief mooie prijs kan aankopen, maar heb toch een beetje bang om zo'n dingen laten over te komen.
Als er iets aan mankeert is de kans klein dat je hem hier kan laten maken :-\
Om Marktplaats stond nog een MC-1 te koop voor 1899. Beetje te veel vind ik.
In Zwitserland heb ik nog eentje gevonden voor een 1300 euro. Begint er al meer op te lijken ;D

States gaat best goed...had ik ook gedaan...ligt ook aan de verkoper/bedrijf natuurlijk....wie verkoopt hem in jouw geval?

Draiz

Maar met import en verzending loopt het toch alweer aardig op :)
Hoe verhouden de parasound halo c1/2 zich tegen ovr lexicon en tag?
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Arno P

Quote from: Draiz on February 22, 2006, 11:28:38
Maar met import en verzending loopt het toch alweer aardig op :)
Hoe verhouden de parasound halo c1/2 zich tegen ovr lexicon en tag?

Geen idee...

Ik heb de mc1 met een 2205....super-combo  ;)

patrick_vdb

Hi Mark,

Quote from: beunky on February 22, 2006, 09:16:05
ik probeer alleen aan te geven dat er meer is dan Lexicon en Rotel ;)

Snap ik ;)

Persoonlijk vind ik 4~6 pre/pro's vergelijken op een dag behoorlijk veeleisend van de luisteraars, vooral als het tot in de puntjes moet gebeuren. Ik denk dat je in veel gevallen dan al snel genoeg hebt aan 2~3 pre/pro's.

mvrg

Patrick

Jukie

#24
Quote from: patrick_vdb on February 22, 2006, 12:09:06
Hi Mark,

Snap ik ;)

Persoonlijk vind ik 4~6 pre/pro's vergelijken op een dag behoorlijk veeleisend van de luisteraars, vooral als het tot in de puntjes moet gebeuren. Ik denk dat je in veel gevallen dan al snel genoeg hebt aan 2~3 pre/pro's.

mvrg

Patrick

Maar de kans dat er bij het beluisteren van 6 totaal verschillende pre/pro 2 of 3 met een paar minuten luisteren afvallen omdat het niet je smaak is of totaal niet matched met de rest van de set is dan wel weer aanwezig.