Chello HDTV ?

Started by searcher, February 21, 2006, 15:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Quote from: jowi on March  5, 2006, 12:28:37
Een component uitgang alleen is niet voldoende... het analoge signaal moet ook nog eens niet gedownscaled worden. Ben bang dat dat wel het geval gaat zijn...

Dan kan ik toch mijn Goliath 1 als scaler inzetten,. ::)

                                                                                 Gr Searcher



jowi

Quote from: searcher on March  5, 2006, 12:51:02
Dan kan ik toch mijn Goliath 1 als scaler inzetten,. ::)
Hee! Wat een geweldig idee... dan hebben we dus eigenlijk helemaal geen HD meer nodig! Gewoon upscalen! ::)
Ik ben bang dat je het niet helemaal begrijpt Searcher... tenzij je een grapje maakt... ???

searcher

Quote from: Eric on March  5, 2006, 11:47:15
Ook live demo's gezien van zowel MPEG 2 als MPEG4 HD via het netwerk van Essent. ;)

Wordt MPEG 2 en MPEG4 HD ook via component weergegeven?

Foto of tekening van de box  ;D is welkom.

                                                                     mvg Searcher



HAL

Quote from: The Forest Stars on March  5, 2006, 11:55:50
Eric, zit/kan er ook nog een Hard Disk in?

Theo.



In het eerste model niet. Wat later dit jaar zou er een tweede model moeten komen met HD en PVR. Ik heb hem wel al gezien bij Samsung/Essent. Geschatte straatprijs: 400 euri.

searcher

Quote from: jowi on March  5, 2006, 12:53:23
Hee! Wat een geweldig idee... dan hebben we dus eigenlijk helemaal geen HD meer nodig! Gewoon upscalen! ::)
Ik ben bang dat je het niet helemaal begrijpt Searcher... tenzij je een grapje maakt... ???

Je misleidde me even met het downscalen  ;)
De Goliath is inderdaad overbodig bij HD,....  ;D



                                                                      Gr Searcher



Eric

#30
Quote from: HAL on March  5, 2006, 12:55:22
In het eerste model niet. Wat later dit jaar zou er een tweede model moeten komen met HD en PVR. Ik heb hem wel al gezien bij Samsung/Essent. Geschatte straatprijs: 400 euri.

De PVR die bij Essent getest wordt is alleen voor SD, niet voor HD (zo is mij verteld heb er verder niet uitgebreid naar gekeken, vind SD niet zo boeiend meer ;))

@searcher: foto's van de box en de aansluitingen op de achterzijde staan op mijn site (dvd.nl).

ReneJK

Quote from: Eric on March  5, 2006, 12:40:09
Scalen van SD content dat kan hij (op het eerste oog zelfs erg goed), maar over de component uitgangen zou ik niet te hard juichen: HDCP zal bij veel content verplicht zijn en wat er dan met de componentuitgangen gebeurt kregen wij niet boven tafel. Het kan zijn dat dat écht nog onduidelijk is, maar ik vrees dat je Film1 via component in 1080i rustig kan vergeten, daar zal je vrijwel zeker HDMI met HDCP voor nodig hebben..

PS: Specs en foto's: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2161


toch maar opzoek naar een DVIMAGIC oid dus....  :-\
pioneer pdp-50mxe1 momitsu 880n harman kardon avr-2005 + een zooitje speakers :-)

searcher

Quote from: Eric on March  5, 2006, 13:10:55
De PVR die bij Essent getest wordt is alleen voor SD, niet voor HD (zo is mij verteld heb er verder niet uitgebreid naar gekeken, vind SD niet zo boeiend meer ;))

@searcher: foto's van de box en de aansluitingen op de achterzijde staan op mijn site (dvd.nl).

Bron dvd.nl : Indien toegestaan door Eric

Geplaatst door Eric van Ballegoie - Bron: DVD.nl - 5-3-2006
 
Afgelopen gaven vrijdag Casema, Essent en Samsung in Hilversum de aftrap voor HDTV in Nederland. Vanaf mei zullen de kabelleveranciers enkele HDTV kanalen aanbieden en voor ontvangst en decodering van de HDTV beelden is een nieuwe ontvanger nodig. In eerste instantie zal alleen Samsung deze leveren, de kabelaars gebruiken echter een open systeem zodat ook andere bedrijven in kunnen stappen en decoders kunnen bouwen. De enige kabelmaatschappij die een andere koers vaart is UPC, aangezien zij van een ander scramblingsysteem gebruik maken is het niet mogelijk om de Samsung settop-box op binnen het gebied van UPC te gebruiken. Binnen enkele weken zal UPC meer informatie vrijgeven over de Philips decoder die zij zullen gebruiken.


De Samsung DCB-360R MPEG2 / MPEG4 HDTV decoder voor kabelnetwerken.

DVD.nl was afgelopen vrijdag op het mediapark om met eigen ogen te zien wat de DCB-360R van Samsung in huis heeft. Hieronder vind je een aantal foto's van de decoder en de (onofficiële) specificaties

Specificaties Samsung DCB-360R:

Werking volgens DVB-C
Geschikt voor MPEG2 en MPEG4, beide zowel SD als HD in 720p en 1080i
Embedded Irdedo2 smartcardreader
Optisch digitale audio uitgang
HDMI digitale audio / video uitgang, met HDCP
2X Scart aansluiting (TV en VCR), alleen voor een down-sampled PAL signaal.
Composiet Video uitgang, alleen voor een down-sampled PAL signaal.
Stereo analoge audio uitgang
Component Video uitgang (geschikt voor signalen tot 1080i) onduidelijk is nog wat de werking van de component video uitgang zal zijn bij signalen die HDCP vereisen.


                                                                                                   mvg Searcher



HAL

Quote from: Eric on March  5, 2006, 13:10:55
De PVR die bij Essent getest wordt is alleen voor SD, niet voor HD (zo is mij verteld heb er verder niet uitgebreid naar gekeken, vind SD niet zo boeiend meer ;))

@searcher: foto's van de box en de aansluitingen op de achterzijde staan op mijn site (dvd.nl).

Weet je al iets over bitrates Eric? Per slot van rekening heb  je niks aan HD als de bitrate 3 is of zo.... :)

Robbo

Quote from: jowi on March  5, 2006, 12:28:37
Een component uitgang alleen is niet voldoende... het analoge signaal moet ook nog eens niet gedownscaled worden. Ben bang dat dat wel het geval gaat zijn...

Da's zal bij die decoder boxen niet het probleem zijn, dat speelt enkel bij de AACS standaard die bij Blu-Ray en HD-DVD geimplementeerd wordt.

Wat wel het geval is dat de broadcaster een key kan mee sturen die de component uitgang uitzet !
Een duitser op het AVSforum schrijft hierover dat bij sommige films bij zijn PACE decoder dit gebeurt.  Maw hij kan die films dan niet kijken met zijn Sony VW10HT projector

Eric

Quote from: HAL on March  5, 2006, 17:19:22
Weet je al iets over bitrates Eric? Per slot van rekening heb  je niks aan HD als de bitrate 3 is of zo.... :)

Ja, het idee is om per mux van 38 mbit maximaal drie zenders te versturen, met een netto bitrate van 12 Mbit per zender. Dat lijkt weinig, maar aangezien het MPEG4 AVC is ligt de behoefte voor bandbreedte een stuk lager dan bij MPEG2. Essent heeft momenteel twee HDTV zenders draaien, MPEG2 op 19 mbit en MPEG 4 op 12 Mbit. MPEG 4 ziet er op die bitrate gewoon prima uit, al is de enoder die momenteel gebruikt wordt nog niet perfect (beeld dat ik gezien heb stottert licht). Tijdens het WK bestaat overigens de mogelijkheid om de bitrate tijdelijk nog wat hoger op te voeren, tot zo'n 14 mbit. Mochten er trouwens onverhoopt problemen optreden met MPEG4 dan kan men bovendien op elk moment terugschakelen naar MPEG2...

jeroen75

Weet iemand of de Philips Mediabox die kennelijk bij UPC voor HDTV bij het WK gebruikt gaat worden component uitgangen heeft? En zijn deze dan 1080i of 720p?

Verder heb ik nog niet gehoord of het ook mogelijk is met satelliet het WK in Nederland in HDTV te ontvangen?

jowi

Quote from: jeroen75 on March  6, 2006, 11:22:18
Weet iemand of de Philips Mediabox die kennelijk bij UPC voor HDTV bij het WK gebruikt gaat worden component uitgangen heeft? En zijn deze dan 1080i of 720p?
Je zou bijvoorbeeld dit topic eens door kunnen lezen...

jeroen75

Quote from: jowi on March  6, 2006, 11:39:16
Je zou bijvoorbeeld dit topic eens door kunnen lezen...
Zo niet dom was ik nog net wel.
De technische specificaties in deze topic gaan zoals ik het lees echter over de Samsung box die via Casema/Essent aangeboden gaat worden. Ik heb hier niet langs zien komen welke outputs de Philips box van UPC gaat gebruiken...

FrankB

#39
Quote from: jeroen75 on March  6, 2006, 11:44:32
Zo niet dom was ik nog net wel.
De technische specificaties in deze topic gaan zoals ik het lees echter over de Samsung box die via Casema/Essent aangeboden gaat worden. Ik heb hier niet langs zien komen welke outputs de Philips box van UPC gaat gebruiken...

Lees hier:

Quote from: searcher on March  5, 2006, 14:00:05
De enige kabelmaatschappij die een andere koers vaart is UPC, aangezien zij van een ander scramblingsysteem gebruik maken is het niet mogelijk om de Samsung settop-box op binnen het gebied van UPC te gebruiken. Binnen enkele weken zal UPC meer informatie vrijgeven over de Philips decoder die zij zullen gebruiken.

Zal dus nog wel niet bekend zijn.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jeroen75

Quote from: FrenkB on March  6, 2006, 11:52:00
Zal dus nog wel niet bekend zijn.

Ah, op die fiets...
Ik ging er (kennelijk naief) vanuit dat het dezelfde digitale TV box betrof die UPC en masse uitdeelt en waarvan dus wel bekend zou moeten zijn wat er aan mogelijkheden opzitten. Ik moet die voorlopig nog maar niet in huis halen, aangezien er dus kennelijk een aparte HDTV box van UPC op de markt komt.

Ben benieuwd!

searcher

Quote from: jeroen75 on March  6, 2006, 11:56:39
Ah, op die fiets...
Ik ging er (kennelijk naief) vanuit dat het dezelfde digitale TV box betrof die UPC en masse uitdeelt en waarvan dus wel bekend zou moeten zijn wat er aan mogelijkheden opzitten. Ik moet die voorlopig nog maar niet in huis halen, aangezien er dus kennelijk een aparte HDTV box van UPC op de markt komt.

Ben benieuwd!

Ik begrijp je verwarring immers de thread titel luidt Chello HDTV en later wordt de samsung
box besproken.
Ik neem aan dat de gehele component discussie ook voor de UPC Decoder box gaat gelden.

Het nadeel is dat juist het WK als test periode geldt dus wie zegt me dat ik een perfect beeld
of beter gezegd geen goal mis  :-\

Veel te veel kinderziektes lees ik de laatste tijd m.b.t nieuwe produkten,..

Ik wacht wel af en misschien dan maar analoog kijken,.....liever beeld als geen beeld,.. ;D

                                                                                       mvg Searcher




jowi

Ik was duidelijk ook in de war :-[ Er is een ander topic hierover waar geloof ik een foto van de Philips staat en een beschrijving. Het ding heet iets met 7000 ofzo.

RuudG

#43
Quote from: Eric on March  5, 2006, 23:50:32
Ja, het idee is om per mux van 38 mbit maximaal drie zenders te versturen, met een netto bitrate van 12 Mbit per zender. Dat lijkt weinig, maar aangezien het MPEG4 AVC is ligt de behoefte voor bandbreedte een stuk lager dan bij MPEG2.
He, da's goed nieuws. Was al bang dat het net zoals in de VS zou worden, met minimale bandbreedte. Bedankt voor de info Eric.

Weet je wellicht of het mogelijk gaat worden de stream op te nemen op de PC? Ik neem aan van niet als de door jou genoemde specs van de Samsung volledig zijn. Maar zit er niet toevallig een nog niet genoemd aansluitinkje voor het doorsluizen van de Mpeg stream?

MrG

Quote from: Shorty on March  3, 2006, 15:12:37
Het blijft toch een beetje idioot dat je voor digitale televisieontvangst - of het nou in SD of in HD is - in Nederland verplicht bent om een abonnement te nemen, terwijl dat bijvoorbeeld in Engeland helemaal niet nodig is. Daar hebben ze Freeview, en dat is gratis. Hoewel ze daaro nog steeds elk jaar een fors bedrag aan kijk- en luistergeld moeten betalen. In Nederland is dat enkele jaren geleden afgeschaft, maar via een omweg betalen we straks veel meer dan vroeger.... >:(

VrGr,

Bart J.   

Dit is niet helemaal waar. Essent leverd het digitale basispakket nl. gratis. Je betaald alleen extra voor eventuele uitbreidingen op het basispakket.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

allard

Een aanvullende vraag van mijn kant over chello hdtv (als leek). Ik heb een panasonic 32pd30, 2 jaar geleden een top crt, met fantastisch progressive beeld. Max 833 beeldlijnen en beschikt over component aansluiting. In VS en Japan is deze uitgevoerd als HDTV. Is het mogelijk als upc digital gebruiker, een beter beeld te ontvangen (HDTV) dan het standaard digitale signaal? In hoeverre is dit scherm te gebruiken als HDTV, terwijl het niet HDTV ready is en niet over hdmi beschikt?? Of werkt de software in deze tv helemaal niet met hdtv signalen? 1080i kan sowieso niet vermoed ik ivm de 833 lijnen.......Of is er nog een mogelijkheid om een pc er tussen te zetten met tv kaart??

thx

jowi

Gecopieerd van chelloo.com, bron is verder een beetje vaag:

---
HANNOVER/ROTTERDAM - Minder dan 100 dagen zijn nog te gaan tot het WK-voetbal in Duitsland en we kunnen kennismaken met hdtv.

Het wordt de grootste tv-revolutie sinds de kleuren-buis en videorecorder. Zéggen de tv-producenten. En eigenlijk hebben ze daar wel gelijk in. Nooit eerder kregen televisiekijkers -op een klein deel schotelkijkers na- de kans een zó scherp en helder beeld in de eigen huiskamer te bekijken.

Op de consumentenbeurs Cebit 2006 in Hannover staat deze week hdtv volop in de belangstelling. Grote lcd- en plasmaschermen tot 208 cm diagonaal staan er. En allemaal hdtv-geschikt.

En deze week zijn de eerste hdtv-kastjes getoond, van Samsung en Philips. Die moeten Nederland aan de hoge resolutie-tv brengen. Maar gratis is het niet. Op dit moment geven kabelaars decoders voor normale digitale televisie nog weg. Met de komst van hdtv zullen in mei en juni pakketten worden aangeboden, waarvoor wel betaald moet worden.

Hoe de actiepakketten eruit gaan zien is nog onbekend, maar UPC, Casema en Essent gaan waarschijnlijk ook platte tv's aanbieden. Van respectievelijk Philips en Samsung, waarmee zij een contract hebben gesloten.

Want voor hdtv is een nieuwe platte HD (Ready)-tv noodzakelijk. Op een beeldbuis werkt het niet. Het is voor de voetballiefhebber even geduld hebben. Tegen half mei is het zaak een keuze te maken uit de aanbiedingen van de kabelaars en/of in (internet)winkels toe te slaan, waar met platte tv's gestunt gaat worden. De hdtv-decoders zijn te koop bij de kabelaars en in de winkel, voor circa 300 euro.

Rond het WK voetbal is hdtv kijken gratis. In het najaar komen kabelaars met betaalde hdtv-pakketten met onder meer National Geographic, Discovery en Euro1080. Het WK voetbal duurt een maand, hdtv moet een blijvertje worden. Of de kijker er warm voor loopt, is afwachten.
Vorig jaar zijn in ons land 250.000 HD Ready plasma- en lcd-tv's over de toonbank gegaan. Dit jaar zullen er circa 800.000 worden verkocht. Casema, Essent Kabelcom en Samsung verwachten dat over twee jaar een kwart van de kabelabonnees met een lcd/plasma-tv naar hdtv kijkt
---

Plaatje van de UPC/Philips HDTV ontvanger:

searcher

Quote from: jowi on March 13, 2006, 19:17:51
Gecopieerd van chelloo.com, bron is verder een beetje vaag:

---
HANNOVER/ROTTERDAM - Minder dan 100 dagen zijn nog te gaan tot het WK-voetbal in Duitsland en we kunnen kennismaken met hdtv.

Het wordt de grootste tv-revolutie sinds de kleuren-buis en videorecorder. Zéggen de tv-producenten. En eigenlijk hebben ze daar wel gelijk in. Nooit eerder kregen televisiekijkers -op een klein deel schotelkijkers na- de kans een zó scherp en helder beeld in de eigen huiskamer te bekijken.

Op de consumentenbeurs Cebit 2006 in Hannover staat deze week hdtv volop in de belangstelling. Grote lcd- en plasmaschermen tot 208 cm diagonaal staan er. En allemaal hdtv-geschikt.

En deze week zijn de eerste hdtv-kastjes getoond, van Samsung en Philips. Die moeten Nederland aan de hoge resolutie-tv brengen. Maar gratis is het niet. Op dit moment geven kabelaars decoders voor normale digitale televisie nog weg. Met de komst van hdtv zullen in mei en juni pakketten worden aangeboden, waarvoor wel betaald moet worden.

Hoe de actiepakketten eruit gaan zien is nog onbekend, maar UPC, Casema en Essent gaan waarschijnlijk ook platte tv's aanbieden. Van respectievelijk Philips en Samsung, waarmee zij een contract hebben gesloten.

Want voor hdtv is een nieuwe platte HD (Ready)-tv noodzakelijk. Op een beeldbuis werkt het niet. Het is voor de voetballiefhebber even geduld hebben. Tegen half mei is het zaak een keuze te maken uit de aanbiedingen van de kabelaars en/of in (internet)winkels toe te slaan, waar met platte tv's gestunt gaat worden. De hdtv-decoders zijn te koop bij de kabelaars en in de winkel, voor circa 300 euro.

Rond het WK voetbal is hdtv kijken gratis. In het najaar komen kabelaars met betaalde hdtv-pakketten met onder meer National Geographic, Discovery en Euro1080. Het WK voetbal duurt een maand, hdtv moet een blijvertje worden. Of de kijker er warm voor loopt, is afwachten.
Vorig jaar zijn in ons land 250.000 HD Ready plasma- en lcd-tv's over de toonbank gegaan. Dit jaar zullen er circa 800.000 worden verkocht. Casema, Essent Kabelcom en Samsung verwachten dat over twee jaar een kwart van de kabelabonnees met een lcd/plasma-tv naar hdtv kijkt
---

Plaatje van de UPC/Philips HDTV ontvanger:

Dat is bekend , de vraag was of ook de component aansluiting indien deze aanwezig een beeld laat zien.
Misschien met het WK wel maar met films niet i.v.m. de kopieer beveiliging.

                                                                                             mvg Searcher




jowi

Quote from: searcher on March 13, 2006, 19:27:49
Dat is bekend , de vraag was of ook de component aansluiting indien deze aanwezig een beeld laat zien.
Oh... ik had anders nog geen plaatje van het apparaat hier gezien ::)
Overigens vroeg ik me dat ook af hoor over die component uitgang. Al vroeg in dit topic. Ik postte dit om maar zoveel mogelijk info te geven. De tekst die ik plaatste stond hier ook nog niet.

searcher

Quote from: jowi on March 13, 2006, 21:26:37
Oh... ik had anders nog geen plaatje van het apparaat hier gezien ::)
Overigens vroeg ik me dat ook af hoor over die component uitgang. Al vroeg in dit topic. Ik postte dit om maar zoveel mogelijk info te geven. De tekst die ik plaatste stond hier ook nog niet.


;D

Ik vraag me af of het wel gaat werken.
Immers het is een test periode waarbij je als klant 300 euro mag neertellen.

Ik wil toch geen doelpunt missen,....... ;D

                                                                                   mvg Searcher