Chello HDTV ?

Started by searcher, February 21, 2006, 15:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Bron nu.nl

Eerste HDTV-kanalen in juni

Uitgegeven: 21 februari 2006 15:33
Laatst gewijzigd: 21 februari 2006 15:36

AMSTERDAM - Consumenten kunnen vanaf juni voor het eerst tv-kanalen ontvangen die volledig in HDTV uitzenden. Chellomedia maakte dinsdag bekend dat het gaat om een sportzender en om een filmkanaal. Het WK voetbal moet de nieuwe techniek, die een scherper beeld en geluid biedt, aan de man brengen.

Chellomedia, onderdeel van UPC-moeder Liberty Global, borduurt met de kanalen voort op de film- en sportrechten die vorig jaar van Canal+ zijn overgenomen. Sport1 en Film1 zijn inmiddels als digitale betaalzenders in de markt gezet. Daar komen straks de HDTV-kanalen bij, aldus een woordvoerder van de onderneming.

Scherper geluid  ::) ;D

                                                                                          mvg Searcher



HAL

Quote from: searcher on February 21, 2006, 15:52:33
Bron nu.nl

Eerste HDTV-kanalen in juni

Uitgegeven: 21 februari 2006 15:33
Laatst gewijzigd: 21 februari 2006 15:36

AMSTERDAM - Consumenten kunnen vanaf juni voor het eerst tv-kanalen ontvangen die volledig in HDTV uitzenden.

Als alles volgens schema verloopt, is UPC echt niet de eerste maar juist de laatste met HDTV. Essent en Casema hopen al in april van start te gaan. Heb bij Essent al de proefopstelling met een Samsung HD-decoder mogen aanschouwen. Zag er goed uit.

Jan

Eric

Quote from: HAL on February 21, 2006, 15:58:12
Als alles volgens schema verloopt, is UPC echt niet de eerste maar juist de laatste met HDTV. Essent en Casema hopen al in april van start te gaan. Heb bij Essent al de proefopstelling met een Samsung HD-decoder mogen aanschouwen. Zag er goed uit.

Jan

Het schijnt nu toch zo te zijn dat UPC en Philips de problemen opgelost hebben en dat ook zij kunnen beginnen met HDTV.

PS: Ik heb Sony nog gebeld over die SXRD rearpro's, en die komen weldegelijk naar Nederland deze zomer. Mail me maar even als je meer info wilt. ;)

HAL

Heb je rechtstreeks gemaild Eric....

Allure

#4
Het gaat ook niet zozeer om het feit dat het HDTV is, maar dat het Nederlandse HDTV-zenders zijn - de HD-versie van Film 1 en Sport 1. Het WK zal er ook bijkomen en ongetwijfeld zal te zijner tijd Discovery HD er ook wel inzitten.

Dit zijn dus, voorzover bekend, de eerste 2 Nederlandse HD-zenders, niet een feed uit het buitenland zonder ondertitels. En dat is toch een hele belangrijke ontwikkeling.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Fly InDo

Dat ze richting High Definition gaan is geweldig. Het wk zal heel anders bekeken gaan worden....
Als ik het goed begrijp moet men een decoder + abbo afnemen, in het bezit zijn van een goedgekeurde scherm om van het hdtv gebeuren te kunnen genieten en is het (voorlopig) alleen via de kabel mogelijk en zit er geen pvr functie op de decoder, met andere woorden...opnemen is dus geen optie (dit vind ik dus heel wat minder). Momenteel heb ik een abbo bij alléén op één (voorheen canal+) via de satelliet, dit houdt dus in dat ik buiten de boot val of ik moet een aparte abonnement nemen via de kabel (en dan kan ik alleen kijken en niet opnemen).

Veel mensen zullen denk ik met een dilemma zitten...wachten (hoe lang) tot het via de satelliet gaat/decoders met pvr functie of gelijk op de wagen meespringen (zonder opname mogelijkheid).
Voor de nieuwste gratis gadgets kijk je op <a href="http://www.gratiskados.nl/index.php?ref=36818" target="_blank">www.gratiskados.nl</a>. Bestel een Antenne Booster voor slechts € 19,95 en ontvang een XBOX 360 Complete (t.w.v. € 400,-) helemaal GRATIS, net als ik!

westham

As. vrijdag beleggen de kabelmaatschappijen Casema en Essent Kabelcom samen met Samsung Electronics een persbijeenkomst voor de introductie van het eerste HDTV-pakket voor de kabel in Nederland. Op deze bijeenkomst zal Marc Maters, Manager Businessline Radio & TV van Essent Kabelcom, de visie en ambitie van de drie samenwerkende bedrijven toelichten op het gebied van HDTV via de kabel. Daarna spreekt Cees Vis, lid van de Raad van Bestuur van de Publieke Omroep, over de actuele ontwikkelingen rond de HD-programmering.

Fly InDo

Quote from: westham on February 27, 2006, 00:20:27
As. vrijdag beleggen de kabelmaatschappijen Casema en Essent Kabelcom samen met Samsung Electronics een persbijeenkomst voor de introductie van het eerste HDTV-pakket voor de kabel in Nederland. Op deze bijeenkomst zal Marc Maters, Manager Businessline Radio & TV van Essent Kabelcom, de visie en ambitie van de drie samenwerkende bedrijven toelichten op het gebied van HDTV via de kabel. Daarna spreekt Cees Vis, lid van de Raad van Bestuur van de Publieke Omroep, over de actuele ontwikkelingen rond de HD-programmering.


Ik ben benieuwd....voor mij kan het niet snel genoeg gaan  ;D
Overigens denk ik wel dat ze H.264 codering gaan gebruiken, hopelijk kunnen ze op tijd genoeg van die decoders maken en leveren  ::)
Voor de nieuwste gratis gadgets kijk je op <a href="http://www.gratiskados.nl/index.php?ref=36818" target="_blank">www.gratiskados.nl</a>. Bestel een Antenne Booster voor slechts € 19,95 en ontvang een XBOX 360 Complete (t.w.v. € 400,-) helemaal GRATIS, net als ik!

Shorty

Aan de horizon verschijnt alweer een nieuwe ster: MPEG 8..... :P ::) :-X Zou best de nieuwe HDTV-uitzendnorm kunnen worden... :(

VrGr,

Bart J.

FrankB

Hmmm ik neem wel een proefabo met HDTV via de kabel wanneer het beschikbaar komt  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

papaleo

Quote from: FrenkB on February 27, 2006, 16:40:26
Hmmm ik neem wel een proefabo met HDTV via de kabel wanneer het beschikbaar komt  8)

Ik heb me voor de zekerheid al ingeschreven/(pre order) bij m'n locale dealer voor zo'n Samsung HDTV decoder+Casema abo want je weet maar nooit of er daadwerkelijk wel genoeg decoders beschikbaar zijn op dat moment...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

westham

vrijdag weten we iig wat meer!
kan mij ook niet snel genoeg gaan

The Forest Stars


Shorty

Het blijft toch een beetje idioot dat je voor digitale televisieontvangst - of het nou in SD of in HD is - in Nederland verplicht bent om een abonnement te nemen, terwijl dat bijvoorbeeld in Engeland helemaal niet nodig is. Daar hebben ze Freeview, en dat is gratis. Hoewel ze daaro nog steeds elk jaar een fors bedrag aan kijk- en luistergeld moeten betalen. In Nederland is dat enkele jaren geleden afgeschaft, maar via een omweg betalen we straks veel meer dan vroeger.... >:(

VrGr,

Bart J.   

papaleo

Quote from: The Forest Stars on March  3, 2006, 14:44:54
Gelukkig doet Casema toch mee ;D ;D

http://www.telecomwereld.nl/n0000885.htm

Theo

Dat is  8)

Nu maar hopen dat er genoeg decoders voorhanden zijn....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

searcher

#15
Quote from: papaleo on March  3, 2006, 18:45:00
Dat is  8)

Nu maar hopen dat er genoeg decoders voorhanden zijn....

mmm voor die 300 euro zal er best een voorraad worden aangelegd.
Aardig prijsje voor een korte test periode lees het WK2006.
:-\

Power Buy ? ;D

                                                                 Gr searcher



papaleo

Quote from: searcher on March  3, 2006, 20:32:45
mmm voor die 300 euro zal er best een voorraad worden aangelegd.
Aardig prijsje voor een korte test periode lees het WK2006.
:-\

Power Buy ? ;D

                                                                 Gr searcher

Als ik 'n kaartje moet kopen voor één wedstrijd+onkosten ben ik het dubbele kwijt... ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

searcher

Quote from: papaleo on March  3, 2006, 20:57:21
Als ik 'n kaartje moet kopen voor één wedstrijd+onkosten ben ik het dubbele kwijt... ;D

;D

                                                                    Gr Searcher



Eric

#18
Quote from: searcher on March  3, 2006, 20:32:45
mmm voor die 300 euro zal er best een voorraad worden aangelegd.
Aardig prijsje voor een korte test periode lees het WK2006.
:-\

???? Wat bedoel je met 'testperiode'? Na het WK gaan de uitzendingen in HD gewoon door, begin volgend jaar zullen er naar alle waarschijnlijkheid zelfs 7 kanalen beschikbaar zijn die (deels) in HD uitzenden. De boxen zullen in voldoende mate voorradig zijn zo zegt Samsung, daar worden geen problemen verwacht. Ik vind 300 euro persoon helemaal geen gekken prijs voor een box die zowel MPEG2 HD als MPEG4 HD kan doen en beschikt over Component en HDMI uitgangen.

searcher

#19
Quote from: Eric on March  4, 2006, 17:01:02
???? Wat bedoel je met 'testperiode'? Na het WK gaan de uitzendingen in HD gewoon door, begin volgend jaar zullen er naar alle waarschijnlijkheid zelfs 7 kanalen beschikbaar zijn die (deels) in HD uitzenden. De boxen zullen in voldoende mate voorradig zijn zo zegt Samsung, daar worden geen problemen verwacht. Ik vind 300 euro persoon helemaal geen gekken prijs voor een box die zowel MPEG2 HD als MPEG4 HD kan doen en beschikt over Component en HDMI uitgangen.

Tell me more,...... hoe weet je dat de box over een component uitgang beschikt, want daar zou ik
zeer blij mee zijn. ;D

Met test periode wordt bedoeld als ik het goed heb hoe het wordt ontvangen bij de consument,... ;)

                                                                                                 mvg Searcher



Eric

Quote from: searcher on March  4, 2006, 20:26:38
Tell me more,...... hoe weet je dat de box over een component uitgang beschikt, want daar zou ik
zeer blij mee zijn. ;D

Ik heb de box gezien (zowel buiten als binnenkant) op de persconferentie in hilversum en later bij Essent. Wij zijn momenteel bezig met een tijdschrift over HDTV, daarom waren we bij hen uitgenodigd. Veel interessante informatie op gedaan, ook over zaken als de manier waarop TV signalen bij de kabelmaatschappijen binnenkomen en doorgestuurd worden. Ook live demo's gezien van zowel MPEG 2 als MPEG4 HD via het netwerk van Essent. ;)

The Forest Stars

Quote from: Eric on March  5, 2006, 11:47:15
Ik heb de box gezien (zowel buiten als binnenkant) op de persconferentie in hilversum en later bij Essent. Wij zijn momenteel bezig met een tijdschrift over HDTV, daarom waren we bij hen uitgenodigd. Veel interessante informatie op gedaan, ook over zaken als de manier waarop TV signalen bij de kabelmaatschappijen binnenkomen en doorgestuurd worden. Ook live demo's gezien van zowel MPEG 2 als MPEG4 HD via het netwerk van Essent. ;)

Eric, zit/kan er ook nog een Hard Disk in?

Theo.


jowi

Quote from: searcher on March  4, 2006, 20:26:38
Tell me more,...... hoe weet je dat de box over een component uitgang beschikt, want daar zou ik
zeer blij mee zijn. ;D
Een component uitgang alleen is niet voldoende... het analoge signaal moet ook nog eens niet gedownscaled worden. Ben bang dat dat wel het geval gaat zijn...

ReneJK

Quote from: searcher on March  4, 2006, 20:26:38
Tell me more,...... hoe weet je dat de box over een component uitgang beschikt, want daar zou ik
zeer blij mee zijn. ;D

Met test periode wordt bedoeld als ik het goed heb hoe het wordt ontvangen bij de consument,... ;)

                                                                                                 mvg Searcher


"Deze decoder kan signalen naar het televisiescherm brengen via een HDMI-aansluiting of via een analoge Component aansluiting. "

Ik hoef dus niet een nieuwe plasma te kopen (of een duur board aan te schaffen) dat HDCP ondersteund !

gewoon 720p of 1080i over component  :)

http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=54210&mxp=105

Ik hoop dat deze decoder , net als de USA versies ook als scaler kunnen functioneren , dan ben ik een gelukkig mens  ;D
pioneer pdp-50mxe1 momitsu 880n harman kardon avr-2005 + een zooitje speakers :-)

Eric

Quote from: ReneJK on March  5, 2006, 12:35:11

"Deze decoder kan signalen naar het televisiescherm brengen via een HDMI-aansluiting of via een analoge Component aansluiting. "

Ik hoef dus niet een nieuwe plasma te kopen (of een duur board aan te schaffen) dat HDCP ondersteund !

gewoon 720p of 1080i over component  :)

http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=54210&mxp=105

Ik hoop dat deze decoder , net als de USA versies ook als scaler kunnen functioneren , dan ben ik een gelukkig mens  ;D

Scalen van SD content dat kan hij (op het eerste oog zelfs erg goed), maar over de component uitgangen zou ik niet te hard juichen: HDCP zal bij veel content verplicht zijn en wat er dan met de componentuitgangen gebeurt kregen wij niet boven tafel. Het kan zijn dat dat écht nog onduidelijk is, maar ik vrees dat je Film1 via component in 1080i rustig kan vergeten, daar zal je vrijwel zeker HDMI met HDCP voor nodig hebben..

PS: Specs en foto's: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2161