Chello HDTV ?

Started by searcher, February 21, 2006, 15:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrG

Quote from: searcher on March 14, 2006, 18:50:21
;D

Ik vraag me af of het wel gaat werken.
Immers het is een test periode waarbij je als klant 300 euro mag neertellen.

Ik wil toch geen doelpunt missen,....... ;D

                                                                                   mvg Searcher

En ik vraag me af of jouw avatar wel gaat werken.

Maar dat is wel erg "of topic"
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

peterrr

Hoi, even over hdtv op cebit/hannover.

Ik ben er geweest en het was mager... (ja schreeuwende borden over hdready bij lcd groot groter grootst )
Een paar kastjes van sagem (4) pace (1)
Alleen heel veel demonstraties met htpc met bv. wmv 720/1080. (Ik denk dat verspreid als een virus!)
En een 2 blueray/hd-dvd demonstraties.
Ik heb er speciaal naar gezocht maar buiten premiere duitsland was er niet veel

wel veel mobieltjes hallen vol.............sony phillips niet gezien?
Ik denk dat ze het de volgende keer maar de korea/samsung beurs moeten noemen ;)

goed, maar ik denk dat ik hier in chello country hun mediabox even buiten de deur hou en schotel blijf kijken!

mvgrt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

MichielO

Ik denk dat het feit dat de IFA in Berlijn nu jaarlijks plaats gaat vinden en dus ook dit jaar in september er is, veel fabrikanten keuzes gaan maken waar zij gaan staan en waar er dus geld in gestoken wordt...

Gr,
Michiel

shiver

#53
QuoteUPC heeft de eerste prijzen bekend gemaakt van High Definition Television (HDTV). Wie uitzendingen in deze hoge kwaliteit wil ontvangen, zal om te beginnen eenmalig 49,99 moeten betalen voor het benodigde kastje, de UPC MediaBox van partner Philips.

HDTV is verder uitsluitend beschikbaar voor al wie een abonnement heeft op digitale tv van UPC. Dit abonnement kost 17,99 per maand. U krijgt dan een basispakket met 40 digitale tv-kanalen. Daarbovenop is dan nog een HDTV-abonnement nodig.

UPC biedt momenteel één pakket, met daarin film1 (speelfims) en sport1 (sport, waaronder Champions League-voetbal). Dit kost 19,99 euro per maand. Al met al is een HDTV-abonnee dus per maand zo'n 38 euro abonnementsgeld kwijt.

UPC werkt momenteel aan een tweede HDTV-pakket. Hierin zal in ieder geval de zender National Geographic worden opgenomen; met andere partijen worden nog onderhandelingen gevoerd. De prijs van dit pakket is nog onbekend; in april of mei moet hier meer informatie over beschikbaar komen.

Als lokkertje zal het wereldkampioenschap voetbal, dat in juni van start gaat en op Nederland 2 wordt uitgezonden, kosteloos in HDTV zijn te ontvangen. Dat is tevens de eerste HDTV-uitzending op de Nederlandse tv.

Wie een abonnement heeft op digitale tv, op HDTV en in bezit is van de UPC MediaBox, is er overigens nog niet. HDTV is namelijk alleen te ontvangen met een voor deze kwaliteit geschikt televisietoestel.

Aldus ZDNet: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=55151&mxp=182

Shorty

Dit bericht van ZDNet klopt niet helemaal.
Ten eerste heeft UPC nog geen prijzen bekendgemaakt voor een abo op HDTV. Ze hebben alleen aangekondigd dat je € 50 moet dokken voor een settopbox.
Ten tweede heeft UPC nu niet slechts één pakket, maar drie. Je kunt je namelijk ook alleen op Sport 1 of Film1 abonneren, en dat kost per stuk € 12,99. Samen kosten die twee inderdaad € 19,99 per maand, plus de € 19,99 van het standaard digitale abonnement.
De WK Voetjebal via Nederland 2 zal, net zoals bij andere kabelaars, gratis in HD worden aangeboden. (Maar zal wellicht alleen bekeken kunnen worden met een door UPC geleverde STB, waarvoor de kijker eerst een abonnement zal hebben moeten afgesloten. >:D )

VrGr,

Bart J.

donaldk

Nou nee, daar is die activation fee voor.

searcher

Hi,

Ik ben goed maar niet gek dan maar geen HDTV,,, >:( >:(

                                                                 Gr Searcher



searcher

Quote from: jaco on April  2, 2006, 10:26:11
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=55151&mxp=182


@Jaco

;D Ik snap je quote niet helemaal ?
Een aantal posts terug staat hetzelfde bericht of zie ik iets over het hoofd.

                                                                                       mvg Searcher



jaco

Quote from: searcher on April  2, 2006, 20:51:00
@Jaco

;D Ik snap je quote niet helemaal ?
Een aantal posts terug staat hetzelfde bericht of zie ik iets over het hoofd.

                                                                                       mvg Searcher
Inderdaad, ik was nog niet helemaal wakker denk ik. Verwijderd.

Shorty



Quote van Digitalekabeltelevisie.nl:
QuoteBetaalkanalen Film 1 en Sport 1 gaan HD-programma's bieden zonder extra kosten. Sport1 zendt het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland in HDTV uit. De zender zal daarna ook wedstrijden uit de belangrijkste Europese voetbalcompetities en vele andere internationale sportwedstrijden aanbieden in het HDTV-formaat. Begin juni lanceert UPC het HDTV-kanaal van Film1. Daarnaast komt UPC Nederland ook met een betaald pakket HD-kanalen, dat onder meer National Geographic omvat. De prijs hiervoor wordt later bekendgemaakt.
Zo lijkt het erop dat UPC-klanten toch eerst een abo op Sport1 moeten nemen om de WK V-bal via Nederland 2 te kunnen volgen.  ::)

Klanten van Essent gaan € 3,95 extra betalen voor een HDTV-pakketje van 3 of 4 kanalen...

VrGr,

Bart J.

shiver

Dat is nog te overzien. En dat is zonder het uitgebreide pakket neem ik aan? Al prijzen van de Samsung decoder (Essent) bekend?

Shorty

Quote from: shiver on April  3, 2006, 12:20:42
Dat is nog te overzien. En dat is zonder het uitgebreide pakket neem ik aan? Al prijzen van de Samsung decoder (Essent) bekend?

Onder de € 100, dacht ik... Hoe goedkoper, hoe beter, lijkt me. Want:
QuoteRoep om hybride set-top boxen
De hybride set-top boxen komen eraan. Hierbij kunnen kijkers via één enkele set-top box toegang krijgen tot verschillende distributie infrastructuren. Bill Wijdeveld van SES-Astra wees op de ontwikkeling in andere landen, waar satelliet platform Sky de breedband provider Easynet overnameen de samenwerking zoals die in Italië tussen Telecom Italia en Sky bestaat en de plannen van T-Online in Duitsland. "Dit is 'the best of both worlds," aldus Wijdeveld, waarbij satelliet gebruikt wordt voor broadcast en push-PVR en DSL meer geschikt is voor niche programma's en VOD archief diensten. Voor Nederland kondigde Essent Kabelcom directeur Bernard Dijkhuizen voor begin 2007 een hybride box aan voor digitale kabeltelevisie met de mogelijkheid om VOD diensten via IPTV te benaderen. Hiermee kunnen kijkers dan zonder PC TV-programma's via IP downloaden of als stream bekijken op hun televisie.
Bron:Broadbandtvnews.
Zo blijven we lekker bezig.  :P ::) ;D

VrGr,

Bart J.


searcher

Quote from: Shorty on April  3, 2006, 13:41:33
Onder de € 100, dacht ik... Hoe goedkoper, hoe beter, lijkt me. Want:Bron:Broadbandtvnews.
Zo blijven we lekker bezig.  :P ::) ;D

VrGr,

Bart J.



Allemachtig wat een afkortingen,........ :-X
UPC mag het gehele digitale t.v. en HDTV houden . :(
Ik lees niets anders op chello underground dan ellende op een enkeling na met de digitale t.v. ;)

Dan maar analoog kijken ,...... :-* anders mis ik teveel doelpunten en dat roept stress op ! ;)

                                                                                                      Gr Searcher



Shorty

Quoteniets anders op chello underground dan ellende

Maar Searcher! Die HDTV-ontvangers komen van Philips - Dan Is Het Goed! Toch?  :-X

;D

VrGr,

Bart J.

searcher

Quote from: Shorty on April  3, 2006, 14:43:04
Maar Searcher! Die HDTV-ontvangers komen van Philips - Dan Is Het Goed! Toch?  :-X

;D

VrGr,

Bart J.

;D

                                                                        Gr Searcher



MrG

Quote from: Shorty on April  3, 2006, 13:41:33
Onder de € 100, dacht ik... Hoe goedkoper, hoe beter, lijkt me. Want:Bron:Broadbandtvnews.
Zo blijven we lekker bezig.  :P ::) ;D

VrGr,

Bart J.



Hmmmmmmm.
Overal waar ik hier info over kan vinden staat dat de Samsung decoder 299 euro gaat kosten. Alleen hier op de site wordt hij door een sponsor aangeboden voor 199 euro. Zo lang de voorraad strekt.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

shiver

En waar kunnen we die sponsor vinden en bestelling plaatsen? :)

Shorty

#67
Quote from: MrG on April  3, 2006, 17:22:26
Hmmmmmmm.
Overal waar ik hier info over kan vinden staat dat de Samsung decoder 299 euro gaat kosten. Alleen hier op de site wordt hij door een sponsor aangeboden voor 199 euro. Zo lang de voorraad strekt.

Dat is een instinker! Met HD bedoelt die sponsor Hard-Disc... Dus met HiDef heeft dat ding niks te maken.  :P
De eerste ontvangers moet je bij je kabelboer halen, vrees ik....


VrGr,

Bart J.

edit: misverstandje mijnerzijds.... De Samsung die onze sponsor GTDesign aanbiedt is wel degelijk een HighDef-ontvanger....

shiver

#68
Nee dat is geen instinker. Het gaat om de HDTV-ontvanger.

Maar ik lees hier (in het enorm verwarrend geschreven artikel) dat de prijs van € 199 bij de introductie standaard wordt. En dat je er ook nog een oranje Fatboy bij krijgt.

QuoteGrootspraak of niet, Samsung zegt er in april, mei en juni 40 tot 50 duizend van te willen verkopen. Dat is nogal wat, want goedkoop zijn ze niet: 299 euro. Maar behalve een gratis oranje Fatboy krijg je bij aankoop van lcd-schermen die HD-ready zijn en HDTV-decoders ook nog 100 euro korting (299 wordt 199 euro). Nog altijd een vrij fors bedrag voor wéér een extra kastje in de huiskamer.

Dus, ik wacht nog even met bestellen. Het is al april dus de kastjes zullen bijna in de winkels moeten liggen. Ben benieuwd.
En let daarbij op de testopstellingen. Nergens gebruiken ze nog de HDMI-aansluiting. Alleen de Component. Dus ik ga er maar vanuit dat dit voorlopig voor 'ons' bruikbaar blijft.

MrG

Quote from: Shorty on April  3, 2006, 19:42:38
Dat is een instinker! Met HD bedoelt die sponsor Hard-Disc... Dus met HiDef heeft dat ding niks te maken.  :P
De eerste ontvangers moet je bij je kabelboer halen, vrees ik....

VrGr,

Bart J.

Nee hoor Bart,

We hebben het hier echt over de Samsung DCB-H360R HD. De decoder die door bijvoorbeeld Essent ook gebruikt gaat worden. Mocht je interesse hebben dan kun je onderstaande link volgen naar het topic hier op de site.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42794.0
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

#70
Quote from: shiver on April  3, 2006, 19:55:05
Nee dat is geen instinker. Het gaat om de HDTV-ontvanger.

Maar ik lees hier (in het enorm verwarrend geschreven artikel) dat de prijs van € 199 bij de introductie standaard wordt. En dat je er ook nog een oranje Fatboy bij krijgt.

Dus, ik wacht nog even met bestellen. Het is al april dus de kastjes zullen bijna in de winkels moeten liggen. Ben benieuwd.
En let daarbij op de testopstellingen. Nergens gebruiken ze nog de HDMI-aansluiting. Alleen de Component. Dus ik ga er maar vanuit dat dit voorlopig voor 'ons' bruikbaar blijft.

Zoals ik het lees krijg je de fatboy bij aanschaf van een complete HD set. Wat dus inhoud dat je een LCD scherm en een decoder aan moet schaffen.

Correct me if i'm wrong ;)
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

jowi

Maar is deze Samsung nu wel of niet met UPC/Chello te gebruiken? Hoe uitwisselbaar zijn die decoders? UPC/Chello wil toch met een Philips decoder gaan werken?

MrG

Ik denk dat het er aan ligt hoe UPC/Chello het signaal door gaat sturen. Als dat een andere decodering vergt zal de Samsung dan dus niet gebruikt kunnen gaan worden. En dat zal wel het geval zijn.

Ik las dus ook in het vorige stukje dat de HD hard disk versie pas in december wordt verwacht. Opnemen van HD materiaal blijft dan nog onzeker omdat het wellicht beveiligd doorgegeven gaat worden.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

donaldk

UPC = Nagravision
Essent en de rest = Irdeto.

MrG

Quote from: donaldk on April  3, 2006, 20:37:24
UPC = Nagravision
Essent en de rest = Irdeto.

Dus niet compatible?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel