Geknetter op Duitse zenders via Samsung HD Decoder

Started by Appie06, July 3, 2006, 22:29:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Appie06

Vanaf het begin heb ik op o.a. ARD en ZDF alleen maar geknetter als geluid. Dit kan ik alleen stoppen door met de afstandsbediening van de TV (Panasonic 42PV500) het volume op 0 te zetten. Met de afstandsbediening van de decoder wil dit niet. Wie heeft dit probleem ook, en een oplossing ?

shiver

Duitse zenders zenden uit in Dolby Digital. Je tv kan dit signaal niet decoderen. Oplossing is dolby digital uit te zetten in je instellingen.
Als het iets anders is weet ik het niet.

Harry HT

Hoi,
Quote from: shiver on July  3, 2006, 23:27:07
Duitse zenders zenden uit in Dolby Digital. Je tv kan dit signaal niet decoderen. Oplossing is dolby digital uit te zetten in je instellingen.
Als het iets anders is weet ik het niet.
Wanneer je geblaf hoort dan werkt het weer goed  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Nelisje

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik had met mijn Samsung (niet HDTV) decoder hetzelfde problee, SBS6 knetterde ook (net of de speaker kapot was zeg maar) kreeg als advies het volume van de decoder maar half open te zetten en zowaar opgelost, probeer dat eens zou ik zeggen ;)

Appie06

Het probleem van het geknetter van de Duitse zenders is opgelost ! Het bleek inderdaad aan de Dolby Digital instelling te liggen, zoals Shiver schreef. Heb me wel rot gezocht waar die instelling te vinden was. Het bleek op de afstandsbediening onder het knopje "alt" te zitten. Volgens de gebruiksaanwijzing is dat knopje voor het selecteren van de soundtracklijst en de videolijst. Lekker logisch ! Maar het is in elk geval opgelost.