3.8% van Nederland kijkt via digitale kabel

Started by Marcel_T., February 18, 2006, 19:34:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.


09/02/2006

3.8% Van Nederland keek in 2005 op het basistoestel via een digitale kabelontvanger. 6.6% Keekt via de schotel, en totaal 2.5% via Digitenne of KPN Digitale televisie. Dat blijkt uit het onderzoek "Tv In Nederland 2005, Ontwikkelingen In Tv Bezit En Tv Gebruik, Establishment Survey" van kijkonderzoek.nl en Intomart.

Op welk type scherm kijkt Nederland;
Beeldbuis: 89,9%
Plasma beeldscherm: 2,5%
LCD beeldscherm: 3,3%
Projector: 0,2%

En wat voor soort mensen kijkt er dan via satelliet en kabel; "Huishoudens met kinderen beschikken het meest over een schotel. Zware tv-kijkers en huishoudens met een lagere sociale klasse (B2CD) ontvangen het meest het tvsignaal digitaal via de kabel."

Bron: kijkonderzoek.nl via Vecai-journaal
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ajbeefde

#1
Quote from: Marcel_T. on February 18, 2006, 19:34:52
[img]

Zware tv-kijkers en huishoudens met een lagere sociale klasse (B2CD) ontvangen het meest het tvsignaal digitaal via de kabel."

Bron: kijkonderzoek.nl via Vecai-journaal


Wat een onzin!!!!  De overgrote meerderheid in Nederland kan niet anders dan het signaal via de kabel ontvangen, (althans als ze geen schotel op hun huis willen hebben. :) )

Als ik naar bepaalde buurten in Amsterdam, Rotterdam enz... kijk, dan heeft de overgrote groep schotels, in de richting van het Oosten,  aan de buitenmuur hangen, dat zouden dus in dit onderzoek de beter of welgestelden moeten zijn?  Hm......

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tigger

Volgens mij is er overal wel de bekende "hoog satelliet gehalte" buurt. Bovendien kan het ook nog eens zo zijn dat als je woning onder een Vereniging van Eigenaren valt, deze besloten heeft dat een schotel afbreuk doet aan het aangezicht van het complex en je dus aangewezen bent op digitale tv.
Zo hebben wij afgelopen weekend idd een digitale tv decoder gekocht (omdat de VvE geen schotels aan de muur of op het dak wil hebben). Persoonlijk vind ik idd ook dat als er heel veel schotels hangen het geen gezicht is.
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

Quote from: Marcel_T. on February 18, 2006, 19:34:52
Zware tv-kijkers en huishoudens met een lagere sociale klasse (B2CD) ontvangen het meest het tvsignaal digitaal via de kabel."

Bron: kijkonderzoek.nl via Vecai-journaal


Wat een onzin!!!  >:(

Als je hier woont:

behoor je dan tot de lagere sociale klasse??? Denk het niet!
En zware tv-kijkers zijn we ook niet.

:o Ik word altijd zo moe van dit soort onderzoeken en met name de conclusies. En ja, we hebben een Vereniging van Eigenaren, dus....(zie eerdere post)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

donaldk

Quote from: Tigger on February 20, 2006, 23:05:36
Volgens mij is er overal wel de bekende "hoog satelliet gehalte" buurt. Bovendien kan het ook nog eens zo zijn dat als je woning onder een Vereniging van Eigenaren valt, deze besloten heeft dat een schotel afbreuk doet aan het aangezicht van het complex en je dus aangewezen bent op digitale tv.
Zo hebben wij afgelopen weekend idd een digitale tv decoder gekocht (omdat de VvE geen schotels aan de muur of op het dak wil hebben). Persoonlijk vind ik idd ook dat als er heel veel schotels hangen het geen gezicht is.

Een mooi project voor een SMATV systeem. Als je daar nou in 98/99 mee was gekomen, had je misschien nog een leuke korting/steuntje in de rug van SES en wat installatie bedrijven. Nu was het eerste ' GSO' demoproject een grachtenpandje in Amsterdam met ik dacht acht apartementen.