Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Goede reminder, ik wilde nog om HT passthrough functionaliteit vragen aan Lyngdorf. Ik heb Lyngdorf gelijk een RFE (request for enhancement) e-mail gestuurd! ;)

Deleted member

Helaas, voorlopig nog geen HT Throughput:


Quote
Dear Antoine,

Thank you for you input, it is appreciated.
Currently we do not have any plans of implementing such a feature in the TDAI, but you need has been noted.

If you have any other comments or questions, feel free to contact me directly.

Kind Regards

Per Klausen
Lyngdorf Audio ApS

Shorty

QuoteHelaas, voorlopig nog geen HT Throughput:

Da's dan typisch een gevalletje van 'jammer maar helaas'....  :( Heb toch maar een DPA-1 voor een demo aangevraagd bij de firma waarvan ik de naam hier niet zal noemen, alleen de initialen: BB&G.  ;D

VrGr,

Bart J.

Deleted member

Quote from: Shorty on April 19, 2007, 11:36:58
Da's dan typisch een gevalletje van 'jammer maar helaas'....  :( Heb toch maar een DPA-1 voor een demo aangevraagd bij de firma waarvan ik de naam hier niet zal noemen, alleen de initialen: BB&G.  ;D

VrGr,

Bart J.


Ik ben benieuwd Shorty! En wat betreft de Theater Troughput, als er maar genoeg mensen naar vragen dan komt 'ie vanzelf. Hierbij roep ik dus gelijk iedereen op een mailtje te sturen naar [email protected];)

bmateijsen

Ach gewoon volume op 90 en je processor goed kalibreren.

Quote from: Antoine on April 19, 2007, 18:50:52
Ik ben benieuwd Shorty! En wat betreft de Theater Troughput, als er maar genoeg mensen naar vragen dan komt 'ie vanzelf. Hierbij roep ik dus gelijk iedereen op een mailtje te sturen naar [email protected];)

Staaled

Quote from: bmateijsen on April 19, 2007, 19:46:48
Ach gewoon volume op 90 en je processor goed kalibreren.

Is inderdaad niks mis mee.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Shorty

QuoteAch gewoon volume op 90 en je processor goed kalibreren.

Dan is '0' dus niet het maximale volume?  ::)

QuoteIk ben benieuwd Shorty! En wat betreft de Theater Troughput, als er maar genoeg mensen naar vragen dan komt 'ie vanzelf. Hierbij roep ik dus gelijk iedereen op een mailtje te sturen naar [email protected]!   ;)

Nou, ik ben ook benieuwd. Ergens ben ik wel bang dat ik door een gruwelijke speling van het lot al over de perfekte luisterkamer beschik, zodat RoomPerfect bij mij niks uithaalt en er geen enkel verschil is.  :o :-X ;D.

En er doemt een probleem op: ik heb sinds kort een ArtSpeak-gemodificeerde Denon 2900. Wat te doen als ik een stereo SACD'tje wil afspelen - analoog de DPA-1 in of digitaal (met slechts 44.1/16)?  ??? De Denon heeft overigens analoog alléén een 5.1 uitgang, dus geen extra 2-kanaals analoge uitgang... :(  Verder heb ik een lo-end Sony-receiver... geen idee wat nou de handigste en meest cleane manier is om alles aan elkaar te knopen zonder steeds in allerlei menu's digitale uitgangen aan of uit en op bitstream dan wel op PCM te moeten instellen als je van CD naar DVD wil... :-[ Misschien moet ik voor muziek aan apart loopwerk aanschaffen - moet dat ding wel CD, SACD en DVD-A aankunnen en digitaal uitspugen in een voor de Lyngdorf te behappen vorm. Dus geen DenonLink3 of Pioneer firewire, ben ik bang. Zullen we dáárover niet eens Lyngdorf met e-mails gaan bestoken?  >:D
Of bestaan er loopwerken die (min of meer) hi-res (al was het alleen maar in PCM) via S/PDIF (die tot max. 96/24 gaat, dacht ik) uitsturen? En accepteert de DPA-1 überhaupt 192/24 op z'n digitale ingangen?

VrGr,

Bart J.


Deleted member

Quote from: Shorty on April 20, 2007, 11:17:38
Dan is '0' dus niet het maximale volume?  ::)

0=minimaal en 99,9=maximaal

Quote from: Shorty on April 20, 2007, 11:17:38
Nou, ik ben ook benieuwd. Ergens ben ik wel bang dat ik door een gruwelijke speling van het lot al over de perfekte luisterkamer beschik, zodat RoomPerfect bij mij niks uithaalt en er geen enkel verschil is.  :o :-X ;D.

Dan heb je nog niks gekocht en het niet nodig, spaart je een hoop geld uit dan!  ;)

Quote from: Shorty on April 20, 2007, 11:17:38
En er doemt een probleem op: ik heb sinds kort een ArtSpeak-gemodificeerde Denon 2900. Wat te doen als ik een stereo SACD'tje wil afspelen - analoog de DPA-1 in of digitaal (met slechts 44.1/16)?  ??? De Denon heeft overigens analoog alléén een 5.1 uitgang, dus geen extra 2-kanaals analoge uitgang... :( 

SACD wordt altijd alleen analoog uitgestuurd. Gewoon analoog aansluiten dus.

Quote from: Shorty on April 20, 2007, 11:17:38
Verder heb ik een lo-end Sony-receiver... geen idee wat nou de handigste en meest cleane manier is om alles aan elkaar te knopen zonder steeds in allerlei menu's digitale uitgangen aan of uit en op bitstream dan wel op PCM te moeten instellen als je van CD naar DVD wil... :-[ Misschien moet ik voor muziek aan apart loopwerk aanschaffen - moet dat ding wel CD, SACD en DVD-A aankunnen en digitaal uitspugen in een voor de Lyngdorf te behappen vorm. Dus geen DenonLink3 of Pioneer firewire, ben ik bang. Zullen we dáárover niet eens Lyngdorf met e-mails gaan bestoken?  >:D
Of bestaan er loopwerken die (min of meer) hi-res (al was het alleen maar in PCM) via S/PDIF (die tot max. 96/24 gaat, dacht ik) uitsturen?

De DPA-1 is uiteraard voor 2ch stereo gemaakt. Het handigst/beste is dus een receiver of surround processor met de analoge uitgang aan te sluiten op de DPA-1. Dit is ook wat ik doe. Volgend jaar schijnt Lyngdorf ook met surround produkten te komen dus als daar je prioriteit ligt dan kun je het beste nog even wachten. Al weet niemand (niet openbaar althans) nog wat er gaat komen en tegen welke prijzen.

Quote from: Shorty on April 20, 2007, 11:17:38
En accepteert de DPA-1 überhaupt 192/24 op z'n digitale ingangen?

Ja, de DPA-1 (en alle andere digitale Lyngdorf produkten) accepteert 24/192kHz op alle digitale ingangen.

Shorty

QuoteAch gewoon volume op 90 en je processor goed kalibreren.

Je kunt er vergif op innemen dat vroeger of later iemand een andere bron kiest en vergeet van te voren het volume terug te draaien: met een oorverdovend KABOEM blazen speakers en eindbak hun laatste adem uit.... :-[ Is me al eens overkomen.  >:(
Of kun je op de DPA-1 per ingang het maximale volume instellen?

QuoteJa, de DPA-1 (en alle andere digitale Lyngdorf produkten) accepteert 24/192kHz op alle digitale ingangen.
Da's mooi, maar welk loopwerk heeft een uitgang die dat uitstuurt. Via AES/EBU, neem ik aan? Want S/PDIF trekt dat dus niet...

VrGr,

Bart J.


Deleted member

Quote from: Shorty on April 22, 2007, 12:33:04
Da's mooi, maar welk loopwerk heeft een uitgang die dat uitstuurt. Via AES/EBU, neem ik aan? Want S/PDIF trekt dat dus niet...

VrGr,

Bart J.



Een goede breedbandige SPDIF zender en ontvanger ondersteunen dit prima en voor coax is het al helemaal geen probleem. Elk upsampling CD loopwerk biedt 96kHz/24bit en sommigen dus ook 192/24.

myself

hebben jullie ook met de laatste firmware erop last dat het 'standby' zetten met een flinke vertraging gebeurdt ? (3 sec of zo) en dat als je hem weer aanzet, de 2200 bij default in de standby mode opstart... ERG onpraktisch  :-\
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Deleted member

Quote from: myself on April 30, 2007, 17:27:27
hebben jullie ook met de laatste firmware erop last dat het 'standby' zetten met een flinke vertraging gebeurdt ? (3 sec of zo) en dat als je hem weer aanzet, de 2200 bij default in de standby mode opstart... ERG onpraktisch  :-\

Yep, heb ik ook. Dat hebben ze er juist laatst in ingebakken, waarom weet ik niet maar mij persoonlijk stoort het eigenlijk niet. Ik laat 'm sowieso altijd aanstaan op een laag volume.

myself

ik kon er niets over terugvinden in de releasenotes. En als je hem uit zet is het niet handig. Moet ik weer aan de WAF werken  ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

corival

Quote from: garmtz on February 18, 2006, 09:51:38
Wij zijn als Beter Beeld en Geluid zeer trots onzelf als eerste dealer te noemen van Lyngdorf in Nederland!  8)

Lyngdorf is opgericht door Peter Lyngdorf, die bekend is geworden met het merk TacT, waar hij mede verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de eerste 'digitale versterker' (de TacT Millennium, nu in MkIII vorm) en het revolutionaire room-correction systeem van dit merk. Lyngdorf is een afsplitsing van dit merk met een lijn producten met een extreem hoge prijs/kwaliteitsverhouding.

Worden jullie ook dealer van de Steinway Lyngdorf?  8)
http://www.steinwaylyngdorf.com
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

bmateijsen

Mooi! Volgens mij gebaseerd op de Millennium. Zal wel erg prijzig zijn ;).

Quote from: corival on May 18, 2007, 13:05:29
Worden jullie ook dealer van de Steinway Lyngdorf?  8)
http://www.steinwaylyngdorf.com

Deleted member

Wow, dat is mooi spul!!  :o Qua prijs zie ik staan "from $150.000"!  :P




PjotrrrNL

In the world of fine audio there aren't many names more prestigious than 154-year old piano maker Steinway & Sons, and now the renowned American manufacturer has partnered with Danish industry-vet and Lyngdorf Audio founder Peter Lyngdorf to release a new line of ultra-high end audio visual systems. Steinway Lyngdorf, as the joint venture is known, claims to be "offering unsurpassed performance, exceptional value and, most importantly, an extraordinary experience for discerning clientele the world over" -- though considering the company's first product has yet to be released, that statement may be a bit bold. The product in question is the so-called Model-D music system which will include a full set of speakers and receiver featuring Lyngdorf's RoomPerfect automatic acoustic calibration system. Sadly for big spenders, less than 100 Model-D's will be available when they hit undisclosed sales channels this fall, so you might want to put down your $150,000 in advance if you hope to grab one.

http://www.engadget.com/2007/05/16/steinway-and-sons-peter-lyngdorf-partner-for-high-end-a-v-equipme/



TubeKees

Nu nog even een review van de DPA-1. Is die er al?

bmateijsen

Ik heb hem nog niet gezien die review, maar hij is nog net iets mooier opgebouwd dan een TDAi qua aansluitingen, voor de rest lijkt de binnenkant voor het grootste deel op de TDA.

Quote from: TubeKees on June 12, 2007, 06:27:19
Nu nog even een review van de DPA-1. Is die er al?

TubeKees

Is de voeding net zo zwaar als bij de TDA? of lichter uitgevoerd?

Hebben jullie al ervaring (of zijn er mensen op het forum) met de DPA-1 i.c.m. andere eindversterking?

Deleted member


PM

Wat fototjes van de DP-1 en BW-1:

en om te zien hoe groot ze zijn:
Groeten, Peter

TubeKees

Komt er nog ooit eens een "film" oplossing van Lyngdorf? Een apparaat die alles rondom Dolby/DTS/meerkanaals gaat regelen?