Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Antoine on January 10, 2007, 11:30:48
De RP-1 bedoel je denk ik. Deze lijkt mij echt bedoeld voor mensen met puur analoge versterking en/of analoge bronen die toch roomcorrection willen. De DPA-1 is 'gewoon' een TDA met RP en A/D zonder eindversterking en werkt D/D, D/A, A/A en A/D.
Ehhh sorry die bedoel ik ja.
Als audiofiel zijnde is dan dus de vraag of het middel misschien niet even erg is als de kwaal?

patrick_vdb

Hoi,

Quote from: Audioloog on January 10, 2007, 11:35:32
Als audiofiel zijnde is dan dus de vraag of het middel misschien niet even erg is als de kwaal?

Je "stelt" de invloed van een extra ADDA-conversie dus gelijk aan de invloed van de akoestiek?

Een serieuze audiofiel hoeft zich deze vraag niet te stellen, die heeft namelijk al lang gezorgt voor een degelijke akoestische behandeling ;D

mvrg

Patrick

hifiman

Quote from: patrick_vdb on January 10, 2007, 12:13:19
Je "stelt" de invloed van een extra ADDA-conversie dus gelijk aan de invloed van de akoestiek?
Je hebt gelijk, de invloed van de akoustiek zal groter zijn. Ach ik vind het gewoon jammer dat ze er niet voor gekozen hebben om het helemaal in het digitale domein te houden. Maar wie weet komt een dergelijk product er nog :)

Quote from: patrick_vdb on January 10, 2007, 12:13:19
Een serieuze audiofiel hoeft zich deze vraag niet te stellen, die heeft namelijk al lang gezorgt voor een degelijke akoestische behandeling ;D
Een vrijgezelle audiofiel zal je bedoelen ;-)

PM

Quote from: Audioloog on January 10, 2007, 12:23:06
Je hebt gelijk, de invloed van de akoustiek zal groter zijn. Ach ik vind het gewoon jammer dat ze er niet voor gekozen hebben om het helemaal in het digitale domein te houden. Maar wie weet komt een dergelijk product er nog :)

De DPA-1 waarvan je de volume knop niet gebruikt dus eigenlijk? (als deze ook een digitale uitgang heeft net als de TDA)
Ik verwacht niet dat er zo'n product zal komen....
Groeten, Peter

Audiofiel

Quote from: patrick_vdb on January 10, 2007, 12:13:19
Een serieuze audiofiel hoeft zich deze vraag niet te stellen, die heeft namelijk al lang gezorgt voor een degelijke akoestische behandeling ;D

Die past inderdaad op zijn 'room' een andere dan electronische 'correction' toe... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Quote from: Audiofiel on January 10, 2007, 17:35:14
Die past inderdaad op zijn 'room' een andere dan electronische 'correction' toe... ;)

Er komt een dag dat de meeste audiofielen gewoon een 'electronisch' roomcorrection device in hun set hebben, mark my words!  ;D

hifiman

Quote from: Audiofiel on January 10, 2007, 17:54:47
Nemen en geven ook. ;)
Als ik me niet vergis heb jij niks aan room treatment gedaan toch?   ;D  ;)

hifiman

Quote from: Antoine on January 10, 2007, 17:57:20
Er komt een dag dat de meeste audiofielen gewoon een 'electronisch' roomcorrection device in hun set hebben, mark my words!  ;D
Dat denk ik ook wel ja! En er komt ook een tijd dat er alleen nog klasse D versterking is..  :P

Deleted member

lol, van dat laatste ben ik nog niet helemaal overtuigd gezien het feit dat er zelfs vandaag de dag ook nog genoeg idioten met buizen van voor WWII spelen! (grapje natuuurlijk ;))

Audiofiel

Quote from: Antoine on January 10, 2007, 17:57:20
Er komt een dag dat de meeste audiofielen gewoon een 'electronisch' roomcorrection device in hun set hebben, mark my words!  ;D

Tuurlijk... Maar dat zal pas zijn nadat alle mannen hun ogen hebben laten liften, hun neus recht hebben laten zetten en hun lippen hebben laten volspuiten... :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Quote from: Audiofiel on January 10, 2007, 18:25:16
Tuurlijk... Maar dat zal pas zijn nadat alle mannen hun ogen hebben laten liften, hun neus recht hebben laten zetten en hun lippen hebben laten volspuiten... :-*

Jij gaat er volgende week direct vanuit de kliniek van Schoemacher dus ook eentje halen? Alvast gefelciteerd dan!  :-*

Robert - Jan

Mooi hoor, die uitbreiding van hun assortiment. Maar wanneer brengt Lyngdorf een multichannel amp op de markt?
If they don't know wine is finer, let them boil water!

bmateijsen

Ik verwacht pas over een jaar of 2... maar dat is echt in een glazen bol kijken ;).

Quote from: Robert - Jan on January 10, 2007, 20:12:43
Mooi hoor, die uitbreiding van hun assortiment. Maar wanneer brengt Lyngdorf een multichannel amp op de markt?

visitor

Is het mogelijk om ergens de volledige prijslijst van Lyngdorf te raadplegen?

bmateijsen

Quote from: Erwin on January 15, 2007, 10:46:24
Is het mogelijk om ergens de volledige prijslijst van Lyngdorf te raadplegen?

Stuur mij maar een mailtje, dan mail ik hem aan je. (daar staan overigens nog niet de nieuwe net aangekondigde producten op)

visitor

Quote from: bmateijsen on January 15, 2007, 10:48:15
Stuur mij maar een mailtje, dan mail ik hem aan je. (daar staan overigens nog niet de nieuwe net aangekondigde producten op)

Mail is verstuurd.

Deleted member

Quote from: Antoine on December 29, 2006, 01:47:10
Twee nieuwe reviews van de TDAI2200 met Roomperfect zijn verschenen.  :)

Stereo Duitsland, januari 2007: http://www.lyngdorf.com/Sites/UserDefined/Lyngdorf/Folders/Reviews/TDAI%202200%20Stereo%20Jan%202007.pdf
HiFi Choice UK, januari 2007: http://www.lyngdorf.com/Sites/UserDefined/Lyngdorf/Folders/Reviews/TDA%202200%20Hi-FiChoice%20Jan%202007.pdf

En weer een review van de TDAi2200 met RoomPerfect. Dit maal in ISSUE #170 MARCH 2007 van The Absolute Sound.

http://www.avguide.com/the-absolute-sound

Ik heb 'm zelf (nog) niet gelezen.

Edit 23/2: Ik zie net dat er in dec. 2006 ook nog een Nederlandse review in de Music Emotion is verschenen:

http://www.lyngdorf.com/Sites/UserDefined/Lyngdorf/Folders/Reviews/Lyngdorf_ME12_06.pdf

hifiman

Ik wil nog even wat kwijt over mijn Lyngdorf SDAi2175 versterker.

Ik had af en toe (stilletjes) twijfels of de SDAi2175 nou wel de beste keus voor mijn centen is geweest. Maar nu ik sinds een paar weken betere luidsprekers heb staan is het me wel duidelijk geworden dat de oorzaak van die twijfels dus bij mijn vorige speakers lag. Met mijn nieuwe luidsprekers hoor ik pas hoe goed deze Lyngdorf wel niet is! Hij klinkt gewoon fantastisch, zeer neutraal, erg dynamisch, zeer goede focussering, erg coherent en aan details ook geen tekort. Ik ben nu heel erg blij dat ik afgelopen voorjaar voor deze versterker gekozen heb  :D

garmtz

Goed om te horen! De SDAi 2175 presteert inderdaad ver boven zijn prijsklasse, zeker als je een moeilijke belasting hebt om aan te sturen!

hifiman

Quote from: garmtz on February 20, 2007, 11:55:53
Goed om te horen! De SDAi 2175 presteert inderdaad ver boven zijn prijsklasse, zeker als je een moeilijke belasting hebt om aan te sturen!
En dat is inderdaad nog een reden (die moeilijke belasting) dat ik blij ben voor deze versterker gekozen te hebben  :)

visitor

Quote from: garmtz on February 20, 2007, 11:55:53
Goed om te horen! De SDAi 2175 presteert inderdaad ver boven zijn prijsklasse, zeker als je een moeilijke belasting hebt om aan te sturen!

Dit is ook zo voor de SDA 2175 vind ik. ;)

molle

Wel ik begin dat idee ook te krijgen. Hij is volledig losgekomen en spuwt zuiver muziek nu 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter