Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: Hipster on October 26, 2006, 22:01:47
Dat hoeft m.i. niet.

Het filter,niet de meting, wordt aangepast aan de nieuwe targetcurve.

Salut,Hipster.

Maar misschien worden de waarden gereset door de firmwareupgrade? Nou ja, we zien het wel!  :)

Deleted member

Quote from: Hipster on October 26, 2006, 22:04:51
2dB is bij mij waarschijnlijk zat  8)

Ja, logisch. Jij hebt cornerwoofers!  :D

Quote from: Hipster on October 26, 2006, 22:04:51
Het zit er echt aan te komen.Elk moment!

Hahaha, ik probeerde Garmt uit de tent te lokken met m'n ongeduld maar hij hapt nog niet erg. Misschien moet ik Lyngdorf even bellen! ;) ;D

Staaled

Quote from: Antoine on October 26, 2006, 22:27:29
Ja, logisch. Jij hebt cornerwoofers!  :D

Hahaha, ik probeerde Garmt uit de tent te lokken met m'n ongeduld maar hij hapt nog niet erg. Misschien moet ik Lyngdorf even bellen! ;) ;D

Hi Antoine,
ik gebruik Dynaudio sub500's @ 200Hz.
Uit nood geboren ivm ontbreken van mooie hoeken.
Ben wel zeer tevreden. ::) :-X
Nog wat meer druk tov de W210's .>:D

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Quote from: Hipster on October 26, 2006, 22:38:32
Hi Antoine,
ik gebruik Dynaudio sub500's @ 200Hz.
Nog wat meer druk tov de w210's .>:D

Salut,Hipster.

Ah ok! Mijn fout, ik dacht dus dat je de W210's had staan! Ik zat me trouwens af te vragen, jij kunt je sub toch gewoon harder zetten voor meer bas of is het een passieve/stuur je hem passief aan?

Ik zat nog eens te denken...met de twee 9" woofers per speaker heb ik in de Von Schweikert ongeveer dezelfde wooferoppervlakte als een 13" subwoofer en haal ik 16Hz@-3dB. Verder is het scheidingsfilter voor laag en mid/hoog gescheiden en heeft de bassunit z'n eigen bindingposts. Het zijn dus in feite 41kg zware passieve subwoofers! Als ik deze nou eens actief zou gaan aansturen met een subwooferversterker dan zou ik het volume kunnen regelen. Zou dat kunnen? Een andere optie is een SDA2175 erbij en die de bassunits aan laten sturen net zoals met de cornerwoofers gebeurt. De crossoverfreq. van de basunits ligt op 150Hz volgens de fabrikant dus hup baskasten achterstevoren de hoek in/tegen de muur aan en de mid/hoog unit als monitors naar voren! Hoppa, m'n eigen "cornerwoofers" en een 2.2 setup!  :D

garmtz

Niet eens zo'n slecht idee Antoine... Moet je wel liefst de wisselfilters in de VS voor het laag omzeilen.

Staaled

Quote from: Antoine on October 26, 2006, 23:02:19
Ah ok! Mijn fout, ik dacht dus dat je de W210's had staan! Ik zat me trouwens af te vragen, jij kunt je sub toch gewoon harder zetten voor meer bas of is het een passieve/stuur je hem passief aan?
Dat zou evt. kunnen.
Ik heb dat ook puur uit nieuwsgierigheid geprobeerd maar het resultaat was er niet naar.
RP doet het gewoon beter.
Nu staan ze "geslaved".
TDA met RP is dan "master".
Werkt top.


Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman

Quote from: garmtz on October 27, 2006, 05:51:31
Niet eens zo'n slecht idee Antoine... Moet je wel liefst de wisselfilters in de VS voor het laag omzeilen.
Ik kom wel even langs hoor met mijn soldeerbout  ;D

Deleted member

Quote from: garmtz on October 27, 2006, 05:51:31
Niet eens zo'n slecht idee Antoine... Moet je wel liefst de wisselfilters in de VS voor het laag omzeilen.

Wellicht iets om een keer uit te proberen dan. :) Volgend jaar ofzo, want voorlopig heb ik geen geld! ;) M'n speakerkabels zouden geretermineerd moeten worden of ik zou extra kabels moeten aanschaffen aangezien de Heimdall's nu bi-wire zijn i.p.v. bi-amp en daarnaast heb ik dan natuurlijk een extra SDA2175 nodig!

Wat betreft het filter, volgens mij krijgen beide woofers in de VR4 een ander gedeelte van 0-150Hz voor de kiezen. Het lijkt me dus niet verstandig hier wijzigingen in te maken aangezien ik dan het oorspronkelijke ontwerp aanpas.

Quote from: Audioloog on October 27, 2006, 18:36:09
Ik kom wel even langs hoor met mijn soldeerbout  ;D

Bedankt voor het aanbod maar in de buurt van mijn speakers komt geen soldeerbout!!  ;D

Audiofiel

Quote from: Antoine on October 27, 2006, 19:29:53
Bedankt voor het aanbod maar in de buurt van mijn speakers komt geen soldeerbout!!  ;D

Dan werk je gewoon met een kniptang en wat kroonsteentjes... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Quote from: Audiofiel on October 27, 2006, 19:43:04
Dan werk je gewoon met een kniptang en wat kroonsteentjes... :P

Anders gesteld dan: er worden geen modificaties aan/in mijn speakers gedaan!  :D

hifiman

Quote from: Antoine on October 27, 2006, 19:45:12
Anders gesteld dan: er worden geen modificaties aan/in mijn speakers gedaan!  :D
Maak dat de kat wijs!  >:D


Shorty

Die target curves zien er wel érg 'hi-fi' uit, met die dip van tenminste 15 dB  :o rond 3 kHz....

VrGr,

Bart J.

Deleted member

Quote from: Shorty on November  1, 2006, 13:16:03
Die target curves zien er wel érg 'hi-fi' uit, met die dip van tenminste 15 dB  :o rond 3 kHz....

VrGr,

Bart J.


Het gaat hier totaal niet om Hi-Fi/niet Hi-Fi, het ging hier om een onderzoek uit de 30er jaren van twee heren genaamd Fletcher en Munson die de gevoeligheid van het menselijk oor hebben bepaald voor verschillende frequenties bij verschillende geluidssterktes. Later is dit onderzoek herhaald door Robinson & Dadson in 1956. In 2003 is het nog verder uitgewerkt en is er een ISO standaard van gemaakt (ISO 226 :2003)

Je kunt er hier meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Fletcher-Munson_curves

EDIT: Het zijn zeker niet de target curves gebruikt in Lyngdorf RP!!!

Shorty

Ahaaaa. Dan zag ik zeker het bijschrift over 't hoofd....  >:D Ik dacht trouwens dat die curves er nog veel grilliger uitzagen.... dat zijn dan zeker de curves van die twee andere knakkers....?  :P

VrGr,

Bart J.



Deleted member

Quote from: Shorty on November  1, 2006, 20:45:18
Ahaaaa. Dan zag ik zeker het bijschrift over 't hoofd....  >:D Ik dacht trouwens dat die curves er nog veel grilliger uitzagen.... dat zijn dan zeker de curves van die twee andere knakkers....?  :P

VrGr,

Bart J.

No prob natuurlijk.  :) Volgens mij is de interne "target curve" van Lyngdorf Roomperfect nog niet gepubliceerd. Ik heb 'm althans nog niet gezien. Volgens zou er nog het e.e.a. meer bekend worden over RoomPerfect en hoe het werkt na 6 oktober (AES Conventie) maar helaas heb ik ook naar aanleiding daarvan niks gezien.

garmtz


myself

thanks voor de link.

wel een iets behoudendere brochure ivt de vorige. Natuurlijk omdat ze alle nieuwe dingen van de vorige nu geproduceerd hebben.
Ben wel benieuwd wanneer de ADC beschikbaar komt. Niet omdat ik hem wil kopen, maar gewoon nieuwsgierig ben hoe goed die is  :)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Deleted member

Hmmm, we hebben opeens geen TDA2200 meer Marcel maar een TDAI2200!  ;D

garmtz

Quote from: Antoine on November  9, 2006, 20:08:44
Hmmm, we hebben opeens geen TDA2200 meer Marcel maar een TDAI2200!  ;D

Misschien komt er wel een TDA 2200 naast de TDAI 2200... ;)  Dus een TDA power amp...

Deleted member

Quote from: garmtz on November  9, 2006, 20:16:05
Misschien komt er wel een TDA 2200 naast de TDAI 2200... ;)  Dus een TDA power amp...

Dat vermoeden had ik idd. ook al! :) In feite krijg je dan dus een SDA maar dan met een digitale ingang, die gevoed kan worden door de TDAI of wellicht door een TDPA (true digital pre-amp) of een TDP (true digital processor)!  :D

molle

Bedankt maar weer voor de puike service BB&G.
Ben ontzettend blij met de Lyngdorf. Super geluid gewoon 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

bmateijsen

Graag gedaan! Was gezellig!

Veel plezier ermee!

Groet,

Bjorn

Quote from: molle on November  9, 2006, 21:44:04
Bedankt maar weer voor de puike service BB&G.
Ben ontzettend blij met de Lyngdorf. Super geluid gewoon 8)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

myself

Quote from: Antoine on November  9, 2006, 20:08:44
Hmmm, we hebben opeens geen TDA2200 meer Marcel maar een TDAI2200!  ;D
;D ja had het wel gezien maar dacht dat het een typo van ze was  ;) en aan de andere kant is dat wel consequenter om al hun modellen dezelfde voorvoegsels te geven.  ::)

sturen ze dan ook iedereen een stikker om over het typenr te plakken  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip