Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Movievault

Ik denk dat de klasse D meer dan genoeg vermogen heeft om zelfs zeer moeilijke speakers aan te sturen.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Quote from: FrankG on March  3, 2006, 16:23:26
Ik denk dat de klasse D meer dan genoeg vermogen heeft om zelfs zeer moeilijke speakers aan te sturen.

Ik heb de TacT Millennium eens gehoord op een stel enorme Amerikaanse vloerstaanders (naam ontschiet me even), maar dan was het op maximaal volume nog steeds onvervormd. Maar je hoorde de versterker dan als je daar overheen ging eerst een keer hikken en daarna stopte hij gewoon met werken totdat de termische beveiliging weer werd vrijgegeven.

Er zijn dus wel beperkingen, maar die liggen 'vrij ver'... ;)

hifiman

Quote from: garmtz on March  3, 2006, 16:35:38
Ik heb de TacT Millennium eens gehoord op een stel enorme Amerikaanse vloerstaanders (naam ontschiet me even), maar dan was het op maximaal volume nog steeds onvervormd. Maar je hoorde de versterker dan als je daar overheen ging eerst een keer hikken
Er worden in dat geval gewoon "pulsjes" weggelaten toch?  8)

Staaled

Quote from: garmtz on March  3, 2006, 15:39:14
Het is altijd een misverstand dat bi-ampen je meer controle/volume/wat dan ook geeft... 80% van de energie van het muzieksignaal zit in het laag, dus dat scheiden betekent dat de ene versterker amper iets toevoegt qua vermogen. Uiteraard heb je wel minder modulatie van het hoog doordat de voeding niet wordt "leeggetrokken" door het laag, maar ik vraag me af hoeveel last je hiervan hebt met de klasse D eindtrap van de TDA 2200.
Amper tot geen.
saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Quote from: garmtz on March  2, 2006, 21:40:08
Was wel duidelijk hoor...  ;D  Ik zal langskomen als myself er mee klaar is...  >:D 

Is het ook... :)  Heb er ook aardig wat bijgewoond en gehouden!






Hey hey hey Garmt!! Vergeet mij niet, ik was eerder dan Ronald!  :o  ;D

garmtz

Quote from: Antoine on March  3, 2006, 18:55:11
Hey hey hey Garmt!! Vergeet mij niet, ik was eerder dan Ronald!  :o  ;D

Ik zal er maar een paar bijbestellen dan...  ;D

Deleted member

Quote from: garmtz on March  3, 2006, 19:00:41
Ik zal er maar een paar bijbestellen dan...  ;D

Ik zou het maar doen!  ;)

Maar ik stuur je wel even een PB om een officieel verzoek te doen of heb je dat liever per e-mail?

myself

Quote from: garmtz on March  3, 2006, 19:00:41
Ik zal er maar een paar bijbestellen dan...  ;D
gaat hard he  ;D dat krijg je met al die reclame van de afgelopen paar dagen  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Deleted member

Bij mij niet de reden, ik gaf de 24e al aan dat ik ze graag een keer zou luisteren.  ;)

Shorty

Quote80% van de energie van het muzieksignaal zit in het laag, dus dat scheiden betekent dat de ene versterker amper iets toevoegt qua vermogen. Uiteraard heb je wel minder modulatie van het hoog doordat de voeding niet wordt "leeggetrokken" door het laag

Maar geldt dat ook voor bijvoorbeeld speakers van Martin Logan? Die hebben juist in het hoog een impedantie van zo'n 1 ohm, dus dat zal toch energie vreten....

VrGr,

Bart J.

beunky

Nee dat vreet geen energie, maar dat vergt wel een extreem stabiele versterker :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Shorty

Quote from: beunky on March  4, 2006, 13:28:12
Nee dat vreet geen energie, maar dat vergt wel een extreem stabiele versterker :)

Veel ampère, dat is géén energie....?  ???

VrGr,

Bart J.

hifiman

Quote from: Antoine on March  3, 2006, 18:55:11
Hey hey hey Garmt!! Vergeet mij niet, ik was eerder dan Ronald!  :o  ;D
Ik kan wel een weekje extra wachten hoor  ^-^

Jukie

Quote from: garmtz on March  3, 2006, 15:39:14
Het is altijd een misverstand dat bi-ampen je meer controle/volume/wat dan ook geeft... 80% van de energie van het muzieksignaal zit in het laag, dus dat scheiden betekent dat de ene versterker amper iets toevoegt qua vermogen. Uiteraard heb je wel minder modulatie van het hoog doordat de voeding niet wordt "leeggetrokken" door het laag, maar ik vraag me af hoeveel last je hiervan hebt met de klasse D eindtrap van de TDA 2200.

Toch hebben ze in de folder op de site van Lyngdorf wel plaatjes waar ze de fronts actief aansturen met 2 versterkers.

Dus ze zijn blijkbaar zelf wel van mening dat het in ieder geval iets toevoegt?

hifiman

Ik heb zojuist deze e-mail aan Lyngdorf gestuurd:

Dear Lyngdorf,

I am very interested (as a consumer) in your products, especially the
SDAi-2175 (considering my budget) stereo amplifier which I will audition
soon.

However there is one feature I am missing on this amplifier, namely a
"home theater pass through" function. Such a feature would enable me to
connect the "front pre-outs" of a surround amplifier/processor to the
SDAi2175 to an input configured as "pass through". I think this would be a
usefull feature that would make this product of even higher "value" and that
it would be appreciated by all hometheater fans that are interested in
Lyngdorf products. I even think adding this feature could mean
"selling more amplifiers".

Correct me if I am wrong, but since the volume control of the SDAi2175 is
digital, I suppose it would only require a firmware change to add the
possibility to fix one input to a fixed (configurable?) volume. This way
one does not have to adjust volume manually each time when switching to or
from the input that is connected to the surround amplifier/processor.

I hope you will find this "suggestion" usefull.

Best regards,

Ik hoop dat ik er een reaktie op krijg  ;D

garmtz

Dappere poging tingtong... Had het ook wel voor je willen vragen hoor...  ;)

garmtz

Quote from: Jukie on March  8, 2006, 10:30:07
Toch hebben ze in de folder op de site van Lyngdorf wel plaatjes waar ze de fronts actief aansturen met 2 versterkers.

Dus ze zijn blijkbaar zelf wel van mening dat het in ieder geval iets toevoegt?

Ik denk dat ze wel voordelen zien in het verkopen van meer versterkers ja... :)  Ik heb zelf mijn eigen ideeën, hoewel ik me best voor kan stellen dat het in sommige gevallen IETS scheelt.

hifiman

Quote from: garmtz on March  8, 2006, 10:40:23
Dappere poging tingtong... Had het ook wel voor je willen vragen hoor...  ;)
Ik was het al lang van plan maar het kwam er steeds niet van  ;D
En ach hoe meer mensen aangeven dat ze een dergelijke feature wensen hoe beter lijkt me  8) Als jij het (ook) vraagt zal dat waarschijnlijk wel meer gewicht in de schaal leggen denk ik  :)

Jukie

Quote from: garmtz on March  8, 2006, 10:41:16
Ik denk dat ze wel voordelen zien in het verkopen van meer versterkers ja... :) 

Zoiets vermoedde ik ook al ;)

garmtz

Quote from: Jukie on March  8, 2006, 10:58:57
Zoiets vermoedde ik ook al ;)

Bi-amping kan best werken, alleen moet ik nog echt overtuigd worden. Misschien ga ik het wel eens proberen binnenkort!

Jukie

Quote from: garmtz on March  8, 2006, 11:02:18
Bi-amping kan best werken, alleen moet ik nog echt overtuigd worden. Misschien ga ik het wel eens proberen binnenkort!

Ik ben benieuwd naar de uitslag!

Staaled

Quote from: tingtong5 on March  8, 2006, 10:38:16
Ik heb zojuist deze e-mail aan Lyngdorf gestuurd:

Dear Lyngdorf,

I am very interested (as a consumer) in your products, especially the
SDAi-2175 (considering my budget) stereo amplifier which I will audition
soon.

However there is one feature I am missing on this amplifier, namely a
"home theater pass through" function. Such a feature would enable me to
connect the "front pre-outs" of a surround amplifier/processor to the
SDAi2175 to an input configured as "pass through". I think this would be a
usefull feature that would make this product of even higher "value" and that
it would be appreciated by all hometheater fans that are interested in
Lyngdorf products. I even think adding this feature could mean
"selling more amplifiers".

Correct me if I am wrong, but since the volume control of the SDAi2175 is
digital, I suppose it would only require a firmware change to add the
possibility to fix one input to a fixed (configurable?) volume. This way
one does not have to adjust volume manually each time when switching to or
from the input that is connected to the surround amplifier/processor.

I hope you will find this "suggestion" usefull.

Best regards,

Ik hoop dat ik er een reaktie op krijg  ;D
Hi TingTong.
ik heb er in het verleden ook reeds om verzocht,maar ze waren niet al te scheutig.
Bang dat gebruikers met wat minder kennis van zaken een bron rechtstreeks erop aansluiten.
Een simpele firmware update met diep in het menu verborgen een optie tot fixed volume setting op geselecteerde input zou voldoende zijn.
Enfin, hoop dat het lukt.
Saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Shorty

QuoteIk denk dat ze wel voordelen zien in het verkopen van meer versterkers ja... Smiley  Ik heb zelf mijn eigen ideeën, hoewel ik me best voor kan stellen dat het in sommige gevallen IETS scheelt.

In die opstelling gebruiken ze toch de pré als aktief filter?  8)

VrGr,

Bart J.