Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: tingtong5 on March  2, 2006, 15:46:52
Heerlijk om af en toe even te mogen muggeziften  ;D
Maarre ik begin steeds geinteresseerder te raken in de SDAi 2175 Garmt. Wellicht is er halverwege dit jaar wat budget los te maken (inclusief verkoop van mijn Krell) voor een upgrade  ;D

En ga in de tussentijd lekker veel luisteren! Probeer niet teveel op een shoot-out manier te luisteren, maar probeer gewoon af en toe een andere versterker met de Krell als een soort 'referentie' (die ken je). Op een gegeven moment zal er een versterker zijn waarmee het 'klikt'. Ik geloof sterk in absolute matches, geloof iets minder in 'een iets betere versterker kopen'.

Ik snap dat een absoluut goede match niet echt gemakkelijk te vinden is, maar het is niet onmogelijk!

Maar je kunt ook gewoon mijn adviezen in de wind slaan, dan kom ik graag langs op een volgende whootout... ;)

hifiman

Quote from: garmtz on March  2, 2006, 16:31:23
En ga in de tussentijd lekker veel luisteren! Probeer niet teveel op een shoot-out manier te luisteren, maar probeer gewoon af en toe een andere versterker met de Krell als een soort 'referentie' (die ken je). Op een gegeven moment zal er een versterker zijn waarmee het 'klikt'. Ik geloof sterk in absolute matches, geloof iets minder in 'een iets betere versterker kopen'.

Ik snap dat een absoluut goede match niet echt gemakkelijk te vinden is, maar het is niet onmogelijk!

Maar je kunt ook gewoon mijn adviezen in de wind slaan, dan kom ik graag langs op een volgende whootout... ;)
Wellicht was de hint nog niet helemaal duidelijk:
Wanneer kom je een keer op de koffie met een SDAi2175 ?   >:D

Ik sla je adviezen zeker niet in de wind, maar een shootout vind ik ook best leerzaam (en leuk)  ^-^




Deleted member

@Garmt, ik gok dat het antwoord 'ja' is maar toch even voor de zekerheid de volgende vraag.  ;) de TDA 2200AD is inclusief de AD converter en dat is het enige verschil t.o.v. de TDA 2200?

myself

Quote from: Antoine on March  2, 2006, 19:37:19
@Garmt, ik gok dat het antwoord 'ja' is maar toch even voor de zekerheid de volgende vraag.  ;) de TDA 2200AD is inclusief de AD converter en dat is het enige verschil t.o.v. de TDA 2200?
ik heet dan wel geen garmt, maar het antwoord is ja. De AD module geeft je 4 analoge ingangen. 3 x RCA en 1 x balanced
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Quote from: myself on March  2, 2006, 21:15:40
ik heet dan wel geen garmt, maar het antwoord is ja. De AD module geeft je 4 analoge ingangen. 3 x RCA en 1 x balanced

Klopt! :)

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Quote from: tingtong5 on March  2, 2006, 16:45:58
Wellicht was de hint nog niet helemaal duidelijk:
Wanneer kom je een keer op de koffie met een SDAi2175 ?   >:D

Was wel duidelijk hoor...  ;D  Ik zal langskomen als myself er mee klaar is...  >:D  

QuoteIk sla je adviezen zeker niet in de wind, maar een shootout vind ik ook best leerzaam (en leuk)  ^-^

Is het ook... :)  Heb er ook aardig wat bijgewoond en gehouden!




[/quote]

garmtz

Quote from: myself on March  2, 2006, 21:39:03
ik begin langzamerhand wat van Lyngdorf te snappen  ;) ;D 8)

Binnen no-time expert! Ik neem morgen ook de ATB meetset mee. Vandaag binnengekomen!  O0

myself

Quote from: garmtz on March  2, 2006, 21:40:41
Binnen no-time expert! Ik neem morgen ook de ATB meetset mee. Vandaag binnengekomen!  O0
WOOOOOOOOOWWWW !!!!!!!  O0 O0 O0
kan meteen mijn ruimtegrafiek ingemeten worden !!!!! was het maar morgen  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

molle

Quote from: myself on March  2, 2006, 21:41:27
WOOOOOOOOOWWWW !!!!!!!  O0 O0 O0
kan meteen mijn ruimtegrafiek ingemeten worden !!!!! was het maar morgen  ;D

LOL ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

hifiman

Quote from: garmtz on March  2, 2006, 21:40:08
Was wel duidelijk hoor...  ;D  Ik zal langskomen als myself er mee klaar is...  >:D 
Cool!  O0

hifiman

Quote from: garmtz on March  2, 2006, 21:40:08
Was wel duidelijk hoor...  ;D  Ik zal langskomen als myself er mee klaar is...  >:D 
Ehhh I am a little confused here. Ik begrijp net dat Myself de 2200 heeft staan en ik ben geinteresseerd in de 2175  ???  :P
Neemt niet weg dat langskomen NA dat Myself klaar is met de 2200 prima is natuurlijk  ;D

bmateijsen

Quote from: tingtong5 on March  3, 2006, 14:01:16
Ehhh I am a little confused here. Ik begrijp net dat Myself de 2200 heeft staan en ik ben geinteresseerd in de 2175  ???  :P
Neemt niet weg dat langskomen NA dat Myself klaar is met de 2200 prima is natuurlijk  ;D

Myself heeft ze beide en Ruben gaat ook nog even luisteren ;)

hifiman


hifiman

Als jullie nog een Tact Millenium demo modelletje voor weinig hebben hou ik me aanbevolen  ;D  :P

bmateijsen

Quote from: tingtong5 on March  3, 2006, 14:09:25
Als jullie nog een Tact Millenium demo modelletje voor weinig hebben hou ik me aanbevolen  ;D  :P

Voor jou... 10k Euri ;), ik zeg doen ;D

hifiman


myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen


myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

Quote from: myself on March  3, 2006, 15:01:07
nop  ;)

Ze zijn verschillend... zou ik niet doen dus! Er is genoeg vermogen in de TDA2200 aanwezig.

R

Ja idd. die TDA zou toch echt zat moeten hebben. Denk je wel een beetje om "mijn" SDAi ;)

garmtz

Het is altijd een misverstand dat bi-ampen je meer controle/volume/wat dan ook geeft... 80% van de energie van het muzieksignaal zit in het laag, dus dat scheiden betekent dat de ene versterker amper iets toevoegt qua vermogen. Uiteraard heb je wel minder modulatie van het hoog doordat de voeding niet wordt "leeggetrokken" door het laag, maar ik vraag me af hoeveel last je hiervan hebt met de klasse D eindtrap van de TDA 2200.