Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Draiz on February 21, 2006, 22:00:59
@hipster maar dan heb je dus je fr l + R op de tda2200 staan, maar de wt210 dan?

Als ik voor mijn beurt mag spren... ;) Hipster gebruikt actieve subs (REL), niet de Lyngdorf Woofers. Die kun je gewoon aansluiten op de gefilterde analoge uitgangen van de TDA 2200.

Draiz

Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Shorty

Quote from: garmtz on February 21, 2006, 16:53:28
Hahaha! Optimist...! ;D >:D  I like...  8)

Je kunt een Pio allesspeler nu al via iLink aansluiten op een Denon-receiver, en omgekeerd. Dan moet een digitale veteraan als Peter Lyngdorf toch ook zoiets voor mekaar kunnen krijgen, zij het dat hij een oplossing moet ( ;) )verzinnen voor de miserabele jittercijfers van de concurrentie....
Tact Amerika bood tot voor kort een 6-kanaals A/D omzetter, die een analoog 5.1-signaal geschikt maakte voor een digitale ingang op de TCS (  ::) ), maar die ADC is opeens van hun website verdwenen.   

(Het begint een steeds groter raadsel te worden waarom Denon en Pioneer, die steeds betere ingebouwde automatische kamerakoestiekcorrectie in hun AV-versterkers/receivers inbouwen, geen pré/processors uitbrengen zonder al die ingebouwde eindversterkers. Als die Blade dit jaar niet verschijnt, of hij is veel te duur, dan overweeg ik om desnoods een D. of P. te kopen en daar die eindbakken uit te laten slopen. Krijg je meteen ruimte om 'm duchtig te laten pimpen.  :-* Waarom zijn bedrijven als Sound Evolution en ArtSpeak daar niet allang mee begonnen?  ??? Maar dit terzijde. :-\  :D )

VrGr,

Bart J.

Draiz

Hoe zet het trouwens met room eq van tag? Dat moet toch ook echt wat toevoegen?
Ik zou die tact tcs 10 kanaals pre wel willen, die heeft roomeq voor 8 kanalen en 2 subs  >:D
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Teejoo

Quote from: Shorty on February 22, 2006, 12:31:00
(Het begint een steeds groter raadsel te worden waarom Denon en Pioneer, die steeds betere ingebouwde automatische kamerakoestiekcorrectie in hun AV-versterkers/receivers inbouwen, geen pré/processors uitbrengen zonder al die ingebouwde eindversterkers. )

Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Vroeger had Denon hele leuke processor-voorversterkers.

Staaled

Quote from: Draiz on February 21, 2006, 22:00:59
@hipster maar dan heb je dus je fr l + R op de tda2200 staan, maar de wt210 dan?
Ik gebruik geen W210 maar 2 maal een REL Strata 3.
Crossover is dan 140 Hz.
De REL's worden afgeregeld, roomEQ volumelevel en delay,vanuit de TDA.
Ik heb geen hoeken die geschikt zijn voor plaatsing van de W210.
Eeuwig zonde.
saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: garmtz on February 21, 2006, 22:18:55
Als ik voor mijn beurt mag spren... ;) Hipster gebruikt actieve subs (REL), niet de Lyngdorf Woofers. Die kun je gewoon aansluiten op de gefilterde analoge uitgangen van de TDA 2200.
Een één tweetje,en ik ga hem inkoppen............. 8)


En met uitstekend resultaat.
Je kunt dus met de TDA ook met actieve subs in een 2.2 of 5.2 configuratie spelen.
Gevolg is meer headroom en minder vervorming. En niet zo weinig ook!
Ook als de TDA in een HT setup verweven zit.
Je front out L/R op Large naar de Lyngdorf verbinden die op zijn beurt weer "crossovert" ,in mijn set op 140Hz,naar de subs.
Rest van je HTspeakers blijven small. LFE wordt dan ook door je subs afgehandeld.
Zo elegant.......  O0
Voorwaarde is mijn inziens wel dat je snel,strak laag hebt.
Dan denk ik aan Velodyne SPL-R of DD of,zoals in mijn geval , REL Strata3.
Bij grotere een veel krachtiger subs kun je niet zo hoog "crossoveren".

Saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

myself

hoe meer ik over Lyngdorf lees, des te mooier dat ie wordt  ;) ;D 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Shorty

Overigens staat Ken Kesslers juichende recensie van de Lyngdorf CD-1 online op de website van de Engelse importeur.

VrGr,

Bart J.

garmtz

Quote from: Shorty on February 23, 2006, 11:34:44
Overigens staat Ken Kesslers juichende recensie van de Lyngdorf CD-1 online op de website van de Engelse importeur.

Had het ook al gezien inderdaad, maar dacht dat de link in mijn eerste post voldoende zou zijn. Bedankt!

Ik kan het trouwens alleen maar hartgrondig eens zijn met zijn beschrijvingen. Je moet zijn jubelreviews altijd met een korreltje zout nemen (niet dat ze niet waar zijn, maar hij wil wel eens erg hypen), maar de beschrijving van het klankkarakter van de speler is echt 'spot on'! O0

Staaled

Quote from: myself on February 23, 2006, 09:22:40
hoe meer ik over Lyngdorf lees, des te mooier dat ie wordt  ;) ;D 8)
Het mooist van al is dat het ook klopt.
Lyngdorf apparatuur is kwalitatief zeer hoogstaand en extreem veelzijdig.

Ik sluit me dan ook bij Garmtz aan wat betreft diens voorspelling van een fraaie toekomst voor het merk. :-*

Saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

FrankB

Quote from: garmtz on February 23, 2006, 11:42:57
Ik kan het trouwens alleen maar hartgrondig eens zijn met zijn beschrijvingen. Je moet zijn jubelreviews altijd met een korreltje zout nemen (niet dat ze niet waar zijn, maar hij wil wel eens erg hypen), maar de beschrijving van het klankkarakter van de speler is echt 'spot on'! O0

Ik geloof best dat de speler goed is hoor, maar een blad dat jubelt bij de Quad 99CD-P II ga ik toch de betrouwbaarheid in twijfel trekken.

Maar ik ben erg benieuwd naar de speler. Als ik de HDMI kabel kom terugbrengen wil ik 'm graag even horen ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: FrenkB on February 23, 2006, 14:45:07
Ik geloof best dat de speler goed is hoor, maar een blad dat jubelt bij de Quad 99CD-P II ga ik toch de betrouwbaarheid in twijfel trekken.

Die aanbeveling heb ik nooit echt begrepen, hoewel er meerderen zijn die de speler (o.a. op ZeroGain) ook roemen...  ???

QuoteMaar ik ben erg benieuwd naar de speler. Als ik de HDMI kabel kom terugbrengen wil ik 'm graag even horen ;D

Is goed hoor!

myself

leuk stukje in 1 van de reviews op de UK site:

"The Midrange is probably the most prominent strength of this amplifier both when you compare to
conventional amplifiers and to other digital amplifiers. Eric Claptons 50 year old Martin guitar, which
he used in MTV Unplugged, really shines! The crispness and the beautiful fundamentals are really
there! The FST midrange on the B&W 803 gets a god match. Diana Kralls piano on “Live in Paris” and
the brush on the cymbals is so grandly reproduced that it surpasses my Parasound Halo A21 with an
embarrassing margin."
dat beloofd wat....  8) en dat is dan nog 'maar' de 2175
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Quote from: myself on February 23, 2006, 15:51:16
leuk stukje in 1 van de reviews op de UK site:

"The Midrange is probably the most prominent strength of this amplifier both when you compare to
conventional amplifiers and to other digital amplifiers. Eric Claptons 50 year old Martin guitar, which
he used in MTV Unplugged, really shines! The crispness and the beautiful fundamentals are really
there! The FST midrange on the B&W 803 gets a god match. Diana Kralls piano on "Live in Paris" and
the brush on the cymbals is so grandly reproduced that it surpasses my Parasound Halo A21 with an
embarrassing margin."
dat beloofd wat....  8) en dat is dan nog 'maar' de 2175

Tja, ik sta er niet meer van te kijken dat hij een Parasound Halo A21 wegspeelt, hij speelt ook wel andere VEEEL duurdere versterkers BIJNA weg...  :-X ;)  Ik sta gewoon compleet verbaasd van de openheid en duidelijkheid van de Lyngdorf versterkers.

De TDA 2200 heeft gewoon nog meer rust, microdetail, gelaagdheid en een superlos ruimtelijk beeld. Er zijn wel mensen die hem 'analytisch' vinden, maar die hebben denk ik eerder een probleem met de eerlijkheid en neutraliteit van de versterker. Hij is namelijk zeker niet klinisch, zoals een aantal andere digitale versterkers.

Staaled

Quote from: garmtz on February 23, 2006, 16:05:18
Tja, ik sta er niet meer van te kijken dat hij een Parasound Halo A21 wegspeelt, hij speelt ook wel andere VEEEL duurdere versterkers BIJNA weg...  :-X ;)  Ik sta gewoon compleet verbaasd van de openheid en duidelijkheid van de Lyngdorf versterkers.

De TDA 2200 heeft gewoon nog meer rust, microdetail, gelaagdheid en een superlos ruimtelijk beeld. Er zijn wel mensen die hem 'analytisch' vinden, maar die hebben denk ik eerder een probleem met de eerlijkheid en neutraliteit van de versterker. Hij is namelijk zeker niet klinisch, zoals een aantal andere digitale versterkers.
De WAF-indexatie niet vergeten. 
"Ohh wat schattig".................bruuuhul!  >:D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Quote from: Hipster on February 23, 2006, 21:27:55
De WAF-indexatie niet vergeten. 
"Ohh wat schattig".................bruuuhul!  >:D

Wheeehaa!  * zwiept even aan de ronde knop * :D  ;D

myself

is trouwens al duidelijk wanneer de nieuwe AB erbij geleverd wordt? nu is het die cheap NAD AB nog
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Staaled

Quote from: myself on February 26, 2006, 11:48:59
is trouwens al duidelijk wanneer de nieuwe AB erbij geleverd wordt? nu is het die cheap NAD AB nog
Als het goed is zit ie reeds bij de CD-1.
De TDA ben ik niet zeker van.
Saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AppleMies

Dit Lyngdorf ziet er zeker goed uit.  Ik ben derhalve uitsluitend geïnteresseerd wanneer de beste man een 5.1 pre-processor gaat tonen/leveren.  Daarna een goeie uni-speler and then I'm really interested!!!!!!!

Ben benieuwd

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

garmtz

Quote from: Hipster on February 26, 2006, 21:21:58
Als het goed is zit ie reeds bij de CD-1.
De TDA ben ik niet zeker van.
Saludos,Hipster.

De nieuwe AB zit inderdaad bij de CD-1. Simpel, doch chic! O0  Zal eens een fotootje posten morgen.

R

Deze al langs zien komen?  De SDAi 2175 bij onze belgische vrienden. De naam is exact hetzelfde op TACT na dan. Wel hetzelfde apparaat?

garmtz

Quote from: Ruben on February 27, 2006, 16:11:44
Deze al langs zien komen?  De SDAi 2175 bij onze belgische vrienden. De naam is exact hetzelfde op TACT na dan. Wel hetzelfde apparaat?

Exact hetzelfde ding als de Lyngdorf ja.

myself

Quote from: AppleMies on February 27, 2006, 15:38:43
Dit Lyngdorf ziet er zeker goed uit.  Ik ben derhalve uitsluitend geïnteresseerd wanneer de beste man een 5.1 pre-processor gaat tonen/leveren.  Daarna een goeie uni-speler and then I'm really interested!!!!!!!

Ben benieuwd

AppleMies
de amerikaanse variant heeft de tact genomen en daar nog iets op verder ontwikkeld en daar hebben ze al een 7.1 pre.

ik denk dat lyngdorf daar nog wel een jaartje over doet, maar het zal dan wel ineens beter zijn dan de oudere tacts
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Rody