Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: myself on February 20, 2006, 00:12:47
euh........  ;) op het plaatje is het niet goed te zien, maar het lijkt erop dat hij een 12V trigger heeft  ;D
Ja, dat klopt. Hoezo?

Robbo

Lijkt me mooi materiaal.   Net opgebouwd en ook de speakers zijn ondanks de eenvoudig opzet toch zeer chique.  Die corner speakers (het zijn geen subwoofers volgens Lyngdorf ;) ) houden de woonkamer mooi leefbaar, en dat principe bevalt me wel.

Op audioforum.be wel eens verhalen gelezen over het TACT systeem van Mario Lisi, waar hij ook de corner speakers gebruikte icm Nautilus 805.

Movievault

dat systeem heb ik al gehoort!

Die woond in mijn gemeente.
En het klink zeer goed moet ik zeggen. Maar natuurlijk verschillen smaken. En de 805 zijn nu niet mijn smaak.
Maar over het laag kan ik zeer duidelijk zijn.

Zeeeeeer goed
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

ThomasBelgium

Hi Garmt,

Alleszins proficiat met je nieuwe aanwinst ;) Heb je een ergens een linkje naar een white paper ofzo? Het intrigeert me namelijk dat Lyngdorf z'n theorieën (voor zover ik die ken, vandaar mijn vraag naar een white paper) indruisen tegen die van bijvoorbeeld Floyd Toole, John Dahl en de HAA. En nu ik er aan denk, ook tegen die van Velodyne, want deze fabrikant werkt volgens de principes van de net genoemnde heren en organisaties.

Afijn, ik ben vooral nieuwsgierig. Heb het systeem ook gehoord op de VAD, maar veel te kort om er veel zinnigs over te kunnen zeggen.


garmtz

Quote from: ThomasBelgium on February 20, 2006, 10:06:44
Alleszins proficiat met je nieuwe aanwinst ;) Heb je een ergens een linkje naar een white paper ofzo?
Whitepapers zullen nog wel verschijnen op de site denk ik. Ik heb voornamelijk uitleg gekregen van Peter Lyngdorf zelf en via het Lyngdorf forum.

QuoteHet intrigeert me namelijk dat Lyngdorf z'n theorieën (voor zover ik die ken, vandaar mijn vraag naar een white paper) indruisen tegen die van bijvoorbeeld Floyd Toole, John Dahl en de HAA. En nu ik er aan denk, ook tegen die van Velodyne, want deze fabrikant werkt volgens de principes van de net genoemnde heren en organisaties.

Wat zijn volgens jou dan die theorieen? Ik zie geen indruisen van theorieen eigenlijk.

QuoteAfijn, ik ben vooral nieuwsgierig. Heb het systeem ook gehoord op de VAD, maar veel te kort om er veel zinnigs over te kunnen zeggen.

Nieuwsgierig is altijd goed... :)

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip


myself

hier http://www.tactaudio.dk/ staat wat meer info op. Meer testen en product info  8)

enneuh... ziet er mooi uit zeg :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

molle

Proficiat BB&G. Weer een top merk erbij. Mooi hoor ;)

De SDAI 2175 ben ik vorig jaar(november) nog gaan beluisteren en als ik toen wat meer geld had gehad was het deze wel geworden.
Heb toen de Vincent(2ehands) genomen voor een pak minder. Maar die Tact staat nog altijd in men shortlist hoor ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: myself on February 18, 2006, 23:43:23
hmmm, behoorlijk betaalbaar....... enig idee hoe die met N803's combineren???? en of ze HT direct oid hebben ?
Geen HT direct.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: garmtz on February 19, 2006, 23:37:03
Gaat komen met het 'Blade' systeem. Is echter nog in ontwikkeling...

Het systeem kan misvormd worden tot surround-systeem, maar ik zou daarvoor op het meer modulaire Blade systeem wachten... Ik kan wel wat systeemconfiguraties bedenken, maar ik zou persoonlijk even wachten nog.

   

Kan lang duren.
Blade was voor vorig jaar gepland maar je hoort er niets meer over van Lyngdorf zijde.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz


garmtz

Quote from: Hipster on February 21, 2006, 15:20:48
Kan lang duren.
Blade was voor vorig jaar gepland maar je hoort er niets meer over van Lyngdorf zijde.

Komt wel weer. Het team is behoorlijk uitgebereid, dus ik verwacht vrij snel veel nieuwe ontwikkelingen. Er schijnen (volgens Willy) veel projecten te lopen op dit moment.

molle

Zou die SDAI 2175 mooi lukken met men Thiels Garmt.
Upgrades voor het einde van het jaar komt al in zicht >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

garmtz

Quote from: molle on February 21, 2006, 15:37:37
Zou die SDAI 2175 mooi lukken met men Thiels Garmt.

Ik heb geen idee... Maar het is altijd uit te proberen...

QuoteUpgrades voor het einde van het jaar komt al in zicht >:D

Hahaha! Ik kom er anders wel mee langs een keer. Wil je niet nog wat anders hebben, dan neem ik dat ook gelijk mee...  >:D ;D

molle

Quote from: garmtz on February 21, 2006, 15:44:40
Ik heb geen idee... Maar het is altijd uit te proberen...

Hahaha! Ik kom er anders wel mee langs een keer. Wil je niet nog wat anders hebben, dan neem ik dat ook gelijk mee...  >:D ;D

cd speler moet ook veranderd worden dit jaar >:D ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

Heb de Tact toen gehoord op Dali 400 reeks. Klonk zeker niet slecht maar hou niet zo van Dali.
Dus kan het misschien met de Thiels wel lukken. We zullen het binnenkort eens testen ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

garmtz

Quote from: molle on February 21, 2006, 15:47:59
Heb de Tact toen gehoord op Dali 400 reeks. Klonk zeker niet slecht maar hou niet zo van Dali.
Dus kan het misschien met de Thiels wel lukken. We zullen het binnenkort eens testen ;)

Ik vind Dali in het hoog vaak wat ongeraffineerd. Verder een erg mooi merk, zeker voor de prijzen die ze vragen.

Shorty

Liever even wachten met die Blade dan een ding op de markt brengen zonder HDMI 1.3, kloklink en andere snoepjes.  :-* Want ik wil daar natuurlijk wel een SACD en DVD-A-speler (digitaal 5.1) op kunnen aansluiten.... 8)

VrGr,

Bart J.

garmtz

Quote from: Shorty on February 21, 2006, 16:52:45
Liever even wachten met die Blade dan een ding op de markt brengen zonder HDMI 1.3, kloklink en andere snoepjes.  :-* Want ik wil daar natuurlijk wel een SACD en DVD-A-speler (digitaal 5.1) op kunnen aansluiten.... 8)

Hahaha! Optimist...! ;D >:D  I like...  8)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: Danakin on February 18, 2006, 15:37:24
- Zou ik overgaan tot aanschaf van deze subs, is er dan nog reden voor de aanschaf van 4 full-
  range speakers. Heb ik bijvoorbeeld genoeg aan de 80itjes van Final i.p.v. bijv. de 400i's of 600i's.
- In hoeverre is er een HT op te bouwen met Lyngdorf of is het puur op stereo gericht.
Danny
-Full range is niet meer nodig.Je hoofdluidsprekers hoeven in de meeste gevallen niet dieper dan 400 Hz te gaan.
-Ik heb de front out L/R van mijn surround amp op een TDA2200 met A/D module.
  Deze stuurt dan de fronts aan
  Stereo gaat sowieso via de TDA.
  Klinkt fabelachtig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Quote from: Hipster on February 21, 2006, 19:43:59
-Full range is niet meer nodig.Je hoofdluidsprekers hoeven in de meeste gevallen niet dieper dan 400 Hz te gaan.

Dat klopt inderdaad volgens de theorie, maar het is veiliger voor een speaker te gaan die net iets dieper doorloopt (bijv. 75 Hz), om zo zo ver mogelijk (liefst tenminste 2 octaven) verwijderd te zijn van de gebruikte crossover van bijv. 400 Hz. Maar het zou inderdaad kunnen met de 80i speakertjes! Mini-speakers met een mega-geluid! Sterker nog, het zou wel eens extreem goed kunnen klinken, aangezien er werkelijk NIETS mis is met het hoog en middenhoog van deze speakers...  8)

Draiz

@hipster maar dan heb je dus je fr l + R op de tda2200 staan, maar de wt210 dan?
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12