Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Quote from: dre73 on June  6, 2022, 17:05:41
https://steinwaylyngdorf.com/steinway-sons-model-a/

Ik ben benieuwd naar de prijs.
Misschien dat Daudio dan wat voor je is.

76 kg pst , behoorlijke speaker dus.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Stef

Mooi ding mijn nieuwe 3400  :D, 100% na 8 random metingen.  Vind wel niet terug hoeveel % correctie nu eigenlijk toegepast is (iemand?).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Deleted User


Stef

Quote from: Jazzman on June 24, 2022, 17:25:20
Dit al gelezen?

https://lyngdorf.steinwaylyngdorf.com/support-roomperfect/

Thanks, heb ik idd gelezen voor de meting.  Maar heb ergens op een forum gelezen dat je ook zou kunnen zien hoeveel % de impact is van RP. Niet gevonden.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Deleted User

Het is een legitieme vraag wel... Ik heb daar nooit over nagedacht. Wel of ik het verschil merkte. In mijn oude luisterruimte was het verschil erg groot. In de luisterruimte die ik nu heb echt minimaal.

Stef

#2255
Tijd voor een eerste indruk korte van de 3400 waar ik de afgelopen dagen toch al x aantal uren voor ben gaan zitten. Mijn vorige set met DAVE/Purifi Eval 1/G1 en in een vorig leven M-Scaler met veel te dure dual BNC kabels gaf meer detail, resolutie en klonk ruimtelijker. Maar de impact van RP is overduidelijk in mijn ruimte.  Het (mid)laag is uitdrukkelijker aanwezig maar klinkt veel meer gecontroleerd.  Roon server op mijn Synology NAS.  Geen gedoe meer van zou ik dit of dat kabeltje veranderen...peace of mind.  Ik vind het een geslaagde 'sidegrade' want dit klinkt veel te goed om het een downgrade te noemen (behalve € lol).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

scoc

Quote from: Stef on June 24, 2022, 17:30:16
Thanks, heb ik idd gelezen voor de meting.  Maar heb ergens op een forum gelezen dat je ook zou kunnen zien hoeveel % de impact is van RP. Niet gevonden.

Dat kan je idd nalezen in het onscreen menu (ergens onder Setup, RP, status). Gek genoeg wordt dit niet getoond in hun web interface. En herkenbaar wat je zegt. Blijft spijtig dat Lyngdorf geen stereo processor maakt zodat je vrij de amp kan kiezen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Deleted User

Quote from: scoc on June 26, 2022, 00:08:18
Blijft spijtig dat Lyngdorf geen stereo processor maakt zodat je vrij de amp kan kiezen.
Ik heb Peter Lyngdorf een keer gesproken voor het Corona tijdperk, en heb hem toen de vraag gesteld of er een opvolger kwam voor de DPA-1 die ik heb. Hij liet zich er niet zo over uit, "you never know" zei hij nog...

Als dat het geval was geweest, dan was ik waarschijnlijk wel bij Lyngdorf gebleven  ;)

Faxe

Heb ook even opgezocht wat Roomperfect doet bij mij. Het is 22%, geen idee of dit veel of weinig is.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Stef

Quote from: scoc on June 26, 2022, 00:08:18
Dat kan je idd nalezen in het onscreen menu (ergens onder Setup, RP, status). Gek genoeg wordt dit niet getoond in hun web interface. En herkenbaar wat je zegt. Blijft spijtig dat Lyngdorf geen stereo processor maakt zodat je vrij de amp kan kiezen.

Super bedankt  :headbanging:. In mijn geval na 8 metingen 100% met 11% correctie. Is hier blijkbaar nog niet zo slecht.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

scoc

Quote from: Jazzman on June 26, 2022, 06:08:53
Ik heb Peter Lyngdorf een keer gesproken voor het Corona tijdperk, en heb hem toen de vraag gesteld of er een opvolger kwam voor de DPA-1 die ik heb. Hij liet zich er niet zo over uit, "you never know" zei hij nog...

Als dat het geval was geweest, dan was ik waarschijnlijk wel bij Lyngdorf gebleven  ;)

Volgens je sig heb je nog steeds Lyngdorf combo?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Deleted User

Dat klopt... maar niet lang meer ;D Er komt in augustus een nieuwe vloer in mijn luisterruimte en dan wordt de Lyngdorf set vervangen door een buizen combinatie  ;D De set wordt totaal anders zeg maar..

scoc

Quote from: Jazzman on June 26, 2022, 10:26:52
Dat klopt... maar niet lang meer ;D Er komt in augustus een nieuwe vloer in mijn luisterruimte en dan wordt de Lyngdorf set vervangen door een buizen combinatie  ;D De set wordt totaal anders zeg maar..

De nieuwe vloer verdraagt dan geen Lyngdorf maar enkel lampen als versterking?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Deleted User

En wat voor lampen ;D

Type vloer blijft hetzelfde, in mijn oude luisterruimte was het Roomperfect effect dramatisch groot, in deze luisterruimte echt miniem. En dat heeft me toen aan het denken gezet, dat ik dan ook andere keuzes kan maken. Vandaar de overstap, naar een volledig ander systeem, inclusief andere luidsprekers :)

Lucky.L

Quote from: Faxe on June 26, 2022, 08:48:51
Heb ook even opgezocht wat Roomperfect doet bij mij. Het is 22%, geen idee of dit veel of weinig is.


Heb bij mij ook even gekeken ,bij mij dus 9 metingen en 36% correctie en ik vermoed dat dat wel veel is en had ook niet anders verwacht.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

addesmo

Bij mij 9 metingen 100% en 66 % correctie in de focus  positie. Let op er is verschil in de hoeveelheid correctie tussen focus en global! Bij global 55%.
Jullie begrijpen wel dat ik dus zeker niet zonder correctie kan en dat is ook de reden dat de Unison s6 in een andere kamer staat nu ;)

chocovla

Quote from: Stef on June 26, 2022, 09:50:13
Super bedankt  :headbanging:. In mijn geval na 8 metingen 100% met 11% correctie. Is hier blijkbaar nog niet zo slecht.
Als ik de correctiecijfers zo lees zijn er ruimtes met flinke correcties inderdaad. Bij mij is het ook 10% correctie. Terwijl ik echt moest wennen aan het geluid met de oude versterker en het, in mijn oren, gegalm van de betonnen vloer en muren :bigsmile:

Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Christoffeldg

Hoi iedereen,

Momenteel zit ik met een SDA 2400 + TDAI 2170 combinatie. Iemand die eens vergeleken met de nieuwe TDAI 3400?

Enig verschil?

Groetjes,
C
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

DofN

#2268
Mooie combinatie, heb ik ook jaren en jaren mee gespeeld. Exact die. Ik heb ook lang gezocht naar ervaringsdeskundigen maar niet gevonden. Misschien zijn er wat niet-commerciële posters op avforums, maar ik heb ze niet gevonden.

Ik heb de NAD M33 nu (de NAD M33 en de TDAI3400 zouden beiden op een hoger niveau moeten spelen, als je naar prijzen en verkoopverhalen kijkt), en die heb ik 1 op 1 kunnen vergelijken met de TDAI2170+2400. In het kort: toen ik de NAD M33 had aangesloten en DIRAC had ingeregeld dacht ik dat de M33 een stuk beter speelde. Het klonk allemaal geweldig. Vloeiend, gedetailleerd. Natuurlijk. De NAD M33 gaf nét even dat beetje extra dat je mag verwachten van een state of the art moderne purify eindversterkers versus de wat oudere SDA2400 hybride eindversterker.

Een maand later heb ik de 1 op 1 vergelijking gedaan maar ik vond verschillen toen heel lastig te duiden; of eigenlijk kon ik het niet. Dat was wel een deceptie. (maar dan was het achteraf ook wel gek geweest dat ik jaren intens tevreden was over hoe het klonk en nooit het idee had dat ik iets miste). Om een eerlijk vergelijk te doen tussen versterkers (en niet de roomcorrectie software) heb ik de DSP's uitgezet en zonder subs getest met full range fronts. Met REW de volumes gelijkgesteld. En wisselen maar.

Met subs en met RP en DIRAC is DIRAC net even beter met het inregelen van subs. Het klinkt subtieler, rustiger op alle volumes. Als ik de SPL metingen in REW vergelijk doet DIRAC het ietwat beter.

Kortom, mijn idee is dat je misschien verwacht een enorme stap te zetten met de TDAI3400 en ik denk dat dit je weleens kan tegenvallen. Vooral als je na een maand een eerlijk vergelijk aandurft met je oude combinatie. De SDA2400 is een heel goede eindversterker. De voorversterkertechniek is bij Lyngdorf nog hetzelfde (TDAI2170/3400). Achteraf had ik de stap niet hoeven zetten van TDAI2170 met de SDA2400 naar de NAD M33, al is de NAD M33 wel een reuzehandig ding. Net als de TDAI3400. Ik heb hem daarom gekocht. En omdat het leuk is om soms wat te wisselen.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

H&C Hifi

Quote from: Stef on June 24, 2022, 17:07:52
Mooi ding mijn nieuwe 3400  :D, 100% na 8 random metingen.  Vind wel niet terug hoeveel % correctie nu eigenlijk toegepast is (iemand?).

Nog veel luisterplezier he Stef  8)

Spijkie

Quote from: Christoffeldg on July  1, 2022, 09:31:08
Hoi iedereen,

Momenteel zit ik met een SDA 2400 + TDAI 2170 combinatie. Iemand die eens vergeleken met de nieuwe TDAI 3400?

Enig verschil?

Groetjes,
C

Had je eerst de 2170 daarna de 2400 erbij of gelijk de combi? Ik speel zelf alleen met de 2170 en nog geen behoefte voor een 2400 erachter.  Gemak zou voor mij ook de overweging zijn maar vindt t prijsverschil dan nog erg fors.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

A3-D

#2271
Door een oud collega enthousiast gemaakt om eens te gaan luisteren naar Lyngdorf en vanmorgen een luisterafspraak gehad bij een dealer van o.a. Lyngdorf.

Na ruim 16 jaar "gespeeld" te hebben met een Marantz SR9600 receiver werd het tijd voor wat anders en heb ik deze met pijn in mijn hart goed kunnen verkopen. Daarmee kwam eigenlijk ook de vraag of ik nog wel behoefte had aan 5.1 en me niet beter op 2.1 kon gaan richten. Scheelt weer ruimte en kabels, en geeft mogelijk ook net wat meer financiële ruimte die ik zou kunnen gebruiken voor de aanschaf van andere speakers.

Ik heb geluisterd naar een "discontinued" TDAI-2170 i.c.m. PMC tweeweg vloerstaanders, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Omdat een 3400 niet binnen mijn budget valt, lijkt de 2170 dus een goed alternatief en kreeg ik daar een mooi prijsvoorstel voor.

De 2170 wordt geleverd met een HDMI en een USB uitbreiding, analoog gebruik ik niet en is dus ook niet nodig. De prijs die me wordt aangeboden is € 2.500,= en lijkt erg interessant. Voor een versterker had ik ± 3K als budget in gedachten en dit past dus prima. Alleen het feit dat het een discontinued model is maakt me ietwat onzeker.

Wat ik er mee wil doen; in eerste instantie in mijn thuisomgeving beluisteren of deze versterker i.c.m. met mijn huidige speakers (Mission 782) en een REL Q201E sub bevallen. Andere speakers zijn ingecalculeerd en gebudgetteerd op ± 3-4K, echter niet direct een must (ik heb al geluisterd naar Sonus Faber Sonetto en PMC vloerstaanders, maar wil ook nog even kijken naar bookshelves)

Omdat de 2170 geen geïntegreerde netwerk, AirPlay of Bluetooth functionaliteit heeft, ben ik dus aangewezen op de aanschaf van een streamer. Ik heb een NVIDIA Shield TV Pro (eerste model) en zou die in eerste instantie kunnen gebruiken om bijvoorbeeld Tidal, Spotify, TuneIn, internetradio, mee af te kunnen spelen via een iOS device (iPad, iPhone) of via Android (telefoon van vrouw en/of kinderen). Eventueel zou ik later een serieuzere streamer kunnen aankopen, echter denk ik dat ik met de Shield en een NAS met 6TB aan lossless audio, voorlopig wel uit de voeten moet kunnen.

Onze tv, een LG OLED65C16LA (4x HDMI 2.1), moet er op aangesloten kunnen worden, alsmede een PS5 en een VU+ Solo4K STB. Ik neem aan dat dit zonder al teveel problemen kan en gaat werken?

Doe ik er slim aan om nu 2,5K te gaan investeren in een discontinued model, of is het dan toch slimmer om de 1120 aan te schaffen met minder vermogen dan de 2170? Of zie ik iets over het hoofd? Ik begrijp overigens ook dat er voor de 2170 geen afstandsbediening via een app beschikbaar is?

En hoe zit het precies met ARC en eARC?


addesmo

Persoonlijk zou ik de 2170 nemen als je full  range speakers gaat gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een subwoofer neemt zou ik voor de 1120 gaan. Die is dan potent genoeg om alles boven zeg maar 80 hz te doen en heeft gelijk een prima streamer aan boord.

Spijkie

De 2170 is kwalitatief beter dan de 1120, beter in de zin van geeft een mooiere weergave. Doet gewoon Arc Earc en inderdaad zal er een streamer bij moeten maar als je de usb input krijgt dan zou ik zeker naar een streamer kijken die usb out heeft.

Ik weet niet wat voor speakers er nu staan maar pmc is zeker niet goedkoop, stond er ook een streamer op aangesloten of cd speler?

Je gaat er geen spijt van krijgen om naar de 2170 te gaan, en de prijs lijkt me netjes.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

A3-D

#2274
Quote from: Spijkie on July  5, 2022, 20:46:58
De 2170 is kwalitatief beter dan de 1120, beter in de zin van geeft een mooiere weergave. Doet gewoon Arc Earc en inderdaad zal er een streamer bij moeten maar als je de usb input krijgt dan zou ik zeker naar een streamer kijken die usb out heeft.

Ik weet niet wat voor speakers er nu staan maar pmc is zeker niet goedkoop, stond er ook een streamer op aangesloten of cd speler?

Je gaat er geen spijt van krijgen om naar de 2170 te gaan, en de prijs lijkt me netjes.

Gr Spijkie
Er stond inderdaad een streamer op aangesloten, weet alleen even niet welk merk/model.

Ik heb nu 3 weg Mission 782 speakers waarop ik de 2170 vrijblijvend kan uitproberen en die zullen op termijn ook vervangen gaan worden door iets wat goed past.

Misschien een stomme vraag, maar ik zou toch mijn NVIDIA Shield gewoon kunnen gebruiken als voorlopig alternatief voor een stand alone streamer? Zie de specs en aansluitingen in de bijlage en/of https://www.nvidia.com/en-us/shield/specs/