Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

garmtz


chocovla

Quote from: garmtz on August 30, 2021, 09:40:22
Ik vind de ingebouwde streaming-functionaliteit van de 3400 de belangrijkste plus!

Die sub is netjes weggewerkt ook. Merk dat ik bij mijn 3400/Harbeth 30.1 nog wel wat laag zou willen toevoegen, maar voel weinig voor een big ass sub nog toe te voegen nu alles all-in-one is. Eigenlijk nog niet eens nagedacht over een dergelijke compacte oplossing.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

garmtz

Quote from: chocovla on August 30, 2021, 12:14:43
Die sub is netjes weggewerkt ook. Merk dat ik bij mijn 3400/Harbeth 30.1 nog wel wat laag zou willen toevoegen, maar voel weinig voor een big ass sub nog toe te voegen nu alles all-in-one is. Eigenlijk nog niet eens nagedacht over een dergelijke compacte oplossing.

Ik heb lang met M30.1/M30.2 gespeeld en altijd de neiging gevoeld er een subwoofer bij te zetten. De P3ESR doet het zo uitstekend met de sub erbij, heb echt een full-range beleving zonder dat ik de overgang hoor (RoomPerfect!). Bij de M30.1 zal de koppeling aan een sub nog makkelijker gaan dan bij de P3ESR. Zoals je ziet heb ik de sub vrijwel in het midden staan tussen de speakers en dat helpt wel met de integratie.

skyfox

Ziet er in iedergeval goed uit! Blijft het ook geweldig doen, zo'n DD10. Ik heb nooit spijt gehad van de aankoop in ieder geval [emoji3060]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

garmtz

Quote from: skyfox on August 30, 2021, 13:10:29
Ziet er in iedergeval goed uit! Blijft het ook geweldig doen, zo'n DD10. Ik heb nooit spijt gehad van de aankoop in ieder geval [emoji3060]

Die van mij was ondanks een nieuw backpanel een jaar of 7 geleden alweer een beetje gaar... Maar jossie heeft hem weer helemaal goed werkend gekregen... Is die van jou al een keer gereviseerd geweest?

skyfox

Quote from: garmtz on August 30, 2021, 13:41:33
Die van mij was ondanks een nieuw backpanel een jaar of 7 geleden alweer een beetje gaar... Maar jossie heeft hem weer helemaal goed werkend gekregen... Is die van jou al een keer gereviseerd geweest?
Jazeker, ben vier jaar geleden bij Jos geweest voor revisie. Niet alleen m'n voortrap was gaar, ook m'n eindtrap was kapoet. Alles is gefixt voor minder dan een nieuwe backplate, en het werkt alweer 4 jaar zonder klagen. Op termijn zou ik nog wel eens een 2e dd10 willen hebben, maar gezien het model al zo oud is en de prijzen hoog blijven vind ik het geen verstandige aankoop meer... Ach ja.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

chocovla

Quote from: garmtz on August 30, 2021, 12:20:24
Ik heb lang met M30.1/M30.2 gespeeld en altijd de neiging gevoeld er een subwoofer bij te zetten. De P3ESR doet het zo uitstekend met de sub erbij, heb echt een full-range beleving zonder dat ik de overgang hoor (RoomPerfect!). Bij de M30.1 zal de koppeling aan een sub nog makkelijker gaan dan bij de P3ESR. Zoals je ziet heb ik de sub vrijwel in het midden staan tussen de speakers en dat helpt wel met de integratie.
Klinkt eigenlijk ideaal. De wens van een sub was er wel, maar had in mijn achterhoofd nog mijn grote Tanny mSUB van 15 jaar geleden. Maar dat past perfect. Zie dat er op dat vlak meer opties zijn, maar eens in verdiepen. Zeker nu ik zelf een paar jaar drum is het wel te horen of een 24 kick of 18 thundering floortom goed doorkomt of niet in een opname  :music:
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Graphtuner

@Garmtz en Chocovla, wat zijn jullie ervaringen van vinyl op lyngdorf?
Ik heb een tijdje mijn platenspeler op de 2170 gehad, maar was helemaal niet onder de indruk...

MOmenteel stream ik enkel op de lyngdorf, daar presteert hij wel fantastisch
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

chocovla

Quote from: Graphtuner on August 31, 2021, 08:36:19
@Garmtz en Chocovla, wat zijn jullie ervaringen van vinyl op lyngdorf?
Ik heb een tijdje mijn platenspeler op de 2170 gehad, maar was helemaal niet onder de indruk...

MOmenteel stream ik enkel op de lyngdorf, daar presteert hij wel fantastisch

Vind het het ietwat "dunnetjes" qua geluid in vergelijking met mijn oude Denon setup. Heb in eerste de schuld gegeven aan de phono pre-amp (Oehlbach XXL Phono-preamp) en wilde nog een keer gaan testen met een andere phono versterker of het analoge inbouwboard van Lyngdorf zelf. Is helaas op de grote to-do stapel gekomen  :nopompom: Feit is wel dat ik hierdoor eigenlijk niet zoveel vinyl draai op het moment.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Graphtuner

dunnetjes is inderdaad ook hoe ik het zou omschrijven... heb wel enkel met het standaard analoge bord geprobeerd, de upgrade module heb ik niet.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

addesmo

Ik heb de phono module. Daar staat de asr minibasis op aangesloten. Absoluut niet dunnetjes! Met een goed opgenomen lp nog beter dan streaming.

gerard123

Quote from: addesmo on September  5, 2021, 09:27:21
Ik heb de phono module. Daar staat de asr minibasis op aangesloten. Absoluut niet dunnetjes! Met een goed opgenomen lp nog beter dan streaming.

Ik gebruik een Cambridge Duo als phono pre en dan op de standaard ingang van de 2170. Klinkt goed. Je moet je natuurlijk wel even over het idee heenzetten dat het analoge signaal gelijk in digitale mootjes wordt gehakt...

blaurey

Horrorscenario TDAI-2170

Wat was ik blij met mijn nieuwe netsnoer (Audioquest NRG-Y3) en stekkerblok (Powerquest 2, ook van Audioquest) voor de TDAI-2170. Na alles aangesloten te hebben, kwam er plots een werkelijk verschrikkelijk lelijk geluid uit m'n speakers. De muziek speelde wel, maar hoorbaar met 'gaten' en een vreselijke onbalans. Ik schrok me een hoedje natuurlijk, dus meteen de oude kabel weer terug gedaan. Wat helaas niet hielp; het geluid bleef vreselijk.

Ik heb de winkel om advies gevraagd. Zij hebben me goed en snel op weg geholpen om wat te doen met het volledig ontkoppelen, 5 minuten wachten en het dan weer aan te sluiten, in eerste instantie zonder de Powerquest, maar gewoon op het lichtnet. Helaas zonder resultaat. Ook een factory reset haalde niks uit.

Ik vrees nu dat de technische dienst het apparaat moet open maken. Mijn vermoeden is dat er iets met de voeding moet zijn gebeurd, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Heeft iemand hier misschien nog andere adviezen? En is er toevallig iemand die een vergelijkbaar probleem heeft meegemaakt?
Lyngdorf TDAI-3400 | B&W 702 S2 | Bluesound Node 2i | Roon (core: Mac) | Audioquest Rocket33 bi-wire | Audioquest Cinnamon Coax + Ethernet | Silent Angel Bonn N8 switch

Trabuca

Draai de stekker in het stopcontact eens om? De L en N staan nu misschien uit fase.
Al betwijfel ik of dat zo'n groot verschil maakt.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

DofN

Misschien zat er iets los in het stekkerblok, al zou dat niet moeten kunnen. En als je de Lyngdorf direct op het lichtnet aansluit met zijn eigen kabel?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: DofN on September 14, 2021, 22:38:27
Misschien zat er iets los in het stekkerblok, al zou dat niet moeten kunnen. En als je de Lyngdorf direct op het lichtnet aansluit met zijn eigen kabel?
Stond al beschreven, gaf geen soelaas helaas. Kan niks bedenken anders dan ergens statische electriciteit of ern lekstroom die ergens kortsluiting in een (voor)versterkingsdeel heeft veroorzaakt. Terug naar dealer voor reparatie lijkt me.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

skoebiedoe

Of het zit gewoon tussen zijn oren ....hij speelt met gaten in de muziek ??? Hij valt dus geregeld uit dan ?

blaurey

Quote from: skoebiedoe on September 15, 2021, 06:14:56
Of het zit gewoon tussen zijn oren ....hij speelt met gaten in de muziek ??? Hij valt dus geregeld uit dan ?

Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar ik hoor een onbalans, tonen die er eerst lijken te zijn, en dan weer wegvallen. Voorts is er dan weer een harde bas, en dan weer een zachte of bijna niet hoorbare. Dat zit niet tussen mijn oren...

Alle stekkers heb ik ook omgedraaid om uit te sluiten dat de fase niet goed stond. Allemaal zonder effect.
Lyngdorf TDAI-3400 | B&W 702 S2 | Bluesound Node 2i | Roon (core: Mac) | Audioquest Rocket33 bi-wire | Audioquest Cinnamon Coax + Ethernet | Silent Angel Bonn N8 switch

DofN

Vervelend voor je blaurey. Dit is de eerste keer dat ik van dit euvel hoor.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: blaurey on September 15, 2021, 08:07:31
Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar ik hoor een onbalans, tonen die er eerst lijken te zijn, en dan weer wegvallen. Voorts is er dan weer een harde bas, en dan weer een zachte of bijna niet hoorbare. Dat zit niet tussen mijn oren...

Alle stekkers heb ik ook omgedraaid om uit te sluiten dat de fase niet goed stond. Allemaal zonder effect.
Zoals je het nu beschrijft klinkt het als een probleem met de voeding(sbuffer). Als je een stevig nummer met redelijk constante bas hebt, verergert het probleem dan als je het harder zet en als het heel zacht staat heb je het probleem niet? Maakt voor de oplossing niet veel uit, ook dan is laten repareren het devies.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Spijkie

Vraagje voor de tdai 2170 gebruikers, heeft iemand het verschil tussen de usb module en de coax ingang getest? En zo ja kon je verschillen waarnemen?

Waarom de vraag: ik heb nu een Auralic mini streamer en kom er achter dat niet elke streamer een usb out heeft( ik denk dat ik blijf bij een streamer met ingebouwde opslag)

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Ik lees dat sommigen verschillen ervaren tussen coax en usb, maar voor de ene is het de coax die beter klinkt, voor de ander de usb ... daar kan je dus niets mee. Aansluiten en muziek genieten zou ik zeggen 🎶


Quote from: Spijkie on October  3, 2021, 07:10:21
Vraagje voor de tdai 2170 gebruikers, heeft iemand het verschil tussen de usb module en de coax ingang getest? En zo ja kon je verschillen waarnemen?

Waarom de vraag: ik heb nu een Auralic mini streamer en kom er achter dat niet elke streamer een usb out heeft( ik denk dat ik blijf bij een streamer met ingebouwde opslag)

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Binnenkort maar even een tekstje doen thuis.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Ik heb jarenlang via de USB input gestreamd en nu al een jaar via de coax. Allebei prima. Ik hoor geen verschil.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RopVogels

Weet iemand of de kleine TDAI 1120 in staat zal zijn Dali Opticon 8 aan te sturen? Ik heb een grote kamer (50+ m2).
Ik heb gelezen dat ze 88dB zijn, en 4Ohm .. Dat is toch meestal 8? Ik weet te weinig van deze getallen. ( Ik heb er wel veel over gelezen, maar weinig praktijk ervaring).
Dali en Lyngdorf schijnt op zich een goede match te zijn.
Ik hou van techno, trance en ook wel rock, en alles best hard.. :-)
Alle tips zijn welkom!
Lyngdorf TDAI1120 with 2x MH-2 2x BW-2
NAD L53 with Focal JMLab Cobalt 816S