Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User


chocovla

Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Graphtuner

ik wil het nog even hebben over de voorloper, de tdai 2170... ik heb deze maar zonder enige optionele module. Heb dus enkel de coax en toslink als digitale ingangen.

Wat is het advies van jullie als ik toch eens wil gaan streamen met een Tidal bv maar geen monsterbudget wil aanspreken?

Ik heb wel een chromecast audio digitaal aangesloten met spotify, maar vind dat eigenlijk niet bijzonder klinken  :nopompom:

Ik heb gisteren toevallig een streamer gehoord gebouwd op een raspberry pi met optionele DIGIONE SPDIF Output en dat klonk veel beter dan de chromecast audio eerlijkgezegd.

Ik weet wel dat de usb module zeer goed is van de lyngdorf, maar is een prijzige om even mee te gaan stoeien, dan heb ik nog altijd een streamer nodig.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

jahtari

Quote from: Graphtuner on September 28, 2020, 09:38:15
ik wil het nog even hebben over de voorloper, de tdai 2170... ik heb deze maar zonder enige optionele module. Heb dus enkel de coax en toslink als digitale ingangen.

Wat is het advies van jullie als ik toch eens wil gaan streamen met een Tidal bv maar geen monsterbudget wil aanspreken?

Ik heb wel een chromecast audio digitaal aangesloten met spotify, maar vind dat eigenlijk niet bijzonder klinken  :nopompom:
Koop een 2e hands bluesound node en kijk hoe dat bevalt. Bevalt het niet, is de schade beperkt.

De bluesound app is fijn in de bediening vind ik.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Graphtuner

Quote from: jahtari on September 28, 2020, 12:23:56
Koop een 2e hands bluesound node en kijk hoe dat bevalt. Bevalt het niet, is de schade beperkt.

dank voor de input!
Niemand anders met concrete ervaring?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

molle

Ik heb de Node 2 aan mijn 2170 hangen, klinkt goed! Ik heb ook een Auralic Altair aan de 2170 hangen. Klinkt net iets beter! Ik heb ook de Lindemann Bridge in huis gehad en heb zelfs spijt dat deze weg is!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

chocovla

Misschien zoeken naar een tweedehands Auralic Aries Mini of zoiets? Kans is aanwezig dat de mijne binnenkort in de markt komt, met lineaire voeding. Dacht dat er ook een Sonore Rendu te koop stond hier?
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Graphtuner

Quote from: chocovla on September 30, 2020, 16:58:45
Misschien zoeken naar een tweedehands Auralic Aries Mini of zoiets? Kans is aanwezig dat de mijne binnenkort in de markt komt, met lineaire voeding. Dacht dat er ook een Sonore Rendu te koop stond hier?
je vind die superweinig te koop 2e hands en zijn nieuw niet meer te krijgen... dus als je de jouwe wegdoet waardeer ik een berichtje :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

chocovla

Quote from: Graphtuner on October  1, 2020, 16:42:39
je vind die superweinig te koop 2e hands en zijn nieuw niet meer te krijgen... dus als je de jouwe wegdoet waardeer ik een berichtje :)

Will do. Morgen staat er een luistersessie hier gepland met de 1120 en de Uniti Atom. Ben benieuwd.  :pompom:
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Spijkie

Speel hier ook met een 2170 icm een Auralic mini , ik heb bewust de usb module aangeschaft omdat ik dat beter vind klinken dan de coax uitgang.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

bodiug


chocovla

Direct maar even update gedraaid. Eerste keer hier met de 3400 maar ging in een paar minuten zonder problemen  :pompom:

Volgens de release notes is dit aangepast in 2.0:

-   Bluetooth connectivity
-   TIDAL connect
-   SW update is visible in remote app
-   WiFi – improved user friendliness with signal strength + icons
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

addesmo

Quote from: chocovla on October  1, 2020, 17:08:02
Will do. Morgen staat er een luistersessie hier gepland met de 1120 en de Uniti Atom. Ben benieuwd.  :pompom:
En? Ben ook benieuwd.......

chocovla

Quote from: addesmo on October 21, 2020, 11:52:39
En? Ben ook benieuwd.......
TL;DR het is geen van beide geworden. De Atom viel me allezins mee. Mooi vormgegeven, kleurendisplay is wel een eye catcher, hoewel de coverart vanaf de bank wat ver weg was. Qua geluid verder netjes, muzikaal, leek wat meer laag te geven op de Harbeths. Maar in onze "moeilijke" kamer met veel harde oppervlakken na een tijd luisteren nog steeds vermoeiend om te luisteren.

De Lyngdorf was na de initiele meetperiode van zo'n 20-25 minuten een compleet andere kant qua geluid. Rustig, gedetailleerd en meer scheiding tussen instrumenten. Soms zelfs té. Voor mij was de beslissende factor vooral de rust en het detail. Kon echt genieten van de duidelijke timbres van verschillende typen crashes op drumstellen, schuiven van piano pedalen enz. Het liet de Harbeth weer klinken zoals ik het hoorde toen ik ze voor het eerst hoorde bij Beter Beeld&Geluid.

En wat ik vooral ook belangrijk vond, niet vermoeiend om naar te luisteren. Had het idee dat de 1120 in principe de Harbeths wel kon aansturen. Hoorde niets van clipping oid. Aan het eind van de rit gekozen voor iets meer oomph en de modulaire opties van de TDAI-3400 die hier nu ongeveer 2 weekjes staat. Het is nog steeds genieten en ontdekken van mijn eigen collectie, en de waf is goed ingevuld nu alles met 1 aanknop en de Roon app is opgelost. En veel meer ruimte nu de beide Denon's zijn vertrokken.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

addesmo

#1939
Mooi geschreven en duidelijk verwoord wat je tot je keuze heeft gebracht! Ik ben zelf ook op zeker gegaan en voor de 3400 gegaan na thuis de 2170 beluisterd te hebben.
Denk dat ik ook met de 1120 zou kunnen leven, maar als het te behappen is kiezen we blijkbaar toch voor de max ;)

Lucky.L

Hebben jullie de update gedaan via "select file from remote server" ?
Ik heb die 2.0.0. aangeklikt en op update now gedrukt,maar mijn systeem staat nog steeds op 1.0.2 .

Gr. Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Lucky.L

Quote from: Lucky.L on October 24, 2020, 15:46:24
Hebben jullie de update gedaan via "select file from remote server" ?
Ik heb die 2.0.0. aangeklikt en op update now gedrukt,maar mijn systeem staat nog steeds op 1.0.2 .

Gr. Michel
Wordt al opgelost ,via usb lukt het wel.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

addesmo


scoc

Ter info, mocht er interesse zijn mijn Lyngdorf 3400 staat hier in de marktsectie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177466.0
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Spijkie

Even een gekke vraag: stel ik koop een soundbar , weet nog niet welke. Kan ik dan mijn lyngdorf 2170 als eindversterker bijschakelen? Dus hetgeluid gaat zowel over mijn soundbar als over de main speakers? Ik ga er dan vanuit dat de soundbar de codering al heeft gedaan.

Ik weet dat de lyngdorf een ht trough functie heeft maar of dit met een soundbar werkt heb ik nog nooit gelezen of gezien.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Graphtuner

Quote from: Spijkie on November  1, 2020, 14:21:39
Even een gekke vraag: stel ik koop een soundbar , weet nog niet welke. Kan ik dan mijn lyngdorf 2170 als eindversterker bijschakelen? Dus hetgeluid gaat zowel over mijn soundbar als over de main speakers? Ik ga er dan vanuit dat de soundbar de codering al heeft gedaan.

Ik weet dat de lyngdorf een ht trough functie heeft maar of dit met een soundbar werkt heb ik nog nooit gelezen of gezien.

Gr Spijkie

ik begrijp niet helemaal je vraag wegens niet thuis in het HT gebeuren.
Maar ik heb persoonlijk ook een 2170 staan op 2 speakers, ik weet dat een sub bijhangen zeer eenvoudig is, maar ik heb ook een centre speaker in de kast liggen en vraag me ook wel af of ik deze op één of andere manier in de set kan integreren op deze versterker. We kijken momenteel meer tvseries dan dat we muziek luisteren op deze set....
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

DofN

Als je een actieve soundbar gebruikt (bestaan ze passief?) en hij heeft een (digitale) output die de Lyngdorf voedt, dan is de soundbar gewoon een bron. Waar je dan rekening mee moet houden is dat de Lyngdorf vertraagt. Die vertraging kan je niet oplossen in de Lyngdorf dus moet je op je bron (de soundbar) het signaal van de soundbar zelf kunnen vertragen met de vertragingstijd van de Lyngdorf. Ook moet je dan je soundbar qua tijd allignen met je TV.

Ik denk dat het meer afhangt van je soundbar dan van de Lyngdorf of het gaat werken?

Heb er zelf geen ervaring mee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

blaurey

De Lyngdorf 3400 is een Roon endpoint. Dat geldt ook voor de 1120. Voor de 2170 is dat dan weer niet zo. Wie kan dat verklaren? En ligt het in de lijn der verwachting dat de 2170 ook Roon Ready wordt ooit of binnenkort?
Lyngdorf TDAI-3400 | B&W 702 S2 | Bluesound Node 2i | Roon (core: Mac) | Audioquest Rocket33 bi-wire | Audioquest Cinnamon Coax + Ethernet | Silent Angel Bonn N8 switch

Deleted User

De 2170 heeft geen streaming faciliteiten, de andere modellen wel.. Dat zou het kunnen verklaren.

Graphtuner

Quote from: doorofnight on November  2, 2020, 17:54:49
Als je een actieve soundbar gebruikt (bestaan ze passief?)
Ik heb gewoon een center speaker, dus niets actief... en gezien hij in de kast ligt zo passief als hij maar zijn kan  :P
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini