Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Pin je niet vast op 1 internet zender die kuren heeft. Als andere zenders en/of internet stream (Spotify, Tidal) wel ok gaan voor uren dan ligt het niet aan je setup. Ik heb ook sommige zenders die iets minder stabiel zijn. En dan te denken dat ook video streaming the way forward is en schijfjes spelen wordt af gedaan als passé.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

addesmo

Ik leef met cd's en lp's ;D stream is alleen maar radio, voornamelijk Fip en Radio Paradise.
Heb ook geen enkele intentie om mijn muziek te gaan digitaliseren of abbo op een streamingdienst te nemen. Vindt het veel te leuk om rustig een cd of lp uit te zoeken en niet zenuwachtig van nummer naar nummer te zappen. :P

Spijkie

Quote from: scoc on December 20, 2019, 22:36:38
Er komt een compacte Lyngdorf stereo all-in-one met Roomperfect. Lijkt wat op de NAD M10 van principe.

Is hier al meer van bekend? Hij word in Amsterdam gepresenteerd heb ik begrepen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

scoc

#1628
Quote from: Spijkie on January 16, 2020, 20:44:17
Is hier al meer van bekend? Hij word in Amsterdam gepresenteerd heb ik begrepen.

Gr Spijkie
Nope ... radiostilte bij Lyngdorf die ook enkel maar over een pre-launch spreken van de Tdai1120 op ISE 2020.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Shorty

Quote from: scoc on December 20, 2019, 22:36:38
Er komt een compacte Lyngdorf stereo all-in-one met Roomperfect. Lijkt wat op de NAD M10 van principe.

Het zal mij benieuwen of ze eindelijk van Equibit zijn afgestapt in het versterkergedeelte. Van de test van de TDAI-3400 op ASR werd niemand vrolijk... Zie https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-lyngdorf-tdai-3400-amp-eq-part-1.6738/.
Al moet ik zeggen dat ik geen klachten heb over mijn Lyngdorf SDA 2175.

VrGr,

Bart J.

molle

De versterker in de TDAI 2170 is ook maar zwak vind ik persoonlijk. Ik de SDA 2400 erachter gehangen en was een gigantisch verschil! Nu heb de Purifi Eigentakt besteld om aan de TDAI te hangen en die is nog mooier dan de SDA! Zit ook in de Nieuwe NAD Master momenteel.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Shorty

Quote from: molle on January 20, 2020, 18:17:18
De versterker in de TDAI 2170 is ook maar zwak vind ik persoonlijk. Ik de SDA 2400 erachter gehangen en was een gigantisch verschil! Nu heb de Purifi Eigentakt besteld om aan de TDAI te hangen en die is nog mooier dan de SDA! Zit ook in de Nieuwe NAD Master momenteel.

Op papier is die Purifi inderdaad véél beter. Of je dat ook gaat horen is een tweede.... Ga je die Purifi zelf bouwen? Met een SMPS van Hypex? Stereo of 2x mono?

VrGr,

Bart J.

molle

Ik heb de nieuwste versie gehoord in is echt wel zéér goed, vriend van mij is er aan bezig. Word de stereo versterker versie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Shorty

Quote from: molle on January 20, 2020, 18:25:12
Ik heb de nieuwste versie gehoord in is echt wel zéér goed, vriend van mij is er aan bezig. Word de stereo versterker versie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hèhèhè! Lekker! 😎

molle

En mss later een Moon 390 erbij aan [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Shorty

Quote from: molle on January 20, 2020, 18:46:44
En mss later een Moon 390 erbij aan [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

'Living well is the best revenge.'  :-X

molle

Is er hier iemand die een externe DAC/streamer gebruikt met de TDAI 2170? Dus de interne DAC van de Lyngdorf niet gebruikt. Beter of niet?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

addesmo

#1637
Quote from: Shorty on January 20, 2020, 18:03:10
Het zal mij benieuwen of ze eindelijk van Equibit zijn afgestapt in het versterkergedeelte. Van de test van de TDAI-3400 op ASR werd niemand vrolijk... Zie https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-lyngdorf-tdai-3400-amp-eq-part-1.6738/.
Al moet ik zeggen dat ik geen klachten heb over mijn Lyngdorf SDA 2175.

VrGr,




Deze review schijnt dus op een foute manier gedaan te zijn met als gevolg nogal bizarre uitkomsten.
Ik ben in ieder geval super tevreden met mijn Tdai 3400 en heb hier in huis toch al heel wat gehad. Kon wel eens m'n laatste versterker zijn😄

molle

Ik bedoel dus dat ik momenteel stream met de Node 2 en graag wil overschakelen naar een mss "betere" streamer maar die DAC s die daar insteken zijn die dan beter dan die van de Lyngdorf of maakt het allemaal niet uit.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

jahtari

Zeer benieuwd naar de nieuwe unit van Lyngdorf en vooral naar de prijsstelling. Hopelijk is de prijs ook klein, lees <2.000 euro.

Iemand ervaring met de FR-1 of andere speakers van Lyngdorf?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

addesmo

Quote from: molle on January 21, 2020, 11:13:01
Ik bedoel dus dat ik momenteel stream met de Node 2 en graag wil overschakelen naar een mss "betere" streamer maar die DAC s die daar insteken zijn die dan beter dan die van de Lyngdorf of maakt het allemaal niet uit.

Ik vindt dat de Lyngdorf als digitaal omzetter ook perfect zijn werk doet.
Meridean cd speler dan ook digitaal aangesloten via coax.

molle

Ik zal het anders formuleren. Neem nu een Auralic Altair G1, hoe zou je deze het best aansluiten op een TDAI 2170?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Teleflubbie

#1642
Quote from: molle on January 21, 2020, 10:38:32
Is er hier iemand die een externe DAC/streamer gebruikt met de TDAI 2170? Dus de interne DAC van de Lyngdorf niet gebruikt. Beter of niet?
Lijkt me dat dit niet optimaal is. Want de Lyngdorf is een 'digitale versterker / power dac'.
Dwz DAC gedeelte en eindtrap zijn nauw geintegreerd.
Als je er een andere DAC voorzet krijg je een extra conversiestap in de keten:

Bron --> Digitaal --> DAC --> Analoog --> TDAI2170 --> ADC --> digitaal --> eindtrap.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

molle

Quote from: Teleflubbie on January 21, 2020, 13:23:09
Lijkt me dat dit niet optimaal is want dan de Lynghdorf is een 'digitale versterker / power dac'.
Dwz DAC gedeelte en eindtrap zijn nauw geintegreerd.
Als je er een andere DAC voorzet krijg je een extra conversiestap in de keten:

Bron --> Digitaal --> DAC --> Analoog --> TDAI2170 --> ADC --> digitaal --> eindtrap.

Ook waar!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

DofN

Quote from: Teleflubbie on January 21, 2020, 13:23:09
Lijkt me dat dit niet optimaal is. Want de Lyngdorf is een 'digitale versterker / power dac'.
Dwz DAC gedeelte en eindtrap zijn nauw geintegreerd.
Als je er een andere DAC voorzet krijg je een extra conversiestap in de keten:

Bron --> Digitaal --> DAC --> Analoog --> TDAI2170 --> ADC --> digitaal --> eindtrap.

Er zijn mensen die een extra conversie lekker vinden klinken, blijkbaar vooral als de DAC een sterke klankkleur heeft.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Teleflubbie

#1645
Inderdaad, als men het bewust doet, om bijvb. een andere klankleur te bereiken - is dat natuurlijk prima!
Maar doorgaans ga je bij elke stap wat verder van het origineel af, wat de echte puristen minder mee zullen vinden.

Ieder zijn keuze, zolang je het maar bewust doet en er blij mee bent.   :thumbs-up:
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Shorty

Quote from: addesmo on January 21, 2020, 11:00:31

Deze review schijnt dus op een foute manier gedaan te zijn met als gevolg nogal bizarre uitkomsten.
Ik ben in ieder geval super tevreden met mijn Tdai 3400 en heb hier in huis toch al heel wat gehad. Kon wel eens m'n laatste versterker zijn😄

In de oorspronkelijke test zat een interpretatiefoutje dat na uitleg van Lyngdorf rechtgezet is. Maar aan de metingen zelf was niks verkeerds, helaas. Equibit produceert een heleboel hoogfrequente rotzooi net boven 20 kHz, zoals in de link te lezen was:

QuoteNoise starts to increase immediately after 20 kHz and rises up to just -20 dB or so in one channel. Hopefully your tweeter stops way short of 55 kHz or it will be cooking good.

Aangezien Peter Lyngdorf een van de mensen achter Purifi is, mogen we aannemen dat Equibit ook bij (het merk) Lyngdorf eindelijk naar de mestvaalt van de geschiedenis verhuist. Toch mooi dat die techniek het bijna een kwart eeuw heeft uitgehouden...

VrGr,

Bart J.

Teleflubbie

Aii.. na voorgaande posting ben ik me toch wat zorgen gaan maken  :nervous:

De TDAI-3400 blijkt zeer veel hoogfrequent ruis te genereren >20 khz.
Aangezien mijn TDA-2170 uit dezelfde stal komt, maak ik me zorgen wat dat betekent voor mijn nieuwe set MA 200 Gold's.
De Golds hebben namelijk een -6db punt op 50kHz.

Daarom heb ik zelf eens een scoop aan de luidsprekers gehangen.
Wat ik zie is verontrustend...... zie bijlage.
Dit is digitale ruis direct op de luidsprekers (+/- 2 volt) met en zelfs zonder muziek.

De tweeter van de MA's zullen dit vrolijk proberen af te spelen (niet dat ik dit hoor), maar zet vraagtekens wat dit betekent voor de levensduur van de tweeters   :butbut:
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Tabcam

Bij de meeste klasse D versterkers zit dat boven de 400 kHz en niet onder de 60 kHz. Ik gok dat zelfs vleermuizen niet aan de kant gaan >:D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teleflubbie

Quote from: TabCam on February  4, 2020, 21:32:55
... meeste klasse D versterkers zit dat boven de 400 kHz en niet onder de 60 kHz......
Inderdaad!
Dit is dus eigenlijk een heel 'matige' (understatement) implementatie.
Valt me tegen van een merk als dit!

Los van een potentieel risico voor de drivers van de luidspreker, moet dit voor sommige van ons ook terug te horen zijn in een 'onrustige' hoogweergave.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP