Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

Sowieso meer metingen doen, ik zat aan 12 dacht ik, 100%. Toch wel een groot verschil in mijn ruimte!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

mijkie

Ik heb dat opbouwend gedaan, eerst totdat de 2170 genoeg had om er iets mee te kunnen en daarna steeds verder richting de 100%
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Quote from: jahtari on February 20, 2019, 15:35:42
Vraag: waarom zet je de speakers niet helemaal tegen de muur? Dat is toch wat lyngdorf adviseert? Zodat je de eerste reflectie van achter niet of minder hebt.


Volgens mij willen ze dat met je subs, tegen de muur, speakers mogen los in de ruimte staan

Hou rekening met afstand met met je subs, advies is de achterkant als meetpunt aan te houden en niet de voorkant !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Ook de fronts zouden tegen de wand aan kunnen. Precies om de reden die jahtari geeft. Ik heb dat weleens geprobeerd, maar kan op de een of andere manier niet 'door de muur heenluisteren', alsof die de diepte weghaalt. Dat is niet zo, want als ik dan mijn ogen sloot klopte het weer perfect.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

the_scary_door

Ik heb ze wel tegen de muur staan, maar ik vind het zelf ook wel een beetje raar staan. Het klikt gelukkig wel goed.



Bron+versterker: NAD M33
Luidsprekers: Audiovector R3 Signature

Marco66

#1505
Vandaag de roomperfect opnieuw gedraaid en nu 8 metingen ipv 4.
Grappig om te horen dat nu met de Aurums het laag en mid wat meer aangezet wordt en met de scan speaks juist wat minder.
Nu klinken de Aurums op de focus stand erg volwassen en op de neutral stand erg dun.
Erg mooi om te horen wat de lyngdorf hiermee doet en de Aurums klinken nu echt nog lekkerder, plaatsing en 3d blijft in takt en laag is wat meer aanwezig maar niet te.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

R0N

Quote from: mijkie on February 20, 2019, 18:26:54

...

Hou rekening met afstand met met je subs, advies is de achterkant als meetpunt aan te houden en niet de voorkant !
Het gaat om tijd, niet om afstand.
Er is natuurlijk wel een relatie: stel je sub is 34 cm diep, dan is het verschil in tijd ca 1 msec.
Maar de driver zit meestal voorin (of onderin). Dus de achterkant...?

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Raymond#

Hallo! Zijn hier mensen die een losse audio streamer gebruiken in combinatie met de Lyngdorf TDAI 3400? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Ik gebruik zelf de interne streamer van de TDAI 3400. Dat klinkt goed maar ik ben benieuwd of het nog beter kan met een losse streamer. Alvast bedank voor de reacties. Groeten Raymond

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


DofN

Ja ben ik ook wel benieuwd naar :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Als je digitaal streams zou dat niet zo moeten zijn tenzij de TDAI niet reclockt wat ik niet verwacht. In uitzonderlijke gevallen kan ruis met het signaal meeliften. Analoog streamen is zonde omdat de TDAI het weer digitaliseert om ruimtecorrectie toe te passen en zal mijns inziens nooit betere kwaliteit opleveren.

De enige reden om een andere streamer te nemen is gebruikersgemak. Hetzelfde geldt voor Roon, opzoeken, afspelen volumecontrole allemaal in één app.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Raymond#

Hoi YabCam, dank voor je reactie. Nee ik was zeker niet van plan een anologe bron op de TDAI te zetten. Ik dacht aan een Lumin U1 mini (heeft geen DAC) Ben dus benieuwd naar ervaringen met losse high end streamers. Hoe verhoudt de kwaliteit van de interne streamer zicht tot een losse high end streamer. Kort gezegd: hoe goed is de Lyngdorf?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


scoc

Ik zou het ook wel graag willen weten. Ik gebruik momenteel de interne Roon Ready streamer in de LA 3400. Heb vergeleken met de LA USB input met mijn Innuos Zenith als bron maar de interne LA streamer was beter naar mijn mening (meer rust). Maar ik denk dat dat verschil komt vanwege de mindere usb input van de LA of iets dergelijks. Als ik een losse streamer zou testen wil ik een digitale AES connectie en bvb. de Metrum Acoustics Ambre Roon.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

hybride

Beste allen,
Heb een 2170 aangeschaft en vroeg me af wat de laatste DSP software versie is van deze machine. Heb nog niet deze thread doorgeworsteld want die vraag zal vermoedelijk vaker aan bod gekomen zijn. De versie die erin zit is DSP V2.06a. Op de Lyndorf website vind ik SW1.39a, geen DSP. Misschien kijk ik verkeerd..
Alvast bedankt!

rtdigit

Sinds kort de gelukkige eigenaar van een nieuwe set:
- Lyngdorf Tdai 3400
- 2 FR-1 speakers
- 2 BW-2 subwoofers

Ben nu nog op zoek naar een set (betaalbare en) goede luidsprekerkabels en subwooferkabels om alles aan te sluiten.
Hebben andere Lyngdorf gebruikers nog goede adviezen m.b.t. kabels?

Op dit moment overweeg ik om bij forumsponsor Hifisupply de Canare 411S en de Canare subwooferkabel te gaan kopen. Niet de duurste kabel maar komt in veel online reviews over als een solide basis.

DofN

Mijn advies: Koop technisch goede kabels, geef er niet teveel aan uit..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

rtdigit

Quote from: doorofnight on July 30, 2019, 12:58:25
Mijn advies: Koop technisch goede kabels, geef er niet teveel aan uit..

Welke gebruik jij als ik vragen mag?

Spijkie

Quote from: rtdigit on July 29, 2019, 18:13:17
Sinds kort de gelukkige eigenaar van een nieuwe set:
- Lyngdorf Tdai 3400
- 2 FR-1 speakers
- 2 BW-2 subwoofers

Ben nu nog op zoek naar een set (betaalbare en) goede luidsprekerkabels en subwooferkabels om alles aan te sluiten.
Hebben andere Lyngdorf gebruikers nog goede adviezen m.b.t. kabels?

Op dit moment overweeg ik om bij forumsponsor Hifisupply de Canare 411S en de Canare subwooferkabel te gaan kopen. Niet de duurste kabel maar komt in veel online reviews over als een solide basis.

Prima toch om met de canare te beginnen, tweede hands lijkt me deze kabel ook goed verkrijgbaar. Heb je deze set gekocht na een luistersessie? Dan zou je ook kunnen vragen wat er toen tussen zat.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

rtdigit

#1517
Ga ik ook doen Spijkie.
Ik heb de set gekocht obv eerdere ervaringen. Heb jaren geleden een sdai 2175 en later ook een  TDAi 2200 gehad (beiden zonder RP) Destijds een keer een demo bijgewoond van een volledige lyngdorf set (versterker met RP, speakers en woofers van de eerste generatie). Vond ik toen zo goed klinken dat ik dat altijd op mijn wishlist heb gehad. Kan nu dus van mijn wishlist af!  :headbanging:

Welke kabel gebruik jij Spijkie?

Spijkie

Mijn huidige bekabeling is van Cardas en dat bevalt zeer goed. Ik zou nog weleens een stapje hoger in de cardas lijn willen maar voor nu is het goed zo.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Quote from: rtdigit on July 30, 2019, 14:42:28
Welke gebruik jij als ik vragen mag?

Ik heb "best-wire" kabels. Kostten indertijd 225 euro voor een setje van 1,2 meter. Ik heb ze ingespeeld gekocht :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rtdigit

#1521
De kogel is door de kerk:

Speakerkabel: 2x 3mtr Canare 4S8
Subwooferkabel: 2x 3mtr Canare Digiflex Gold II.

In eerste instantie wilde ik de 4S11 kopen, maar na het zien van onderstaand plaatje en advies van Peter (Hifisupply) besloten om de 4S8 aan te schaffen vanwege het vlakkere frequentieverloop tov de 4S11.



De kabel aangeschaft bij forumsponsor Hifisupply, waarbij de kabels met een witte sleeve afgewerkt zullen worden. Ben benieuwd!




mancaver

Quote from: rtdigit on August  5, 2019, 09:04:21
De kogel is door de kerk:

Speakerkabel: 2x 3mtr Canare 4S8
Subwooferkabel: 2x 3mtr Canare Digiflex Gold II.

In eerste instantie wilde ik de 4S11 kopen, maar naar het zien van onderstaand plaatje en advies van Peter (Hifisupply) besloten om de 4S8 aan te schaffen vanwege het vlakkere frequentieverloop tov de 4S11.


De kabel aangeschaft bij forumsponsor Hifisupply, waarbij de kabels met een witte sleeve afgewerkt zullen worden. Ben benieuwd!
Goede keus. Exact de reden waarom ik ook voor de 4S8 ben gegaan.

molle

Ik ben momenteel de test aan het doen met de SDA2400 gekoppeld aan de 2170. WoW, wat een gigantisch verschil zeg! Nu is mijn vraag, verbind ik deze best analoog of via coax. Momenteel heb ik ze analoog met elkaar verbonden.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

scoc

Quote from: molle on October  4, 2019, 14:58:02
Ik ben momenteel de test aan het doen met de SDA2400 gekoppeld aan de 2170. WoW, wat een gigantisch verschil zeg! Nu is mijn vraag, verbind ik deze best analoog of via coax. Momenteel heb ik ze analoog met elkaar verbonden.
Best digitaal want dan doe je pas in de laatste stap (in de eindtrap) de conversie naar analoog en niet in de Tdai2170.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050