Yippie

Author Topic: Het grote Lyngdorf topic  (Read 249208 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline molle

• EX-Owner of Pitch Black
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 1
  • "You said it, man. Nobody fucks with the Jesus"
Re: Het grote Lyngdorf topic
« Reply #1500 on: February 20, 2019, 16:40:45 »
Sowieso meer metingen doen, ik zat aan 12 dacht ik, 100%. Toch wel een groot verschil in mijn ruimte!
STEREO: Lyngdorf TDAI-2170 - Lyngdorf BW-2(2) - Lyngdorf CD-1 - Tannoy Revolution XT8F - Rega Planar 6/Ania - Bluesound Node 2 - Mr. Nixie Phono Pre Amp - Mr. Nixie Mini Dual Triode Headphone Amp - Sennheiser HD 650 - Nordost - Cardas -Audioquest - Linn K200+Qed Airloc - Jouw Hifi

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+44)
  • Total likes: 87
« Reply #1501 on: February 20, 2019, 18:24:53 »
Ik heb dat opbouwend gedaan, eerst totdat de 2170 genoeg had om er iets mee te kunnen en daarna steeds verder richting de 100%
Adam ARTist 6
NAD C658
Zelfbouw sub met JL 12W6v2 / Hypex DS8.0

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+44)
  • Total likes: 87
« Reply #1502 on: February 20, 2019, 18:26:54 »
Vraag: waarom zet je de speakers niet helemaal tegen de muur? Dat is toch wat lyngdorf adviseert? Zodat je de eerste reflectie van achter niet of minder hebt.

Volgens mij willen ze dat met je subs, tegen de muur, speakers mogen los in de ruimte staan

Hou rekening met afstand met met je subs, advies is de achterkant als meetpunt aan te houden en niet de voorkant !
Adam ARTist 6
NAD C658
Zelfbouw sub met JL 12W6v2 / Hypex DS8.0

Offline doorofnight

• Trade Count: (0)
  • Total likes: 181
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #1503 on: February 21, 2019, 15:29:17 »
Ook de fronts zouden tegen de wand aan kunnen. Precies om de reden die jahtari geeft. Ik heb dat weleens geprobeerd, maar kan op de een of andere manier niet 'door de muur heenluisteren', alsof die de diepte weghaalt. Dat is niet zo, want als ik dan mijn ogen sloot klopte het weer perfect.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline the_scary_door

« Reply #1504 on: February 21, 2019, 15:57:20 »
Ik heb ze wel tegen de muur staan, maar ik vind het zelf ook wel een beetje raar staan. Het klikt gelukkig wel goed.

The Society of the Crossed Keys.

Offline Marco66

• Vooral liefhebber!
  • Trade Count: (+37)
  • Total likes: 167
  • I love Vintage!
« Reply #1505 on: February 21, 2019, 16:26:21 »
Vandaag de roomperfect opnieuw gedraaid en nu 8 metingen ipv 4.
Grappig om te horen dat nu met de Aurums het laag en mid wat meer aangezet wordt en met de scan speaks juist wat minder.
Nu klinken de Aurums op de focus stand erg volwassen en op de neutral stand erg dun.
Erg mooi om te horen wat de lyngdorf hiermee doet en de Aurums klinken nu echt nog lekkerder, plaatsing en 3d blijft in takt en laag is wat meer aanwezig maar niet te.

« Last Edit: February 21, 2019, 16:27:05 by Marco66 »
Marantz PM-17MK2 Ki, CD-17 MK2

Speakers: Aurum Cantus V2M loudspeaker

Offline R0N

• HT forum sponsor
  • senior member
  • Total likes: 4
  • Mooier geluid door akoestiekcorrectie
    • Mooier geluid, daar gaat het om!
« Reply #1506 on: March 6, 2019, 16:56:35 »

...

Hou rekening met afstand met met je subs, advies is de achterkant als meetpunt aan te houden en niet de voorkant !
Het gaat om tijd, niet om afstand.
Er is natuurlijk wel een relatie: stel je sub is 34 cm diep, dan is het verschil in tijd ca 1 msec.
Maar de driver zit meestal voorin (of onderin). Dus de achterkant...?

ron
Hoe klinkt mooier geluid? Kom eens luisteren!

Offline Raymond#

« Reply #1507 on: June 9, 2019, 22:54:41 »
Hallo! Zijn hier mensen die een losse audio streamer gebruiken in combinatie met de Lyngdorf TDAI 3400? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Ik gebruik zelf de interne streamer van de TDAI 3400. Dat klinkt goed maar ik ben benieuwd of het nog beter kan met een losse streamer. Alvast bedank voor de reacties. Groeten Raymond

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline doorofnight

• Total likes: 181
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #1508 on: June 10, 2019, 09:25:22 »
Ja ben ik ook wel benieuwd naar :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline TabCam

• senior member
  • Total likes: 49
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #1509 on: June 10, 2019, 09:53:26 »
Als je digitaal streams zou dat niet zo moeten zijn tenzij de TDAI niet reclockt wat ik niet verwacht. In uitzonderlijke gevallen kan ruis met het signaal meeliften. Analoog streamen is zonde omdat de TDAI het weer digitaliseert om ruimtecorrectie toe te passen en zal mijns inziens nooit betere kwaliteit opleveren.

De enige reden om een andere streamer te nemen is gebruikersgemak. Hetzelfde geldt voor Roon, opzoeken, afspelen volumecontrole allemaal in één app.
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline Raymond#

« Reply #1510 on: June 10, 2019, 11:01:58 »
Hoi YabCam, dank voor je reactie. Nee ik was zeker niet van plan een anologe bron op de TDAI te zetten. Ik dacht aan een Lumin U1 mini (heeft geen DAC) Ben dus benieuwd naar ervaringen met losse high end streamers. Hoe verhoudt de kwaliteit van de interne streamer zicht tot een losse high end streamer. Kort gezegd: hoe goed is de Lyngdorf?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline scoc

« Reply #1511 on: June 10, 2019, 21:18:51 »
Ik zou het ook wel graag willen weten. Ik gebruik momenteel de interne Roon Ready streamer in de LA 3400. Heb vergeleken met de LA USB input met mijn Innuos Zenith als bron maar de interne LA streamer was beter naar mijn mening (meer rust). Maar ik denk dat dat verschil komt vanwege de mindere usb input van de LA of iets dergelijks. Als ik een losse streamer zou testen wil ik een digitale AES connectie en bvb. de Metrum Acoustics Ambre Roon.
Stereo: Lyngdorf Tdai 3400, Proac Studio SM100, 2 x B&W DB2D, Innuos Zenith MK2 (Roon), Purepower+ 1500, Vicoustic panels
HT: Lyngdorf MP50, 3 x Lyngdorf Sda 2175, 5 x Proac Studio SM100, 2 x B&W DB3D, Marantz UD7007, OSMC Vero 4K, Propower 1050, JVC X7000, Stewart Studiotek G3