Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User


DofN

#1301
dubbelpost.

Ik zie wel dat ik achterloop, vandaag of morgen maar eens updaten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Ik zal ook eens kijken wat de verbeteringen zijn

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

W.Otter

Sinds donderdag ben ik ook eigenaar van de tdai2170! Geweldig apparaat en zeer content mee:)

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Quote from: W.Otter on August 12, 2017, 09:11:51
Sinds donderdag ben ik ook eigenaar van de tdai2170! Geweldig apparaat en zeer content mee:)

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Gaaf! Veel plezier ervan!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Hoe zie ik ook alweer welke versie software ik heb en weet iemand na het updaten of ik weer opnieuw moet calibreren?

Voorheen stond het een en ander op de site wat de verbeteringen zijn ed maar kan ik nu niet vinden.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Opnieuw inmeten hoeft niet.

Menu : Advanced Settings -> Software Info
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Thnx! Heb nu 1.15a lijkt alsof ik ver achterloop  :confused:
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

W.Otter

Gister 132a er opgezet ;) zorg wel dat je fat formatteerd

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

jahtari

Quote from: W.Otter on August 12, 2017, 09:11:51
Sinds donderdag ben ik ook eigenaar van de tdai2170! Geweldig apparaat en zeer content mee:)
Gefeli. Hoe ben je bij de lyngdorf uitgekomen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

W.Otter

Quote from: jahtari on August 12, 2017, 12:28:09
Gefeli. Hoe ben je bij de lyngdorf uitgekomen?
Via een forum genoot! Die las mn zoektocht en deze paste precies in het plaatje, de aparte samenstelling van stereo met dsp en hdmi connecties maakt het perfect voor mijn wensen. Na het luisteren was ik overtuigd! Erg prettige klank!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Nu je onderschrift nog even aanpassen!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

Haha ja! Ik heb net even op goed volume gedraaid en was erg onder de indruk. Hoewel er op 0db wel wat vervorming optrad, wat merkte jij toen je de sda2400 er achter hing? Heb je trouwens nog wat luidsprekertips?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

scoc

Ipv er een SDA2400 achter te hangen kan je volgens mij beter 2 compacte subs er bij zetten. Zo heeft je versterker veel minder te doen en het voordeel is groter dan 2.0 met sda2400.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

W.Otter

Dat was ook niet de bedoeling, maar ik las een review van lexicom die er erg van onder de indruk was

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Ik ben het wel eens met scoc.

Daarna kan je altijd nog de SDA2400 proberen. Het is niet alleen een kwestie van vermogen. Ik hoorde bij Lexicom verschillen in met name de ruimtelijkheid en het hoog tussen de SDA en de TDAI2170. Nu thuis twijfel ik en wil ik toch eens experimenteren met een schakelkastje of de verschillen nu echt zo groot zijn (of überhaupt hoorbaar zijn) dat ik de SDA2400 kan rechtvaardigen.

Ik heb helaas weinig tijd om een schakelkastje te lenen, en bovendien heb ik al met al een superfijne set staan die m.i. uitblinkt op allerlei fronten. Ik heb maar heel weinig sets gehoord waarmee ik zou willen ruilen. En ik heb heel wat afgeluisterd de afgelopen jaren. De drang om te testen en experimenteren is momenteel niet zo groot en ik koester de gedachte dat de SDA2400 weliswaar niet veel, maar toch een beetje bijdraagt aan de hier gehoorde ruimtelijkheid en zuivere hoog en al dat andere wat een geluid goed maakt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

ik neig ook sterk naar twee mooie compacte subs, met name de JL audio e110.

Citaat:

"Luisteren 2: TDAI-2170 met SDA-2400
En? Zorgt de SDA-2400 voor een verschil? Nee. De SDA-2400 zorgt voor een V E R S C H I L. Zo groot? Ja, zo groot. Echt waar. En dat is uit mijn mond een groot compliment."

dit is waarom ik zo benieuwd was, en laat jij nou net dezelfde componenten gebruiken, maar als ik jou zo mag geloven kan ik dat met een korreltje zout nemen ;)

Ik luister niet heel veel op hoge volumes en dan mis ik gewoon wat body in de CM9, vandaag gooide ik het volume open en kreeg een aardige soundstage uit de CM9 zoals ik ze niet eerder had gehoord, met de Rotel bleven ze vrij vlak en kil in de onderste regionen daar de Lyngdorf er een aardig spektakel van maakt, erg interessant! maar ik zal niet vaak op die volumes draaien en ik mag ook wel graag een beetje laag verduren in de muziek dus die subjes zijn zeker een kanshebber.

ik merkte nog iets op bij een aantal nummers, naast de vervorming krijgen sommige stemmen een soort slis, hoe is dat te verklaren? ik hoor het niet in alle muziek.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Versterker die over z'n grens heen gaat (clippen ?)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#1319
Als je ICC aan hebt staan (staat standaard aan) en je gaat digital in, zorg dan dat je input 44.1 is. Niet upsampelen bij de bron.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

Thx ik ga het ff proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Graphtuner

Ik heb voorlopig net iets minder leuke ervaring met de 2170. Zéér af en toe krijg ik de versterker niet meer uit stand bye. Dan moet ik het netsnoer afkoppelen, een minuutje wachten, terug aansluiten en dan springt hij wel terug aan. Via de winkel contact met Lyngdorf gehad en die willen hem toch even nakijken... dus dat wordt versturen.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Graphtuner

idd vervelend, geen ramp maar ik hoop dat dit onder garantie nog kan bekeken worden...
Ik heb wel net een HDMI module bijgekocht voor een zacht prijsje :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Ai, dat is nooit leuk. Hopelijk is het rap opgelost  :thumbs-up: gaat de reparatie via Roger van hificorner?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs