Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

kuiperik

Quote from: scoc on November 27, 2016, 23:44:46
DPA-1 wordt niet meer gemaakt. Er is enkel nog de Tdai2170 eventueel aangevuld met een SDA2400 eindtrap en dan gebruik je de tdai als voorversterker.
Wist niet dat de DPA-1 niet meer gemaakt werd, maar 2e hands zou ook een optie zijn. Komt hier trouwens nog een opvolger voor?

Tdai2170 heeft maar 1 output, welke dan voor de subs gebruikt zou moeten worden. Zit dan waarschijnlijk altijd aan de interne amp vast voor de monitoren.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Staaled

Dan zou ik wel even checken of DPA-1 nog geserviced wordt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scoc

#1202
Quote from: kuiperik on November 28, 2016, 13:31:08
Wist niet dat de DPA-1 niet meer gemaakt werd, maar 2e hands zou ook een optie zijn. Komt hier trouwens nog een opvolger voor?

Tdai2170 heeft maar 1 output, welke dan voor de subs gebruikt zou moeten worden. Zit dan waarschijnlijk altijd aan de interne amp vast voor de monitoren.

De Tdai2170 heeft een digitale out naast een analoge out. Dus je kan de digitale out naar de SDA2400 doorverbinden en de luidsprekers aan de SDA2400 koppelen en de subs aan de analoge out van de Tdai2170.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

mijkie

Quote from: kuiperik on November 28, 2016, 13:31:08
Wist niet dat de DPA-1 niet meer gemaakt werd, maar 2e hands zou ook een optie zijn. Komt hier trouwens nog een opvolger voor?

Tdai2170 heeft maar 1 output, welke dan voor de subs gebruikt zou moeten worden. Zit dan waarschijnlijk altijd aan de interne amp vast voor de monitoren.

die interne amp is meer dan prima !! zo zou ik het ook doen en heb ik het ook gedaan, monitoren aan de TDAI en subs aan de analoge uitgang !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

kuiperik

Quote from: mijkie on November 28, 2016, 15:52:00
die interne amp is meer dan prima !! zo zou ik het ook doen en heb ik het ook gedaan, monitoren aan de TDAI en subs aan de analoge uitgang !

Oke, dus een TDAI zou kwalitatief niet onder doen voor een DPA-1?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

mijkie

dat kan ik je niet zeggen, heb ze niet 1 op 1 vergeleken maar, ik denk dat het huidige Roomperfect wel een stapje verder gaat dan de oudere versie !

mocht je het willen testen, gaat eens luisteren bij Mark Huinders of laat hem een demo verzorgen bij je thuis !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

Quote from: mijkie on November 29, 2016, 21:04:10
dat kan ik je niet zeggen, heb ze niet 1 op 1 vergeleken maar, ik denk dat het huidige Roomperfect wel een stapje verder gaat dan de oudere versie !
mogelijk heb ik er dan overgelezen, maar ik heb nog nergens wat concreets gelezen mbt een Roomperfect Gen2, als je 't dan zo zou kunnen noemen, maw ik denk dat er eigenlijk geen verschil is tussen werking van RP wat in de DPA-1/RP-1 (en TDAI 1e generatie) aanwezig was en dat van de huidige 2170.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Het inmeten is wel beter, met naar het schijnt betere en andere testtonen en een kleinere foutmarge waardoor RP beter werkt.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dirk

heb je dat van horen zeggen, of staat die info ook ergens op hun website oid?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

#1209
Ik heb de RP-1 gehad en nu de TDAI 2170. Het inmeten is makkelijker geworden, de testtonen zijn iets veranderd en ook is hij minder gevoelig voor fouten en klippen. Ook hoef je minder meetpunten te vinden om snel tot de 100% te komen. Hierover heeft Lyngdorf ook bericht.

Ik had bij de RP-1 geen REW en meetmicrofoon maar ik weet wel dat ik vaak opnieuw begon met inmeten omdat het me klankmatig niet aanstond - net zolang tot het weer klopte. Ik was daar soms wel een dag mee bezig... Alsof hij iedere keer steeds iets anders deed.

Met de TDAI meet ik na opnieuw instellen, vaak zowat hetzelfde: de kamer is het meest bepalend voor benodigde correctie en de resultaten (de correctie)  is dan ook meetbaar steeds zowat hetzelfde. Het lijkt wel alsof hij stabieler is geworden, maar dit is slechts een idee.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: mvzut on November 27, 2016, 20:26:01
Inderdaad wordt perceptie, van geluid in dit geval maar eigenlijk van alles wat je ervaart met je zintuigen, enorm beïnvloed door "randverschijnsen". Het tijdstip, hoe je je op dat moment voelt, welk verhaal erbij verteld wordt, wat je ergens voor betaald hebt. Je zult misschien denken: dat geldt voor anderen, niet voor mij. Maar helaas, het geldt ook voor jou. Dat is inmiddels zo vaak wetenschappelijk aangetoond. Een bekende is de zogenaamde "confirmation bias": je ervaring wordt gekleurd door wat je verwacht.

Ik heb zelf bij een grote Nederlandse multinational veel onderzoek gedaan naar hoe mensen apparaten gebruiken, en we zijn hier altijd erg alert op. Nooit zomaar de functionaliteit van twee apparaten vergelijken die er anders uitzien. We zorgen er dan voor dat de mensen ze niet te zien krijgen (eigenlijk net zoals bij een AB-X test voor audio), of als dat niet kan laten we de apparaten er kunstmatig hetzelfde uit zien. We hebben om dit uit te testen wel eens twee exact dezelfde apparaten met elkaar vergeleken, waarbij één er duidelijk luxer/duurder uit zag. De duurdere presteerde (natuurlijk) significant beter!

Volgens mij moet je gewoon op je eigen oren af gaan en je niet teveel gek laten maken door allerlei claims en mooie verhalen. Ook al is dat dus per definitie nooit helemaal mogelijk [emoji6]. Als je uiteindelijk maar tevreden bent over je aankoop, op welke manier maakt eigenlijk niet uit. Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n TDAI-2170 [emoji3].

Goed verhaal....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Quote from: Dynky on November 29, 2016, 21:35:01
mogelijk heb ik er dan overgelezen, maar ik heb nog nergens wat concreets gelezen mbt een Roomperfect Gen2, als je 't dan zo zou kunnen noemen, maw ik denk dat er eigenlijk geen verschil is tussen werking van RP wat in de DPA-1/RP-1 (en TDAI 1e generatie) aanwezig was en dat van de huidige 2170.

Krijgt de dpa nog updates? Dan zou het niet veel uitmaken lijkt me, is de dpa niet meer te updaten dan kunnen er verschillen inzitten.

Gr spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Staaled

#1212
Speakers en boundary woofers.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Ik heb de oude boundary woofers niet lang geleden gehoord. Ze produceerden een opmerkelijk goed laag en het kon nog best hard. Was onverwacht en ik vermoed dat de meesten van ons, zoals ikzelf met mijn JL-audio subs, nog geen 90% van de subcapaciteit gebruiken. Helemaal overdone. De volgende keer geef ik deze boundary woofers een serieuze kans.

Ik ben overigens wel nieuwsgierig wat er overblijft van diepte en driedimensionaliteit van het geluid met luidsprekers die zo tegen de muur plakken. In theorie is dit ideaal, maar als ik mijn eigen LS tegen de muur zet kan ik toch niet goed door de muur heen luisteren (kortom geen diepte).



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Quote from: doorofnight on December  7, 2016, 20:56:49
Ik ben overigens wel nieuwsgierig wat er overblijft van diepte en driedimensionaliteit van het geluid met luidsprekers die zo tegen de muur plakken.

Wellicht overgenomen van Steinway Lyngdorf.

Zie hun Model S Serie: http://www.steinwaylyngdorf.com/en/products/speaker-series/model-s

Of Model M Serie: http://www.steinwaylyngdorf.com/en/products/speaker-series/model-m

Ik heb de model S serie lang geleden gehoord, ik was zeer onder de indruk, dat weet ik nog wel... Gedemonstreerd door Mr Lyngdorf himself..  :worship:

DofN

#1216

BW-2

Interessant weer.

Omdat de kast smal en hoog is, bevindt de woofer zich op korte afstand van de muur, met daardoor minder fase-problemen op de luisterplek. Ik vraag me wel af hoe het zit met de directionaliteit van de laag/midweergave >100Hz.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Lyngdorf komt met een surround processor. :o
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#1218
HDMI en left front center.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Homethx

Prijs zou rond 10K zijn...

Deleted User

Dat is geen Lyngdorf prijs...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Spijkie

Wel cool, ook al zit ik er niet op te wachten
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Staaled

Quote from: jazzman on January 30, 2017, 15:06:31
Dat is geen Lyngdorf prijs...
Toch zou ik er niet van opkijken.
Mensen zouden wel eens kunnen denken dat ie helemaal niet zo goed is. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Dat zijn mensen die Lyngdorf niet kennen ;D

Mijn DPA-1 en SDA-2175 worden ook hoger ingeschat qua prijs :bigsmile: