Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

DofN

Je hebt gelijk, ik voel (ook) dat ik afglijd naar de dubieuze diepten waar menig audiofiel zich bevindt  :alien:: hoog tijd voor wat objectieve terugkoppeling. Ik zal binnenkort wat mensen uitnodigen (die dichtbij wonen) en die (er) verstand (van) hebben en die geen blad voor de mond nemen. Wie zich geroepen voelt moet uiteraard even aankloppen: u is welkom.

Ik kan makkelijk wisselen, en loop zelf nog regelmatig in ongeloof heen en weer van luisterplek naar versterkers. De ene keer meen ik meer verschil te horen dan de andere keer.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Ik wil daar in principe wel bij zijn als je dat leuk vind.

Punt is natuurlijk wel dat je ze exact hetzelfde signaal aan je LS klemmen moet voeden...

Ik zat zojuist, nadat ik deze 'update' vernomen had, natuurlijk direct op de site van Lyngdorf te grasduinen en het moet mij van het hart dat ik de technische informatie wel heel erg summier vind.

Erg jammer...

DofN

Exact hetzelfde signaal is geen probleem: ik kan het volume gelijktrekken en ik meet dat. Als ik het ga plannen krijg je PM :) Leuk! Eig. wil ik eerst een keer bij jou langs.

De informatie van Lyngdorf is werkelijk beneden de maat. Je wil ook de "owners manual" niet lezen: het is alsof iedere letter er één teveel was.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Ik heb dan wel de voorloper van de SDA2400, in mijn setup heb ik nooit "adem" te kort.

Wat je ook voorzet, met aparte amp, met aparte opbouw en voeding, worden mijn inziens de piekvermogens beter weer gegeven. En dat hoor je uiteindelijk. Heb de DPA-1 ooit tijdelijk met een andere lichtere eindversterker gekoppeld, voordat ik de SDA-2175 kocht. Nooit spijt van de SDA :worship:

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: doorofnight on March 30, 2016, 21:36:17
Exact hetzelfde signaal is geen probleem: ik kan het volume gelijktrekken en ik meet dat. Als ik het ga plannen krijg je PM :) Leuk! Eig. wil ik eerst een keer bij jou langs.

De informatie van Lyngdorf is werkelijk beneden de maat. Je wil ook de "owners manual" niet lezen: het is alsof iedere letter er één teveel was.

Ik wil pas echt mensen uitnodigen als Koen hier heeft gemeten en in ieder geval één staand golfje op luisterpositie wat getemperd heeft. Ik hoop dat één en ander in de vrij nabije toekomst gaat plaatsvinden.

Maf dat zo'n, niet bepaald lullig, merk zo meent informatie te verschaffen... Dan doet bijvoorbeeld Benchmark dat stukken netter.

Deleted User

Inderdaad vreemd, ik heb juist een uitgebreide handleiding. Alhoewel een eindversterker met een summiere handleiding kan werken. [email protected] staat je graag te woord.. (Flemming Smith oa)

DofN

Quote from: jazzman on March 30, 2016, 21:37:36
Ik heb dan wel de voorloper van de SDA2400, in mijn setup heb ik nooit "adem" te kort.

Wat je ook voorzet, met aparte amp, met aparte opbouw en voeding, worden mijn inziens de piekvermogens beter weer gegeven. En dat hoor je uiteindelijk. Heb de DPA-1 ooit tijdelijk met een andere lichtere eindversterker gekoppeld, voordat ik de SDA-2175 kocht. Nooit spijt van de SDA :worship:

Dat is ook erg mooi spul Jazzman. Wellicht heb je gelijk :)

Ik snap nu zelf niet zo goed hoe ik zo kan wisselen in wat ik hoor.

Quote from: jazzman on March 30, 2016, 22:05:04
Inderdaad vreemd, ik heb juist een uitgebreide handleiding. Alhoewel een eindversterker met een summiere handleiding kan werken. [email protected] staat je graag te woord.. (Flemming Smith oa)

Ik zal misschien eens gaan broeden op een gedegen mail met een paar goede vragen. Eens kijken wat er gebeurt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: jazzman on March 30, 2016, 21:37:36
Ik heb dan wel de voorloper van de SDA2400, in mijn setup heb ik nooit "adem" te kort.

Wat je ook voorzet, met aparte amp, met aparte opbouw en voeding, worden mijn inziens de piekvermogens beter weer gegeven. En dat hoor je uiteindelijk. Heb de DPA-1 ooit tijdelijk met een andere lichtere eindversterker gekoppeld, voordat ik de SDA-2175 kocht. Nooit spijt van de SDA :worship:
SDA-2175 was één van de grootste koopjes in audioland. :music: 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ik wil de Baard wel ophalen en dan richting de goede kant opkomen. Wordt wel weer eens tijd om gewoon ongenuanceerd op een set en zijn geluid te "zeiken"... :D

Mei komt mij goed uit...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on March 30, 2016, 21:12:23
Je hebt gelijk, ik voel (ook) dat ik afglijd naar de dubieuze diepten waar menig audiofiel zich bevindt  :alien:: hoog tijd voor wat objectieve terugkoppeling. Ik zal binnenkort wat mensen uitnodigen (die dichtbij wonen) en die (er) verstand (van) hebben en die geen blad voor de mond nemen. Wie zich geroepen voelt moet uiteraard even aankloppen: u is welkom.

Ik kan makkelijk wisselen, en loop zelf nog regelmatig in ongeloof heen en weer van luisterplek naar versterkers. De ene keer meen ik meer verschil te horen dan de andere keer.
*Klop* Mits je dat wil na mijn niet nagekomen belofte. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Quote from: chansig on March 30, 2016, 22:29:33
Ik wil de Baard wel ophalen en dan richting de goede kant opkomen. Wordt wel weer eens tijd om gewoon ongenuanceerd op een set en zijn geluid te "zeiken"... :D

Mei komt mij goed uit...

Gr Hans

Leuk!
Quote from: Bas Akkerman on March 31, 2016, 17:44:22
*Klop* Mits je dat wil na mijn niet nagekomen belofte. ;)

Zeker, maar ik moet ook nog een keer bij jou langs! het schrijven van een verslag is geen verplichting. Als je er zin in hebt moet je het doen, als je geen zin hebt gewoon niet doen. Ik vond het leuk dat je er was.

Wat ik niet ga doen is veel mensen tegelijkertijd uitnodigen: dan wordt het veel te gezellig en dan wordt er niet meer geluisterd. En dat moet natuurlijk niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Begrijp ik, net als Hans vind ik het leuk om kritisch te zijn over een set.
Binnenkort eens een datum proberen te prikken om bij mij langs te komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mmpzandee27

Quote from: Dura on March 20, 2016, 23:09:55
Ik heb de NAD C390DD, zelfde soort versterker als de Lyngdorf, maar niet met roomperfect, lelijker maar wel met de mogelijkheid om een Blusound streamer module in te bouwen.
Vraag me af of iemand ze weleens zijn aan zijn beluisterd heeft en zo ja, wat de conclusies waren over de verschillen?


Ja ik was in de markt voor de NAD. Wilde deze allebei graag naast elkaar horen. Maar ik kan je zeggen de Lyngdorf wint dit met gemak. Zeker ook door de roomcorrection, die de C390dd mist. Ik heb btw een Bluesound node als streamer gekocht😜

Staaled

Het lijkt er op dat Lyngdorf met nieuwe speakers komt in 2017.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Dat had ik ook uit de mail van Flemming begrepen. Stiekem hoop ik op een opvolger van de DPA-1

DofN

Dus er is verder nog niets over bekend? Ik hoop op een brute versie van de DPA-1
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User


Citaat

As a valued follower and loyal subscriber to our newsletter, we thought that you should be among the very first to learn that Lyngdorf Audio soon will be launching two new products.
This news is not yet on our website or anywhere else. In December, we will give you a first look at what we have planned. Stay tuned.


Staaled

Op de afbeelding ontbreken wat spullen die tegen de muur of op de vloer lijken te hangen of staan.
Vandaar mijn gedachte dat het speakers zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Spijkie

Een streamer zou ook logisch zijn toch?
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Twee nieuwe producten..

Streamer & Luidspreker :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Staaled

Een streamer hadden ze gewoon in de 2170 moeten integreren. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mvzut

Niet eens. Streaming technologie verandert elke paar jaar weer, deze versterker kan voor mij minstens 20 jaar mee. Nou ja, in principe dan, zou best kunnen dat ik hem ooit eerder verkoop, maar met een verouderde streaming technologie erin zit niemand er dan nog op te wachten.
Modulair (zoals de verschillende ingangsmodules) had eventueel wel gekund.
Lyngdorf TDAI 2170 + USB - KEF 104/2 Raymond Cooke Edition - Squeezelite - Samsung UE46F8000 - Epson EH-TW7200

Staaled

In audiostreaming zit inmiddels toch weinig schot ?
Ja zo af en toe een extra functie en dat valt via firmware op te lossen.

Praat je over een DAC sectie is het een ander verhaal.
Maar daar zit je sowieso vast aan de interne in het geval van de 2170.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)