Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Solosound, Mark Huinder top !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

HifiSolutions Amsterdam, Rick Oldersom ook TOP :-)

screw

Bedankt mannen!

zal ze eens een belletje doen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Mmpzandee27


Shorty

Quote from: jazzman on August 18, 2015, 09:27:51
HifiSolutions Amsterdam, Rick Oldersom ook TOP :-)

Hifisolutions is kennelijk gestopt met Lyngdorf. Ik zie het merk niet meer op hun website staan.

DofN

Quote from: Shorty on August 19, 2015, 11:40:58
Hifisolutions is kennelijk gestopt met Lyngdorf. Ik zie het merk niet meer op hun website staan.

https://hifisolutions.nl/merken/lyngdorf
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

HifiSolutions heeft daar een aparte ruimte voor :-)

Shorty


Deleted User

En die hebben ze voorlopig niet meer :-)

DofN

Quote from: Shorty on August 19, 2015, 17:02:02
Ah OK, stom, ik had alleen bij voorversterkers gekeken.  :wacko:

Gelukkig heb je het forum nog :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MechanicalAnimal

Schopje  :D


Waar zou ik het beste eens terecht kunnen voor een scherpe prijs voor een TDAI 2170 incl HDMI-board?

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Quote from: MechanicalAnimal on November 24, 2015, 20:09:35
Schopje  :D


Waar zou ik het beste eens terecht kunnen voor een scherpe prijs voor een TDAI 2170 incl HDMI-board?

je bent te laat, heb er een paar maanden geleden 1 verkocht voor scherpe prijs .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

MechanicalAnimal

Dat had idd een mooie optie kunnen zijn
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Deleted User


Martin Snijder

Zo eindelijk in de gelegenheid geweest Devialet naast prima en Lyngdorf tdai 2170 te testen.
Lyngdorf glansrijke winnaar!
kijk eens naam mijn review op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uArAvV9p1MY


DofN

Als eerste, welkom op het HT-Forum en het Lyngdorf topic!

Eerder vanavond op een ander forum werd nog fijntjes uitgelegd dat je net zo goed een Pioneer van vijf- of zeshonderd euro kan kopen omdat die meer vermogen heeft, tevens een DSP en nog meer functionaliteiten die de Lyngdorf ontbeert.

Los daarvan, mijn complimenten voor je durf om drie producten te vergelijken. De meeste Nederlandse recensies zijn vaak van die laffe één product recensies. Ranken gebeurt hier te weinig :) Plaats je je review ook in het Devialet topic? (Hebben we dat?)

Heb je je ook verdiept in het DSP-deel van Lyngdorf? Metingen gedaan? Vergelijkingen gedaan met andere DSP?

Ik vind het nogal logisch dat een setup zonder DSP altijd minder goed klinkt. Ik zou ook wel benieuwd naar zijn recensies met setups met andere DSP-s.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: Martin Snijder on December 18, 2015, 19:48:27
Zo eindelijk in de gelegenheid geweest Devialet naast prima en Lyngdorf tdai 2170 te testen.
Lyngdorf glansrijke winnaar!
kijk eens naam mijn review op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uArAvV9p1MY


:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

scoc

#1118
Ik speel ook al 5 jaren met Lyngdorf in stereo. Eerst de TDAI2200 en sinds dit jaar de TDAI2170 in een 2.2 opstelling.

Lyngdorf wordt al jaren onderschat naar mijn mening. Er wordt vaak gezegd dat het kil en koud klinkt. Lyngdorf is idd een heel neutrale versterker dus als je wat kleur wil brengen in je sound dan kan je dit via je speakers icm met je kabels wel doen. Keuze zat  ;)

8 op de 10 van onze huiskamers haalt voordeel met ofwel aanpassing aan de akoestiek of een goede roomcorrectie zoals de Roomperfect van Lyngdorf.

Ik denk ook dat Lyngdorf niet duur genoeg is en daarom door veel van de "hifi kenners" als te min wordt aanzien. Als Lyngdorf zijn versterkers in een glimmende aluminium case zou plaatsen met zo'n glimmende ronde remote en er 7500€ voor zou vragen zou het gek genoeg denk ik voor velen audiofielen wel state of the art zijn ::) Dat heeft Devialet goed bekeken, enorme buzz en marketing campagne en veel bling bling.

Just my 2 cents ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

erik s.

Peter Lyngdorfs vak is juist marketing, bij Tact deed Boz  al het tecnische.
Voor de ontwikkeling van RP is er een techneut van B en O ingehuurd, geen idee wie nu het technische deel doet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted User

Citaat:

"Een belangrijk deel van zijn prestaties dankt het Lyngdorfs systeem aan het akoestisch correctiesysteem RoomPerfect, dat ontwikkeld is door ontwikkelaar Jan Abildgaard Pedersen. Abildgaard Pedersen heeft zijn sporen in de ontwikkeling van hightech geluidsreproductie ruimschoots verdiend. Peter Lyngdorf: "Voor B&O ontwikkelde hij al de BeoLab 5 luidsprekers (die met de gestapelde, ronde "akoestische lenzen" – GdK), waar veel unieke technologie in zit. En voor de JSF ontwikkelde Jan het geluidssysteem, dat de piloot de indruk zal geven dat de waarschuwingsstem 'spreekt' vanuit de richting waaruit het gevaar komt."

Die werkte dus niet alleen voor B&O :-)

Spijkie

Ik neem aan dat de versterkers in prijsklasse gelijkwaardig zijn. Zelf een keer een primaire gehad en was gewoon goed, devailet heb ik helaas niet geluisterd want ik vind het n stoer ding om te zien. Zelf was ik gelijk weg van lyngdorf en t maakt me niet zoveel uit wie daar wat doet.

Leuke manier voor n review.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

#1122


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

TDAI 2170 review. Enthousiast, natuurlijk. Geen woord over ICC, of lees ik er overheen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

En met de nodige dosis realisme. :)
Fraaie review.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)