Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

DofN

Ja, maar ik had  samen met de NAD master serie al de RP-1 module van Lyngdorf. Ik wilde van alle apparaten en kabels af.. Dat is gelukt :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

#1051
erg veel verschil met vorige set ?

kwa klank, diepte, breedte oid. ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Diepte is toegenomen. De NAD M3 speelde meer op 1 lijn tussen de LS, de Lyngdorf geeft een dieper geluid. Het klinkt nu iig beter dan het ooit gedaan heeft. Hoe zijn jouw ervaringen met je vorige VV en nu de Lyngdorf?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

bij mij niet anders en voor mij erg belangrijk, t laag onder controle  ;D

beste audio-investering tot nu toe !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spijkie

omdat we een pvc vloer hebben ipv laminaat de lyngdorf weer opnieuw laten meten, met de nieuwe software. Mijn RP instellingen waren nog aanwezig btw sinds de update maar ik heb dus wel de lyngdorf laten kalibreren. Wat opviel is dat voor de nieuwe kalibratie de roomcorrectie 32% aanpassing aangaf en nu 24% ! kun je nagaan wat de vloer doet voor de akoestiek.

Nu weer genieten van Shelby Lynne

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

JanV

Zouden jullie mij kunnen helpen met dit dilemma?;


- Ik bezit over B&W 803 diamond speakers met 2 x Marantz KI pearl PM (om te bi-ampen) en de SA Ki Pearl. op dit moment ben ik aan het twijfelen om de KI pearls van de hand te doen en de combo Lyngdorf TDAI 2190 in combinatie met SDA 2400 aan te schaffen, zou dit een goede match zijn met de B&W 803? Zou ik technisch kunnen verbeteren?

Zou leuk zijn jullie meningen hierover te hebben ...

bmateijsen

Heeft niet alleen te maken met de vloer, maar ook met de wijze hoe je inmeet ;).

Quote from: Spijkie on March 20, 2015, 16:42:37
omdat we een pvc vloer hebben ipv laminaat de lyngdorf weer opnieuw laten meten, met de nieuwe software. Mijn RP instellingen waren nog aanwezig btw sinds de update maar ik heb dus wel de lyngdorf laten kalibreren. Wat opviel is dat voor de nieuwe kalibratie de roomcorrectie 32% aanpassing aangaf en nu 24% ! kun je nagaan wat de vloer doet voor de akoestiek.

Nu weer genieten van Shelby Lynne

Groeten,
Spijkie

Spijkie

Uiteraard, maar zoveel afwijking lijkt me stug als je op de juiste manier meet.

Btw : Nieuwe update voor de 2170! Nog niet zelf geïnstalleerd ;)

Gr. Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted User

Helemaal eens, ook ik meet consequent op vrijwel de dezelfde plaatsen. Het verschil is werkelijk miniem. Dus de ruimte werkt daadwerkelijk mee.

Ik heb sinds vandaag nieuwe kozijnen met 3x laags dubbel glas. Dat merk je gelijk. Van het weekend de boel weer opbouwen, opnieuw inmeten en het plezier is weer terug :-)

DofN

#1059
Quote from: JanV on June 18, 2015, 15:22:19
Zouden jullie mij kunnen helpen met dit dilemma?;


- Ik bezit over B&W 803 diamond speakers met 2 x Marantz KI pearl PM (om te bi-ampen) en de SA Ki Pearl. op dit moment ben ik aan het twijfelen om de KI pearls van de hand te doen en de combo Lyngdorf TDAI 2190 in combinatie met SDA 2400 aan te schaffen, zou dit een goede match zijn met de B&W 803? Zou ik technisch kunnen verbeteren?

Zou leuk zijn jullie meningen hierover te hebben ...


Ik zou het eerst proberen met alleen de TDAI 2170: die zou de diamonds makkelijk moeten kunnen aansturen. Mocht je iets missen, dan kan je altijd nog de SDA 2400 aanschaffen. Jij hebt misschien geen actieve subs, die een deel van het laag overnemen van je Diamonds? Dan vragen je B&W's wel meer van de TDAI dan mijn Euphonia's.

Ik overweeg ook nog steeds de SDA 2400, maar ik mis ik nooit iets: toch is het leuk om eens te kijken of er verbetering optreedt.

Ik heb tot nu toe nog niet één gebruiker gelezen die vond dat de TDAI2170 te weinig sap levert. Zo stuurt Solosound electrostaten aan met de TDAI 2170 en dat gaat moeiteloos.

Let op: je kan geen drieweg filter op de TDAI 2170 instellen: dus je kan niet én subs aansturen en de digital out van de SDA voor het laag van je fronts en de TDAI voor het hoog gebruiken. Dit tweeweg filter schijnt wel te kunnen: digitaal out naar de SDA 2400 en analoog uit naar je subs.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Nieuw voor mij is dat Lyngdorf nu meldt bij inmeten 50 cm van muren vloer en plafond te blijven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

JanV

Quote from: doorofnight on June 18, 2015, 21:25:35

Ik zou het eerst proberen met alleen de TDAI 2170: die zou de diamonds makkelijk moeten kunnen aansturen. Mocht je iets missen, dan kan je altijd nog de SDA 2400 aanschaffen. Jij hebt misschien geen actieve subs, die een deel van het laag overnemen van je Diamonds? Dan vragen je B&W's wel meer van de TDAI dan mijn Euphonia's.

Ik overweeg ook nog steeds de SDA 2400, maar ik mis ik nooit iets: toch is het leuk om eens te kijken of er verbetering optreedt.

Ik heb tot nu toe nog niet één gebruiker gelezen die vond dat de TDAI2170 te weinig sap levert. Zo stuurt Solosound electrostaten aan met de TDAI 2170 en dat gaat moeiteloos.

Let op: je kan geen drieweg filter op de TDAI 2170 instellen: dus je kan niet én subs aansturen en de digital out van de SDA voor het laag van je fronts en de TDAI voor het hoog gebruiken. Dit tweeweg filter schijnt wel te kunnen: digitaal out naar de SDA 2400 en analoog uit naar je subs.


Ik heb geen actieve subs die aangestuurd dienen te worden. Ik zou opteren voor de SDA 2400 om het laag van het hoog te scheiden en de 2170 te ontlasten. De gevoeligheid van de diamonds ligt op 90 db, die iets moeilijker zijn aan te sturen,  dan pakweg een dali epicon.

Op zich ben ik te tevreden van de pearls, maar ik was vandaag toch een beetje verrast van de roomperfect. De vergelijking was moeilijker aangezien de lyngdorf sonus fabers aanstuurden, die ik iets minder vond klinken. Dealer stelde voor om thuis te komen vergelijken (wat wel een mooie geste was)

Enige probleem is, dat ik mijn Pearls (die trouwens nog vrij recent zijn en onder garantie zijn) wel nog voor een degelijk prijs wil verkopen ... Zijn in origenele doos en in nieuwstaat.

Deleted User

#1062
Ook ik had eerst een Marantz KI versterker. Erg goed.. Maar mijn Lyngdorf is zeer goed..

Uitproberen dus.... heb ik ook gedaan, ik wil niet meer terug ;D

DofN

#1063
Quote from: Staaled on June 18, 2015, 22:26:07
Nieuw voor mij is dat Lyngdorf nu meldt bij inmeten 50 cm van muren vloer en plafond te blijven.

Was dat niet altijd al zo? Of was dit 30 cm?

Wat me blijft verbazen is de voorgestelde plaatsing van de fronts. Direct tegen de eerste reflectiewand. Voor de timing van het laag snap ik dit, en heb dit weleens geprobeerd en meende te horen dat de focussing en imaging in de soep liepen. Misschien binnenkort nog eens proberen?

NB: -en wat later- zonder op het laag te letten, heb ik de fronts tegen de muur gezet, de stoel naar voren geschoven.. Valt me niets tegen. Morgen nog maar eens beter voor gaan zitten.
Misschien gaat het goed omdat mijn achterwand met een heel ruwe korrel en met een absorberende stuc is afgespoten, er in het midden nog dik absorptiemateriaal hangt, evenals in de hoeken, en er dus voldoende verstrooiing en tegelijkertijd absorptie is? Geinig.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Uit de gebruiksaanwijzing van mijn Lyngdorf DPA-1:

For an optimal room correction it is very important that the measurements are:

1.   performed more than 1 meter (approx. 3 feet) away from the loudspeakers,
2.   not performed behind the loudspeaker, and
3.   that there is at least 50 cm/1.5 ft between each measurement.

Staaled

Quote from: jazzman on June 19, 2015, 07:46:52
Uit de gebruiksaanwijzing van mijn Lyngdorf DPA-1:

For an optimal room correction it is very important that the measurements are:

1.   performed more than 1 meter (approx. 3 feet) away from the loudspeakers,
2.   not performed behind the loudspeaker, and
3.   that there is at least 50 cm/1.5 ft between each measurement.
Klopt, bij mijn TDAi2200 staat het niet anders.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: doorofnight on June 18, 2015, 23:02:41
Was dat niet altijd al zo? Of was dit 30 cm?

Wat me blijft verbazen is de voorgestelde plaatsing van de fronts. Direct tegen de eerste reflectiewand. Voor de timing van het laag snap ik dit, en heb dit weleens geprobeerd en meende te horen dat de focussing en imaging in de soep liepen. Misschien binnenkort nog eens proberen?

NB: -en wat later- zonder op het laag te letten, heb ik de fronts tegen de muur gezet, de stoel naar voren geschoven.. Valt me niets tegen. Morgen nog maar eens beter voor gaan zitten.
Misschien gaat het goed omdat mijn achterwand met een heel ruwe korrel en met een absorberende stuc is afgespoten, er in het midden nog dik absorptiemateriaal hangt, evenals in de hoeken, en er dus voldoende verstrooiing en tegelijkertijd absorptie is? Geinig.
Dan ben ik benieuwd hoe ze de fronts definieren.
Full range, fronts met subs, dipool front met subs.

Zodra je met subs speelt zijn subs tegen en fronts van de muur in theorie in het voordeel ( 1/4 golflengte destructieve interferentie vermijdt je zo).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mmpzandee27

Ook hier weer een nieuwe eigenaar van Lyngdorf. Ik krijg volgende week de TDAI 2170, en die ga ik aansluiten op 2 B&w's 683 S2. Ik had hiervoor een NAD D7050, maar daar kwam ik toch een klein beetje vermogen tekort om een keer flink aan de volumeknop te draaien. Ik hoop dat dat met de Lyngdorf wel kan.

Mmpzandee27

Zou je de TDAI 2170 en SDA 2400 van Lyngdorf niet een klein beetje kunnen vergelijken, met de NAD M12 & M22? Ik denk zelfs dat de Lyngdorf set de dure Masters wegspeeld. Zeker met alle mogelijkheden RoomPerfect en behoorlijk veel kracht. Ik heb ook nog even getwijfeld namelijk voor de NAD combo. Maar de prijs hield mij behoorlijk tegen!

DofN

Ik denk dat het elkaar op dit niveau allemaal niet veel ontloopt :)

Het voordeel van de TDAI is natuurlijk de DSP en de mogelijkheid om 2 subs te integreren.

Gefeliciteerd met je TDAI. Prachtversterker. Ben benieuwd of je de SDA2400 nog aanschaft?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mmpzandee27

Ja inderdaad. Ik heb 1 sub, namelijk een Rel T7. Best een strak klinkende sub alleen verschrikkelijk moeilijk naar mijn idee om af te regelen. De Lyngdorf kan voor mij drastisch ingrijpen denk ik. Omdat ik geen ideale acoustiek heb. Laminaat vloer en veel hout en glas. Bij mij zijn de lage tonen ook nauwelijks voelbaar. Ook ligt dit een beetje aan de D7050 denk ik, maar vooral aan de ruimte. Ik hoop ook stiekem een beetje op volledige controle op de B&W's. In de winkel was dat absoluut zo dus daar ben ik niet zo bang voor. Wat ik trouwens ook behoorlijk high end vond was de volume knop. Zeer degelijk gebouwd echt prachtig!

Mmpzandee27

Quote from: doorofnight on July  2, 2015, 21:47:23
Ik denk dat het elkaar op dit niveau allemaal niet veel ontloopt :)

Het voordeel van de TDAI is natuurlijk de DSP en de mogelijkheid om 2 subs te integreren.

Gefeliciteerd met je TDAI. Prachtversterker. Ben benieuwd of je de SDA2400 nog aanschaft?


Heb jij wel vermogen genoeg om de Dali's flink een keer te laten zingen? Of heb je de SDA 2400 ook ?

DofN

Ja voldoende vermogen. Maar de Dali's worden gefilterd op 55hz, en de subs zijn actief. Het versterkerdeel van de Lyngdorf heeft het zo niet zwaar. Ik overweeg nog weleens de SDA 2400 voor de DALI's.. Gewoon om te kijken of de afbeelding er nog beter van wordt, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Maar zoals Maz laatst zei: soms moet je het horen!

Als ik de recensies en gebruikerservaringen erop nasla, kan de TDAI 2170 behoorlijk lastige LS aan. Welke B&W-s heb je?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mmpzandee27

Quote from: doorofnight on July  3, 2015, 10:45:36
Ja voldoende vermogen. Maar de Dali's worden gefilterd op 55hz, en de subs zijn actief. Het versterkerdeel van de Lyngdorf heeft het zo niet zwaar. Ik overweeg nog weleens de SDA 2400 voor de DALI's.. Gewoon om te kijken of de afbeelding er nog beter van wordt, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Maar zoals Maz laatst zei: soms moet je het horen!

Als ik de recensies en gebruikerservaringen erop nasla, kan de TDAI 2170 behoorlijk lastige LS aan. Welke B&W-s heb je?



B&W 683 S2

Mmpzandee27

De B&W's schijnen best moeilijke speakers te zijn. Maar ik denk dat de Lyngdorf dat wel in zich heeft.