Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#1025
Dat is voor als je een powerdac als vv hebt, of bijvoorbeeld alleen een streamer met volumeregeling. Of een TDAI 2170 (ook een powerdac) en wil biampen en geen DAC ADC conversies wil.

Amp staat nog niet op hifiklubben.


Zelf ben ik na gisteravond gaan twijfelen of ik de SDA ga kopen (ik mis ook niets in vermogen of controle, al hoor je eventuele verschillen pas wanneer je het probeert) of het geld bewaar voor een actie in de toekomst.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

eddy135

Quote from: Spijkie on February 28, 2015, 08:33:25
Eindelijk de sda2400 op de site! 2x400w bij 4ohm, goed 2x zoveel vermogen als de 2170...
groeten spijkie
Dat scheelt al gauw een halve dB geluidsdruk...  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BuSpu

Quote from: eddy135 on February 28, 2015, 13:01:50
Dat scheelt al gauw een halve dB geluidsdruk...  :D
verdubbeling vermogen geeft +3 dB.

eddy135

Quote from: BuSpu on February 28, 2015, 19:13:00
verdubbeling vermogen geeft +3 dB.
Tuurlijk, stom van me... :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

DofN


De SDA2400 kost €2000.

De toename van geluidsdruk interesseert me niet.

Zou de controle op de LS toenemen - ook bij lagere volumes - en hierdoor de precisie in plaatsing/diepte/breedte en kunnen aanwijzen van instrumenten/stemmen, en wat doe bi-ampen hier met het geluid?

Misschien ga ik toch maar een demo aanvragen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar , ik vraag me af of je kan bi-ampen.waarschijnlijk bedoel je de 2170 voor het hoog en de 2400 voor het laag? dan zou je dat op de een of andere manier moeten kunnen afstemmen lijkt me.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

Quote from: Spijkie on March  2, 2015, 18:56:00
daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar , ik vraag me af of je kan bi-ampen.waarschijnlijk bedoel je de 2170 voor het hoog en de 2400 voor het laag? dan zou je dat op de een of andere manier moeten kunnen afstemmen lijkt me.

dat doe ik icm met een Abacus voor t laag !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN


Dan gebruik je analoog uit, naar de Abacus? Gewoon full range denk ik? En ook full range naar je luidsprekerklemmen, en je LS filteren?

Ik heb al eens gebiamped: de TDAI voor het hoog, en een NAD M3 voor het laag. De NAD heb ik verkocht omdat het alleen met de TDAI beter klonk. Het zou me niet verbazen als de SDA een betere amp is dan de NAD M3. Bij moet de SDA op de digital out van de TDAI omdat ik de analog out al voor de subs gebruik.

Mark van Solosound is eens langs geweest en die heeft indertijd de analog out wel ingesteld op een bepaalde range. HEt lijkt me overbodig omdat de LS dit zelf filteren, of maak hier een denkfout?









You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

#1033
Quote from: doorofnight on March  2, 2015, 19:52:43
Dan gebruik je analoog uit, naar de Abacus? Gewoon full range denk ik? En ook full range naar je luidsprekerklemmen, en je LS filteren?

Ik heb al eens gebiamped: de TDAI voor het hoog, en een NAD M3 voor het laag. De NAD heb ik verkocht omdat het alleen met de TDAI beter klonk. Het zou me niet verbazen als de SDA een betere amp is dan de NAD M3. Bij moet de SDA op de digital out van de TDAI omdat ik de analog out al voor de subs gebruik.

Mark van Solosound is eens langs geweest en die heeft indertijd de analog out wel ingesteld op een bepaalde range. HEt lijkt me overbodig omdat de LS dit zelf filteren, of maak hier een denkfout?

idd. op de Abacus, analoog uit, LR 4de order voor t laag tot 150 Hz

Mark komt eerdaags hier ook nog ff langs, als ik helemaal klaar ben met fine-tunen van mijn zelfbouwers, om de Lyngdorf/Abacus nog een keer in te meten en dan kijk en vergelijk  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1035
Quote from: Spijkie on March  2, 2015, 18:56:00
daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar , ik vraag me af of je kan bi-ampen.waarschijnlijk bedoel je de 2170 voor het hoog en de 2400 voor het laag? dan zou je dat op de een of andere manier moeten kunnen afstemmen lijkt me.

Dat kan. Ik weet alleen nog niet 100% hoe het werkt als je digital out gaat, analog out en een out hebt op de luidsprekerklemmen van de TDAI. Heb Mark een emailtje gestuurd met meer informatie. Ik had al eens een emailtje van Lyngdorf dat dit kan, maar krijg graag meer informatie en zekerheid. Ook is de aanname dat voor de SDA2400 geen vertragingstijd hoeft te worden meegerekend - is ook in navraag.

Is nog ingewikkelder dan ik dacht. De digital out moet wel een crossover hebben op 55hz. Nouja, de vragen staan uit. We zullen wel zien.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

er is een nieuwe software update voor de TDAI2170 !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spijkie

vandaag gedownload en geïnstalleerd, aankomende week weer opnieuw de versterker en RP zn werk laten doen ivm een nieuwe vloer. Ben benieuwd!

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Is het veel gedoe? Ik heb het nog niet gedaan, omdat de nieuwe versie geen verbeteringen beoogt in de geluidskwaliteit - of heb ik het niet goed gelezen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

laatste software heeft geen invloed op je metingen, meer wat kleine dingetjes ...

updaten is erg simpel !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Je bent alle instellingen toch ook weer kwijt? Simpel? Ik zal nog eens kijken hoe het moet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Voor diegenen die de SDA2400 overwegen (nog meer power - alhoewel ik niets mis) icm de TDAI2170 én die subs hebben aangesloten op de analoge output:

Lyngdorf schrijft:

It is NOT possible to create a three-way crossover in the TDAI-2170

Neither is it possible to use the analog and digital outputs with individually set filters







You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

dat had ik ook gelezen, niet waar ik op hoopte en heeft voor mij dan ook geen meerwaarde tov. mijn Abacus
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Quote from: mijkie on March 16, 2015, 10:24:59
dat had ik ook gelezen, niet waar ik op hoopte en heeft voor mij dan ook geen meerwaarde tov. mijn Abacus

Voor mij is het nieuwe informatie, maar staat het gewoon in de handleiding? :)

Jij gebruikt geen subs?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

ik gebruik de analoge uitgang icm mijn Abacus om het laag aan te sturen  ;D

Als ik 3-weg actief zou willen filteren/versterken zou ik moeten kiezen voor bijv. een DEQX systeem maar, hier niet nodig, ben zeer tevreden !!!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

#1045
Oja, die configuratie heb ik ook geprobeerd met de NAD M3 en dan zonder subs, en het hoog door de TDAI2170

Ik vond het totaalbeeld met alleen de TDAI weer beter. En met de subs wordt het er nog beter op.

Zou het zo zijn dat de TDAI ondanks het verschil in power - en prijsklasse - de NAD M3 wegspeelt? :)

DEQX systeem? Ik ga eens googelen.

Ik overweeg in de toekomst misschien nog eens 2 subs erbij en een minidsp (oid) vóór de Lyngdorf waarbij de minidsp het laag corrigeert en de Lyngdorf het geheel, en in het laag dus niets meer hoeft te doen. Maar net als Mijkie ben ik ook zo zeer tevreden.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

#1046
Quote from: doorofnight on March 16, 2015, 10:48:07

Zou het zo zijn dat de TDAI ondanks het verschil in power - en prijsklasse - de NAD M3 wegspeelt? :)

dat zou jij moeten weten, jij hebt ze tegenlijk gehad !!

gebruik jij vaak alle "power" van de Lyngdorf, ik niet, staat hier de hele dag SublimeFM aan via Jriver, versterkt hier de tv/film die we aan het kijken zijn en af en toe harder/hard met mijn favo tracks  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spijkie

Quote from: doorofnight on March 15, 2015, 17:18:58
Is het veel gedoe? Ik heb het nog niet gedaan, omdat de nieuwe versie geen verbeteringen beoogt in de geluidskwaliteit - of heb ik het niet goed gelezen?

Geen enkel gedoe, je moet alleen die insteek kaart van lyngdorf wel achterin kunnen steken maar verder heel simpel. Ik moest sowieso opnieuw inmeten ivm een nieuwe vloer dus ik kan gelijk gebruik maken van de update dan. Of t beter klinkt kan ik dan ook niet zeggen want ik denk dat de grootste upgrade hier de vloer is, ook in akoestiek.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Quote from: mijkie on March 16, 2015, 10:50:25
dat zou jij moeten weten, jij hebt ze tegenlijk gehad !!

gebruik jij vaak alle "power" van de Lyngdorf, ik niet, staat hier de hele dag SublimeFM aan via Jriver, versterkt hier de tv/film die we aan het kijken zijn en af en toe harder/hard met mijn favo tracks  ;D

Nee ik heb nog niet één keer gehoord dat de Lyngdorf ademnood kreeg. Dat kan komen omdat hij alleen werk heeft aan de passieve fronts die niet zo heel veeleisend zijn, én een crossover hebben op 55hz. De laagste tonen worden aangestuurd door de Lyngdorf en gaan naar 2 actieve subs: die vergen dus ook geen power.

Als ik de NAD gebruikte had ik meer apparaten in de keten. Wellicht dat door versimpeling alleen al het beter klinkt. Ik weet niet zo goed of de Lyngdorf echt beter is, wel weet ik dat het nu beter klinkt.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

kort gezegd, doet Roomperfect bij jou zijn werk ook erg goed !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6