Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

imo de beste stap, kun je gelijk horen wat de Lyngdorf kan en wat Roomperfect in jouw ruimte doet ....

is voor mij de beste audio-investering geweest tot nu toe !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Of de DPA-1 dan kan ik de NAD M3 houden, die versterker is toch wel erg fijn :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on November 16, 2014, 22:59:43
Of de DPA-1 dan kan ik de NAD M3 houden, die versterker is toch wel erg fijn :)

:thumbs-up:

DofN

Elke dag word ik wat wijzer. De DPA-1 wordt niet meer gemaakt - helaas. Er zwerven nog wel wat exemplaren rond in winkels in de BENELUX.. Naar het schijnt.

Voor een paar honderd euro meer is er de TDAI 2170, die ik eventueel ook nog kan gebruiken als RP-DAC-VV waarbij ik de NAD M3 als EV gebruik hoe dat aansluittechnisch moet weet ik niet. In het geval de Lyngdorf niet krachtig genoeg is../ of niet zo goed eindversterkt als de M3..

En anders hou ik de M3 misschien als reserve.. Vind het een prachtapparaat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on November 17, 2014, 21:12:22


En anders hou ik de M3 misschien als reserve.. Vind het een prachtapparaat.

Je mag hem ook bij mij neerzetten  ;)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Volgens mijn informatie wordt de RP-1 niet meer gemaakt en de DPA-1 juist nog wel. Tot nog geen maand geleden is dat me nog medegedeeld. Maar ook ik kan me vergissen.

Staaled

Op de Lyngdorf website staat de DPA nog vermeld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Charlemagne

Quote from: jazzman on November 18, 2014, 07:30:38
Volgens mijn informatie wordt de RP-1 niet meer gemaakt en de DPA-1 juist nog wel. Tot nog geen maand geleden is dat me nog medegedeeld. Maar ook ik kan me vergissen.

Als ik even op de website van Lyngdorf kijk dan zie ik staan:

QuoteRP-1
Availability: Available at Lyngdorf Audio dealers

http://www.lyngdorf.com/products/adfgsdfg
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DofN

Dear Mr. (..)

The DPA-1 is no longer available at the factory, but you might be able to find one in the Benelux
(..)

We have no immediate plans to launch a replacement


Med venlig hilsen / Best Regards,

Flemming Smith
Sales Director

S T E I N W A Y  L Y N G D O R F
____________________________
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Is de aanstaande SDA niet iets voor je ?
Als je alleen een laptop als bron gebruikt kan deze zo op de digitale input.
Roomcorrectie zou je dan middels iets als Dirac laten verlopen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Ik heb de Trinnov ST2Hifi overwogen: maar met slechts 2 digitale inputs (geen USB input, hoe bizar ook), en waarmee het volume alleen via een appje kan worden geregeld en ook alleen via een appje kan worden geswitcht tussen de bron, is voor mij de prijs kwaliteit verhouding zoek - hoe goed hij ook zal klinken.

Het is wel aantrekkelijk om de beste RC-software te hebben, maar in de praktijk ben ik eigenlijk best tevreden met de black-box benadering van Lyngdorf: dat geeft mij rust. Het klinkt goed, het kan wellicht iets beter, maar ik kan dat niet zelf.

Voor DIRAC ben ik niet handig genoeg en ik weet niet wat SDA is? Ik gebruik ook de SQBT en soms nog een CD-speler als bron. Studio Zwaard regelt een thuisdemo met de TDAI 2170.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Uit de nieuwsbrief 23/09 :

"Lyngdorf Audio Previews New SDA-2400 Power Amplifier at CEDIA

At this year's CEDIA Expo, the Lyngdorf Audio room was crowded with visitors who experienced the incredibly popular TDAI-2170. This fully digital integrated stereo amplifier blew the audience away, not least with how vast an improvement RoomPerfect™ delivers to any speaker setup. We also brought along a sneak peek of the peerless SDA-2400, our new and very unique high-performance power amplifier, which will launch in February 2015.

Unlike most power amplifiers, the SDA-2400 features both analog and digital inputs, making it effortless to upgrade sound from media players, streaming devices, or radio outputs. This unusually powerful 2 x 400 watt (4 Ohm) amplifier can function in Lyngdorf systems or as a power amplifier for media players with volume controlled outputs. It also works perfectly with conventional surround sound processors and pre-amplifiers. Specifications and photos to be released at a later date. Stay tuned! "
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Geen RP.. Dan moet ik zelf gaan DSP-en met DIRAC op mijn laptop, en met de laptop het volume regelen voor de EV.. Nee lijkt me niet handig.

Ik zoek een handige oplossing zonder gedoe aan de voorkant: een RP-DAC-VV ineen. Nu heb ik een DAC-VV-ADC-RP-DAC-EV als keten en dat is niet handig. De DPA-1 is al uit productie, er komt geen vervanger volgens Lyngdorf.. Zodadelijk heb ik twee geïntegreerde versterkers staan waarvan ik van 1 de EV niet gebruik en van de ander de VV niet.. Stom genoeg heeft de NAD M22 geen digitale inputs. Fabrikanten maken rare keuzes. Dan misschien in de toekomst de SDA-2400.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Tijdens een Steinway Lyngdorf demo heb ik de Lyngdorf importeur gesproken. De TDAI-2170 is natuurlijk een geintegreerde versterker met alle ingangen die je maar kan wensen. Wanneer je daar dan de nieuwe SDA-2400 Power Amplifier achter koppelt, dan heb je in weze een vv en ev. Zoals nu in mijn geval DPA-1 en SDA-2175...

En dat is waarschijnlijk mede de reden waarom er vooralsnog geen opvolger komt voor de DPA-1.

Wat ik zelf hoop, is dat ze misschien met een verbeterde DA/AD USB insteekmodule komen. De Millenium heeft immers ook een upgrade ondergaan.

Spijkie

Quote from: jazzman on November 18, 2014, 15:52:56
Tijdens een Steinway Lyngdorf demo heb ik de Lyngdorf importeur gesproken. De TDAI-2170 is natuurlijk een geintegreerde versterker met alle ingangen die je maar kan wensen. Wanneer je daar dan de nieuwe SDA-2400 Power Amplifier achter koppelt, dan heb je in weze een vv en ev. Zoals nu in mijn geval DPA-1 en SDA-2175...

En dat is waarschijnlijk mede de reden waarom er vooralsnog geen opvolger komt voor de DPA-1.

Wat ik zelf hoop, is dat ze misschien met een verbeterde DA/AD USB insteekmodule komen. De Millenium heeft immers ook een upgrade ondergaan.

Hallo Jazzman , wat bedoel je met de laatste zin met de USB module? De TDAI 2170 heeft toch een USB module of komt er een nog betere versie aan?

Groeten,
Spijie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Ik denk dat hij bedoelt voor de DPA-1?


Zodra er een demo TDAI 2170 beschikbaar is, krijg ik hem thuis :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Ja, ik bedoel de DPA-1. Als je goed kijkt, dan lijkt het erop dat de DA/AD module er gewoon uit te schroeven is, dus ik hoop dat er ooit een upgrade komt, zoals in de TDAI 2170.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1019
Weet iemand wat het dynamisch vermogen van de TDAI 2170 is?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1020
http://www.lyngdorf.com/news/lyngdorf-audio-previews-new-sda-2400-power-amplifier-at-cedia/

Zit al een tijdje te wachten.. Februari  :pompom:

Ik las dat deze versterker digitale ingangen krijgt :)

Ik ken geen andere EV die ook digitale ingangen heeft?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

#1021
De TDAI is ook iets omhoog gegaan kwa prijs, 2800 euro en de upgrades naar 500 als je ze achteraf wilt in laten bouwen, kwam ik vanmorgen achter ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bmateijsen

Quote from: doorofnight on January 10, 2015, 21:25:40

Ik las dat deze versterker digitale ingangen krijgt :)

Ik ken geen andere EV die ook digitale ingangen heeft?


Bijv.. Goldmund...

DofN

Dat is tamelijk onbetaalbaar voor mij. En in ongeveer dezelfde prijsklasse als Lyngdorf?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Eindelijk de sda2400 op de site! 2x400w bij 4ohm, goed 2x zoveel vermogen als de 2170 niet dat ik wat tekort kom :) ik ken alleen het fenomeen digitaal aansluiten van een eindversterker niet.

groeten spijkie

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.