Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

Faxe, LD001 and 5 Guests are viewing this topic.

Deleted User

En waarom zou je een geintegreerde versterker aanschaffen?

CZ79

Beetje advies op basis van ervaringen kan wel gegeven worden, er zijn vast en zeker mensen die de lyngdorf hebben gehoord op Avalon
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: jazzman on September  2, 2014, 18:08:31
En waarom zou je een geintegreerde versterker aanschaffen?

Dat maakt me ansich niet zo veel uit, als de geïntegreerde versie het beter doet dan de losse voor en eindversterkers dan heb ik geen enkel punt met een geïntegreerde versterker.
Ik doe het niet voor de ruimte ofzo, maar vroeg me gewoon af wat de Lyngdorf doet en of ik er goed aan doe deze voor deze prijs aan te schaffen, mocht die niet bevallen dan wil ik er niet al teveel op verliezen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Op welke luidsprekers heb jij de Lyngdorf gehoord?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Dynaudio, meer dan OK.  :music:
Wilson Audio, hopeloos al was die ruimte echt spijkerhard.
Lyngdorfs eigen DP1 BW1 combi, had ik meer van verwacht.
JTRs , huidige speakers, helemaal naar mijn zin.  :inlove:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Ik snap de combinatie Mark Levinson No28 en geintegreerde versterker niet zo.. Maar dat kan aan mij liggen.

CZ79

Nee de ML is een voorversterker, die zal het veld moeten ruimen (als de Lyngdorf er komt) evenals de monoblokken die ik heb
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Wat vind je van je huidige geluid?
Wat ontbreekt er ?
Wat wens je te bereiken?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Wat ik al schreef, de Dion gaf me een bepaalde transparantie, helderheid zo je wilt...en dat beviel erg goed. Mijn eindversterkers geven voldoende power, vergelijkbaar met de lyngdorf.

Nu dacht ik dat als de Lyngdorg die transparantie en helderheid (lastige termen) geeft dan lijkt het me een mooie ruil, alles wat ik nu heb staan aan versterking weg en de Lyngdorf erin
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

clockwork

Waarom dan geen Dion met passende eindversterking?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

CZ79

Prijs! De nieuwprijzen van Dion liggen ver boven budget, de voorversterker is erg mooi maar geeft een hoop issues op mijn set en ik heb niet zo heel erg veel zin om de pre aan te laten pakken, dus op maat laten maken.
Niet het belangrijkste maar bij doorverkoop wordt het een heel erg lastig verhaal, tevens als ik ooit andere eindversterkers neem is het nog maar de vraag of de aanpassing teruggedraaid moet gaan worden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Ik vind de Lyngdorfs zeer transparant , zonder nadruk.
Het zijn geen romantici, al klinken ze wel licht warm/zijdig,  of spektakel versterkers.
Grote kans dat je UCD' s idd dezelfde karakteristiek kennen.
Als de Dion echter het hoog wat benadrukt , en dat je met name beviel, zal een Lyngdorf dat iig niet doen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Niet zozeer het hoog, met name het spreekwoordelijke gordijntje werd weggehaald. Transparantie en snelheid had de Dion
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Snelheid wordt te pas en onpas gebruikt , maar komt neer op transparantie/ resolutie. ;)
Of de Lyngdorf dat matcht, ik schat van wel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Midcall

Quote from: cz79 on September  2, 2014, 17:46:12
Tijdje geleden in dit oudere topic, maar ik kan voor een mooie prijs €850 een lyngdorf sdai2175 bemachtigen ben alleen bang dat het wellicht te steriel wordt, is mijn angst terecht?

Je ML voorversterker is net zoals de 38 en in iets mindere mate de 380 een wat suf klinkende voorversterker. Je speakers verdienen wel iets beters dan een sdai2175 denk ik. Geen slechte versterker maar ook niet geweldig en een verlangen naar iets beters zal snel weer de kop op steken bij apparaten die in de middelmaat categorie vallen. Daarom vermoed ik dat je meer profijt zal hebben van een andere voorverster, al ben je dan wellicht een paar honderd euro meer kwijt. De voorversterker is na de speakers het belangrijkste component in een set, want die bepaalt in veel grotere mate de signatuur / karakter van je sound dan de eindversterker (en bron). Als transparantie en soundstaging belangrijk voor je is, dan ligt een buizenvoorversterker snel voor de hand.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

CZ79

Grappig dat je dat zegt over buizen, want ik ben toevallig vandaag even naar Dion Audio geweest en heb daar een hele fraai buizenvoortrap gehoord, twee buisjes en pure magie...nou was dat wel een andere set in een andere kamer maar ik mag hem vrijblijvend lenen om eens te luisteren wat dat doet.

Het prototype welke ik heb moet teveel worden aangepast, dat kost nog eens zoveel dat ik beter eens kan kijken naar zijn eigen (volledig klaar en uitontwikkeld) buizenvoortrap.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DofN

Wat ik nou weer zo jammer vind aan de Lyngdorf Millenium is dat ie geen USB 3.0 (of USB 2.0) ingang heeft zodat je je PC er niet direct op kunt aansluiten. Mijn laptop heeft geen SPDIF uitgang, enkel HDMI en USB.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Toen de Millenium geboren werd bestond USB audio niet.

Ik ga vanuit mijn sotm tx-usbexp audiophile pcie to usb audio card -> V-LINK192 Asynchronous 24bit 192KHz USB to SPDIF Converter  -> AES/EBU ingang van de Lyngdorf DPA-1.

Werkt als een speer..

DofN

Dat is nuttige informatie, thx. Dat opent idd wegen naar (Lyngdorf) upgrades.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Zou de TDA 2170 Helicon 800mk2's goed kunnen aansturen?

Nominale impedantie (in Ohm)   4
Gevoeligheid (in dB)   89,5

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

2 x 170 W @ 4 Ohm, zou voldoende moeten zijn lijkt me. Geen dealer in de buurt waar je een en ander kan uitproberen?

DofN

Ik denk dat ik binnenkort eens naar studio Zwaard ga, met de NAD M51 onder de arm, om te horen die DAC in de TDAI een beetje mee kan komen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

of vragen of ze een demo doen bij jou thuis ......

kun jij je een zere rug besparen door de M51 niet te hoeven tillen  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Dat zou stap 2 zijn.. Maar misschien ook meteen stap 1.. Weet niet. Vind het ook leuk om eerst die kant op te gaan. Beetje aanvoelen hoe het gaat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software