Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Charlemagne on September 27, 2013, 12:11:34
Met de modulaire USB-ingang kun je wel gaan streamen met behulp van een htpc of laptop. De Lyngdorf dient dan als externe geluidskaart, neem ik aan. Hopelijk werkt die dan wel met asynchrone protocollen. Maar info daarover vind ik (nog) niet.
Dat zal ongetwijfeld , de info is echter idd summier.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Heb de oorspronkelijke topictitel even aangepast...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Shorty

Afgaand op het plaatje met de geluidscurve op de Lyngdorf website zou je kunnen concluderen dat de TDAI-2170 een wat voller laag geeft dan zijn voorganger (TDAI-2200) en de DPA-1.

VrGr,

Bart J.

Charlemagne

Quote from: Shorty on November 30, 2013, 17:24:19
Afgaand op het plaatje met de geluidscurve op de Lyngdorf website zou je kunnen concluderen dat de TDAI-2170 een wat voller laag geeft dan zijn voorganger (TDAI-2200) en de DPA-1.

VrGr,

Bart J.

Dat 'voller laag' lijkt me meer een gevolg van de speakers die dat neerzetten. Een goede versterker is hopelijk neutraal. Zo een curve is de meting van een paar speakers en zegt verder niets over de kwaliteit van de versterker. De gecorrigeerde curve zegt wel dat het RoomPerfect systeem de curve redelijk glad strijkt met respect voor het karakter van de speakers. De getoonde speakers hebben kennelijk een wat voller laag. Meer haal ik er niet uit. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

AbZ

Lijkt meer op een oldskool bass boost (niet door de speaker want na correctie).

Deleted User

En we weten niet eens of de meeting in de zelfde kamer en met dezelfde bronmateriaal is gedaan. Lijkt mij sterk na zoveel jaar ;D

garmtz

De bas boost die je ziet is een 'target curve'. Een gemiddelde speaker in een gemiddelde kamer heeft van zichzelf ook zo'n karakteristiek. Trek je dit helemaal recht, klinkt het resultaat vaak wat dun.

De 'oud' en 'nieuw' grafieken zijn onderling totaal onvergelijkbaar. Sterker nog, de oude curve klopt niet, want Lyngdorf gebruikt al heel lang een 'house curve' met zo'n 2 dB meer laag.

Charlemagne

Maar op grond van bovenstaande kun je toch niet concluderen dat de nieuwe versterker een voller laag neer zet? Of heb ik het mis?

Quote from: Shorty on November 30, 2013, 17:24:19
Afgaand op het plaatje met de geluidscurve op de Lyngdorf website zou je kunnen concluderen dat de TDAI-2170 een wat voller laag geeft dan zijn voorganger (TDAI-2200) en de DPA-1.

VrGr,

Bart J.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Shorty

Quote from: Charlemagne on December  1, 2013, 15:40:44
Maar op grond van bovenstaande kun je toch niet concluderen dat de nieuwe versterker een voller laag neer zet? Of heb ik het mis?

Dat nieuwe plaatje zegt: +4db @ 20Hz. Die oude is vlak. Je ZOU het dus kunnen concluderen...  :sly: Maar die nieuwe grafiek kan ook gewoon van een ander reclamebureau komen.  :hmmm:

Quote from: garmtz on December  1, 2013, 10:21:29
De bas boost die je ziet is een 'target curve'. Een gemiddelde speaker in een gemiddelde kamer heeft van zichzelf ook zo'n karakteristiek. Trek je dit helemaal recht, klinkt het resultaat vaak wat dun.

De 'oud' en 'nieuw' grafieken zijn onderling totaal onvergelijkbaar. Sterker nog, de oude curve klopt niet, want Lyngdorf gebruikt al heel lang een 'house curve' met zo'n 2 dB meer laag.

Volgens de owner's manual van mijn DPA-1 is alléén in standje 'soft' het laag anderhalve dB opgekrikt - 't is meer een soort tilt-regeling à la Quad. Of zijn bij met die software-update destijds die voicings veranderd?

VrGr,

Bart J.

Staaled

Quote from: Shorty on December  8, 2013, 22:44:54
Dat nieuwe plaatje zegt: +4db @ 20Hz. Die oude is vlak. Je ZOU het dus kunnen concluderen...  :sly: Maar die nieuwe grafiek kan ook gewoon van een ander reclamebureau komen.  :hmmm:

Volgens de owner's manual van mijn DPA-1 is alléén in standje 'soft' het laag anderhalve dB opgekrikt - 't is meer een soort tilt-regeling à la Quad. Of zijn bij met die software-update destijds die voicings veranderd?

VrGr,

Bart J.
Ik heb het wel eens met REW nagemeten en de targetcurves boosten nooit.
Ook niet bij bass of lowbass.
De curve loopt sneller af bij hogere frequenties. Dat is de truuk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Octaaf

Heeft Lyngdorf eigenlijk concurrenten wat betreft stereo versterkers met RoomPerfect-achtige functies aan boord? Ik heb een gigantisch lastige woonkamer qua akoestiek (een vierkant van 8x8m, 'muren' bijna voor de helft van glas, betonnen plafond, etc.). Ik heb al veel versterkers/speakers thuis getest, maar het klinkt vanwege de akoestiek steeds een stuk minder dan in de winkel. Ik ben daarom erg geïnteresseerd in de nieuwe versterker, maar zou eventuele alternatieven ook willen overwegen.

Charlemagne

#937
 Trinnov is zo een merk. Andere prijsklasse, dat wel.

http://www.trinnov.nl/

Over dat merk loopt op het forum een topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137880.0
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Octaaf

Dank, mooi merk zo te zien, maar helaas ver boven het budget dat ik voor hifi over heb. 

Arend | Homestudio

#939
Quote from: Octaaf on December 27, 2013, 20:44:57
Heeft Lyngdorf eigenlijk concurrenten wat betreft stereo versterkers met RoomPerfect-achtige functies aan boord? Ik heb een gigantisch lastige woonkamer qua akoestiek (een vierkant van 8x8m, 'muren' bijna voor de helft van glas, betonnen plafond, etc.). Ik heb al veel versterkers/speakers thuis getest, maar het klinkt vanwege de akoestiek steeds een stuk minder dan in de winkel. Ik ben daarom erg geïnteresseerd in de nieuwe versterker, maar zou eventuele alternatieven ook willen overwegen.
Wanneer je een computer (Windows of OS X) als bron gebruikt zou je ook eens Dirac Live kunnen uitproberen, deze software oplossing corrigeert zowel de impulsrespons als de frequentierespons.

Meer info in het volgende topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121395.0 en http://www.homestudio.nl .

Octaaf

Ziet er interessant uit en prijs voor de software lijkt ook redelijk als het echt helpt de akoestiek-problemen op te lossen. Dank voor de tip. Ik zal me eens in het topic verdiepen.

Wel opvallend dat Lyngdorf monopolist lijkt op het gebied van ingebouwde systemen in (relatief) betaalbare stereo versterkers, terwijl zo'n beetje iedere surround versterker wel dit soort functies heeft. Advies van de meeste speciaalzaken waar ik ben geweest is dat ik de inrichting van de woonkamer maar moet veranderen, maar dat is niet echt realistisch.

Ben overigens benieuwd welk alternatief BB&G nu aan klanten met een lastige akoestiek biedt.

Midcall

Zo'n lyngdorf kan wel wat aan je pieken en dalen doen die je ruimte genereert, maar aan nagalmtijden (die meestal veel problematischer voor de kwaliteit van je geluid) doordat de ruimte te weinig demping heeft doet zo'n apparaat niets. Hou hier wel rekening mee in je verwachtingen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Deleted User

Roomperfect doet veel meer dan alleen maar WAT aan pieken en dalen doen..... En wat is dat WAT dan?

Lees de product description, en vraag dan een demo aan... Heb de DPA-1 thuis mogen ervaren. Voor MIJN acoustiek een openbaring. Een piano docente heeft nog nooit een piano zo realistisch in mijn ruimte mogen ervaren.... En dat op piano sterkte :blink:

loneranger

Kan iemand hier wat over de klankeigenschappen van de Lyngdorf TDAI-2170 vertellen? In mijn zoektocht naar de voor mij perfecte versterker om mijn Dynaudio Focus 260 aan te sturen ben ik nu bij de Naim XS2 uitgekomen. Klonk echt, zeker ook met mijn muziek (veel metal en rock), erg goed. Maar lees ook veel over Lyngdorf i.c.m. Dynaudio. Helaas bij mij in de verste verte niet te beluisteren. Heeft wel meer vermogen dan de Naim.

bmateijsen

Hij is er pas net.... Dus weinig gebruikers ervaringen schat ik... Solosound in Bussum heeft ze volgens mij nu staan.

Deleted User

Volgens mij is de TDAI-2170 nog niet leverbaar. Hifi Corner Trading is de importeur, en hier staan wat dealers:

http://new.lyngdorf.av2dwebsites.eu/verkooppunten.html

loneranger

Oké. Ik zit ook naar de SDAI 2175 te kijken als vergelijk met de Naim xs2. Kan iemand hier iets van zeggen?

Octaaf

Quote from: jazzman on December 29, 2013, 09:22:48
Heb de DPA-1 thuis mogen ervaren. Voor MIJN acoustiek een openbaring. Een piano docente heeft nog nooit een piano zo realistisch in mijn ruimte mogen ervaren.... En dat op piano sterkte :blink:

Dat zou mooi zijn, ik heb eigenlijk nog nooit een hifi-set gehoord die een vleugel echt realistisch neerzet (meestal te clean, te perfect, te weinig dynamiek), vaak is de klank bij echte high end sets nog het minst realistisch. Ik heb bijvoorbeeld een keer verschillende piano's beluisterd op een set prijzige Wilson Audio's op een Devialet versterker, het klonk allemaal prachtig maar er stond een hifi vleugel te spelen en geen echte. Een beetje vleugel heeft dan ook een houten 'woofer' van minimaal 1,5 meter lang :)

AbZ

Quote from: Octaaf on December 29, 2013, 21:57:01
Dat zou mooi zijn, ik heb eigenlijk nog nooit een hifi-set gehoord die een vleugel echt realistisch neerzet (meestal te clean, te perfect, te weinig dynamiek), vaak is de klank bij echte high end sets nog het minst realistisch. Ik heb bijvoorbeeld een keer verschillende piano's beluisterd op een set prijzige Wilson Audio's op een Devialet versterker, het klonk allemaal prachtig maar er stond een hifi vleugel te spelen en geen echte. Een beetje vleugel heeft dan ook een houten 'woofer' van minimaal 1,5 meter lang :)
Ik heb die ervaring een keer gehad, kwam ergens binnen voor audioding, hoorde wat pianomuziek
van achter een deur en dacht: 'tjeez, dat lijkt wel een echte piano...'  maar dat bleek dus ook zo te zijn.

BuSpu

Quote from: Octaaf on December 29, 2013, 21:57:01
Dat zou mooi zijn, ik heb eigenlijk nog nooit een hifi-set gehoord die een vleugel echt realistisch neerzet (meestal te clean, te perfect, te weinig dynamiek), vaak is de klank bij echte high end sets nog het minst realistisch. Ik heb bijvoorbeeld een keer verschillende piano's beluisterd op een set prijzige Wilson Audio's op een Devialet versterker, het klonk allemaal prachtig maar er stond een hifi vleugel te spelen en geen echte. Een beetje vleugel heeft dan ook een houten 'woofer' van minimaal 1,5 meter lang :)
en dan heb je het nog niet eens over de perfecte vleugel opname om maar iets te noemen. Niet echt simpel en ik spreek uit ervaring.  ;)