Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

bij Tact waren de nieuwe dac's niet in oudere modellen te plaatsen, bij Lyngdorf?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

hifiman

Quote from: jazzman on August  7, 2012, 13:10:14
Weet iemand of een interne DAC in de Lyngdorf apparaten modulair zijn. Met andere woorden, zijn ze in de toekomst te vervangen door betere dacs door vernieuwde inzichten? Ik heb dus de DPA-1 EN SDA2175 ;D Zo heeft de Millenium versterker ook een upgrade gehad, dacht ik..
Aangezien een SDA2175 alleen een analoge ingang heeft, zit er ook geen DAC in...  ;)

garmtz

Quote from: jazzman on August  7, 2012, 13:10:14
Weet iemand of een interne DAC in de Lyngdorf apparaten modulair zijn. Met andere woorden, zijn ze in de toekomst te vervangen door betere dacs door vernieuwde inzichten? Ik heb dus de DPA-1 EN SDA2175 ;D Zo heeft de Millenium versterker ook een upgrade gehad, dacht ik..

Nee, niet modulair...

Deleted User

Aangezien ik de DPA-1 heb, zit er dus WEL een dac in......  :closedeyes: De SDA2175 gebruik ik gewoon als EIND versterker, daar is hij ook voor bedoeld ;)

Maar goed... TEVREDEN ben ik er mee :clapping:

skoebiedoe

Quote from: Audioloog on August  7, 2012, 18:26:11
Aangezien een SDA2175 alleen een analoge ingang heeft, zit er ook geen DAC in...  ;)


Waarom noemen ze die dan een semi analoge digitale versterker?

erik s.

Quote from: skoebiedoe on August  8, 2012, 20:36:14

Waarom noemen ze die dan een semi analoge digitale versterker?
werkt met PWM. da's een digitale techniek, maar het signaal blijft analoog.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Staaled

Op de Lyngdorf site, nieuw jasje, staat de TDAi inmiddels bij discontinued products.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Charlemagne

Quote from: Hipster on October  2, 2012, 18:04:41
Op de Lyngdorf site, nieuw jasje, staat de TDAi inmiddels bij discontinued products.
Merkwaardig! Op de X-Fi beurs in Veldhoven werden zowel de TDAI 2200 als de CD 1 gedemo'od. Over die laatste heb ik nog een vraag gesteld. Het werd beaamd dat ie uit productie is momenteel. Er werd me verzekerd dat er een nieuwe versie komt 'eind van het jaar'. Voor wat het waard is. De vraag is of er nog wel interesse is in CD-spelers nu streaming zo hot is.

De TDAI 2200 daarover werd niet gerept dat die uit productie is. Je gaat toch geen product demo'en dat uit productie en niet meer leverbaar is? Soms begrijp ik helemaal niets meer van Lyngdorf.....ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted User

Jawel, ik was daar ook.... Toch 1 van de beste demo's, dat wel... Ook ik had er naar gevraagd, waarom ze met een "niet meer leverbare" cd speler demonstreerden..

Antwoord: Bij de importeur hebben ze er nog een paar staan... ze wachten met smart op de nieuwe cd speler.... Maar ja.. Steinway Lyngdorf heeft nu meer prio.

Men beweerde daar wel dat het signaal via de analoge ingang van de DPA-1 gedigitaliseerd werd... Laat ik nou denken dat de DPA- 1 een PWM schakelende analoge voorversterker is... Dus analoog aangeboden signaal wordt analoog verwerkt... Of toch niet.... Wie weet het?


Dirk

Quote from: jazzman on October  7, 2012, 19:13:28
Men beweerde daar wel dat het signaal via de analoge ingang van de DPA-1 gedigitaliseerd werd... Laat ik nou denken dat de DPA- 1 een PWM schakelende analoge voorversterker is... Dus analoog aangeboden signaal wordt analoog verwerkt... Of toch niet.... Wie weet het?
de DPA-1 is een digitale vv, maw de analoge ingangen worden idd eerst omgezet naar digitaal.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Shorty

Waar komt op de Lyngdorf website opeens die Millennium Mk IV vandaan? Dat is toch dat apparaat dat in Amerika al jaren onder de merknaam TacT verkocht wordt? Of vergis ik me en staat dat ding hier in Europa ook al jaren te koop?  :-[
(Dat wou ik even checken op de TacT-website, maar die wordt door mijn virusvanger geblokkeerd wegens Blackhole Exploit Kit Detection. AVG detects this highly active Webthreat and its 2 known variants.  :blink: Dus die ga ik niet verder openen, als jullie het niet erg vinden.  ;) )
Ik kan me niet voorstellen dat een firma als Lyngdorf nu nog een cd-speler op de markt gaat brengen - ik gok eerder op een cd-speler gecombineerd met een streamer en/of een v.v. of iets dergelijks...

VrGr,

Bart J.
 

Dirk

De Millenium is naar mijn weten nooit weggeweest uit de range van Lyngdorf...en hij is idd aan de 4e incarnatie toe. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Shorty

Quote from: Dynky on October 13, 2012, 17:35:16
De Millenium is naar mijn weten nooit weggeweest uit de range van Lyngdorf...en hij is idd aan de 4e incarnatie toe. ;)

Aahh, dan vergis ik me... Hopelijk komen ze nog eens met een processor (of een module voor de DPA-1  :coffee:) met HDMI-in...

Staaled

Quote from: Shorty on October 13, 2012, 17:43:58
Aahh, dan vergis ik me... Hopelijk komen ze nog eens met een processor (of een module voor de DPA-1  :coffee:) met HDMI-in...
Telkens als ik in deze pook bij ze volgt nul op rekest.

Er komt schijnbaar wel een 2+2 amp met USB in, meer niet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Quote from: Dynky on October  7, 2012, 19:27:58de DPA-1 is een digitale vv, maw de analoge ingangen worden idd eerst omgezet naar digitaal.
Als ik het goed begrijp dan wordt het DSD signaal van mijn SACD speler in de speler als omgezet naar analoog en daarna in de DPA-1 weer omgezet naar digitaal... Dan heeft het dus nooit nut om een betere SACD speler aan te schaffen (Marantz SA-11 S3 ipv Marantz SA8400vM) of toch wel.. Of doen de gebruikte converters in de spelers toch nog wel mee, in het bepalen van de geluidskwaliteit...

Staaled

Quote from: jazzman on October 14, 2012, 11:32:53
Als ik het goed begrijp dan wordt het DSD signaal van mijn SACD speler in de speler als omgezet naar analoog en daarna in de DPA-1 weer omgezet naar digitaal... Dan heeft het dus nooit nut om een betere SACD speler aan te schaffen (Marantz SA-11 S3 ipv Marantz SA8400vM) of toch wel.. Of doen de gebruikte converters in de spelers toch nog wel mee, in het bepalen van de geluidskwaliteit...
Een verbetering of verandering in de analoge  bron blijft met mijn TDAi duidelijk waarneembaar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

En ja hoor, een CD speler :


CD-2

This is not your ordinary CD player, it a pure audio CD player. Designed, developed and manufactured in Denmark, the CD-2 provides the unsurpassed performance which is expected from a Lyngdorf Audio product. With the experience gained from the multiple award winning Lyngdorf Audio digital amplifiers and CD players, this is aimed at being one of the best sounding pure audio CD players on the market.

The CD-2 is built as if it was a heavy amplifier. A thick vibration free aluminum chassis frame with vibration damped lid gives it a tank-like construction.

It is equipped with Intersample Clipping Correction (ICC) which restores clipped samples back to their original shape. Low-noise design techniques are applied to upsample the digital output, and the D/A converter section is the same as in the legendary Millennium MK IV amplifier and it is being used to drive a high quality, single ended and balanced output stage.

The in-house designed power supply is extremely well regulated, filtered and decoupled to provide a low noise and low impedance supply to the digital and analog circuitry. With individual supplies from four independent secondary windings on the transformer the analog and digital supplies are kept separated to minimize digital noise in the analog circuit.

Verdere info:

http://lyngdorf.com/products/sources/cd-2/product
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Ben benieuwd welke reeds bestaande speler als donor fungeert...... ;)

Ik neem namelijk aan dat ze in de huidige markt voor cd spelers niet een compleet nieuw ontwerp hebben toegepast en ontwikkeld, dat zou echt waanzin zijn.....

Staaled

Quote from: twani on December 26, 2012, 16:43:56
Ben benieuwd welke reeds bestaande speler als donor fungeert...... ;)

Ik neem namelijk aan dat ze in de huidige markt voor cd spelers niet een compleet nieuw ontwerp hebben toegepast en ontwikkeld, dat zou echt waanzin zijn.....
Ik zie geen gelijkenis met een mij bekende speler, al volg ik die markt al JAREN niet meer. ;D

"Designed, developed and manufactured in Denmark " staat er dus ze kunnen best wel eens zo "optimistisch"  ;) geweest zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Durk

ziet er uit als een goedkoop spelertje van 50 euro. Design past totaal niet bij het bestaande design.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Dirk

Quote from: Durk on December 26, 2012, 18:19:31
ziet er uit als een goedkoop spelertje van 50 euro. Design past totaal niet bij het bestaande design.
bij het bestaande design niet nee, maar het sluit wel aan met wat ik van de importeur heb vernomen met een op stapel staande "slimline/light" versie" van de huidige DPA-1 (DPA-2 ?) die er ergens in 2013 aan zit te komen.
ik vind het qua vormgeving wel wat hebben.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Quote from: Dynky on December 26, 2012, 18:34:35
bij het bestaande design niet nee, maar het sluit wel aan met wat ik van de importeur heb vernomen met een op stapel staande "slimline/light" versie" van de huidige DPA-1 (DPA-2 ?) die er ergens in 2013 aan zit te komen.
ik vind het qua vormgeving wel wat hebben.

Hificorner is de importeur voor Belgie zeker? Roger van de vestiging in Antwerpen vind ik een crème van een gast!

En ik vind de cd-speler er heel goed uitzien, ook al is gewaagd om in deze tijden dergelijk apparaat uit te brengen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Quote from: Jumping Jack on December 26, 2012, 18:50:53
Hificorner is de importeur voor Belgie zeker? Roger van de vestiging in Antwerpen vind ik een crème van een gast!

En ik vind de cd-speler er heel goed uitzien, ook al is gewaagd om in deze tijden dergelijk apparaat uit te brengen...
yep, 't was Roger idd, die vertelde me dat er een soort van light versie aankomt van de DPA...welke ook een 1HE unit zou worden, net als deze cd-speler nu blijkt te zijn.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Nou jongens zeg 't maar, aan de achterkant kun je vaak zien wie de "papa" is.