Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Weleens die surround processor gehoord?

Zou er ooit een surround processor komen van de normale Lyngdorf?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Quote from: LittleNinja on February  5, 2012, 19:03:31
Weleens die surround processor gehoord?

Ja, meerdere malen.

QuoteZou er ooit een surround processor komen van de normale Lyngdorf?

Pakt zijn grote glazen bol..... ;D

Staaled

Quote from: LittleNinja on February  5, 2012, 19:03:31
Weleens die surround processor gehoord?

Zou er ooit een surround processor komen van de normale Lyngdorf?
Dit pad hebben ze bij mijn weten definitief verlaten.
Ze vinden de markt te krap voor een dergelijk product.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

edonck

Lyngdorf.nl ligt nog steeds plat.
Ik vind het langzamerhand wel enigszins verontrustend worden...
Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand is?

edonck

Goedemiddag,

Ik ben afgelopen zaterdag bij RAF in Amsterdam geweest dat inmiddels is overgenomen door Lyngdorf.
Toen ik de opnmerking maakte dat een compleet Lyndforf systeem met woofers volgens mij net zo goed klinkt als de Steinway set en het jammer is dat ze die niet hebben staan werd me verteld dat ze alles van Lyngdorf c.q. Steinway hebben staan.
M.a.w.: als ze het niet hebben (en dat werd door de verkoper bevestigd) wordt het niet meer gemaakt.
Eigenlijk zei hij dat Lyngdorf dus blijkbaar alleen Steinway blijft maken en de rest wordt teruggetrokken.
Tel hierbij op het nog steeds plat liggen van de Nederlandsae Lyngdorf site, het niet krijgen van uitleg van wat er aan de hand is en ik vrees het ergste.
(ex) dealers van Lyngdorf: wat is er aan de hand????

bmateijsen

Quote from: edonck on February 20, 2012, 13:13:35
(ex) dealers van Lyngdorf: wat is er aan de hand????

Ik heb werkelijk geen idee...

Groet,

Bjorn

Aurora13

BB&G stapt uit de dealerschap van Lyngdorf...
Lyngdorf valt om...

Ik wil geen suggesties doen, maar ik zou als fabrikant de invloed van BB&G niet onderschatten!  ;D :P
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

garmtz

Quote from: Aurora13 on February 20, 2012, 14:28:33
Ik wil geen suggesties doen, maar ik zou als fabrikant de invloed van BB&G niet onderschatten!  ;D :P

:D

Staaled

Quote from: edonck on February 20, 2012, 13:13:35
Goedemiddag,

Ik ben afgelopen zaterdag bij RAF in Amsterdam geweest dat inmiddels is overgenomen door Lyngdorf.
Toen ik de opnmerking maakte dat een compleet Lyndforf systeem met woofers volgens mij net zo goed klinkt als de Steinway set en het jammer is dat ze die niet hebben staan werd me verteld dat ze alles van Lyngdorf c.q. Steinway hebben staan.
M.a.w.: als ze het niet hebben (en dat werd door de verkoper bevestigd) wordt het niet meer gemaakt.
Eigenlijk zei hij dat Lyngdorf dus blijkbaar alleen Steinway blijft maken en de rest wordt teruggetrokken.
Tel hierbij op het nog steeds plat liggen van de Nederlandsae Lyngdorf site, het niet krijgen van uitleg van wat er aan de hand is en ik vrees het ergste.
(ex) dealers van Lyngdorf: wat is er aan de hand????
Vanuit Denemarken wordt nog steeds mijn mailtje beantwoord.

Ergens dit jaar nieuwe producten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

edonck

Ok, maarwaar  blijft de cd-2 dan, die zou verleden jaar al verschijnen.

Staaled

Quote from: edonck on February 20, 2012, 17:41:05
Ok, maarwaar  blijft de cd-2 dan, die zou verleden jaar al verschijnen.
Lijkt mij zeer verstandig om geen CD speler te introduceren.
Netwerk- en USB-audio op de amp ligt meer voor de hand.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Een RAF verkoper vertelt niet altijd de waarheid, ik heb daar ervaring mee.

Ik heb mijn Lyngdorf DPA-1 vorige maand dan ook bij een andere (Amsterdamse) dealer gewoon binnen gekregen. Rechtstreeks uit Belgie.

De volgende websites zijn dan ook gewoon online: http://lyngdorf.avconcepts.be/?page=products&l=NL en www.lyngdorf.com

edonck

Aha, ik heb inmiddels al bij twee anderer winkels geïnformeerd en er is niets aan de hand.  ;D

Deleted User

En ik verwacht dan ook netjes in april de SDA2175 binnen te krijgen...... ;D...

DPA-1, SDA2175, Marantz SA8400 vM, Velodyne sub en Final Electrostaten...... voorlopig ben ik tevreden dan!

MAESTRO.... MUZIEK!

garmtz

Quote from: jazzman on February 21, 2012, 17:10:45
En ik verwacht dan ook netjes in april de SDA2175 binnen te krijgen...... ;D...

DPA-1, SDA2175, Marantz SA8400 vM, Velodyne sub en Final Electrostaten...... voorlopig ben ik tevreden dan!

MAESTRO.... MUZIEK!

Mooie set!

Deleted User

Yep, dat dacht ik ook. Wellicht dat de Finals ooit plaatsmaken..... voor monitoren.... De sub komt overigens bij jullie vandaan  ;D

Aurora13

Quote from: jazzman on February 21, 2012, 18:27:09
Yep, dat dacht ik ook. Wellicht dat de Finals ooit plaatsmaken..... voor monitoren.... De sub komt overigens bij jullie vandaan  ;D

Welke Finals heb je?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Deleted User

De 400i, mijn aparte luisterruimte is beperkt in de ruimte... 3.25 breed en 5 lang..

Aurora13

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

LittleNinja

Ik heb nog steeds een bizar prettig klinkende combi van Lyngdorf en Thiel in mijn hoofd.... :inlove:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Deleted User

Quote from: Aurora13 on February 22, 2012, 08:57:13
Mooie combi! ;D

Ja, ik denk dat ik hier wel erg lang naar kan luisteren. De DPA-1 stuurt nu nog even de eindversterker van een Marantz PM7001KI aan, die de Finals 400i aansturen. Roomperfect doet fantastisch werk in mijn ruimte. Straks stuurt de DPA-1 ongebalanceerd mijn Velodyne SPL-1200 Ultra aan, en gebalanceerd de SDA2175 aan..... (Weet alleen nog niet met welke gebalanceerde bekabeling...)
en die dus weer de Finals 400i....

Zelfs mijn vrouw is boven al eens komen luisteren... en dat wil wat zeggen :clapping:

Aurora13

Had gister nog keurig contact met Lyngdorf over de mogelijkheid om mijn TacT's te vervangen voor Lyngdorf's TDAI-2200. En keurig geholpen en toen vroeg hij waar ik drie TDAI-2200 wilde gaan kopen, aangezien Lyngdorf ze niet meer maakt.

Ik zei dat ik dat niet wist en vroeg waarom dit was. Hierbij het antwoord:


Due to some discontinued key components . . so we had to stop producing them.
And start developing new products . .

And no, . . I cannot yet inform about these ;) (I think I could guess your next question . . )

Once we can, we will make it public on the Lyngdorf Audio Website.


Ben erg benieuwd! :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Staaled

Quote from: Aurora13 on July 31, 2012, 09:12:45
Had gister nog keurig contact met Lyngdorf over de mogelijkheid om mijn TacT's te vervangen voor Lyngdorf's TDAI-2200. En keurig geholpen en toen vroeg hij waar ik drie TDAI-2200 wilde gaan kopen, aangezien Lyngdorf ze niet meer maakt.

Ik zei dat ik dat niet wist en vroeg waarom dit was. Hierbij het antwoord:


Due to some discontinued key components . . so we had to stop producing them.
And start developing new products . .

And no, . . I cannot yet inform about these ;) (I think I could guess your next question . . )

Once we can, we will make it public on the Lyngdorf Audio Website.


Ben erg benieuwd! :)
Zeer waarschijnlijk de Wolfson DAC.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Weet iemand of een interne DAC in de Lyngdorf apparaten modulair zijn. Met andere woorden, zijn ze in de toekomst te vervangen door betere dacs door vernieuwde inzichten? Ik heb dus de DPA-1 EN SDA2175 ;D Zo heeft de Millenium versterker ook een upgrade gehad, dacht ik..