Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik luister altijd complete albums eigenlijk, hup nooit van het ene nummer naar het andere, NOOIT! Maar zoals aangegeven, dat verschilt per persoon.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on September  6, 2011, 15:34:02
Ik luister altijd complete albums eigenlijk, hup nooit van het ene nummer naar het andere, NOOIT! Maar zoals aangegeven, dat verschilt per persoon.
dat ligt bij mij heel erg aan het album. sommige albums zijn ook daadwerkelijk gemaakt om in 1 keer te beluisteren (gapless, een bepaalde, bedoelde flow). andere bestaan voor mijn gevoel meer uit hapklare brokjes, hits en de rest is bewuste restinvulling. de eerste luister ik integraal, bij de tweede kies ik de nummers. bij een nieuw album luister ik overigens altijd een aantal keer het hele album.

het heeft ook wel met mijn stemming te maken. bij een behangmood shuffel ik en internet ik ondertussen bijvoorbeeld. bij een bewust gekozen album gaan de ogen dicht en ben ik een met de muziek. ik vind het mooie van streaming dat je makkelijk voor allebei kan kiezen. de keus tussen behang of album ligt echter bij de luisteraar, niet bij de weergever!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Quote from: Bas Akkerman on September 25, 2011, 11:13:16
bij een bewust gekozen album gaan de ogen dicht en ben ik een met de muziek.

Op welke set doe je dit dan Bas?


Quote
Stereo: Nog helemaal niks, maar de komende periode wordt dit wellicht gevuld...

;)

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Staaled

Komkommertijd ligt achter ons dus ik zou gaarne keihard nieuws vernemen. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Quote from: Hipster on September 25, 2011, 14:39:04
Komkommertijd ligt achter ons dus ik zou gaarne keihard nieuws vernemen. :P
We zitten nog bij reply 742 en 745 van deze thread  :D

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Quote from: S@m on September 25, 2011, 11:17:04
Op welke set doe je dit dan Bas?
;)
Een laptoppie en een Grado SR80. Een kinderhand is gauw gevuld, zou je zeggen. In mijn geval weet ik het zo net nog niet...

Quote from: AbZ on September 25, 2011, 15:10:16
We zitten nog bij reply 742 en 745 van deze thread  :D
Mijn vrouw zegt wel eens dat ik "als een zombie" achter de computer zit. Hopelijk bedoelt ze dat niet zó letterlijk!

On topic: zie op de site dat het laatste nieuwsitem van november vorig jaar dateert. Dus die zomer- dan wel winterstop duurt al wel even...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on September 25, 2011, 16:29:58
Een laptoppie en een Grado SR80. Een kinderhand is gauw gevuld, zou je zeggen. In mijn geval weet ik het zo net nog niet...
Is toch prima, als je daarmee al 'één met de muziek' kan worden?  Of streef je naar nul?

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on September 25, 2011, 16:36:45
Is toch prima, als je daarmee al 'één met de muziek' kan worden?  Of streef je naar nul?
Ik kan er ook mee van muziek genieten, absoluut! En dan schakel ik even de vele minpunten van deze "set" uit. Om het bruggetje weer met dit topic te maken, Lyngdorf probeert die minpunten (in de akoestiek) natuurlijk ook te verzachten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Op de meest recente prijslijst van Lyngdorf ontbreekt de TDAi-2200.
Navraag gaf dat een opvolger idd voor 2012 gepland is.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Ik had toevallig een uitgebreide demonstratie gehoord afgelopen vrijdag. Zeer onder de indruk.  Bij de dealer wisten ze (nog) van niets mbt vervanging van de Lyngdorf (Roomperfect) versterkers. Ware het niet dat ze vanaf 2006 op de markt zijn en de laatste upgrade in 2009 is geweest. Een seriele poort voor upgrades is ook niet meer van deze tijd.

Ook ik ben benieuwd... Iemand meer info?

Charlemagne

Soms weet een Hipster meer dan een jazzman, of een dealer!  ;D Lyngdorf is traag met het vernieuwen van de productlijn. Maar als het gewoon goed klinkt is dat misschien ook niet zo nodig. De CD-speler schijnt wel vervangen te gaan worden. Ik geniet hier gewoon nog van de 'oude' CD-1. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Staaled

Quote from: Charlemagne on October  4, 2011, 23:51:38
Soms weet een Hipster meer dan een jazzman, of een dealer!  ;D Lyngdorf is traag met het vernieuwen van de productlijn. Maar als het gewoon goed klinkt is dat misschien ook niet zo nodig. De CD-speler schijnt wel vervangen te gaan worden. Ik geniet hier gewoon nog van de 'oude' CD-1. ChM
;D

Mijn wens is dat het Lyngdorf goed gaat en blijft gaan.
Helaas geen HT producten, maar TDAi kan beter.
Klinkt nog steeds erg goed en is uniek in zijn soort ,er zijn echter inmiddels weer betere DAC's en zaken als netwerk - en USB-audio. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Shorty

Quoteer zijn echter inmiddels weer betere DAC's en zaken als netwerk - en USB-audio.  8)

... en HDMI Audio-uitgangen......  :nopompom:

Maar Lyngdorf zal nu z'n handen wel vol hebben aan het verbouwen van RAF.  :smile ;D

VrGr,

Bart J

edonck

Goedemiddag allemaal,

Ik was van mening dat Lyngdorf de opvolger van de CD-1 in september jl. zou introduceren maar ik kom nergens iets tegen.
Weet iemand al iets van de opvolgers van de 2200, en of de TDA-2175 ook wordt vervangen en wanneer dat gaat gebeuren?
Ik kan er niets over vinden.



Gr.
Ed

Deleted User

Hoi Ed,

De TDAI-4400 schijnt gepland te zijn. Ook ik kan het nergens officieel bevestigd vinden.


Staaled

Quote from: jazzman on November  5, 2011, 12:27:05
Hoi Ed,

De TDAI-4400 schijnt gepland te zijn. Ook ik kan het nergens officieel bevestigd vinden.


4400 zou op meer "sap" kunnen duiden ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Ik heb van een dealer begrepen dat de TDAI-2200 samengevoegd gaat worden met de SDA 2175 met de nieuwe naamgeving TDAI-4400. Prijs: onbekend

Staaled

Quote from: jazzman on November  5, 2011, 18:06:33
Ik heb van een dealer begrepen dat de TDAI-2200 samengevoegd gaat worden met de SDA 2175 met de nieuwe naamgeving TDAI-4400. Prijs: onbekend
Da's dus een 4 kanaals amp.
Hmmm.
Zou pas echt mooi zijn als je 2 fronts en 2 surrounds kunt aansturen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Of 2 keer 2 stereo zoals de meeste geintergreerde.... ;D Even serieus.. ben echt benieuwd wat er gaat gebeuren. Ben echt onder de indruk van RoomPerfect, gezien mijn luisterruimte. Sprak gister iemand die problemen heeft gehad met upgrade via de seriele poort, de RP-1 moest terug naar de dealer...... Onze laptops hebben geen seriele poort meer.

Dat is de reden waarom ik wacht en Lyngdorf in de gaten houdt....

edonck

Ok, ik hoop wel dat ze het principe met 2 woofers, door een aparte versterker aangestuurd, handhaven...

Deleted member

Ik zag zojuist dat er een nieuwe firmware is voor de TDAi2200, versie 3.8. De update lijkt echter niet zo spannend maar zal 'm van de week eens installeren.

Quoterelease 3.8 2011 11/01:
- Minor bugfixes

Charlemagne

Quote from: Antoine on November 17, 2011, 23:13:25
Ik zag zojuist dat er een nieuwe firmware is voor de TDAi2200, versie 3.8. De update lijkt echter niet zo spannend maar zal 'm van de week eens installeren.

Wat is je bron? De website van Lyngdorf vermeldt niets over een nieuwe firmware. En daar verwacht ik het toch te kunnen downloaden. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■