Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

S@m

Quote from: garmtz on August 31, 2011, 11:37:27
Ik ga niet voor charme, ik ga voor gemak en geluidskwaliteit. Als ik charme wil, zet ik wel een LP op...

Zo heeft ieder wat wils... ;)

rtdigit

Gisteren toevallig een mailtje gestuurd aan Lyngdorf over streaming audio. Wilde de antwoorden toch even delen:

- Media server (ala Linn) staat voor niet op de planning
- er zal voor de huidige TDA 2200 geen USB module ontwikkeld worden (was ik zelf nogal benieuwd naar, want zou toch mooi zijn als ik mijn Mac Mini via USB direct op mijn Lyngdorf kon aansluiten)
- USB inputs zullen bij de volgende generatie versterkers beschikbaar zijn (gepland voor 2012)

Mogen we op basis van het laatste antwoord misschien concluderen dat Lyngdorf wel wat ziet in het gebruik van een pc/mac als kwalitatief goede media server?!


S@m

Quote from: rtdigit on August 31, 2011, 12:02:37
Mogen we op basis van het laatste antwoord misschien concluderen dat Lyngdorf wel wat ziet in het gebruik van een pc/mac als kwalitatief goede media server?!



Of omdat er vraag naar is en Lyngdorf graag wil verkopen?

Staaled

USB is lomp en omslachtig in vergelijk met netwerkaudio.

@ Sam :
de charme zit in de veelzijdigheid/toegankelijkheid .
Ik heb niet eerder zo veel geluisterd/gespeeld. :headbanging:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Quote from: S@m on August 31, 2011, 11:07:50
Luisterend naar muziek met een iPad op je schoot heeft zo verd*md weinig charme....

Met een veel te klein CD hoesje op schoot ook niet.. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

S@m


eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Aurora13

Quote from: garmtz on August 31, 2011, 10:49:32
...De beste manier om een CD af te spelen is hem te rippen... ;D

:o En dat uit de mond van Garmt!  ;) ;D :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mtissink

Maar wel de waarheid en waar we heen gaan uiteindelijk (denk/hoop ik!)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Midcall

Quote from: mtissink on September  5, 2011, 09:57:17
Maar wel de waarheid en waar we heen gaan uiteindelijk (denk/hoop ik!)
Toch zijn er wereldwijd vorig jaar na lange periodes van daling weer meer cd's verkocht dan het jaar daarvoor. Dus helemaal hopeloos is het nog niet wat betreft de cd's. Gelukkig maar, want streaming vergroot alleen maar de 'behang'-factor van muziek naar mijn mening.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

hifihenk

Quote from: Midcall on September  5, 2011, 11:16:23
Toch zijn er wereldwijd vorig jaar na lange periodes van daling weer meer cd's verkocht dan het jaar daarvoor. Dus helemaal hopeloos is het nog niet wat betreft de cd's.

De meeste muziek die ik stream heb ik gekocht op CD, geript en op mijn NAS gezet. De relatie streamen en dalende CD verkoop begrijp ik niet.

Er is natuurlijk wel een duidelijke relatie tussen muziek downloads en CD Verkoop. Helaas is de meeste muziek nog niet in een goede kwaliteit te downloaden, we moeten het nog een tijdje met CD's doen.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Midcall

Quote from: hifihenk on September  5, 2011, 11:46:45
De meeste muziek die ik stream heb ik gekocht op CD, geript en op mijn NAS gezet. De relatie streamen en dalende CD verkoop begrijp ik niet.

Er is natuurlijk wel een duidelijke relatie tussen muziek downloads en CD Verkoop. Helaas is de meeste muziek nog niet in een goede kwaliteit te downloaden, we moeten het nog een tijdje met CD's doen.

Streaming is het afspelen van muziekfiles zonder geluidsdrager. Het ligt dus voor de hand dat muziek zonder geluidsdrager wordt gekocht (iTunes e.d.) en het vereenvoudigt de afspelen van (il)legaal gedownloade muziek, dus de relatie streaming en cd-verkopen lijkt me een vrij logische.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

eddy135

Quote from: Midcall on September  5, 2011, 12:19:47
Streaming is het afspelen van muziekfiles zonder geluidsdrager. Het ligt dus voor de hand dat muziek zonder geluidsdrager wordt gekocht (iTunes e.d.) en het vereenvoudigt de afspelen van (il)legaal gedownloade muziek, dus de relatie streaming en cd-verkopen lijkt me een vrij logische.
De relatie streaming - behang factor lijkt me daarentegen niet logisch; althans, niet uit bovenstaande... ???
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Charlemagne

Quote from: eddy135 on September  5, 2011, 14:00:27
De relatie streaming - behang factor lijkt me daarentegen niet logisch; althans, niet uit bovenstaande... ???
Die relatie zie ik ook niet! Ik stream me hier suf en ik heb zelden zo intens genoten van de oceaan aan onontdekte muziek de laatste tijd. Naar een streamer kun je echt ook luisteren en intussen met de iPad (die dienst doet als AB) van alles opzoeken over uitvoerenden op het www. Heerlijk! Geen geleuter, zoals bij de radio. Geen reclameblokken! De hele wereld aan info bij de hand. Wat wil je nog meer? Ja, flac's als streams via Spotify! Er blijft wat te wensen over. Ik wil wel zo'n Lyngdorf-streamert, als die ooit komt. Past mooi in mijn set...ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Midcall

Quote from: eddy135 on September  5, 2011, 14:00:27
De relatie streaming - behang factor lijkt me daarentegen niet logisch; althans, niet uit bovenstaande... ???
Bij een grote meerderheid die aan het streamen is geslagen bemerk ik dat ze zelden nog nog nummers van begin tot eind luisteren, laat staan een heel album. Terwijl het ene nummer nog speelt wordt al naarstig naar het volgende nummer gezocht waarbij de aandacht is verslapt bij datgene wat er speelt. Die aandacht ligt dan meer bij de afstandsbediening die in de hand ligt (dit kan bijv ook een Ipad zijn). De zap-cultuur, het gevolg van steeds meer bedieningsgemak, zie je dus niet alleen bij tv, maar begint steeds meer gemeengoed te worden met muziek. Ook mede hierdoor het succes van spotify, we willen allemaal onbeperkt toegang tot alle mogelijke muziek, terwijl men niet echt meer doorheeft dat men hierdoor meer tijd kwijt is met zoeken naar wat hij STRAKS wil luisteren, dan het luisteren zelf. En zo is muziek dmv streaming meer tot behang geworden dan een 'beleving' zoals gebruikelijk.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Alex Groningen

Quote from: Midcall on September  6, 2011, 00:39:06
Bij een grote meerderheid die aan het streamen is geslagen bemerk ik dat ze zelden nog nog nummers van begin tot eind luisteren, laat staan een heel album. Terwijl het ene nummer nog speelt wordt al naarstig naar het volgende nummer gezocht waarbij de aandacht is verslapt bij datgene wat er speelt. Die aandacht ligt dan meer bij de afstandsbediening die in de hand ligt (dit kan bijv ook een Ipad zijn). De zap-cultuur, het gevolg van steeds meer bedieningsgemak, zie je dus niet alleen bij tv, maar begint steeds meer gemeengoed te worden met muziek. Ook mede hierdoor het succes van spotify, we willen allemaal onbeperkt toegang tot alle mogelijke muziek, terwijl men niet echt meer doorheeft dat men hierdoor meer tijd kwijt is met zoeken naar wat hij STRAKS wil luisteren, dan het luisteren zelf. En zo is muziek dmv streaming meer tot behang geworden dan een 'beleving' zoals gebruikelijk.

+1

Dit is dus ook wat ik vaak merk bij mensen die aan het streamen zijn.

Charlemagne

Die 'zapcultuur' ken ik ook wel bij mensen met een grote CD-collectie. Het heeft m.i. meer met gedrag te maken, dan met streaming op zich. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

skyfox

Quote from: Midcall on September  6, 2011, 00:39:06
Bij een grote meerderheid die aan het streamen is geslagen bemerk ik dat ze zelden nog nog nummers van begin tot eind luisteren, laat staan een heel album. Terwijl het ene nummer nog speelt wordt al naarstig naar het volgende nummer gezocht waarbij de aandacht is verslapt bij datgene wat er speelt. Die aandacht ligt dan meer bij de afstandsbediening die in de hand ligt (dit kan bijv ook een Ipad zijn). De zap-cultuur, het gevolg van steeds meer bedieningsgemak, zie je dus niet alleen bij tv, maar begint steeds meer gemeengoed te worden met muziek. Ook mede hierdoor het succes van spotify, we willen allemaal onbeperkt toegang tot alle mogelijke muziek, terwijl men niet echt meer doorheeft dat men hierdoor meer tijd kwijt is met zoeken naar wat hij STRAKS wil luisteren, dan het luisteren zelf. En zo is muziek dmv streaming meer tot behang geworden dan een 'beleving' zoals gebruikelijk.

Zelf stel ik altijd een playlist samen van nummers die ik wil horen of ik zet de streamer op shuffle, evt met een opgave van genre. En luisteren maar. Ik denk dat er zat streamende mensen zijn die het net zo doen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Staaled

Wat ik vaak bij mensen met een "spinner" merk is dat ze in hetzelfde rijtje schijfjes blijven zoeken/hangen. ::)  ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Midcall

Quote from: Charlemagne on September  6, 2011, 08:56:44
Die 'zapcultuur' ken ik ook wel bij mensen met een grote CD-collectie. Het heeft m.i. meer met gedrag te maken, dan met streaming op zich. ChM
Ja, natuurlijk, we hebben het hier toch om gedrag? Zappen = gedrag. Zapcultuur is alleen mogelijk bij bedieningsgemak, en hoe groter het bedieningsgemak, hoe groter de zapcultuur, en een afnemend geduld om zaken gewoon zijn beloop te laten gaan. Leuk, die duizenden albums beschikbaar onder de vinger, maar hoeveel albums worden nog de kans gegeven om in kwaliteit te groeien naar mate je ze meerdere keren luistert? Eerste keer luisteren en het het ligt nog niet helemaal lekker, hup... ZAP... volgend album om nooit meer terug te keren naar het album die na 3 of 4 keer luisteren toch helemaal geweldig blijkt te zijn en dan wel 20 of 100 keer draaien, of zoals Hipster aangeeft, blijven hangen bij dat album.

Op macro niveau (maar daarmee dwaal ik wel wat ver af van het topic), omdat muziek steeds meer een behangfunctie krijgt in onze maatschappij, mede ingegeven vanwege de makkelijke en goedkope (meestal gratis) beschikbaarheid dmv downloads daalt de behoefte ook bij mensen om te investeren in echt goede geluidsweergave. Dit is mijn inziens ook de reden van de nu al jaren aan de gang zijnde krimp in de hifi markt. Als men niet zich meer zo verbonden voelt met muziek en de diepgaande beleving hiervan, dan verdwijnt ook de behoefte die belevenis te optimaliseren. Het is immers maar een beetje behang. Behang waar door de behangmakers dan ook maar bitter weinig aan de kwaliteit wordt gedaan, wat de visieuze circel alleen maar versterkt.

Maargoed, voor velen is de zapcultuur geen bezwaar (anders vertoonden ze dit gedrag ook niet denk ik dan maar) en zal het uiteindelijk wel een generatie verschil blijken te zijn, ieder zijn plezier zeg ik dan maar.

http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Staaled

Midcall , ik kan mij vinden in je "behangfunctie" betoog.

Persoonlijk ervaar en gebruik ik streamen juist om mijn eigen collectie en nieuwe muziek te ontsluiten.
En dus meer te ontdekken en ervaren.
Schijfjes "dwingen" , terwijl streamen een keuze biedt.
Aan een ieder hoe daar mee om te gaan. :music:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

edonck

Goedemiddag allemaal,

Een paar posten terug werd er een opmerking gemaakt over nieuwe Lyngdorf modellen in 2012.
Is er al iets over bekend wanneer deze modellen worden geïntroduceerd en of dat de geluidskwaliteit spectaculair beter zal worden, ik kan me dat laatste nl. moeilijk voorstellen...

Midcall

Quote from: Hipster on September  6, 2011, 12:56:26
Midcall , ik kan mij vinden in je "behangfunctie" betoog.

Persoonlijk ervaar en gebruik ik streamen juist om mijn eigen collectie en nieuwe muziek te ontsluiten.
En dus meer te ontdekken en ervaren.
Schijfjes "dwingen" , terwijl streamen een keuze biedt.
Aan een ieder hoe daar mee om te gaan. :music:


200% mee eens.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

eddy135

Quote from: Midcall on September  6, 2011, 11:55:10

Op macro niveau (maar daarmee dwaal ik wel wat ver af van het topic), omdat muziek steeds meer een behangfunctie krijgt in onze maatschappij, mede ingegeven vanwege de makkelijke en goedkope (meestal gratis) beschikbaarheid dmv downloads daalt de behoefte ook bij mensen om te investeren in echt goede geluidsweergave. Dit is mijn inziens ook de reden van de nu al jaren aan de gang zijnde krimp in de hifi markt. Als men niet zich meer zo verbonden voelt met muziek en de diepgaande beleving hiervan, dan verdwijnt ook de behoefte die belevenis te optimaliseren. Het is immers maar een beetje behang. Behang waar door de behangmakers dan ook maar bitter weinig aan de kwaliteit wordt gedaan, wat de visieuze circel alleen maar versterkt.


Dat klopt wel, idd.
Geldt niet voor mij, overigens, afgezien van wel of niet streamen...


Quote from: Hipster on September  6, 2011, 12:56:26


Persoonlijk ervaar en gebruik ik streamen juist om mijn eigen collectie en nieuwe muziek te ontsluiten.
En dus meer te ontdekken en ervaren.
Schijfjes "dwingen" , terwijl streamen een keuze biedt.
Aan een ieder hoe daar mee om te gaan. :music:


+1
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN