Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: garmtz on February  8, 2011, 13:52:55
Ze kondigden op hifi.nl een software update aan:

http://www.hifi.nl/nieuws/43054/Firmware-voor-Lyngdorf.html

Verder kan ik alleen zeggen dat Peter Lyngdorf vooral bezig is geweest met Steinway/Lyngdorf en dat daar een aantal zeer spannende producten voor uit gaan komen (en duur). Wellicht is nu Lyngdorf weer aan de beurt?
die zit er hier al in. ;D

trickle down :(.......let it pour   :popcorn:.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

dijle

Quote from: garmtz on February  8, 2011, 13:52:55
Ze kondigden op hifi.nl een software update aan:

http://www.hifi.nl/nieuws/43054/Firmware-voor-Lyngdorf.html

Deze heb ik recent ook zien voorbijkomen op audioforum.be .  Echter, die nieuwe firnmware blijkt van 2009 te zijn?  Waarom staat dit bericht dan nu op hifi.nl en audioforum.be?  "Als we niks nieuws te melden hebben, dan gooien we er gewoon wat oud nieuws tegen aan"?

garmtz

Quote from: dijle on February  8, 2011, 14:02:02
Deze heb ik recent ook zien voorbijkomen op audioforum.be .  Echter, die nieuwe firnmware blijkt van 2009 te zijn?  Waarom staat dit bericht dan nu op hifi.nl en audioforum.be?  "Als we niks nieuws te melden hebben, dan gooien we er gewoon wat oud nieuws tegen aan"?

Inderdaad, zoiets zal het zijn... Verbaasde mij ook een beetje eerlijk gezegd.

edonck

Goedemiddag,

Zo snap ik ook niet helemaal waarom er op Lyngdorf.com wordt vermeld dat de cd-1 niet meer wordt geleverd maar op de Nederlandse site wordt daar met geen woord over gerept.
Is de speler nou wel of niet meer leverbaar?

Staaled

Quote from: edonck on February 10, 2011, 13:14:56
Goedemiddag,

Zo snap ik ook niet helemaal waarom er op Lyngdorf.com wordt vermeld dat de cd-1 niet meer wordt geleverd maar op de Nederlandse site wordt daar met geen woord over gerept.
Is de speler nou wel of niet meer leverbaar?
Speler wordt niet meer gemaakt.
Zou kunnen dat de NL distributeur nog eea heeft staan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Bestaat toch al enige tijd, dit systeem.

Kennelijk acht Lyngdorf nu pas weer de tijd rijp om er mee te "showen".
Lyngdorf stond er ook mee op de ISE dit jaar, zo heb ik vernomen.
Zelf echter nooit beluisterd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Klopt, maar zoals ik al zei 't is een meer een 'achtergrondartikel' en geen review van 't systeem zelf.

En voor diegenen die 't nog niet wisten Steinway Lyngdorf heeft inmiddels een hele lijn van luidsprekers en apparatuur waaronder een surround sound processor met bijbehorende digitale versterkers.

LittleNinja

Quote from: Antoine on April 27, 2011, 09:58:03
Klopt, maar zoals ik al zei 't is een meer een 'achtergrondartikel' en geen review van 't systeem zelf.

En voor diegenen die 't nog niet wisten Steinway Lyngdorf heeft inmiddels een hele lijn van luidsprekers en apparatuur waaronder een surround sound processor met bijbehorende digitale versterkers.

Kan ik niet vinden op de site... ???
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Deleted member

Heb je gekeken op de Steinway Lyngdorf site of op de Lyngdorf site want op die laatste vindt je 'm niet inderdaad! ;)

http://www.steinwaylyngdorf.com/Component_Overview-34.aspx

Deleted member

En dan zo maar uit 't niets een review van een aantal Lyngdorf/Steinway Lyngdorf systemen: http://www.hifi.nl/recensies/4443/Lyngdorf-en-Steinway-Lyngdorf-Scandinavische-precisie-met-muzikaal-hart.html

Eén nieuwtje werd er met ons gedeeld: "De later dit jaar te vervangen CD1 cd-speler dient als digitaal loopwerk"

bmateijsen

Er zijn meer nieuwtjes, maar die worden binnenkort aangekondigd ;).

Staaled

Quote from: Antoine on August 31, 2011, 00:48:47
En dan zo maar uit 't niets een review van een aantal Lyngdorf/Steinway Lyngdorf systemen: http://www.hifi.nl/recensies/4443/Lyngdorf-en-Steinway-Lyngdorf-Scandinavische-precisie-met-muzikaal-hart.html

Eén nieuwtje werd er met ons gedeeld: "De later dit jaar te vervangen CD1 cd-speler dient als digitaal loopwerk"

Ik heb ergens opgepikt dat Peter Lyngdorf zich idd weer meer met Lyngdorf zelf aan het bemoeien is.
Een HT processor komt er niet, maar een streaming oplossing zou al mooi zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: bmateijsen on August 31, 2011, 08:30:29
Er zijn meer nieuwtjes, maar die worden binnenkort aangekondigd ;).
Ben nú al benieuwd. :-\  ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

1 ding is zeker... ik heb geen streaming oplossing gezien, maar ik denk dat ze dat voorlopig ook nog beter aan andere kunnen overlaten.

Staaled

Quote from: bmateijsen on August 31, 2011, 08:35:41
1 ding is zeker... ik heb geen streaming oplossing gezien, maar ik denk dat ze dat voorlopig ook nog beter aan andere kunnen overlaten.

ik denk dan ook meer aan een module.
ze zullen toch niet een CD-loopwerk gaan brengen in deze tijd?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Hipster on August 31, 2011, 08:38:16
ik denk dan ook meer aan een module.
ze zullen toch niet een CD-loopwerk gaan brengen in deze tijd?

Dat zou voor Lyngdorf gebruikers fijn zijn, maar dat wordt nu in ieder geval niet uitgebracht.
De CD-1 wordt vervangen volgens het bericht hierboven ;)

Staaled

Quote from: bmateijsen on August 31, 2011, 08:40:00
Dat zou voor Lyngdorf gebruikers fijn zijn, maar dat wordt nu in ieder geval niet uitgebracht.
De CD-1 wordt vervangen volgens het bericht hierboven ;)
OK ,denk ik aan PWT van PSaudio.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m

Quote from: Hipster on August 31, 2011, 08:44:46
OK ,denk ik aan PWT van PSaudio.

Ik denk aan een andere dedicated cd speler. Ieder gerenommeerd merk maakt nog steeds dedicated cd spelers, doen ze niet voor niets en gelijk hebben ze  ;)

Staaled

Quote from: S@m on August 31, 2011, 08:48:07
Ik denk aan een andere dedicated cd speler. Ieder gerenommeerd merk maakt nog steeds dedicated cd spelers, doen ze niet voor niets en gelijk hebben ze  ;)
Niet ieder. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Noem Linn maar niet gerenommeerd... Linn ziet de toekomst en die is niet gebaseerd op CD... Ook natuurlijk een pragmatische keuze: loopwerken zijn duur en gaan stuk, steeds sneller zelfs. De beste manier om een CD af te spelen is hem te rippen... ;D

S@m

Quote from: garmtz on August 31, 2011, 10:49:32
Noem Linn maar niet gerenommeerd... Linn ziet de toekomst en die is niet gebaseerd op CD... Ook natuurlijk een pragmatische keuze: loopwerken zijn duur en gaan stuk, steeds sneller zelfs. De beste manier om een CD af te spelen is hem te rippen... ;D

Luisterend naar muziek met een iPad op je schoot heeft zo verd*md weinig charme....

garmtz

Quote from: S@m on August 31, 2011, 11:07:50
Luisterend naar muziek met een iPad op je schoot heeft zo verd*md weinig charme....

Ik ga niet voor charme, ik ga voor gemak en geluidskwaliteit. Als ik charme wil, zet ik wel een LP op...