Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

Faxe, LD001 and 4 Guests are viewing this topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Is in vertrouwen verteld en wordt dus verder niet over gecommuniceerd. Komt overigens direct van Lyngdorf en niet via een omweg.

Groet,

Bjorn

Deleted member

Quote from: bmateijsen on August 27, 2010, 18:26:29
Heb hoop.... inmiddels weten wij wel wat meer van de achtergrond en inmiddels weten we ook wat er nog op de rol staat ;).


Goed nieuws! Ik ga maar vast weer sparen dan!  ;D

PS: de communicatie van die Denen moet echt beter worden...een jaar lang je site niet updaten is natuurlijk 'not done'!  ;)

Staaled

Quote from: bmateijsen on August 27, 2010, 18:26:29
Heb hoop.... inmiddels weten wij wel wat meer van de achtergrond en inmiddels weten we ook wat er nog op de rol staat ;).

Even vooropgesteld dat ik een liefhebber van de producten ben.
Maar Lyngdorf heeft het al eerder gedaan,
producten aankondigen om vervolgens de stekker er uit te trekken. :nopompom:

Bjorn,
ik hoop dat je gelijk krijgt. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Antoine on August 27, 2010, 18:55:57
Goed nieuws! Ik ga maar vast weer sparen dan!  ;D

PS: de communicatie van die Denen moet echt beter worden...een jaar lang je site niet updaten is natuurlijk 'not done'!  ;)

Er valt op dit moment weinig up-te-daten.
Verder zijn de komende veranderingen niet meer dan verder bouwen van de lijn. Verwacht geen drastische dingen op dit moment.

Xander32

Volgmodus op: AAN !
Het zal mij benieuwen. Onderwijl nog zeer content met de CD-1.

Allicht in de toekomst de bijpassende versterking, al ben ik ook nog zeer content met de MF A5 en diens samenspel met de CD-1  ::).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

)p(

Quote from: bmateijsen on August 27, 2010, 19:50:46
Er valt op dit moment weinig up-te-daten.
Verder zijn de komende veranderingen niet meer dan verder bouwen van de lijn. Verwacht geen drastische dingen op dit moment.

Werkt Texas Instruments eigenlijk nog aan de verdere ontwikkeling van de equibit technologie waarvan de Lynforf verstekers gebruik maken?

skoebiedoe

Quote from: bmateijsen on August 27, 2010, 19:50:46
Er valt op dit moment weinig up-te-daten.
Verder zijn de komende veranderingen niet meer dan verder bouwen van de lijn. Verwacht geen drastische dingen op dit moment.


Dus achtereen een paar 500 W klasse D versterkers mischien????

edonck

Het verder uitbouwen van de lijn?
Komt er een nieuwe cd speler van hen uit of is er een (betere) van een ander merk?
Ik vind wel dat ze hun productlijn, tenwij er uiteraard een opvolger komt, op deze manier incompleet maken.
Is de CD-1 per direct niet meer leverbaar of is hij nog enige tijd, vanwege voorraad, nog te krijgen?
Ik was nl van plan er een aan te schaffen rond maart 2011...

Shorty

Quote from: Hipster on August 27, 2010, 17:01:09
Ik hoop van niet. :devil:

Moet zijn : Roomperfect surroundprocessor met netwerk-audio. 8)
Maar ze willen maar niet gehoorzamen daar. :nowink:

Bijna maar niet helemáál correct.  :police: Het moet natuurlijk zijn: Roomperfect surroundprocessor met netwerk-audio en een insteekmodule voor DPA-1 en TDAI 2200, met HDMI-ingang voor aansluiten high-rez bronnen, daarbij inbegrepen DSD... 8)

VrGr,

Bart J.

Staaled

Quote from: Shorty on September  6, 2010, 13:34:21
Bijna maar niet helemáál correct.  :police: Het moet natuurlijk zijn: Roomperfect surroundprocessor met netwerk-audio en een insteekmodule voor DPA-1 en TDAI 2200, met HDMI-ingang voor aansluiten high-rez bronnen, daarbij inbegrepen DSD... 8)

VrGr,

Bart J.
Blij een verwante ziel in deze te vinden. :thumbs-up: :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Shorty

Afgelopen zaterdag is in Hilversum mijn DPA-1 van nieuwe firmware voorzien door Garmt, en ikzelf van een prima cappuccino door Bjorn. Die heb ik opgedronken op de bank, terwijl ik luisterde naar prima muziek op een fraai systeem van Electrocompaniet bron + versterkers op Sonus Faber (geen idee welke - Cremona?).
Prima service (alweer)!

In afwachting van wat er in Denemarken "op de rol staat", heb ik in 'Aankoopvragen en adviezen' een draadje geopend over het integreren van een Lyngdorf versterker in een surround set-up... Ik heb geen idee hoe dat op een elegante manier kan worden opgelost....  :unhappy:

VrGr,

Bart J.   

Shorty

Trouwens: ik neem aan dat bij de firmare update ook nieuwe voicing curves zijn geïnstalleerd? Zijn daar ergens grafieken van uit te printen die ik in het manual kan stoppen? Op de Lyngdorf website vind ik ze niet....  :wacko:

VrGr,

Bart J.

bmateijsen

Er is een specifieke voicing tool, waarmee je nieuwe voicings kan aanmaken en via de RS232 kan uploaden.
Als je daar iets van wil, wordt het weer cappuccino tijd ;D

Quote from: Shorty on September 21, 2010, 11:46:47
Trouwens: ik neem aan dat bij de firmare update ook nieuwe voicing curves zijn geïnstalleerd? Zijn daar ergens grafieken van uit te printen die ik in het manual kan stoppen? Op de Lyngdorf website vind ik ze niet....  :wacko:

VrGr,

Bart J.

Shorty

Tsja.... in principe wil ik die wel. Maar eerlijk gezegd luister ik altijd in 'Neutral'. Ik heb wel eens een ander voicing geprobeerd, maar geef toch de voorkeur aan rechte weergave. Dus laten we met die cappuccino nog even wachten tot ik (ooit) de S/PDIF-gemodde Oppo kom ophalen.  :coffee:  :D

VrGr,

Bart J.



Deleted member

Zo waar een update op de Lyngdorf site!  ;) Gaat alleen niet over Lyngdorf maar de KRK Ergo met Lyngdorfs RoomPerfect (een limited variant) aan boord. Die kenden we al!  ;)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eduard

Tja al ruim een jaar geen echt nieuws meer van lyngdorf zullen ze ooit nog met nieuwe betaalbare consumenten elektronica komen?

Eduard

Staaled

Quote from: bmateijsen on August 27, 2010, 18:35:09
Is in vertrouwen verteld en wordt dus verder niet over gecommuniceerd. Komt overigens direct van Lyngdorf en niet via een omweg.

Groet,

Bjorn
Mag er al iets over verteld worden ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Ze kondigden op hifi.nl een software update aan:

http://www.hifi.nl/nieuws/43054/Firmware-voor-Lyngdorf.html

Verder kan ik alleen zeggen dat Peter Lyngdorf vooral bezig is geweest met Steinway/Lyngdorf en dat daar een aantal zeer spannende producten voor uit gaan komen (en duur). Wellicht is nu Lyngdorf weer aan de beurt?