Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert - Jan

Quote from: bmateijsen on April 12, 2009, 09:23:27
Exact wat Audioloog zegt, dat programma gebruik je om de SDAi2175 van custom labels voor de inputs te voorzien. 

Bjorn,

Kunnen de TDAi 2200 inputs eigenlijk ook van custom labels voorzien worden?
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Deleted member

Quote from: Robert - Jan on October 18, 2009, 10:13:12
Bjorn,

Kunnen de TDAi 2200 inputs eigenlijk ook van custom labels voorzien worden?

Niet mogelijk, wel kun je kiezen uit een vrij uitgebreide lijst van presets (dus bijv. PC, TAPE 1, MD, LD, CD, etc. etc.)

Staaled

Quote from: garmtz on October 17, 2009, 23:00:48
Bass management, time alignment en waanzinnig goede A/D zitten al ingebouwd... ;)
Idd en zeer hoogstaand. :thumbs-up:

Waar blijft LFE ? ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robert - Jan

Jammer, de namen in de standaard ingebouwde lijst zijn net niet sprekend genoeg voor de rest van het gezin.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Deleted member

Weet iemand de "status" van Lyngdorf? Het ontbreken van nieuws, nieuwe produkten en site updates verbaast me! Ook las ik dat Blade Audio (die zich voorheen Lyngdorf UK noemde) stopt met Lyngdorf. Is het de crisis of hebben ze zich verslikt in het Steinway/Lyngdorf project?

Staaled

Quote from: Antoine on May 15, 2010, 13:24:01
Weet iemand de "status" van Lyngdorf? Het ontbreken van nieuws, nieuwe produkten en site updates verbaast me! Ook las ik dat Blade Audio (die zich voorheen Lyngdorf UK noemde) stopt met Lyngdorf. Is het de crisis of hebben ze zich verslikt in het Steinway/Lyngdorf project?
Heb geen nieuws in deze te melden.
Hoop dat ze overeind blijven, al vermoed ik het ergste. :confused:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joris1971

Quote from: Antoine on May 15, 2010, 13:24:01
Weet iemand de "status" van Lyngdorf? Het ontbreken van nieuws, nieuwe produkten en site updates verbaast me! Ook las ik dat Blade Audio (die zich voorheen Lyngdorf UK noemde) stopt met Lyngdorf. Is het de crisis of hebben ze zich verslikt in het Steinway/Lyngdorf project?

Misschien dat Bjorn of Garmt hier meer over kan vertellen?

Deleted member

Ik hoopte dat zij als dealer inderdaad wat meer zouden weten.

bmateijsen

Quote from: Antoine on May 16, 2010, 13:59:46
Ik hoopte dat zij als dealer inderdaad wat meer zouden weten.

Wij weten verder ook niets, maar zal wel aankomende week eens informeren wat de status is bij Lyngdorf.
Ik denk overigens niet dat Steinway/ Lyngdorf zorgt voor enige troubles, de reden hiervan is dat de financien bij Steinway vandaan komen en Lyngdorf de technologie levert ;).

Groet,

Bjorn

Deleted member


Xander32

Quote from: bmateijsen on May 16, 2010, 14:12:34
Wij weten verder ook niets, maar zal wel aankomende week eens informeren wat de status is bij Lyngdorf.
Ik denk overigens niet dat Steinway/ Lyngdorf zorgt voor enige troubles, de reden hiervan is dat de financien bij Steinway vandaan komen en Lyngdorf de technologie levert ;).

Groet,

Bjorn
En, ondertussen al wat nieuws te melden betreft de status van Lyngdorf?
Mij is opgevallen dat hun site al meer dan een week closed is (wegens "upgrading")  :unsure:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Nee, anders had ik het absoluut gemeld.

Groet,

Bjorn

Quote from: Xander32 on July 12, 2010, 20:39:43
En, ondertussen al wat nieuws te melden betreft de status van Lyngdorf?
Mij is opgevallen dat hun site al meer dan een week closed is (wegens "upgrading")  :unsure:.


Sander.

bmateijsen

Overigens is vandaag van de Benelux importeur een special page on-line gekomen bij hifi.nl: http://www.hifi.nl/lyngdorf

garmtz

En de website van Lyngdorf.com die nu offline is, zal echt binnenkort weer gewoon online zijn, heb ik uit extreem betrouwbare bron... ;)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

FFF

Ik heb al enige tijd problemen met mijn Lyngdorf CD-1

Hij zegt eigenlijk vrijwel altijd "no cd" als ik er een cd in stop.

Heb het al een hele tijd op z'n beloop gelaten, ik was druk en ik dacht ik moet hem eens schoonmaken.

In het begin moest ik de tray weleens open en dicht doen, maar de laatste tijd soms wel 10x en soms geef ik het cd luisteren dan maar op...

Zoals gezegd, ik dacht dat het alleen schoonmaken zou zijn. Ik heb de bovenplaat er af gehaal maar hij is brandschoon vanbinnen. Voor de zekerheid nog voorzichtig met perslucht schoongemaakt en een schoonmaak cd erin gehad. Helaas is het probleem nog steeds.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen, of zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?


ajbeefde

Quote from: garmtz on July 13, 2010, 16:26:51
En de website van Lyngdorf.com die nu offline is, zal echt binnenkort weer gewoon online zijn, heb ik uit extreem betrouwbare bron... ;)
Is er toch wat loos lijkt me, of heb ik dat mis?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Even terug naar de dealer, dit is gewoon niet goed en indien binnen garantie ook zo opgelost.
Waarschijnlijk heeft het niets te maken met vuil, maar is de servo niet goed.

Groet,

Bjorn

Nahpets

Quote from: bmateijsen on July 13, 2010, 20:33:57
Even terug naar de dealer, dit is gewoon niet goed en indien binnen garantie ook zo opgelost.

Buiten de garantie zal het toch ook wel zo opgelost worden? Alleen zal er dan een factuurtje aan hangen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Quote from: Nahpets on July 13, 2010, 20:38:31
Buiten de garantie zal het toch ook wel zo opgelost worden? Alleen zal er dan een factuurtje aan hangen.
Lijkt mij wel  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Quote from: Nahpets on July 13, 2010, 20:38:31
Buiten de garantie zal het toch ook wel zo opgelost worden? Alleen zal er dan een factuurtje aan hangen.

Niet zo letterlijk lezen ;D. Er had nog kosteloos moeten staan ;)

FFF

Quote from: bmateijsen on July 13, 2010, 20:33:57
Even terug naar de dealer, dit is gewoon niet goed en indien binnen garantie ook zo opgelost.
Waarschijnlijk heeft het niets te maken met vuil, maar is de servo niet goed.

Groet,

Bjorn

Ik zie dat hij 2 jaar en 4 mnd oud is.
Zou Lyngdorf moeilijk doen over de garantie?

Je mag toch eigenlijk verwachten dat een cd speler van dit bedrag langer dan 28mnd mee gaat?

Ik heb tevens 1.5 jaar geleden al een mail gestuurd naar de dealer, echter nooit een reactie op gehad (staat nog in m'n sent items).
Toen had ik al hetzelfde probleem maar dan in mindere mate.

Natuurlijk is het nalatenschap van mezelf, maar dat kwam door het bekende drukke leven, andere pioriteiten en het feit dat ik dacht dat het alleen om schoonmaken zou gaan... 

bmateijsen

Jammer dat zo'n dealer niet reageert :-/. Bel hem op en leg de zaak voor, het is aan hem en de importeur om dat verder te behandelen.

Groet,

Bjorn

Quote from: FFF on July 13, 2010, 22:51:31
Ik zie dat hij 2 jaar en 4 mnd oud is.
Zou Lyngdorf moeilijk doen over de garantie?

Je mag toch eigenlijk verwachten dat een cd speler van dit bedrag langer dan 28mnd mee gaat?

Ik heb tevens 1.5 jaar geleden al een mail gestuurd naar de dealer, echter nooit een reactie op gehad (staat nog in m'n sent items).
Toen had ik al hetzelfde probleem maar dan in mindere mate.

Natuurlijk is het nalatenschap van mezelf, maar dat kwam door het bekende drukke leven, andere pioriteiten en het feit dat ik dacht dat het alleen om schoonmaken zou gaan... 

Deleted member

Quote from: ajbeefde on July 13, 2010, 20:33:39
Is er toch wat loos lijkt me, of heb ik dat mis?

Dat is natuurlijk de vraag maar er staat dat de site down is voor een upgrade en dat lijkt me aannemelijk. Donderdag as. zijn ze weer in de lucht staat er nu. In eerste instantie zou dat afgelopen maandag zijn.

Ik ben benieuwd of er nog nieuwe produkten gepresenteerd gaan worden. :)

Charlemagne

Quote from: FFF on July 13, 2010, 20:25:56
Ik heb al enige tijd problemen met mijn Lyngdorf CD-1
Hij zegt eigenlijk vrijwel altijd "no cd" als ik er een cd in stop.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen, of zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad met mijn CD-1. Het bleek aan het loopwerk te liggen. Er is een serie CD-1 geproduceerd waarvan de loopwerken het na een tijd begeven. Bij mij is het vlot en soepeltjes door Lyngdorf opgelost. Ze hebben een nieuw loopwerk opgestuurd aan mijn leverancier die dat zelf simpel kon inbouwen. Alles zonder kostenplaatje. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■