Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Bjorn, Garmt

Heren hebben jullie enig idee of er dit jaar nog een opvolger gaat komen van de dpa-1?


Mvg
Eduard

garmtz

Quote from: eduard on March 22, 2009, 21:00:43
Bjorn, Garmt

Heren hebben jullie enig idee of er dit jaar nog een opvolger gaat komen van de dpa-1?


Mvg
Eduard


Geen idee. Zou ook niet weten waarom...

eduard

Garmt

De meeste audio componenten hebben na 1 en zeker na 2of 3 jaar wel een opvolger :).
Ik ben nog steeds van mening dat de dpa-1 een verbetering van mijn set zou zijn.
Alleen hij wordt er alleen helaas niet goedkoper :(.
Ook zie ik dpa-1 toch gedeeltelijk als een computer, roomperfect is in mijn ogen toch alleen maar een stukje software wat op een cpu draait.

Mvg,

Eduard


hifiman

Quote from: eduard on March 22, 2009, 23:13:46
Ook zie ik dpa-1 toch gedeeltelijk als een computer, roomperfect is in mijn ogen toch alleen maar een stukje software wat op een cpu draait.
Hetgeen niet wil zeggen dat de ontwikkelingskosten lager liggen, in tegendeel waarschijnlijk...

garmtz

Quote from: eduard on March 22, 2009, 23:13:46
Garmt

De meeste audio componenten hebben na 1 en zeker na 2of 3 jaar wel een opvolger :).
Ik ben nog steeds van mening dat de dpa-1 een verbetering van mijn set zou zijn.
Alleen hij wordt er alleen helaas niet goedkoper :(.
Ook zie ik dpa-1 toch gedeeltelijk als een computer, roomperfect is in mijn ogen toch alleen maar een stukje software wat op een cpu draait.

Mvg,

Eduard



De DPA-1 voldoet gewoon, waarom iets veranderen dat al goed is? RoomPerfect en de software blijven doorontwikkelen, dus ook daar staan zaken niet stil. Denk aan de nieuwe custom voicings.

Shorty

Als bezitter van een DPA-1 heb ik wel een wens: een HDMI-ingang die onder meer I2S accepteert, bijvoorbeeld....  :inlove:

VrGr,

Bart J.

bmateijsen

Het is een stereo-voorversterker... HDMI zie ik niet zo snel gebeuren. Maar er zit een prachtige AES-EBU op...



Quote from: Shorty on March 23, 2009, 12:12:35
Als bezitter van een DPA-1 heb ik wel een wens: een HDMI-ingang die onder meer I2S accepteert, bijvoorbeeld....  :inlove:

VrGr,

Bart J.

Shorty

Quote from: bmateijsen on March 23, 2009, 12:47:53
Het is een stereo-voorversterker... HDMI zie ik niet zo snel gebeuren. Maar er zit een prachtige AES-EBU op...




HDMI heeft een I2S-protocol. Als die universeel wordt toegepast dan zijn we eindelijk van dat idiote gedoe af dat Denonspelers alleen met Denonpré's communiceren, en Pioneers alleen met Pioneers, terwijl de rest van de mensheid gewoon pech heeft gehad.  >:D  Het zou bovendien de DPA-1 compatibel maken met moderne loopwerken als de PS Perfect Wave, en andere loopwerken (o.a. Sony) die HDMI-for-Audio toepassen.

Sinds ik de DPA-1 heb kan ik geen SACD's en DVD-A's meer afspelen, behalve via de pré-outs van mijn multichannelreceiver, analoog op m'n Lyngdorf. En dat klinkt nergens naar.....  :unhappy:

En o ja: de DPA-1 zou ook een HT-throughput moeten hebben. Nu moet ik bij surroundmuziek het volume helemaal opkrikken naar 86.8, en als ik daarna een cd'tje wilt luisteren maar ik vergeet het volume terug te draaien......  :crazy:

Dus mijn wenslijstje inzake de DPA-1 luidt nu:

1) universele ingang voor digitale bronnen met hoge resolutie, dus:
2) decoding van DVD-A en SACD [edit:] en de nieuwe Dolby en DTS high-rezformaten
3) HT-throughput

...en dat alles natuurlijk voor een habbekrats, maar vooral: in te bouwen in bestaande DPA-1's.  ;D

VrGr,

Bart J.

bmateijsen

Bart,

Via HDMI heb je nog wel meer problemen, zoals het feit dat bijna nog enkele machine de jitter goed onder controle heeft via HDMI. Dat zou je ook makkelijk kunnen oplossen. Daarnaast vraagt HDMI een vrij uitgebreide EDID vanwege HDCP.

Ach en SA-CD en DVD-A zijn eigenlijk zijn goed als dood ;D. Dat was een leuk idee, maar slecht uitgevoerd en Sony heeft SA-CD zelf ten onder gebracht...

Groet,

Bjorn

Shorty

Bjorn,

Precies: het is oplosbaar. Dus vort met de geit, zou ik de Denen willen toeroepen.  ;D  (YES, WE CAN!).

DVD-A is inderdaad dood & begraven, maar SACD leeft gewoon door, zij het op de waakvlam. En het zijn niet de minste merken die elk jaar weer nieuwe SACD-spelers uitbrengen.... Zelfs Sony heeft laatst weer een speler uitgebracht....  :o

VrGr,

Bart J.

bmateijsen

Quote from: Shorty on March 23, 2009, 16:54:23
Bjorn,

Precies: het is oplosbaar. Dus vort met de geit, zou ik de Denen willen toeroepen.  ;D  (YES, WE CAN!).

;D

QuoteDVD-A is inderdaad dood & begraven, maar SACD leeft gewoon door, zij het op de waakvlam. En het zijn niet de minste merken die elk jaar weer nieuwe SACD-spelers uitbrengen.... Zelfs Sony heeft laatst weer een speler uitgebracht....  :o

VrGr,

Bart J.

Spelers wel, maar software is nog mondjes maat, behalve op het gebied van klassiek..

Groet,

Bjorn

garmtz

Ik denk dat je dan meer aan een nieuw model moet denken, geen update van de DPA-1. En dat zal voorlopig niet aan de orde zijn denk ik.

eduard

Ik denk, dat ik helaas toch maar weer in de afwachtende houding ga zitten.
Ik wil over 2 jaar een gedeelte van mij surround set vernieuwen. En helaas past daar de dpa-1 niet zo goed in. Zeker nu de multi kanaals versies in de koelkast staat.

garmtz


dijle

Quote from: bmateijsen on March 23, 2009, 16:18:33
Ach en SA-CD en DVD-A zijn eigenlijk zijn goed als dood ;D. Dat was een leuk idee, maar slecht uitgevoerd en Sony heeft SA-CD zelf ten onder gebracht...

Wel grappig dit te lezen, na gisteren dit artikel op audioforum.be over Ken Ishiwata gelezen te hebben:

Quote
Onze Marantz ambassadeur zweert namelijk bij SACD en dus de DSD opnametechniek. Dixit Ishiwata: "DSD kan de muziek beter volgen, de bandbreedte en dynamiek is ook veel groter. Het resultaat is een veel muzikalere weergave met een vanzelfsprekende natuurlijkheid en toegenomen oplossend vermogen."

???

Shorty

Heu.....  :-[ nogal pijnlijk dat Ken (en/of D&M) 3 aparte stereovoorversterkers gebruikte om 5.1 weer te geven..... :-X

VrGr,

Bart J.

molle

Ben aan het proberen om nieuwe software te downloaden op mijn SDAi. Gewoon wat extra inputs eigenlijk. Maar telkens als ik dubbelklik op het icoon van Serialload krijg ik dit:


"An exception of class NilObjectException was not handled.
The application must shut down."

Hoe krijg ik dit verwijderd? Is dit een BUG ofzo?

Heb al 5 keer de software van Lyngdorf verwijderd en opnieuw geinstalleerd en krijg het steeds opnieuw.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

hifiman

Quote from: molle on April  8, 2009, 18:44:17
Ben aan het proberen om nieuwe software te downloaden op mijn SDAi. Gewoon wat extra inputs eigenlijk. Maar telkens als ik dubbelklik op het icoon van Serialload krijg ik dit:


"An exception of class NilObjectException was not handled.
The application must shut down."

Hoe krijg ik dit verwijderd? Is dit een BUG ofzo?

Heb al 5 keer de software van Lyngdorf verwijderd en opnieuw geinstalleerd en krijg het steeds opnieuw.
USB naar serieel convertor?

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

bmateijsen

Het programma start dus niet op?

Quote from: molle on April  8, 2009, 18:44:17
Ben aan het proberen om nieuwe software te downloaden op mijn SDAi. Gewoon wat extra inputs eigenlijk. Maar telkens als ik dubbelklik op het icoon van Serialload krijg ik dit:


"An exception of class NilObjectException was not handled.
The application must shut down."

Hoe krijg ik dit verwijderd? Is dit een BUG ofzo?

Heb al 5 keer de software van Lyngdorf verwijderd en opnieuw geinstalleerd en krijg het steeds opnieuw.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

bmateijsen

Quote from: molle on April  8, 2009, 19:24:30
Zo kan je het wel zeggen ja ;D

En de SDAI2175 control software werkt wel? Want dat is eigenlijk de enige die je nodig hebt...

hifiman

Kom op Molle, niet zo snel opgeven! (ik las je andere topic hierover) Ik heb ook de SDAi2175 en met een standaard seriele poort en windows xp is het zo gepiept!

Je kan natuurlijk ook altijd even bij me langsrijden met je versterker  ;D

molle

Quote from: Audioloog on April 10, 2009, 12:28:57
Kom op Molle, niet zo snel opgeven! (ik las je andere topic hierover) Ik heb ook de SDAi2175 en met een standaard seriele poort en windows xp is het zo gepiept!

Je kan natuurlijk ook altijd even bij me langsrijden met je versterker  ;D

Pff, weet het. Ik wacht wel tot BB&G hier nog wel eens mag langskomen. Ben er uren aan bezig geweest maar krijg(vind) die link niet welke ik er moet inplaatsen maar niet gevonden. Weet het ook niet meer.

Woon je ver ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

garmtz

Het ligt aan Vista. Met XP is er geen probleem. Misschien het programma in XP-compatible mode starten?