Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert - Jan

Ik ga er voor het gemak van uit dat de 2200 zonder Roomperfect minstens net zo goed klinkt als de SDA 2175 die ik nu als eindversterker gebruik. Dat 'ie met Roomperfect beter klinkt daar twijfel ik geen moment aan, dus dat komt er echt wel in.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Wookie

Even een vraagje tussendoor aan de Lyngdorf gebruikers.

Ik had ergens op t web gelezen,(weet helaas niet meer waar.. ) dat de Lyngdorfs soms problemen hebben met phono versterkers. ??? of is dit gewoon onzin?
Ik vraag dit omdat ikzelf voornamelijk vinyl draai,en intresse heb in de Lyngdorf modellen.
Is er ook een type met een phono stage?

Alvast bedankt  ;)

bmateijsen

Hoi,

Er is geen type met phono-voorversterker, maar je kan elke phono-trap op de Lyndorf aansluiten.
Lyngdorf heeft in de Millennium reeks zelfs een hele fraaie phono-trap, die digitaal aangesloten kan worden op de versterker. Echter zit daar wel een flink prijskaartje aan.

Maak anders eens een afspraak met ons in Hilversum. Dan zal ik tevens een platenspeler opstellen in een Lyngdorf setup.

Groet,

Bjorn

Quote from: Wookie on May 24, 2008, 09:29:01
Even een vraagje tussendoor aan de Lyngdorf gebruikers.

Ik had ergens op t web gelezen,(weet helaas niet meer waar.. ) dat de Lyngdorfs soms problemen hebben met phono versterkers. ??? of is dit gewoon onzin?
Ik vraag dit omdat ikzelf voornamelijk vinyl draai,en intresse heb in de Lyngdorf modellen.
Is er ook een type met een phono stage?

Alvast bedankt  ;)

molle

Hier ook nog nooit problemen gehad met mijn phonoversterker. Lyngdorf en Lehmann is anders wel een mooi huwelijk O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

FFF

Quote from: Robert - Jan on May 23, 2008, 13:03:29
Ik loop een beetje met de gedachte te spelen om een TDAI2200 te aan gebruiken voor stereoweergave. Deze zou ik dan later willen uitbreiden met Roomperfect. Op de site van de importeur staat echter in de prijslijst dat de Roomperfect module niet los verkrijgbaar is. Betekend dit dat Roomperfect alleen bij aanschaf van een TDAI2200 geinstalleerd kan worden en niet achteraf als uitbreiding?

Mij is destijd verteld dat je hem later nog aan kunt schaffen, ik heb hem er echter direct in laten zetten.

Tja zin of onzin moet je zelf beslissen, het is zeker een verschil, maar ik vind persoonlijk het prijsverschil wel fors.
De TDAI 2200 vond ik eigenlijk een koopje voor wat je krijgt, met de module er bij heb te toch een dure amp staan...

Maar ik heb hem er bij gedaan en heb er zeker geen spijt van.


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Wookie

Kijk dat doet mij weer goed om te lezen ;D

Ik zag t al weer helemaal voor me...... net een nieuwe duure amp gekocht, en weer allerlei ellende als brommen bijgeluiden enz.................( beginnen we weer van voren af aan ::) :P )


Bedankt voor jullie reacties

Shorty

Lyngdorf + AQVOX is ook hier een gelukkig huwelijk!  ;D

VrGr,

Bart J.

PM

Quote from: Jack van Dijk on August  4, 2008, 13:31:14
Begrijp ik het nu goed dat de D-1 niet gaat uitkomen? Was ik weer voor niks aan het sparen :(
Ik heb gelezen dat hij voorlopig niet uit komt... Doorsparen kan nog, wie weet wanneer hij wel komt (of een opvolger)...
Groeten, Peter

Staaled

Quote from: PM on August  4, 2008, 16:36:05
Ik heb gelezen dat hij voorlopig niet uit komt... Doorsparen kan nog, wie weet wanneer hij wel komt (of een opvolger)...
Ik meen dat het systeem bij Steinway-Lyngdorf ondergebracht zal worden.

http://www.steinwaylyngdorf.com/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=29
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Er komt waarschijnlijk een afgeslankte versie, tijdstermijn is onduidelijk op dit moment.

Groet,

Bjorn

Quote from: Jack van Dijk on August  4, 2008, 13:31:14
Begrijp ik het nu goed dat de D-1 niet gaat uitkomen? Was ik weer voor niks aan het sparen :(

Staaled

Quote from: bmateijsen on August  4, 2008, 19:25:48
Er komt waarschijnlijk een afgeslankte versie, tijdstermijn is onduidelijk op dit moment.

Groet,

Bjorn

We want "da Blade". ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Ik zie net toevallig dat er weer een nieuwe Roomperfect firmware beschikbaar is; versie 1.6 release datum 3/7/2008. Het ziet er niet schokkend uit maar ik denk ik meld het hier toch maar even. :)

http://www.lyngdorf.com/downloads/software/RoomPerfect/RoomPerfect_1.6.zip

Quote
Release notes for Lyngdorf Audio RoomPerfect module firmware:

Release 1.6 - 2008 July 3:
Start up communication in RoomPerfect module changed to ensure correct engagement.

Release 1.5 - 2008 April 25:
More robust measuring signal enabling easier calibration in noisy environments.

Release 1.4 - 2006 december 4:
Full impact of Room gain, i.e. more natural timbre of corrected sound

Release 1.2 - 2006 july 4:
An anomaly in the processor could cause the RoomPerfect module to loose it's measurements after power off.
This error was detected in the Quality Control, so no modules with this anomaly should exist with earlier versions.

Release 1.1 - 2006 june 26:
A rare anomaly in the processor could cause the measurement system to generate wrong test signals resulting in an inaccurate measurement.

Release 1.0 - 2006 june 19:
Initial release.

Shorty

Zou wel fijn zijn als Vista-gebruikers ook eens nieuwe firmware zouden kunnen downloaden... ::)

VrGr,

Bart J.

hifiman

Quote from: Shorty on August 22, 2008, 10:43:06
Zou wel fijn zijn als Vista-gebruikers ook eens nieuwe firmware zouden kunnen downloaden... ::)
Wat heeft je PC OS ermee te maken  ???
Of doel je soms op de roomcorrectie functionaliteit in vista ?  ;D

garmtz

Bij uitvoeren van de serial load en Roomperfect loader geeft een Vista PC een foutmelding. Althans, wel die van Bart... ;)

hifiman

Quote from: garmtz on August 22, 2008, 11:28:08
Bij uitvoeren van de serial load en Roomperfect loader geeft een Vista PC een foutmelding. Althans, wel die van Bart... ;)
Aha daar zit dus het misverstand, downloaden gaat prima, maar het UPloaden naar de versterker niet (in zijn geval)  ;D

garmtz

Klopt, downloaden lukt uiteraard... ::)  Uitvoeren echter niet... ;)

Shorty

Maar Garmt..... die laptop was ook helemaal niet aangesloten op de DPA-1! Daarom dacht ik dat het downloaden niet lukte.... :-X  ;D

VrGr,

Bart J.

garmtz


Shorty


garmtz


Seth__Gekko


garmtz


Shorty

Huh?  ??? Kauw 't effe voor, jongens..... :-[

VrGr,

Bart J.

edit: en dan heb ik nog een vraag..... wat accepteert de DPA-1 eigenlijk als digitale input? Alleen 44/16? 96/24? Kan er op de Lyngdorf website en in de DPA-01 manual niks over vinden, en vraag me af wat ik er als digitale bron op kan aansluiten.