Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Wij hebben schitterende prijzen ;).

en die zijn exact hetzelfde ;D.

Quote from: FFF on February  5, 2008, 21:40:37
Zijn jou prijzen veel lager als op die site  >:D

Bedankt  ;D

garmtz

Voor de criticasters: de processor is dus HDMI 1.3 compatible... Nu is het wachten op HDMI 1.4, 1.5, 1.6.... >:D

Teejoo

Quote from: garmtz on February  6, 2008, 09:59:03
Voor de criticasters: de processor is dus HDMI 1.3 compatible... Nu is het wachten op HDMI 1.4, 1.5, 1.6.... >:D
Ik ben even gaan googelen wat dat woord betekent.... Maar ik denk dat je te licht over het niet hebben van HDMI 1.3 denkt. Dat deed ik voorheen ook, maar ik denk dat steeds meer spelers gaan leunen op bitstream uitgave om zo kosten voor interne decoding te omzeilen. Nog even afgezien van de vermeende betere kwaliteit die decoding in de amp met zich mee zou brengen.

garmtz

Ik was sarcastisch... :) Uiteraard is 1.3 een belangrijke optie. Zeker als een apparaat NU op de markt wordt gebracht.

Teejoo

Quote from: garmtz on February  6, 2008, 10:58:54
Ik was sarcastisch... :) Uiteraard is 1.3 een belangrijke optie. Zeker als een apparaat NU op de markt wordt gebracht.
;)

garmtz

Een nieuwtje van de importeur! Volgende nieuwsbericht staat ook op onze website:

QuoteCombinatieprijs Lyngdorf CD-1 en SDAI 2175 

Al enige tijd zijn wij zeer enthousiast over de prestaties van de Lyngdorf CD-1 CD-speler en de SDAI 2175 geïntegreerde versterker. Zo heeft de CD-1 een zeer gedetailleerd, maar relaxt geluid dat je nieuwe muzikale details in je muziek laat ontdekken en heeft de SDAI 2175 een verrassend warme, 'analoge' klank voor een klasse D ontwerp, gecombineerd met een kracht die ongekend is voor zijn prijsklasse. Als combinatie speelt deze set zeer strak, snel en muzikaal en heeft geen enkele genre-voorkeur.

Hoewel wij zelf de producten van Lyngdorf al zeer scherp geprijsd vinden, geldt er nu vanuit de importeur tot 1 juni 2008 een combinatieprijs van € 2999 voor de Lyngdorf CD-1 + SDAI 2175. Dit is werkelijk een unieke prijs voor zo'n topset! Kom de combinatie eens beluisteren bij ons op de zaak en laat je verrassen door de kwaliteit die mogelijk is voor zo'n redelijk bedrag!

Bron: www.beterbeeldengeluid.nl

molle

Quote from: garmtz on March 18, 2008, 14:41:42
Een nieuwtje van de importeur! Volgende nieuwsbericht staat ook op onze website:


3000 euro? What the f*ck :o :o
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

bmateijsen

Tijdelijk promotioneel pakket vanuit Lyngdorf tot 1 juni 2008. Dus alleen samen te bestellen voor die prijs.

Quote from: molle on March 18, 2008, 15:23:53
3000 euro? What the f*ck :o :o

molle

Quote from: bmateijsen on March 18, 2008, 15:31:26
Tijdelijk promotioneel pakket vanuit Lyngdorf tot 1 juni 2008. Dus alleen samen te bestellen voor die prijs.


Zuivere no-brainer als je het mij vraagt O0 O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

)p(

Quote from: molle on March 18, 2008, 15:36:13
Zuivere no-brainer als je het mij vraagt O0 O0

En dan nog een setje Thiels erbij, als ik mij niet vergis bij jouw volgens garmtz een perfecte combi  8)

peter

garmtz

Inderdaad een prachtige combinatie! 8)  Maar met een setje Living Voice Auditorium is het minstens zoveel smullen... ;)  Zo hebben we het nu staan en dat gaat als een trein!

R


garmtz

Quote from: R on March 25, 2008, 09:32:04
Gruwelijke dynamiek moet dat geven!!

Hahaha! Zeg dat wel! En mooie klankkleuren met de juiste speakerkabels (nu Cardas). En een ruimtelijkheid om in te zwemmen en details waar je duizelig van wordt... ;) ;D   Maar bovenal lekker luisterbaar en onvermoeibaar.

)p(

Quote from: R on March 25, 2008, 09:32:04
Gruwelijke dynamiek moet dat geven!!

En dat ook op lage volumes, dat vind ik misschien nog wel het meest opvallende aan de Tact/Lyngdorfs. Is ook wel te verklaren als je niet te ver onder -40db gaat, spelen ze eigenlijk altijd voluit met alleen een aanpassing van het voltage van de voeding.

peter

Deleted member

Quote from: garmtz on March 25, 2008, 09:59:28
Hahaha! Zeg dat wel! En mooie klankkleuren met de juiste speakerkabels (nu Cardas). En een ruimtelijkheid om in te zwemmen en details waar je duizelig van wordt... ;) ;D   Maar bovenal lekker luisterbaar en onvermoeibaar.

Hmmm...ik moet dus een keertje Cardas gaan uitproberen?  :D

garmtz

Quote from: Antoine on March 25, 2008, 12:43:42
Hmmm...ik moet dus een keertje Cardas gaan uitproberen?  :D

Ligt compleet aan de combinatie... ;)  Uitproberen kan nooit kwaad natuurlijk. Wel HEEL anders dan Nordost.

Deleted member

Quote from: garmtz on March 25, 2008, 12:47:50
Ligt compleet aan de combinatie... ;)  Uitproberen kan nooit kwaad natuurlijk. Wel HEEL anders dan Nordost.

Ga ik een keer doen dan! :) De bindingposts van m'n speakers zijn van Cardas dus dat moet matchen!  ;)

NB. Sorry voor de off topic! :-[ De 3000 euro voor deze combi is een koopje!! :o

hifiman

Quote from: )p( on March 25, 2008, 10:14:53
En dat ook op lage volumes, dat vind ik misschien nog wel het meest opvallende aan de Tact/Lyngdorfs. Is ook wel te verklaren als je niet te ver onder -40db gaat, spelen ze eigenlijk altijd voluit met alleen een aanpassing van het voltage van de voeding.

peter
Hetgeen dan weer niet voor de SDAi2175 geldt  ;)
Verder inderdaad een supermooie aanbieding/set  :o

Groetjes vanuit Bangkok waar ik net nog een audiozaak zag waar de verstrerkers gewoon direkt in plastic gesealed (geen doos dus ofzo) verkocht werden  ;D

)p(

Quote from: Audioloog on March 25, 2008, 14:23:14
Hetgeen dan weer niet voor de SDAi2175 geldt  ;)


Is dat zo? Ik dacht altijd dat na de ad conversie de 2175 eigenlijk hetzelfde is als de 2150?

En nog veel plezier in Thailand...ik zie je de 13e  :)

peter

edonck

Goedemiddag,

Misschien off topic maarre:

Stel, je hebt een av receiver met pre-out en je wilt dat aanluiten op een Lyngdorf set bestaande uit een TDAI-2200 i.c.m. met een SDA2175 (voor de cornerwoofers).
Is dat mogelijk?
Volgens mij heb je de pre-out van de 2200 nodig om de 2175 aan te sluiten, hoe sluit je dan de av receiver aan op deze set?
Op deze manier wil ik het beste op ht combineren met een perfecte stereo set.
Iemand suggesties?

Bij voorbaat dank!



Groet,
Ed

Durk

Av receiver gaat via de pre-outs naar een van de analoge ingangen op de 2200. (moet die natuurlijk wel analoge ingangen heeft)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Extra board erbij nemen, namelijk A/D board.

Groet,

Bjorn

Quote from: Durk on April 15, 2008, 14:51:46
Av receiver gaat via de pre-outs naar een van de analoge ingangen op de 2200. (moet die natuurlijk wel analoge ingangen heeft)

edonck

DAT is snel!!

Je kunt dus op die manier bv de cd speler van Lyngdorf aanluiten op de 2200 en muziek luisteren puur via de Lyngdorf opstelling en films bekijken door de av receiver?

Hartelijke groet,

Ed

PS:
Ik heb de Lyngdorf set horen spelen in Antwerpen en ben gelijk verslaafd geraakt, bedankt hoor jongens :)

bmateijsen

Klopt!

Quote from: edonck on April 15, 2008, 15:42:31
DAT is snel!!

Je kunt dus op die manier bv de cd speler van Lyngdorf aanluiten op de 2200 en muziek luisteren puur via de Lyngdorf opstelling en films bekijken door de av receiver?

Hartelijke groet,

Ed

PS:
Ik heb de Lyngdorf set horen spelen in Antwerpen en ben gelijk verslaafd geraakt, bedankt hoor jongens :)

edonck

Ok, dat is goed nieuws!

Ik had in een ander topic aan je collega gevraagd hoe de w210 zich verhoudt tot andere (sub)woofers.
Zijn deze cornerwoofers ook te gebruiken voor het laag in films en hoe verhoudt bv een Rel zich tot deze woofers?



Groet,
Ed